Extreem doorlekken

10-11-2017 01:25 80 berichten
Ik zit weer klaarwakker op de bank omdat de luier van zoonlief het voor de zoveelste keer niet aankon en het bed nat was. Het is zo sneu want zonder het doorlekken zou zoon elke nacht gewoon lekker doorslapen :( Nu wordt hij wakker in een koud en nat bed. Het is niet dat hij heel veel drinkt of gedurende dag geen plasluiers heeft. Zoon is een buikslaper.

Ik heb al geprobeerd:

- Grotere maat Pampers. Van 5 naar 5+. Zoon weegt 15 kilo.
- Andere merken o.a. Kruidvat en Jumbo maar dat leverde ook luieruitslag op.
- Grotere maat rompers zodat de luier de ruimte heeft.
- Luier andersom aan zodat de grote kant alles op kan nemen.
- Zijn luier halverwege de nacht verwisselen lijkt niet te werken omdat we niet kunnen timen wanneer hij veel plast.

Hebben jullie tips?

:sheep:
Herkenbaar,ook een periode gehad. Hier hielpen de luiers van de aldi het beste. Hebben toen ook van allerlei merken uitgeprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat hij zo snel al zo nat is. Zit zijn piemel goed in de luier?
Anders iets van maandverband in de luier? Wasbare luier en dan extra inleggers erin?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar! Wij gebruiken de luiers van de Lidl en doen er 2 aan voor het slapen gaan. De 1e op de manier zoals je het altijd doet en de 2e andersom. Werkt hier heel goed tenzij ze net voor het slapen gaan nog 2 volle flessen drinkt bijvoorbeeld. Wellicht iets om te proberen? Succes!
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
10-11-2017 01:41
Wat gek dat hij zo snel al zo nat is. Zit zijn piemel goed in de luier?
Anders iets van maandverband in de luier? Wasbare luier en dan extra inleggers erin?
IK heb bij mijn jongste ook wasbaar aangeschaft. 2 inleggers en hij was nog nat 's morgens. Maar ik heb een luie donder van 5 die het vertikt om 's morgens naar de wc te gaan bij het opstaan en daardoor nat wordt. Helemaal zonder luier kan ook niet, want dat hebben we ook al geprobeerd en dan moeten we iedere nacht het bed verschonen. Wat hier helpt is de gewone luierbroekjes van de Kruidvat. Van de speciale nachtbroekjes krijgt meneer ook luieruitslag.
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke maat je zoontje heeft maar Puckababy heeft een antilek romper. Die gaat tot maat 92 dacht ik.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden dit ook. Ik heb uiteindelijk een gewone luier aangedaan met een wasbare er overheen zonder inleggers. Dan haalde dochter de ochtend droog.
Alle reacties Link kopieren
Zit de romper wijd genoeg? Als die erop drukt lekt het eerder door.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook aan toch nog een kleine romper.
Probeer anders eens met een heel ruim vallende onderbroek?

En maat 6 even proberen? Ik vind pampers sowieso wat krap vallen vergeleken metde luiers die mijn zoon van hetzelfde gewicht heeft. En die zit echt al een tijd in maat 6.

En niet meer laten drinken tot anderhalf uur voor het slapen gaan, nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, zit op dit moment met precies hetzelfde. De laatste dagen gaat het goed door een maat grotere luier aan te doen, en daar nog een luier andersom overheen te doen. En daarnaast doen we de romper niet meer dicht, zodat de luier alle ruimte heefft zeg maar!
Tot nu toe gaat dit goed, nu nog duimen dat het zo blijft!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook herkenbaar. Mijn zoon blijft alleen droog met de Bumblies o.a. verkrijgbaar bij de Emte.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik gebruikte al maat 6 voor de 10 kilo. Anders blijft ze niet droog. Dus ik zou maat 6 aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
Dochterlief heeft ook zo'n periode gehad. Wij deden een gewone luier aan met een luierbroekje erover. Dat was het enige wat hielp.
Alle reacties Link kopieren
Rockchick-007 schreef:
10-11-2017 10:06
Dochterlief heeft ook zo'n periode gehad. Wij deden een gewone luier aan met een luierbroekje erover. Dat was het enige wat hielp.
+1

Mijn zoon sliep het liefste op zijn buik, maar plaste daardoor zijn hele buik nat.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoe oud is hij? Hier probeer ik ze zindelijk te krijgen zodra het doorlekken extreem wordt want na elke luier en elke optie geprobeerd te hebben was ik het echt zat. Met 2,5 hielden ze het niet meer droog.
es1984 schreef:
10-11-2017 02:52
Herkenbaar! Wij gebruiken de luiers van de Lidl en doen er 2 aan voor het slapen gaan. De 1e op de manier zoals je het altijd doet en de 2e andersom.
Dit deden wij ook voor zoon. Tweede luier andersom en voor wat hoger.
Toen later de 2e luier steeds vaker droog was, gebruikten we die de volgende nacht weer.

Misschien is het bij jou ook nog er optie hem (slapend) te verschonen voordat jullie zelf naar bed gaan?
Ik had bij mijn zoon altijd het idee dat het kwam omdat hij opeens een hele volle blaas leeg plaste en zn luier zoveel ineens niet aankon. Ben toen idd grotere luiers gaan gebruiken
Maat 6 voor de nacht. Ik gebruik 5 enkel voor overdag (kind 13 kilo). Verder maat 104/110 rompers in de nacht (overdag kleinere maat).
Volgens mij gaat het trouwens ook wel eens mis ivm nachtelijke erecties. Dan blijft piemel naar boven wijzen en lekt het sneller aan boven- en zijkant.
Alle reacties Link kopieren
Past die luier nog wel goed? elastiek aan de bovenkant? zit zijn piemel wel goed.. Vooral dat laatste, is de luier ook echt VOL of is het meer dat hij door de rand heen plast.
Hoezo nog een romper aan trouwens? Of stel ik nu een gekke vraag... die van ons draagt al vanaf dat ie een kilo of 12 was (maat 86 toen) gewoon hemdjes en boxers (Hema heeft goede en leuke) en luiers toen al maat 6 (ook de broekjes). Niks geen doorgelek. En hij drinkt 's avonds nog gewoon een volle fles leeg en 's nachts verschonen we geen luier.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is hij? Kun je hem niet proberen zindelijk te maken? Is hij overdag al zindelijk? Savonds na het eten niet meer drinken, uitplassen voor het slapen en dan als je zelf naar bed gaat nog even plassen? Zou dat niet kunnen werken?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Aldi luier aan, deze omdoen, piemeltje omlaag en luier wat omlaag trekken zodat de sluitingsbanden zo laag mogelijk om de heupen zitten (natuurlijk nog wel comfortabel). Hiermee creer je eigenlijk een soort plaszak die zich opvult tussen de benen ipv onder de buik waardoor het leeggeplet wordt.

Dat hielp bij mijn buikslaper.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Een wasbaar overbroekje er overheen aandoen? Die zijn waterdicht maar toch ademend. En inderdaad zo snel mogelijk zindelijk krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mijn zoon hielp was het bovenste randje van de luier naar binnen toe vouwen. Ongeveer 2-3 centimeter. Dan bleef de plas keurig in zijn luier (buikslaper) en kwam het er niet meer bovenuit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven