Geen diploma, verdrietig kind

22-10-2017 23:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is van zwemles af omdat het maar niet opschoot. Daarnaast vind ik dat hele leren zwemmen maar opgeblazen gedoe, ze kan gewoon prima zwemmen en ik heb nog nooit problemen gehad toen we gezellig naar het zwembad in het diepe gingen.
Afgelopen vrijdag zaten wij in de trein naar de panda’s in Rhenen en was er naast ons een gezin in de coupe waar een meisje van 6 haar A-diploma op tafel legde. Ze praatten steeds over een vakantiepark dus waarschijnlijk wilde ze die laten zien of moest dat om in het diepe te mogen.
Mijn dochter begon te huilen en riep dat zij ook een zwemdiploma wil en dat ze niet snapt dat ze die niet heeft.
Ik vertelde haar dat ze die niet nodig heeft want ze kan al goed zwemmen. Krijst ze de hele coupe bij elkaar...
Ik kreeg verwijten van medereizigers dat ik mijn dochter tekort doe.

Ik weet eigenlijk niet echt wat ik moet doen. Haar weer op zwemles zetten terwijl ze al kan zwemmen is ook een beetje onzinnig.
Alle reacties Link kopieren
Dus je kind raakt overstuur en jij gaat nog in conclaaf met medereizigers? Wat een gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk gaat ze weer op zwemles. Minimaal A halen.
Alle reacties Link kopieren
Nep.
Sorry maar ik vind het een uitermate domme redenering. Een kind zonder zwemdiploma kan dus niet zwemmen. JIJ denkt dat ze kan zwemmen.

Laat haar maar eens een stukje in zee zwemmen, kun je zien of ze het echt kan. Tip: Ik zou dan wel in de buurt blijven.
anoniem_64f790f6323e5 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 23:11
0.20% gewijzigd
Gun haar die diploma, ze wil voor een belangrijk doel zich inzetten, in haar leven. Het is niet jouw leven, als jij ergens anders voor wil gaan dan wil je toch ook niet dat anderen je achterhouden?

Fijn dat ze al ver is met zwemmen, dan duurt het niet lang voor dat ze ook haar A en B heeft. En wellicht, gaat ze door naar reddingszwemmen, een nobel streven.

Misschien heb je moeite je in te leven, zo klinkt het wel. Heb je dat vaker al teruggekregen, dat je je eigen maatstaf op die van je kind houdt?
Raaaaaar. Ik zou mijn kind nooit naar een zwembad sturen zonder diploma. Bij sommige zwembaden (of alle?) mag je ook niet zonder bandjes zwemmen als je geen diploma hebt. Als ze echt kon zwemmen zou ze A wel hebben gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is haas, ik weet van niks.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kind op haar 7 terug laten starten.

Dan is ze groter en sterker.
Alle reacties Link kopieren
En: 'omdat het maar niet opschoot', heb jij haar eraf gehaald. Wat wilde ze zelf?
Jeetje, alweer een zwemlestopic van een gloedjenieuwe forummert. Volgens mij zit er ergens een nest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang heeft ze zwemles gehad dan?
En zonder diploma mógen ze niet eens in het diepe, hier niet iig...
The time is now
Lady*Voldemort schreef:
22-10-2017 23:15
Jeetje, alweer een zwemlestopic van een gloedjenieuwe forummert. Volgens mij zit er ergens een nest.
Een zwemschool die centen heeft geroken.

Of jouw kinderen op hun 16 (?) en 13 nog wil bekeren :-D.
Alle reacties Link kopieren
Goh, weer een nieuwe TO met wéér een topic over diploma's.
Origineel en totaal niet doorzichtig hoor.
Banba schreef:
22-10-2017 23:16
Hoe lang heeft ze zwemles gehad dan?
En zonder diploma mógen ze niet eens in het diepe, hier niet iig...
Is er één hond dan die bij iedereen die in 't bad springt checkt of ze hun diploma hebben laten zien?
In elk zwembad?

Hier in de buurt gaan ze er toch vanuit dat als je in 't water springt je een diploma hebt.
En dat anders je ouders je maar in 't oog houden.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend dom om er mee te stoppen. Bij mijn kinderen heeft het ook lang geduurd, met vier jaar begonnen en hoera na drie jaar het diploma gehaald. Tuurlijk is het niet leuk en kost het gewoon veel geld, maar ze hebben goed leren zwemmen en dat is toch heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
FOKking hell, zeg. Wat een topics vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
22-10-2017 23:17
Is er één hond dan die bij iedereen die in 't bad springt checkt of ze hun diploma hebben laten zien?
In elk zwembad?

Hier in de buurt gaan ze er toch vanuit dat als je in 't water springt je een diploma hebt.
En dat anders je ouders je maar in 't oog houden.

Nou kinderen die bandjes omhebbben of een zwemvestje (en ik hoop maar dat de dochter van TO dat wel heeft), worden er wel uitgehaald idd.
The time is now
Ze kan boven water blijven maar niet zwemmen. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Een kind heeft minimaal a en b nodig wil het goed kunnen zwemmen. Dus het is niet bepaald slim om je kind niet door te laten gaan met les. Blijkbaar was ze niet nog niet goed genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Mmm, raar terwijl ik net in een ander topic vertelde dat ik me schaamde om pas op mijn negende mijn zwemdiploma te hebben gehaald.....
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-10-2017 23:15
Jeetje, alweer een zwemlestopic van een gloedjenieuwe forummert. Volgens mij zit er ergens een nest.
Bij topic 1 ging ik er ook nog serieus op in. Maar dit begint een beetje vreemd te worden.
Een nest rare (niet kunnen zwemmen) vogels, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
herfstvakantie.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dus als het straks op school niet hard genoeg opschiet haal je haar er ook maar af? Ze heeft een diploma van de middelbare school niet nodig hoor! Die vervolgopleiding of werkgever moet gewoon jouw verhaal geloven dat ze het best wel kan!!
Alle reacties Link kopieren
Zoon werd met zijn Otterdiploma uit het water gehaald, ik wist niet dat zijn zwemschool niet aan ABC doet. Alsnog B gehaald in het gemeentebad. Hier checken ze echt wel, zelfs volwassenen moeten kurkjes om als de "aqua leisure host" iets niet vertrouwt, óók als ze beloven niet in het diepe te gaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hier was het twee keer in de week zwemles t/m B-diploma. Hoort er gewoon bij in ons waterrijke land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven