Starten met flesje, 'oude' melk geven?

23-10-2017 13:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel geef ik mijn baby van 5 weken oud volledig bv, hij heeft nog nooit iets anders dan bv gedronken (bij mij, ook geen fles). Ik wil binnenkort gaan starten met een flesje aan te wennen.

Nu had ik in de kraamweek veel te veel productie en enorme stuwing waardoor ik heb moeten kolven. Alle melk die ik teveel had heb ik ingevroren in flesjes van 100 of 150cc. Volgens mij zijn het een stuk of 6 flesjes, waarvan 2 ook die mooie gele colostrum. Kan ik deze 'oude' voedingen, die mijn lijf heeft gemaakt toen baby slechts een paar dagen oud was, nu nog aan hem geven? Of zitten hier andere voedingsstoffen oid dan die hij nu nodig heeft? Ik kan natuurlijk ook nu gewoon kolven (dat zal ik toch moeten) en hem die voeding geven, maar ergens voelt t wel zonde om die vriezer voedingen zomaar weg te gooien, helemaal dat mooie colostrum.
Ja hoor, je kunt ze gewoon geven.
Gewoon geven, dat is goed voor hem!
Maar misschien de eerste keer even kolven en direct geven, je zoon zal niet de eerste baby zijn die moet wennen aan een fles waardoor je vervolgens 100 ml melk door de gootsteen moet spoelen...
Alle reacties Link kopieren
Kan je gewoon geven. Ingevroren melk heeft wel een andere smaak, niet elk kind lust dat. En niet elk kind pakt (meteen) de fles.

Ik zou dus je mooie colostrum bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Kan je gewoon geven! Wat je wel vaak merkt is dat melk die een paar weken oud is andere voedingsstoffen bevat dan de voedingsstoffen die je kindje nu nodig heeft.
Dat is absoluut niet erg, maar je kan merken dat je kindje dan iets sneller voor een volgende voeding komt.
Borstvoeding is namelijk dagelijks opnieuw afgestemd op de behoeften die de baby op dat moment nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
En probeer je man of iemand anders het flesje te laten geven als jij niet in de buurt bent. Jij ruikt namelijk teveel naar melk en borst is voor veel baby's lekkerder dan fles.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Gewoon geven. Ik zou wel beginnen met oefenen met 20 cc. Zo zonde als je de rest weg moet gooien omdat hij het niet snapt of wil.
Alle reacties Link kopieren
Ok bedankt dames! Vooral ook de tip om eerst te oefenen met kleine beetjes verse melk, zou idd jammer zijn om het alsnog weg te moeten gooien.

Nu hopen dat hij er niet zo'n drama van gaat maken als zijn oudere zus ;-D die schreeuwde in t begin moord en brand als ze een fles kreeg ipv borst
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geven! Het helpt als bevroren melk lekker warm is (verse melk kan hier kamertemperatuur of koud zijn, bevroren wordt alleen warm gelust).
Als baby het niet wil kun je een druppeltje alcoholvrije vainille extract toevoegen om de smaak te verbeteren of mengen met verse melk.
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven