Mist (ex) stiefpapa

19-11-2017 22:06 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,




De biologische vader van mijn zoontje is nooit echt in beeld geweest. Hij weet van zijn bestaan en hoe hij heet. Ik heb hem verteld dat hij niet zo goed voor kindjes kan zorgen en mama het daarom alleen is gaan doen. Om deze man vraagt hij dan ook nooit.
Dit is anders bij zijn ex stiefpapa.
Met deze man ben ik vanaf zijn eerste tot 3de levensjaar samen geweest.

Vorig jaar, na de zoveelste ruzie, zijn we uit elkaar gegaan en mijn zoontje mist hem soms verschrikkelijk.
Ik en (voor hem zijn papa) .. laat ik hem X noemen hebben opzicht goed contact nog waar mijn zoontje vanaf weet. Ook heb ik hem verteld dat mama (ik) niet afspreek meer met X , omdat hij het nog heel moeilijk heeft met het gemis en we afstand moesten nemen.

Mijn ex heeft wel eens gezegd graag soort omgang te willen en mijn zoontje ook te missen.
Rede dat ik dit na afweging niet gedaan heb is omdat mijn ex zelfs na 3 jaar mij nog altijd terug wilt.

Ik denk dat als ik ooit een andere partner zou hebben hij dit niet trekt en de omgang toch zou stoppen. Besloten dan maar door zure appel heen te bijten.


Wel praten we erover en weet mijn zoontje dat hij hem papa mag blijven noemen .. en dat hij van hem mag houden en hen mag missen. Is hij groter en wilt hij hem opzoeken dan sta ik ook daar achter.

Maar voor nu vind ik het soms heel moeilijk. Hij heeft bijvoorbeeld bij opa en oma een foto van X naast zijn bed.
Zojuist komt hij met traantjes naar beneden dat hij papa X mist en graag een foto van hem naast zijn bed wilt bij ons thuis.
Afgesproken morgen samen een mooie foto uit te zoeken.. Maar ik blijf maar bezig in mijn hoofd met uitzoeken wat het beste is voor hem en hoe ik het beste met deze situatie kan opgaan..

Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Liefs
anoniem_205151 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 08:14
13.29% gewijzigd
A woman with class is timeless
Kan hij hem niet 1 maal per maand bij oma en opa zien zolang hij daar behoefte aan heeft?

Dan hoef jij hem niet te zien.
Terecht dat je dat kind straft voor het gedrag van zijn vader.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
19-11-2017 22:11
Kan hij hem niet 1 maal per maand bij oma en opa zien zolang hij daar behoefte aan heeft?

Dan hoef jij hem niet te zien.
Dit, 1x per 2 weken zou ik ook redelijk vinden. Het jochie ziet hem toch als vader, hij is met hem opgegroeid.
Ik vind het nogal hard om beiden het contact te ontzeggen...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Waarom zou je ex hem niet af en toe 's mee mogen nemen naar de speeltuin, zijn huis of wat dan ook? Wat zielig zo voor 't manneke.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg, doen wat je zoontje nodig is. Dit is de enige vader die hij kent en die wordt hem nu ontnomen. Jullie zijn volwassen. Je kunt met stiefpapa afspraken maken over omgang met zoon en ook onderling. Wanneer er een nieuwe partner komt, kan die zich hier aan schikken. Je zoon heeft helemaal nergens om gevraagd en leeft met de gevolgen die ouders hebben veroorzaakt. Het wordt tijd dat de belangen van je zoon voorop komen te staan.
Moest het overigens "echt" zijn vader zijn, zat je nu aan co-ouderschap of 2-wekelijks een weekend vast.

Je zegt tegen zoon dat hij "zijn vader" papa mag noemen.
Maar tegelijk mag hij die man wel nooit meer zien.
En heeft hij er zelfs na een jaar nog altijd last van dat hij die man niet meer mag zien.

Nogal onduidelijk én zielig voor een 6-jarige die opgegroeid is met hem.
Alle reacties Link kopieren
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan hij hem niet 1 x per maand/2 maanden, hem een middagje ophalen om iets leuks met hem te doen bijvoorbeeld?

Of als je dit niet prettig vindt hem zoals hierboven genoemd naar je ouders laten komen oid.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend sneu voor je zoontje
Voor hem is het zijn vader en die onthoudt jij hem nu
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wil, niet wilt...

Laat hem gewoon een leuke omgang hebben met ex. Punt
Alle reacties Link kopieren
Oké sommige reacties had ik niet zo kort door de bocht verwacht..
Andere bedankt

Ik doe wat ik denk dat beste is voor mijn kind.
Het zou makkelijker zijn voor nu om ze met elkaar te laten omgaan.. en die gedachte komt ook heel vaak bij me op.
Ik gun mijn kind de wereld.
Maar wil hem niet nu sussen door contact te houden dat uiteindelijk zal ophouden door ex .. met tot gevolg dat hij uiteindelijk weer door het hele afscheid proces heen moet.

Ik zal eens overleggen met een professional..
A woman with class is timeless
Waarom denk je dat het het beste voor je kind is om alle contact te verbreken met de enige vader die hij ooit gekend heeft?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_205151 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 08:10
99.86% gewijzigd
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Tjeez,. hij wil en kind wil. Wie ben jij om te denken dat de wereld om jou draait. Laat ze elkaar toch lekker zien. Breng kind bij opa en oma en dan kan "pa" daar naartoe komen. Niet zo moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je zoon aan het rouwen is voor iemand die nog gewoon leeft en in zijn leven wil zijn. Ik zou zeggen, ga een gesprek aan met je ex en maak hele duidelijke afspraken en gun je kind contact met zijn vader.
cherry_91 schreef:
19-11-2017 22:34


Ik zal eens overleggen met een professional..
ik hoop dat het snel is. Je zoontje "zijn" vader onthouden.
ik zal me inhouden, maar :whip: :whip:
cherry_91 schreef:
19-11-2017 22:52
Ik werk zelf in de psychiatrie en zie bij mensen hoe belangrijk een stabiele jeugd is.
Ik denk dat ik hem die stabiele jeugd kan geven.
Zie jij nu niet dat je je zoon opzadelt met een dijk van een jeugdtrauma?
Alle reacties Link kopieren
Jouw ex is niet de verwekker van je zoon maar hij is wel de vader.
Je zoon ziet hem als papa.

Je houdt hem nu bij zin vader weg.
Hoe kan je dan zeggen dat je het beste met hem voor hebt?

Terwijl zoon en vader elkaar missen.

Als jij hem nu zijn vader ontzegt zal hij zijn hele verdere leven gen vader figuur meer kennen. Je ontneemt hem nog al wat.

Als je ze nu contact laat houden heeft hij dat wel. Je weet niet of je ex ooit het contact gaat verbreken. Jij denkt van wel maar dat kan je niet weten. Ze misen elkaar.

En al zou je ex op een later moment jouw zoon wel in de steek laten, elk moment dat je wel van een vaderfiguur kan genieten is mee genomen.

Gemis is nu heus niet minder erg dan later. Eerder meer omdat hij later meer van relaties begrijpt.

Als hij je nog terug wil heb je er dan wel alles aan gedaan om de relatie te laten werken? Relatie therapie geprobeerd?

Het is dan wel niet de biologische vader maar je doet wel 2 mensen verdriet.

En denk maar niet dat jij je toekomstige vriend net zo makkelijk in zijn leven kan introduceren als zijn nieuwe papa.

Daar is hij inmiddels te oud voor. Daarvoor Kent hij zijn stiefpapa te goed als papa.

Daarvoor hoef je ze dus niet uit elkaar te halen.
cherry_91 schreef:
19-11-2017 22:52
Daarbij heb ik al eerder meegemaakt dat een man zei er te zijn en na 6 maanden afhaakte (biologische vader) gelukkig was hij toen nog een baby..
Dus ga je geen relatie meer aan voor het welzijn van je zoon?
Je gelooft je eigen uitspraak toch niet?
Ik zie overigens wel gebeuren dat je kind straks een hechtingsprobleem heeft.
Hij hecht zich aan iemand (zijn vader of degene die hij als vader beschouwt) en ineens mag hij die niet meer zien.

Dat kan in zijn relaties later - als hij volwassen wordt - best immense problemen geven.
Jij werkt in de psychiatrie?
Ik mag hopen, dat je daar de vloeren dweilt en niets te maken hebt met patienten!

Een kind weg houden van zijn vader, hoe kom je op het stomme idee!!??
Wel praten we erover en weet mijn zoontje dat hij hem papa mag blijven noemen ookal is het zijn stief papa niet meer ..

Ik lees dit pas goed nu. Mijn god, dus je vertelt je zoon serieus dat zijn papa zijn papa niet meer is?
cherry_91 schreef:
19-11-2017 22:52
Omdat ik niet de garantie zal hebben dat X er zal zijn voor altijd.
.......
Dus ja de angst is er dan ook mijn zoon daarvoor een pion zou zijn die hij laat vallen als dit hem niet lukt.
........
Daarbij heb ik al eerder meegemaakt dat een man zei er te zijn en na 6 maanden afhaakte (biologische vader) gelukkig was hij toen nog een baby..
Dat kan allemaal wel zijn, maar als het om zijn biologische vader zou gaan, zou dat gevaar toch ook bestaan? Je hebt toch nooit de garantie dat een vader zijn kind niet in de steek zal laten? Het gebeurt ook bij betrokken, biologische vaders die een nieuwe vriendin krijgen - ineens zien ze hun kinderen niet meer staan.

Als jij je zoon een vader gunt, en hij is een goede vader, waarom zou je hem dan niet toelaten in het leven van je zoon?

En geef duidelijk je grenzen aan als je bang bent dat hij je zoon als pion wil gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
TO wil haar kind beschermen voor meer teleurstellingen, en zichzelf plus kind behoeden voor meer manipulaties. Ik vind deze een lastige, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven