Hoe vaak heb jij als kind gevlogen en waarheen?

19-11-2017 13:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe gezond vliegen nou voor kinderen is ivm kosmische straling.
Ze zeggen dat een vlucht naar de VS vergelijkbaar is met 2 röntgenfoto's. Reken maar uit als je vaak vliegt.
Wie heeft als kind vaak gevlogen en waarheen? Heb je daar nu als volwassene iets van gemerkt mbt je gezondheid?
En wie heeft al vaak gevlogen met zijn eigen kinderen?
Het lijkt me sowieso een hele onderneming met kinderen te gaan vliegen. Kind met peuterpubertijd in het vliegtuig zetten? Ehm, dat wil ik de andere passagiers niet aandoen :-)
Nooit, mijn vader heeft vliegangst
Wij gaan altijd met het vliegtuig op vakantie minimaal 1 keer per jaar. Wij vliegen met zoon vanaf dat hij 1,5 jaar was en hij is nu 24.
Alle reacties Link kopieren
Veel en de hele wereld over.
Geen klachten aan overgehouden.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Niet.

Maar dat later echt heel erg ingehaald, heb ontzettend veel gevlogen. Geen idee of dat iets doet met je lijf, ik denk dat het zo weinig is iedere keer dat het geen blijvende impact heeft. De zon op je warme bestemming doet meer slecht.

En ik zou graag een ruimte reis maken, dat is pas kosmische straling lol.
Ik nooit en man elk jaar en geen rare gezondheidsklachten
Mijn kinderen vanaf 0 en zijn nu 20 en 22 en kerngezond.
Je kunt jezelf ook gek maken hoor .
Wat zou dat betekenen voor piloten en cabinepersoneel ? Allemaal klachten ??
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 13:18
0.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nooit, wij gingen altijd met de auto. Op mijn 19e vloog ik as voor het eerst. Mijn kinderen vliegen gemiddeld 2 keer per jaar, maar ik heb me nog nooit druk gemaakt over straling.
Alle reacties Link kopieren
Roemenië toen ik 4 was. Mallorca toen ik 11 en 33 jaar oud was.
Corsica toen ik 22, 30 en 39 jaar oud was.
Tunesië toen ik 25 jaar oud was.

Die straling valt wel mee, mijn man is stralingsdeskundige en zou niet gaan vliegen als het kwaad kon. Wat moet een piloot of stewardess dan oplopen? Die lopen echt niet met een badge, zoals mijn man.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat het slecht voor mensen is, andersom wel.....
Nooit als kind gevlogen.
Dat inmiddels ruimschoots ingehaald met meerdere vluchten per jaar.
Sinds de kinderen er zijn gaan ze mee, en nog nooit klachten van medepassagiers gehad.
Geen gezondheidsklachten.
1 keer naar Engeland.... Voor de rest altijd in Nederland. Later heb ik een stuk of 4 keer gevlogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vloog ook pas op mijn 19de. En als het allemaal zo slecht voor je zou zijn, inderdaad wat moet een piloot of een stewardes dan oplopen...
die ik wilde bestaat al...
O vandaar. Snap nu waarom ik niet spoor.
O en go see the doctor.
Ik vloog op mijn 11e voor het eerst, een rondje in een Cessna-vliegtuigje. Gewoon in Nederland.

Daarna pas weer toen ik 20 was, toen wel in een echt groot vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Nooit, veel te duur. Als volwassene wel eens gevlogen, maar mijn man heeft vliegangst, dus nu niet meer.
Ik heb pas op mijn 22e voor het eerst gevlogen.
Sindsdien stop ik tijdens de vlucht mijn rechterwijsvinger in mijn linkeroor.

Ze zeggen dat dat de kosmische straling neutraliseert.
Star² schreef:
19-11-2017 13:53
O vandaar. Snap nu waarom ik niet spoor.
.
Ik ook. Dus dáárom kreeg ik kanker, slechte ouders die mij met zes maanden mee een vliegtuig in sleurden. Toch fijn om te weten dat het dus niets te maken had met het niet hebben van kinderen / geen borstvoeding, teveel suiker, alcohol voor mijn 25e, promiscue levensstijl, opgroeien in de stad, gebrek aan ‘positief denken’ (ben ik nog iets vergeten??).
Alle reacties Link kopieren
Nooit.
Wij gingen vroeger altijd met de auto of bus op vakantie.
Op mijn 17e vloog ik voor het eerst; toen ging ik backpacken in Engeland.
Als kind (dus tot mijn 18e) 6 vliegreizen gemaakt, familiebezoek.

Wat betreft peuters en babies op vluchten; ik vlieg veel voor mijn werk. Ik zie veel kleine kinderen op vluchten. Daar heb ik zelden last van. Ten eerste slapen ze meestal, of ze kijken filmpjes. Ten tweede is er zoveel ruis in vliegtuigen dat je eigenlijk niet hoort wat er verderop gebeurt. En zelf zit ik ook met oortjes in films te kijken. Negens last van.

Vervelende volwassenen op vluchten zijn veel erger. Stinkende mensen, dronken mensen, mensen die voortdurend iets uit het bovenvak nodig hebben, mensen die te veeleisend zijn voor het personeel, mensen die maar niet stil kunnen zitten. Ik zit liever naast een jong gezin.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 14:15
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
19-11-2017 14:05
Ik heb pas op mijn 22e voor het eerst gevlogen.
Sindsdien stop ik tijdens de vlucht mijn rechterwijsvinger in mijn linkeroor.

Ze zeggen dat dat de kosmische straling neutraliseert.
Alleen als je ondergoed van turf draagt.

https://www.sterktegenstraling.nl/turfproducten/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
19-11-2017 14:12
Alleen als je ondergoed van turf draagt.

https://www.sterktegenstraling.nl/turfproducten/
Shit.. Die draag ik niet .. :'(
Ik roep wel heel vaak "Nanu nanu" en "Mork calling Orson"

Zou ik dan toch teveel gevlogen hebben ?
Als minderjarige 1 keer gevlogen met mijn ouders, weekje herfstvakantie in Portugal toen ik 11 was.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
19-11-2017 13:18
Roemenië toen ik 4 was. Mallorca toen ik 11 en 33 jaar oud was.
Corsica toen ik 22, 30 en 39 jaar oud was.
Tunesië toen ik 25 jaar oud was.

Die straling valt wel mee, mijn man is stralingsdeskundige en zou niet gaan vliegen als het kwaad kon. Wat moet een piloot of stewardess dan oplopen? Die lopen echt niet met een badge, zoals mijn man.
Ze lopen niet met een badge, maar hun blootstelling wordt wel bijgehouden. Die is namelijk vrij eenvoudig te berekenen.

Van straling krijg je verder geen rare klachten. Het voornaamste risico is kanker, maar de dosis van een vlucht is zo laag dat ik me er niet door laat weerhouden.
Bij een vlucht naar Mars is het wel echt een punt, maar ik heb zelf geen plannen in die richting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven