Hoera, alle zwemdiploma’s worden ongeldig

20-11-2017 00:56 81 berichten
l
anoniem_359141 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 15:42
99.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch helemaal niet dat alle oude diploma's vervallen?? :facepalm:
En onzichtbaar water??? Er staat ondoorzichtig water (= troebel), dat scheelt nogal... :-D
Misschien voortaan eerst even beter lezen (en sowieso niet de Telegraaf lezen, maar dat geheel terzijde)
nina*89 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 01:02
3.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
nina*89 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 01:02
Reden: dubbel
97.20% gewijzigd
nina*89 schreef:
20-11-2017 01:00
Er staat toch helemaal niet dat alle oude diploma's vervallen?? :facepalm:
En onzichtbaar water??? Er staat ondoorzichtig water, dat scheelt nogal... Misschien voortaan eerst even beter lezen (en sowieso niet de Telegraaf lezen, maar dat geheel terzijde)
Onzichtbaar klopte inderdaad niet. En dit artikel staat in meerdere kranten, ook de NRC.
Alle reacties Link kopieren
EenBangeMama schreef:
20-11-2017 01:02
Onzichtbaar klopte inderdaad niet. En dit artikel staat in meerdere kranten, ook de NRC.
Ja en in geen van die kranten staat dat de oude zwemdiploma's daarmee komen te vervallen.
Alle reacties Link kopieren
Ships, hoe zit het dan met mijn zwemdiploma's uit de jaren 60 ?
Zou ik dan plots niet meer kunnen zwemmen ?

Maar even zonder gekheid, door de afgenomen belangstelling voor zwemlessen en de toename van mensen die niet kunnen zwemmen wordt er nu ingezet op zelfredzaamheid in het water.
En dan kan het wel eens van belang zijn dat je met een dikke jas door een gat (wak) kunt zwemmen of kunt blijven drijven.
Niet geschoten is altijd mis
Op papier best een goed idee.

Het toegenomen aantal verdrinkingsdoden komt echter toch door het dalende aantal kinderen met een zwemdiploma, niet door de inhoud van het programma.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel weer wat over het hoofd zien, maar in welke context zou een zwemdiploma precies geldig moeten zijn? @( Ben toevallig een jaartje geleden nog twee weken aan de kust geweest. Elke dag op het strand gelopen, en geen enkele keer een politieman tegengekomen die m'n zwemdiploma wilde zien.
Ik las het ook en vond het juist een hele goede ontwikkeling. Meer nadruk op jezelf kunnen redden in gevaarlijke situaties. En als je nog eens alle oficiele slagen wilt leren, dan kun je dat daarna alsnog doen.
Ik vind het juist heel praktisch en vooruitstrevend. Mijn kinderen volgen noodgedwongen het Engelse systeem en daar moet je alles volgens het boekje leren. Ik heb veel liever dat mijn kinderen met een winterjas aan door een gat kunnen zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
vlaamsevink schreef:
20-11-2017 01:21
Ik zal wel weer wat over het hoofd zien, maar in welke context zou een zwemdiploma precies geldig moeten zijn? @( Ben toevallig een jaartje geleden nog twee weken aan de kust geweest. Elke dag op het strand gelopen, en geen enkele keer een politieman tegengekomen die m'n zwemdiploma wilde zien.
Ja, dat is ook gewoon mazzel hebben natuurlijk. Ik heb, net als mijn id, mijn zwemdiploma's AL-TIJD op zak.
Alle reacties Link kopieren
vlaamsevink schreef:
20-11-2017 01:21
Ik zal wel weer wat over het hoofd zien, maar in welke context zou een zwemdiploma precies geldig moeten zijn? @( Ben toevallig een jaartje geleden nog twee weken aan de kust geweest. Elke dag op het strand gelopen, en geen enkele keer een politieman tegengekomen die m'n zwemdiploma wilde zien.
Zolang je op het strand blijft wandelen en niet gaat zwemmen mag dat ook gewoon :mrgreen:
En wie gaat al die zwem-docenten weer bijscholen?
Alle reacties Link kopieren
En daarom meld je je aan als 'bange mama'?
Goeie help... blij dat jij mijn moeder niet bent. Wat een drukte om niks.
Allereerst: Een zwemdiploma is sowieso niets 'waard'.
Kunnen zwemmen is leuk, handig en fijn en dat blijft ook voor jouw kinderen gelden dat ze dat kunnen, wat de nieuwe regels ook zijn.
En deze nieuwe opzet gaat erover (staat erg goed omschreven in het artikel trouwens), dat kinderen zich in de praktijk van alledag kunnen redden van de verdrinkingsdood ipv mooie slagen kunnen maken. Ik zeg: top!

Ik zou iets aan mijn begrijpend lezen-vermogens gaan doen als ik jou was. Kan van pas komen bij het opvoeden van kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was het artikel nog eens rustig doorlezen, want je hebt het niet begrepen. Zwemdiploma's worden niet ongeldig, voor zover die al een geldigheid hebben, en kinderen gaan leren hoe ze zich moeten redden in de situaties waarin de meeste ongevallen gebeuren. Dit is een ontzettend goede ontwikkeling!
Alle reacties Link kopieren
Je kind heeft toch die diploma's die aangeven dat het kan zwemmen? Het is niet zo dat je zonder die diploma's niet mee kunt in de maatschappij ofzo.
Die diploma's hoef je nergens te laten zien, dus die kunnen sowieso in de prullenbak.
En dan je nick....... het gaat over fokking zwemdiploma's....... :facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
20-11-2017 01:09
Op papier best een goed idee.

Het toegenomen aantal verdrinkingsdoden komt echter toch door het dalende aantal kinderen met een zwemdiploma, niet door de inhoud van het programma.
Ah, dat is al wetenschappelijk onderzocht?
Ik volg dit soort zaken nogal, maar volgens mij heeft verdrinken vaak niet heel veel te maken met het aantal zwemdiploma's, maar meer met de omstandigheden en onwetendheid.
Wat dat betreft vind ik deze nieuwe regels een goede ontwikkeling.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
20-11-2017 06:38
Ah, dat is al wetenschappelijk onderzocht?
Ik volg dit soort zaken nogal, maar volgens mij heeft verdrinken vaak niet heel veel te maken met het aantal zwemdiploma's, maar meer met de omstandigheden en onwetendheid.
Wat dat betreft vind ik deze nieuwe regels een goede ontwikkeling.

Eens. Blijft alleen de vraag hoe ze alle kinderen gaan bereiken. Hoe gaan ze zorgen dat de groep die nu niet naar zwemles gaat, dan wel gaat?

Voor veel kinderen van buitenlandse afkomst is zwemmen leren niet iets dat ouders belangrijk vinden. Zouden die dit nieuwe diploma dan wel belangrijk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een goede ontwikkeling, ik heb liever dat mijn kind veilig de kant kan halen, dan netjes zwemt.

En wat betreft de zwemdiploma's, toen ik klein was haalde je, je A, als je de overkant haalde en B als je 7 meter onderwater kon zwemmen. Daarna zijn de eisen al minimaal 1x veranderd en ik ben nog steeds niet verdronken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Waarom noem je je kind, 'adoptiekind'? Ik heb mijn broer nog nooit apart 'adoptiebroer' genoemd als ik mensen vertel dat ik 3 broers heb. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-11-2017 07:10
Eens. Blijft alleen de vraag hoe ze alle kinderen gaan bereiken. Hoe gaan ze zorgen dat de groep die nu niet naar zwemles gaat, dan wel gaat?

Voor veel kinderen van buitenlandse afkomst is zwemmen leren niet iets dat ouders belangrijk vinden. Zouden die dit nieuwe diploma dan wel belangrijk vinden?
Die diploma's zijn niet zo belangrijk. Begrip van de gevaren van water is veel belangrijker. En daar is op meer manieren iets aan te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Goede zaak! Ik hoop dat ze ook een losse extra cursus doen voor kinderen die het oude ABC hebben. Ik zou de mijne zo opgeven. Ze zeilen veel en goed zwemmen met kleding in open water vind ik daarom erg belangrijk. Ze hebben al wel overlevingszwemmen cursussen gedaan in het zwembad, maar dat was maar 1 middag. Wel onder doeken met gaten doorzwemmen, zodat je open plekken herkend, uit een roeibootje vallen met kleding.
Solomio schreef:
20-11-2017 07:50
Die diploma's zijn niet zo belangrijk. Begrip van de gevaren van water is veel belangrijker. En daar is op meer manieren iets aan te doen.

Dat klopt, maar juist de groep die tot nu niet naar zwemles kwam is zich dat ook vaak veel minder bewust van. Jij maakt de keuze je kind niet naar zwemles te doen en maakt je kind wel heel bewust van de gevaren. Bij veel kinderen met een zwakke sociale en/of economische achtergrond gebeurt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
20-11-2017 08:01
Dat klopt, maar juist de groep die tot nu niet naar zwemles kwam is zich dat ook vaak veel minder bewust van. Jij maakt de keuze je kind niet naar zwemles te doen en maakt je kind wel heel bewust van de gevaren. Bij veel kinderen met een zwakke sociale en/of economische achtergrond gebeurt dat niet.
Maar wat ik bedoel is dat dat bijv ook op school kan gebeuren. Want alle kinderen gaan wel naar school. Dus daar bereik je ook de kinderen die dit van huis uit niet mee krijgen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
20-11-2017 08:06
Maar wat ik bedoel is dat dat bijv ook op school kan gebeuren. Want alle kinderen gaan wel naar school. Dus daar bereik je ook de kinderen die dit van huis uit niet mee krijgen.

Oké, dan snap ik het. Toevoegen aan de verkeerslessen oid.
1 Ze kunnen zwemmen
2 je hebt het diploma niet bij solliciteren nodig

Dus wat is het probleem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven