Geboortekaartje

17-11-2017 11:04 32 berichten
De grote zoektocht naar een geboortekaartje is begonnen! :D En eigenlijk heb ik 2 vragen aan jullie.

Man en ik wonen momenteel bij mijn ouders en onze nieuwbouwwoning is pas opgeleverd als de baby er al is. Welk adres zet ik op het geboortekaartje? Adres van mijn ouders voelt toch een beetje raar. Aan de andere kant kan het nog wel een maand duren na de geboorte voordat we ons eigen huis in kunnen. Iemand een idee hoe dit te doen of een andere creatieve manier om dit op te lossen?

Wat betreft het zoeken naar kaartjes zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een tekenaar/illustrator die een kaaeten kan tekenen en kan laten drukken :) Er is erg veel aanbod. Iemand die iets kan aanraden? Budget is niet belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken op hipdesign, daar zie ik altijd leuke kaartjes van langskomen!
Als je wel al in je huis kan bij de geboorte, dus er staat een huis en je hebt de sleutel zou ik het nieuwe adres invullen. Post kan je ophalen.
Mensen die op visite willen komen bellen meestal en kan je ander adres doorgeven.

Of je meld dat het adres van je ouder tot .... datum is en vanaf die datum het nieuwe adres.
Alle reacties Link kopieren
twee adressen?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Geen adres.

Wij hebben geen adres en geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die een kaartje kregen weten ons nummer én waar we wonen. Simpel
Alle reacties Link kopieren
wil je kraambezoek ontvangen bij je ouders thuis? Zet er dan iets op van P/a (per adres) zo niet: zet er dan iets op van we gaan eerst samen genieten en daarna verhuizen, we zien jullie graag vanaf ...datum... op ...adres nieuwe huis.
Lucifermiauww schreef:
17-11-2017 11:08
Als je wel al in je huis kan bij de geboorte, dus er staat een huis en je hebt de sleutel zou ik het nieuwe adres invullen. Post kan je ophalen.
Mensen die op visite willen komen bellen meestal en kan je ander adres doorgeven.

Of je meld dat het adres van je ouder tot .... datum is en vanaf die datum het nieuwe adres.
Dit zou ik ook doen.

Geen adres op het kaartje is natuurlijk een optie, maar juist als je nog gaat verhuizen, hebben veel mensen het nieuwe adres nog niet.
guppekop schreef:
17-11-2017 11:09
wil je kraambezoek ontvangen bij je ouders thuis? Zet er dan iets op van P/a (per adres) zo niet: zet er dan iets op van we gaan eerst samen genieten en daarna verhuizen, we zien jullie graag vanaf ...datum... op ...adres nieuwe huis.
Nee geen bezoek bij mijn ouders thuis. Dat is helaas te veel voor ze.

Goed idee! Thanks!
cookie84 schreef:
17-11-2017 11:09
Geen adres.

Wij hebben geen adres en geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die een kaartje kregen weten ons nummer én waar we wonen. Simpel
Goh, dat ik daar niet aan heb gedacht.. Zal wel door de zwangerschap komen haha..
SallySpectra schreef:
17-11-2017 11:15
Dit zou ik ook doen.

Geen adres op het kaartje is natuurlijk een optie, maar juist als je nog gaat verhuizen, hebben veel mensen het nieuwe adres nog niet.
Juist! Het is even afwachten of we dan de sleutel al hebben. Ik verwacht van wel, maar heb nog geen datum gekregen. En het is ook nog de vraag natuurlijk of de kleine man wat langer of wat korter blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
17-11-2017 11:16
Goh, dat ik daar niet aan heb gedacht.. Zal wel door de zwangerschap komen haha..
Weet iedereen het adres van jullie ouders en/of jullie nieuwe adres?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben laatst een geboortekaartje van vrienden gekregen die was gemaakt door Gemma Reuten. Geen idee of dat je smaak is.
cookie84 schreef:
17-11-2017 11:09
Geen adres.

Wij hebben geen adres en geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die een kaartje kregen weten ons nummer én waar we wonen. Simpel
Dit zou ik heel onhandig vinden. Ik weet wel waar mijn vrienden wonen. Als in: ik kan hun huis vinden. Maar ik ken niet hun adres uit mijn hoofd en ben ook niet van de adresboekjes. Juist bij geboorte wil je een kaartje sturen. Dan is een adres wel zo handig.

Ik zou nieuwe adres doen en er gelijk een verhuisbericht van maken :D.
guppekop schreef:
17-11-2017 11:09
wil je kraambezoek ontvangen bij je ouders thuis? Zet er dan iets op van P/a (per adres) zo niet: zet er dan iets op van we gaan eerst samen genieten en daarna verhuizen, we zien jullie graag vanaf ...datum... op ...adres nieuwe huis.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
17-11-2017 11:27
Dit zou ik heel onhandig vinden. Ik weet wel waar mijn vrienden wonen. Als in: ik kan hun huis vinden. Maar ik ken niet hun adres uit mijn hoofd en ben ook niet van de adresboekjes. Juist bij geboorte wil je een kaartje sturen. Dan is een adres wel zo handig.

Ik zou nieuwe adres doen en er gelijk een verhuisbericht van maken :D.
en dit!
cookie84 schreef:
17-11-2017 11:09
Geen adres.

Wij hebben geen adres en geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die een kaartje kregen weten ons nummer én waar we wonen. Simpel
Oh, dit vind ik altijd zo irritant. Dan wil ik een felicitatiekaartje sturen en dan moet je ineens weer op zoek naar een adres (nee, ik weet niet alle adressen van bekenden en familie uit mijn hoofd).
cookie84 schreef:
17-11-2017 11:09
Geen adres.

Wij hebben geen adres en geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die een kaartje kregen weten ons nummer én waar we wonen. Simpel
Ik krijg oprecht vaak kaartjes van mensen van wie ik het adres juist helemaal niet heb. Neven en nichten (ik heb er een hoop), collega's, vrienden uit de bredere vriendenkring, broers en zussen van vrienden die ik wel ken, maar waar ik nooit langs ga. Juist die mensen wil ik een kaartje terug kunnen sturen. Mijn allerbeste vrienden en mijn eigen broers en zussen zie ik toch wel, daar is het kaartje bijna minder belangrijk. Als ik zelf een kaartje zou sturen denk ik ook niet dat al mijn ooms en tantes mijn adres zouden weten.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 11:48
7.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen adres op het kaartje zetten, maar een los kaartje (formaat visitekaartje) erbij doen met: We verblijven nu nog even op *adres ouders*. Per *datum/maand van verhuizing* is ons adres *****

De mensen die een kaartje willen sturen hebben dan meteen je adres en je bespaart een hoop adreswijzigingen en het geboortekaartje blijft echt de aankondiging van de geboorte en geen mededelingenblad.
toeffie schreef:
17-11-2017 11:15
Nee geen bezoek bij mijn ouders thuis. Dat is helaas te veel voor ze.

Goed idee! Thanks!
Waarom zou je hun adres dan vermelden?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
17-11-2017 12:23
Waarom zou je hun adres dan vermelden?
Omdat ze daar dan de kaartjes krijgen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
17-11-2017 12:24
Omdat ze daar dan de kaartjes krijgen?
Idd. Ik weet namelijk niet zeker of ik dan al post kan ontvangen op mijn nieuwe adres.
toeffie schreef:
17-11-2017 12:33
Idd. Ik weet namelijk niet zeker of ik dan al post kan ontvangen op mijn nieuwe adres.
Ah ok. Dan zou ik ervoor kiezen om "visitekaartjes" met jullie verblijf- en adresgegevens met de geboortekaartjes mee te sturen. Want ik zou al die info niet op een geboortekaartje schrijven.

Je kan trouwens ook zelf een geboortekaartje ontwerpen! Dat heeft mijn zus gedaan. Super leuk. Ik weet alleen niet meer via welke site dat was.

Veel geluk met je kindje en je nieuwe huis! :)
toeffie schreef:
17-11-2017 12:33
Idd. Ik weet namelijk niet zeker of ik dan al post kan ontvangen op mijn nieuwe adres.
Waarom niet?

Of is het een nieuwbouwhuis die dan nog niet af is en nog geen straatnaam en brievenbus heeft?
cookie84 schreef:
17-11-2017 11:09
Geen adres.

Wij hebben geen adres en geen telefoonnummer op het kaartje, mensen die een kaartje kregen weten ons nummer én waar we wonen. Simpel

Lijkt me niet voor iedereen handig. Uberhaupt niet maar helemaal niet voor TO.
Die nu ergens tijdelijk woont ( dus geen eigen vast bekend adres heeft) en vlak erna ook nog een nieuw adres krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zet je het nieuwe adres op de kaart. Dan heeft meteen iedereen dat (lijkt mij wel handig of ga je nog aparte adreskaarten sturen een maand later).

Verder zet je dat ze om te komen kijken even met jullie bellen. Dus ook een telefoonnummer erbij. Dan staat er niemand onverwacht voor de (verkeerde) deur.

Kaartjes zonder adres zijn vreselijk onhandig! Ik heb niet altijd van iedereen het juiste adres. Mensen willen nog wel eens verhuizen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven