Dochter (14) praat anderen na

23-10-2017 15:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter praat alleen maar anderen na. Als andere meiden een dure jas mooi vinden roept zij dat ook. Tot hier kan je zeggen dit is pubergedrag. Maar nu is de boos op een klasgenootje. Iemand roept ze is een kankerhoer en ze moet dood. Mijn dochter roept inderdaad ze moet echt dood. Ik heb haar al aangedrongen op dat dit ongewenst gedrag is en dat ze een eigen mening moet hebben. Doet ze niet. Als andere meiden rotzooi gaan trappen als bij iemand thuis waterpijpen doet zij altijd mee. Huisarrest helpt niet. School heb ik hulp gevraagd met een advies team maar helpt niet. Ik ben radeloos.
Goed verhaal, goede nick. Next.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denken andere moeders wel, dat hun dochter jouw kind nadoet?
Er zijn trouwens therapien om hier iets aan te doen. Vraag eens bij de huisarts
Je bent nu een beetje te laat om met opvoeden te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Zo snel al radeloos?

Ga eens naar de huisarts...ben strenger...straf waar je echt op kan straffen...
Napraten is normaal, mijn nichtje klinkt momenteel ook alleen nog maar als een nickelodeon karakter, irritant. Maar wel normaal en onderdeel van de zoektocht naar je eigen indentiteit. Maar die scheldwoorden die jij omschrijft, dat vind ik anders. Daar zou ik persoonlijk wel erg streng voor straffen en eventueel een psycholoog bij halen.
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
23-10-2017 15:38
Napraten is normaal, mijn nichtje klinkt momenteel ook alleen nog maar als een nickelodeon karakter, irritant. Maar wel normaal en onderdeel van de zoektocht naar je eigen indentiteit. Maar die scheldwoorden die jij omschrijft, dat vind ik anders. Daar zou ik persoonlijk wel erg streng voor straffen en eventueel een psycholoog bij halen.
Je nichtje is vast een jaar of zes?
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
23-10-2017 15:34
Zo snel al radeloos?

Ga eens naar de huisarts...ben strenger...straf waar je echt op kan straffen...
Wat moet de huisarts doen?
Alle reacties Link kopieren
Jezus... vermoeiend dit.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
23-10-2017 15:45
Wat moet de huisarts doen?

Die kunnen de juiste hulppunten aanwijzen...(waar ze met haar hulpvraag terecht kan)
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg: een gedegen opvoeding zou op zijn plaats zijn geweest. Voor jaren terug dan hè.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
23-10-2017 15:45
Wat moet de huisarts doen?
juiste therapie of training kan helpen, huisarts weet de weg
7102 schreef:
23-10-2017 15:39
Je nichtje is vast een jaar of zes?
Je hebt ook die hahaha lachband series met acteurs voor pubers. Mijn kind doet ook erg haar best om nagesynchroniseerd te spreken.
Het-groepje schreef:
24-10-2017 16:24
Je hebt ook die hahaha lachband series met acteurs voor pubers. Mijn kind doet ook erg haar best om nagesynchroniseerd te spreken.
Ja dit dus. :lol:
Maar dat bedoelt TO helemaal niet. Ze bedoelt dat haar dochter een meeloper is.
Alle reacties Link kopieren
Was ooit begonnen om te laten weten dat een ander zijn of haar norm niet jouw norm is.
Dus wat een ander doet....boeie. Ik heb hier twee dochters maar die laten het we in hun hoofd om achter de kudde aan te lopen, want dan loop je meestal door de keutels......
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
24-10-2017 17:36
Maar dat bedoelt TO helemaal niet. Ze bedoelt dat haar dochter een meeloper is.
En dan ook nog meeloopt met rotmeiden
Alle reacties Link kopieren
FrankW schreef:
24-10-2017 18:58
Was ooit begonnen om te laten weten dat een ander zijn of haar norm niet jouw norm is.
Dus wat een ander doet....boeie. Ik heb hier twee dochters maar die laten het we in hun hoofd om achter de kudde aan te lopen, want dan loop je meestal door de keutels......
Sorry --- uit hun hoofd natuurlijk------
Tja, op een deel heb je op haar 14de nu éénmaal geen vat meer.

Ze komt er vanzelf tegen haar 16de à 21ste wel achter dat altijd maar haar vriendinnen volgen niet het slimste plan is.
Als ze echt niet wil luisteren ... Laat ze dan maar gewoon zelf tegen de muur lopen.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
24-10-2017 19:09
Tja, op een deel heb je op haar 14de nu éénmaal geen vat meer.

Ze komt er vanzelf tegen haar 16de à 21ste wel achter dat altijd maar haar vriendinnen volgen niet het slimste plan is.
Als ze echt niet wil luisteren ... Laat ze dan maar gewoon zelf tegen de muur lopen.
Doe ff normaal, ze is 14 he.. dat is echt nog geen leeftijd waarop je de boel maar loslaat op hoop van zegen. Ze heeft vooral realistische grenzen nodig, ouders die liefdevol maar duidelijk aangeven wat wel en niet kan. Daar kun je hulp bij krijgen hoor TO, mss bij het maatschappelijk werk bijvoorbeeld. De huisarts kan je waarschijnlijk welde goede kant op wijzen op hulp.
Honingdropje2 schreef:
24-10-2017 19:37
Doe ff normaal, ze is 14 he.. dat is echt nog geen leeftijd waarop je de boel maar loslaat op hoop van zegen. Ze heeft vooral realistische grenzen nodig, ouders die liefdevol maar duidelijk aangeven wat wel en niet kan. Daar kun je hulp bij krijgen hoor TO, mss bij het maatschappelijk werk bijvoorbeeld. De huisarts kan je waarschijnlijk welde goede kant op wijzen op hulp.
Als ze aan de drugs gaat of elke nacht om 1 uur thuis komt ... dan kan je ingrijpen.
(Al reageert ze dus blijkbaar al niet op huisarrest.)
En als ze persé een jas van 100 euro wil omdat haar vriendinnen die ook hebben ... kan je zeggen dat daar geen budget voor is.
Of dat ze er dan maar voor spaart.

Maar tegen woorden en bepaald gedrag ... is toch echt weinig te doen.
Je kan op de nagel "wij spreken hier niet zo" blijven timmeren ... maar buitenshuis heb je er toch écht geen vat op.
Alle reacties Link kopieren
:nut: er gaan echt mensen serieus op in...
Bespaar je de moeite dames.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
24-10-2017 19:41
Als ze aan de drugs gaat of elke nacht om 1 uur thuis komt ... dan kan je ingrijpen.
(Al reageert ze dus blijkbaar al niet op huisarrest.)
En als ze persé een jas van 100 euro wil omdat haar vriendinnen die ook hebben ... kan je zeggen dat daar geen budget voor is.
Of dat ze er dan maar voor spaart.

Maar tegen woorden en bepaald gedrag ... is toch echt weinig te doen.
Je kan op de nagel "wij spreken hier niet zo" blijven timmeren ... maar buitenshuis heb je er toch écht geen vat op.
100 euro voor een jas is niks. Hier droegen ze op de middelbare school allemaal Moscow, zoek maar eens op hoeveel dat kost...
Alle reacties Link kopieren
Leg je dochter uit dat ze normale vrienden moet gaat zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
24-10-2017 19:41
Als ze aan de drugs gaat of elke nacht om 1 uur thuis komt ... dan kan je ingrijpen.
(Al reageert ze dus blijkbaar al niet op huisarrest.)
En als ze persé een jas van 100 euro wil omdat haar vriendinnen die ook hebben ... kan je zeggen dat daar geen budget voor is.
Of dat ze er dan maar voor spaart.

Maar tegen woorden en bepaald gedrag ... is toch echt weinig te doen.
Je kan op de nagel "wij spreken hier niet zo" blijven timmeren ... maar buitenshuis heb je er toch écht geen vat op.
De beste stuurlui staan aan wal zullen we maar zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven