Tot welke leeftijd Sinterklaas geven aan kleinkinderen

17-11-2017 11:47 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag eens weten tot welke leeftijd er iets wordt gegeven aan kleinkinderen voor Sinterklaas.
Bij mijn ouders zijn er 4 kleinkinderen: onze dochter van 12, onze zoon van 8 en 2 neefjes van 4 en 2 jaar.
Nu heb ik te horen gekregen van mijn vader dat ze niets meer geven voor de dochter gezien ze 12 is.
De zoon en de neefjes gaan nog iets krijgen tot wanneer ze ook 12 zullen zijn.
En ik moet het maar uitleggen aan de dochter zodat ze op de hoogte is van hun beslissing.

Ik heb dit gedaan en de dochter vindt het niet echt eerlijk, maar we moeten de beslissing maar respecteren.
Maar de zoon gelooft momenteel nog in de Sint, zal wel het laatste jaar zijn.

Dus moet ik bijkomend nog een uitleg geven aan hem wanneer hij vaststelt dat enkel de jongens iets krijgen en zijn zus niet.
Het zal weer voor mij zijn, want mijn ouders vinden dat hun taak niet.
Zucht........
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin weer zeg.
Ik zou dus helemaal geen sinterklaas meer vieren met de opa en oma erbij.
Of iedereen een cadeau ( minus jullie dan misschien) of niemand.
Wat dacht je van Sinterklaas vieren met je eigen gezin?

Of je koopt zelf cadeautjes voor je dochter?

Hoe is dit een dilemma?
Ik zou zelf zorgen dat er voldoende cadeaus voor iedereen zijn, zodat 1 cadeau meer of minder van opa en oma niet opvalt. En zeg ze dat ze kinderachtig zijn.
dolfje schreef:
17-11-2017 11:49
Wat een onzin weer zeg.
Ik zou dus helemaal geen sinterklaas meer vieren met de opa en oma erbij.
Of iedereen een cadeau ( minus jullie dan misschien) of niemand.
Ik zou ook opa en oma niet uitnodigen.

Kom op, er gelooft nog 1 kind overtuigd, dan kun je het niet maken om er eentje over te slaan, dat is niet uit te leggen.
Mijn ouders geven niets aan de kinderen met Sinterklaas, dus ik kan daar geen antwoord op geven. Maar áls mijn ouders de kleinkinderen cadeaus zouden geven, dan denk ik dat alle kleinkinderen wat kregen en niet alleen de 12-minners.
Ik zou het zelf overigens wel weten hoor. Helemaal niet meer bij/met opa en oma vieren.

Dit klinkt namelijk niet aardig en niet gezellig.

Maar goed, ik ben daar makkelijk in. Ik hoef het zelf gelukkig sowieso nooit meer te vieren. :yes:
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 17-11-2017 11:53
0.84% gewijzigd
Ik had er niets over gezegd. De kadootjes gaan toch op de grote hoop, het gebeurt toch wel vaker dat iemand een of twee kadootjes meer heeft dan een ander.
Wat gierig. Mijn Oma is over de 100, ik ben over de 30 en ik krijg nog steeds elk jaar met Sinterklaas, Kerst & Pasen (ja dat is gek ja) een cadeautje :heart: Of ik het nou wil of niet.
Ja zie dat maar eens uit te leggen aan zoon. Dat snappen je ouders toch ook wel? Ik zou dan zeggen, doe maar voor allebei niks, wij kopen het zelf wel.
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Op zich klinkt het wel eerlijk om elk kleinkind tot 12 jaar wat te geven, maar ik vind het wel een beetje raar. Zeker omdat alle andere kleinkinderen nog geloven. Is het ene optie dat je zelf wat koopt voor dochter en dat in de zak erbij stopt? Of stoot je dan je ouders voor hun hoofd? Bij ons is volgens mij oudste nichtje gewoon de bofkont die gewoon langer cadeautjes krijgt. En daar heb ik nooit bij stilgestaan dat dat 'oneerlijk' zou zijn voor haar neefjes.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren Sinterklaas als familie (met z'n veertienen, waaronder 6 kinderen) en iedereen krijgt cadeautjes, ongeacht leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Maar gaat het op de grote hoop of is het alleen de cadeaus van opa en oma en vieren jullie het zelf al apart?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
17-11-2017 11:49
Wat een onzin weer zeg.
Ik zou dus helemaal geen sinterklaas meer vieren met de opa en oma erbij.
Of iedereen een cadeau ( minus jullie dan misschien) of niemand.
Dit! Wat karig zeg. Je gaat toch niet 1kleinkind uitsluiten vanwege de leeftijd!? Of kunnen ze het zich echt niet veroorloven?
Leuk zo'n opa en oma.

Ik zou de argumenten die je hier noemt ook bij je ouders neerleggen en zeggen dat je besloten hebt dat aangezien je dochter 12 is je geen sinterklaas meer met je ouders viert.
Raar hoor. Wij vieren Sinterklaas met een heel clubje 12 plussers en een kleuter. De groten doen gewoon de hele poppenkast mee, en alle kinderen krijgen ongeveer evenveel cadeautjes.
Hier in huis mogen ze zelfs hun schoen nog een keer zetten (18 en 12) :proud:
Pantax schreef:
17-11-2017 11:53
Ik had er niets over gezegd. De kadootjes gaan toch op de grote hoop, het gebeurt toch wel vaker dat iemand een of twee kadootjes meer heeft dan een ander.
Dat weet ik niet. Ik zorg er in elk geval altijd voor dat het gelijk op gaat. In elk geval qua aantal en grootte/soort. De prijs kan soms wel iets variëren.
Cherilee schreef:
17-11-2017 11:54
Dat weet ik niet. Ik zorg er in elk geval altijd voor dat het gelijk op gaat. In elk geval qua aantal en grootte/soort. De prijs kan soms wel iets variëren.
Hier verschilt het wel eens, ik heb er nog nooit een kind over horen mopperen. Ik geloof ook niet dat ze ze tellen. Ze zien ze als speelgoed, niet als objecten.
MinkeDeWit schreef:
17-11-2017 11:54

Hier in huis mogen ze zelfs hun schoen nog een keer zetten (18 en 12) :proud:
Dat mochten wij ook, maar er zat alleen wat in als we uit volle borst enthousiast meezongen. Minstens 2 liedjes. :cheer2:
cupcakegirl schreef:
17-11-2017 11:54
Leuk zo'n opa en oma.

Ik zou de argumenten die je hier noemt ook bij je ouders neerleggen en zeggen dat je besloten hebt dat aangezien je dochter 12 is je geen sinterklaas meer met je ouders viert.
Dit dus inderdaad
Cherilee schreef:
17-11-2017 11:54
Dat weet ik niet. Ik zorg er in elk geval altijd voor dat het gelijk op gaat. In elk geval qua aantal en grootte/soort. De prijs kan soms wel iets variëren.
Echt altijd gelijk? Oh, bij ons thuis was het grootste taboe vergelijken. Als mijn ouders erachter kwamen dat je zat te tellen of je wel evenveel had, was het meteen uit met de pret. De ene keer krijgt de een iets meer, de volgende keer een ander. Net hoe het uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare grootouders hebje er toch bij. Lijken mijn schoonouders wel. Hoe oud je kleinkinderen ook zijn ieder krijgt even veel. Die van mij presteerden het ook als het geen sinterklaas was de een een cadeau te geven terwijl de ander erbij zat en niks kreeg. Ik zou lekker sinterklaas met je eigen gezin zonder opa en oma vieren. En elk kind krijgt een cadeau hoe oud ze ook zijn.
tiepmiep77 schreef:
17-11-2017 12:01
Wat een rare grootouders hebje er toch bij. Lijken mijn schoonouders wel. Hoe oud je kleinkinderen ook zijn ieder krijgt even veel. Die van mij presteerden het ook als het geen sinterklaas was de een een cadeau te geven terwijl de ander erbij zat en niks kreeg. Ik zou lekker sinterklaas met je eigen gezin zonder opa en oma vieren. En elk kind krijgt een cadeau hoe oud ze ook zijn.
Dat zouden mijn ouders kunnen doen. Die nemen gewoon iets mee als ze toevallig ergens iets leuks voor iemand hebben gezien. Daar denken ze niet bij na.
Ik vind het ook vreemd. Maar zou het ook kunnen dat ze niet weten wat te geven? Merk dat de cadeaus voor oudste (11) veel lastiger zijn dan van de twee anderen (6 en 4). Hij speelt nergens echt mee en heeft wel wensen maar die gaan boven sint budget. Ik zou er zelf geen woorden aan vuil maken, zelf een cadeau halen/ betalen en klaar. Als je zoon ook niet meer gelooft niet meer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Met gezin doen we op ons eigen Sinterklaas met meerdere cadeautjes. Andere jaren gaan we rond die periode naar mijn ouders toe. Het budget is 30 euro per kind. Door de ouders eerst aan te kopen. Dan heb je wel geen hoop en valt het echt op dat de dochter niets krijgt.
Enkele jaren terug heb ik al hun aandacht moeten vestigen dat de eerste 4 jaar mijn dochter, buiten wat fruit, niets van hun had gekregen. Hun uitleg in die tijd was dat ze het toch niet besefte. Maar ik heb toen wel moeten uitleggen waarom de sint wel bij ons kwam en de andere grootouders.
Nu krijgen de neefjes al het dubbele van wat onze kinderen nadien kregen.... En dat wringt toch wel een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven