Consultatiebureau, bemoeizucht

17-11-2017 22:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word moe van de bemoeizucht van ons consultatiebureau.

Ze willen dat wij met “ons kleintje” naar de lessen gaan voor het Nijntje Beweegdiploma. Want dat is belangrijk.

Op de vraag of hun kinderen van 2,5 al hun certificaten hebben inzake zelfverdediging geen antwoord.

Ik heb ook eens vriendelijk gevraagd of er een speciale reden is dat wij naar de Nijntje beweeglessen moeten maar een antwoord ho maar.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet te gaan hoor. Het consultatiebureau is niet verplicht.
Je doet je naam eer aan. Je klaagt. Laat het gewoon lekker gaan.
Laat je je kind wel voldoende bewegen? Oprechte vraag.
Veel naar buiten, klimmen, klauteren, of naar een indoor speeltuin nu het kouder is.

wat is de reden dat ze je kind op gym willen laten doen?
Daar moet een reden voor zijn.
Zoals gezegd, consultatiebureau is niet verplicht.
Is al een topic over.

kinderen/gek-advies-van-het-consultatie ... #p27709509

Melden dat je niet meer komt, eventueel enkel nog voor de inentingen.
De juf al terug gemaild over het C diploma?
Is het erg om een Nijntje beweegdiploma te halen? Het klinkt wel leuk eigenlijk. Wat is het? Is het voor baby’s?
Alle reacties Link kopieren
Ze zullen een advies niet zomaar geven. Heeft jouw kindje motorisch wat achterstand, is het misschien wat te zwaar?

Of een andere reden?
"Met het nijntje Beweegdiploma 1 leer je:

rollen over de grond
draaien op een schommel
kruipen en lopen over een bank
springen op twee voeten vooruit
hinkelen 3x op 1 been
glijden van een glijbaan
klauteren in een klimrek
diepspringen van een kast
steunspringen over een bank
schommelen als iemand je duwt
zwaaien zittend op een touw
rollen en stoppen van een bal
tippen van een ballon om hoog te houden
vangen van een bal
mikken van een voorwerp"


Vrij normale dingen en ook dingen die een kindje van 2,5jr wel (zelf al) moet kunnen, toch?
Het CB geeft je denk ik niet voor niks dit advies.
Maar goed, met zo'n nick en je eerste post, is dit topic vast niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mogen ze het consultatiebureau gelijk afschaffen.

Maar dat nijntje beweegprogramma is dan weer iets waar ik mijn kind gelijk voor opgegeven zou hebben.
Ik heb er nooit van gehoord maar het klinkt wel erg leuk, maar sowieso zijn dit dingen die elke dreumes/peuter wel moet kunnen doen. Moet je erheen omdat je kind het niet kan?
Doreia schreef:
17-11-2017 22:04
Laat je je kind wel voldoende bewegen? Oprechte vraag.
Veel naar buiten, klimmen, klauteren, of naar een indoor speeltuin nu het kouder is.

wat is de reden dat ze je kind op gym willen laten doen?
Daar moet een reden voor zijn.
dat kan natuurlijk een goede reden zijn om het kind extra beweging aan te bieden. Maar TO zegt dat als ze vraagt naar de reden dat er dan geen antwoord of geen bevredigend antwoord komt.
En alleen naar een Nijntje beweegcursus ( :sick: ) gaan omdat het cb dat wil...dan zou ik ook de kont tegen de krib gooien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje is motorisch niet geweldig. Soms ook wat bang. Dat is niet erg, maar daarom ben ik met haar gaan Aapjeskooien, ook zoiets als het Nijntje ding. Daar leren ze allerlei vaardigheden en zijn lekker actief bezig. Ze is na een les uitgeteld en vindt het geweldig, ook merk ik echt vooruitgang.
Als jou dochter ook iets langzamer is dan gemiddeld dan vind ik dit een hele goede tip. Je moét natuurlijk helemaal niets, maar het CB is er nu eenmaal om de ontwikkeling van je kind in de gaten te houden. Ze kijken naar het gemiddelde en misschien wijkt je kind daar iets vanaf.
Het diploma deel van de het NIjntje programma staat jou duidelijk niet aan, dat snap ik wel. Volgens mij moet je dat alleen meer als een leuke beloning voor je kind zien. Lekker bewegen is sowieso goed en leerzaam. Ik heb ook peuterdansen overwogen, misschien is dat iets voor jullie?
Nu het winter wordt is het wel lekker om je als kind binnen lekker te kunnen uitleven.
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
17-11-2017 22:27
Is het erg om een Nijntje beweegdiploma te halen? Het klinkt wel leuk eigenlijk. Wat is het? Is het voor baby’s?
2-6 jaar. Klinkt echt leuk om te doen.

Heeft het consultatiebureau het nooit gehad over de motorische ontwikkeling van je kind? Of wellicht over gewicht?

En ik zou ook geen antwoord geven als je mij zou vragen of mijn kind dat gedaan heeft. Heb je namelijk niks mee te maken.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Klaaglinn schreef:
17-11-2017 22:01


Op de vraag of hun kinderen van 2,5 al hun certificaten hebben inzake zelfverdediging geen antwoord.

Had je daar dan echt een antwoord op verwacht dan? Jij komt met jouw kind bij het CB. De arts en verpleegkundige zijn daar voor jou, de opvoeding van hun eigen kind staat daar helemaal los van.

Nou geeft het CB echt niet altijd het beste advies, maar je bent ook niet verplicht er heen te gaan. Ik zou, als ik de arts was, zulke vragen echt heel onbeschoft en ongepast vinden en je dat nog vertellen ook.
Je kind mag gratis naar peutergym want de groep is niet vol (en dan raken ze hun subsidie kwijt). Ik zou lekker gaan, genieten van het plezier van je kind en de kosten zijn voor het cb :D
Alle reacties Link kopieren
Het cosultatiebureau geeft advies, ben je het er niet mee eens dan leg je het naast je neer. Zo eenvoudig is het.
-Kia-Ora- schreef:
18-11-2017 03:25
2-6 jaar. Klinkt echt leuk om te doen.

Heeft het consultatiebureau het nooit gehad over de motorische ontwikkeling van je kind? Of wellicht over gewicht?

En ik zou ook geen antwoord geven als je mij zou vragen of mijn kind dat gedaan heeft. Heb je namelijk niks mee te maken.
Ok nou, dat duurt nog even voor die van mij. Maar hij is gék op Nijntje, dus wie weet :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens gewoon ouder/kind gym gedaan bij de plaatselijke turnclub. Heel erg leuk om te doen. Geen merknaam diploma, maar gewoon lekker elke week je uitleven in de hele grote sporthal.
Gatinmijnsok schreef:
18-11-2017 10:59
Ik heb trouwens gewoon ouder/kind gym gedaan bij de plaatselijke turnclub. Heel erg leuk om te doen. Geen merknaam diploma, maar gewoon lekker elke week je uitleven in de hele grote sporthal.
Ja precies dit. Moesten wij alleen zelf dik voor betalen. TO mag op kosten van het cb, maar is gepikeerd omdat ze denkt dat iemand haar Koninklijke Hoogheid tussen het onderpresterende en pre-criminele Klootjesvolk wil loslaten...
Oh het gaat om een Noorse Nijntjeclub... :facepalm:
Waar staat dat het op kosten van het CB is?

Is het niet gewoon een tip van het CB, TO? Maar dat het voor jou misschien anders/dwingend over kwam.
Een Nijntje Beweegdiploma. Het moet niet gekker worden :O .
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met peuterzoon naar zo'n open dag geweest, waar allerlei organisaties zich presenteerden. Zoon vond het heel gezellig, vooral bij de kinderfysiotherapeut kon hij zich uitleven. Leuk dagje uit en gratis observatie dat zoon geen fysio nodig had.

Dat Nijntje-gym klinkt wel leuk. :)
Een diploma vind ik dan weer onzin, mogen kinderen dan niets meer doen zonder "beloning"?
snoesje666 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 15:24
13.55% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven