Oh wat wil ik graag slapen

20-11-2017 09:19 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man oh man. Wat ben ik moe. Je kunt me echt opvegen. Onze jongste is nu een jaar en vier maanden oud en sinds ze naar het kinderdagverblijf gaat vaker wel dan niet ziek. Zodra ze fit is gaat het slapen goed, maar zodra ze ziek is, of tanden krijgt, huilt en hoest ze veel tijdens de nachten.

De oudste, die over het algemeen goed slaapt, heeft de laatste tijd veel dromen en is begonnen met slaapwandelen. Dus als de een niet wakker is, komt de ander wel.

Van de zeven nachten slaap ik er drie redelijk en vier gewoon slecht. Ik merk ook dat ik steeds moeilijker weer in slaap kom als ik wakker ben geweest en soms zelfs helemaal niet meer in slaap kan vallen.

Op mijn werk doe ik maar wat en in de avond iets leuks doen gaat gewoon niet. Net reed ik van suffigheid bijna een scooter aan. Ik ben echt op... Zijn er lotgenoten? Gewoon om even stoom af te blazen of elkaar een hart onder de riem te steken.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als alleenstaand? Je zegt wel onze dus waarom werkt man niet mee.
nina1966 schreef:
20-11-2017 09:22
Je klinkt als alleenstaand? Je zegt wel onze dus waarom werkt man niet mee.

Je ligt in zo'n geval gewoon beide wakker..
Alle reacties Link kopieren
Toen onze zoon echt nog slecht sliep deden we de nachten om de beurt. Dan had je steeds een slechte en een goede nacht. Niet gezellig, maar het werkte voor ons wel. Is dat een optie?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-11-2017 09:22
Je klinkt als alleenstaand? Je zegt wel onze dus waarom werkt man niet mee.

Vraag ik me ook af. De nachten verdelen: de nachten die voor je man zijn zorg je dat je hoe dan ook rustig ligt en kunt slapen. Of dat nou beneden op de bank met oordoppen in is of toch in bed met/zonder oordoppen, zorg dat je in alle rust kunt slapen.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
20-11-2017 09:30
Je ligt in zo'n geval gewoon beide wakker..

Onzin. Als dat zo is dan doe je het gewoon niet goed. Je moet gewoon zorgen dat je de omstandigheden zo inricht dat je NIET wakker wordt.
Hear hear TO! Wij griepen wat af thuis en ook doorkomende kiezen bij onze kleine van 14 maanden. Manlief en ik zijn leeg en slepen ons door de dag. Veel naar buiten gaan helpt. Lekker een frisse neus halen.

Maar ik merk dat mijn huishouden achterloopt. De voorraadkast is een troep, er slingeren schoenen door het huis en het is niet zo spik&span als normaal.

Bij de gedachte aan weer een gebroken nacht zakt de moed mij al weer in de schoenen.

:flag:
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
20-11-2017 09:30
Je ligt in zo'n geval gewoon beide wakker..
Ben je aan het dubbelnicken? Of geef jij antwoord voor de TO.

Want néé. Als je met z'n twee bent is het onzin om allebei wakker te liggen natuurlijk. De eerste weken na de bevalling is het nog schattig en kan ik het me voorstellen. Maar na een maand heb je het wel gehad en wil je slapen! En ik was alleen en kon dus niet om en om maar met een man er bij....echt wel dat we een schema hadden gemaakt hoor!
nina1966 schreef:
20-11-2017 09:36
Ben je aan het dubbelnicken? Of geef jij antwoord voor de TO.

Want néé. Als je met z'n twee bent is het onzin om allebei wakker te liggen natuurlijk. De eerste weken na de bevalling is het nog schattig en kan ik het me voorstellen. Maar na een maand heb je het wel gehad en wil je slapen! En ik was alleen en kon dus niet om en om maar met een man er bij....echt wel dat we een schema hadden gemaakt hoor!


Nou nou..

Je hoeft er niet beide uit te gaan om wel wakker te worden?
Nachten verdelen. Een van de 2 in een andere kamer als het kan met oordopjes in. Ander heeft die nacht dienst. Op de vrije dagen (weekenden bijv) ook even gaan slapen als de jongste slaapt overdag. Dit ook omstebeurt doen?

Af en toe een nachtje de kinderen uit logeren bij opa en oma's ?
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
20-11-2017 09:39
Nou nou..

Je hoeft er niet beide uit te gaan om wel wakker te worden?

Nee, maar je bent wel oerdom bezig als je elke nacht weer jezelf garandeert dat je gewoon weer wakker wordt van je kinderen terwijl je ook de taken kunt verdelen en die nacht ongestoord had kunnen slapen :idee: .
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
20-11-2017 09:36
Ben je aan het dubbelnicken? Of geef jij antwoord voor de TO.

Want néé. Als je met z'n twee bent is het onzin om allebei wakker te liggen natuurlijk. De eerste weken na de bevalling is het nog schattig en kan ik het me voorstellen. Maar na een maand heb je het wel gehad en wil je slapen! En ik was alleen en kon dus niet om en om maar met een man er bij....echt wel dat we een schema hadden gemaakt hoor!
Helemaal gelijk in, maar vertel dat maar eens tegen je lichaam.

Het maakt voor mij niet uit waar ik slaap (bed/bank), hoe ik slaap (met of zonder oordoppen, ook wel eens geprobeerd want mijn partner snurkt behoorlijk, waar ik meestal gewoon doorheen slaap), van de kinderen wordt ik altijd wakker. Mijn slaapkamerdeur is ‘s nachts dicht, maar ik word zelfs wakker als één van de kinderen zachtjes van de trap loopt en bij hoesten of huilen al helemaal. En dan maakt het niks uit of het “mijn” nacht is of die van mijn partner, zodra de kinderen iets anders doen dan gewoon rustig slapen ben ik wakker.

Helaas heb ik geen oplossing TO, hoop voor je dat het snel rustiger wordt qua slapen.
anoniem_272813 wijzigde dit bericht op 20-11-2017 09:46
0.04% gewijzigd
S-Groot schreef:
20-11-2017 09:43
Nee, maar je bent wel oerdom bezig als je elke nacht weer jezelf garandeert dat je gewoon weer wakker wordt van je kinderen terwijl je ook de taken kunt verdelen en die nacht ongestoord had kunnen slapen :idee: .
Dat moet je ook maar kunnen he. Ik ben sowieso al een lichte slaper en was gelijk bij elk kikje wakker.
@bahcobarbie: idem hier. Ik zorg dat de kinderen door het huis kunnen bewegen zonder ziektes op te lopen en verder zal de staat van het huis me aan mijn reet roesten. Als mensen commentaar hebben vertel ik ze waar de stofzuiger staat, want ik ben de moeilijkste niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, niet alleen en we wisselen ook wel af. Man hoort alleen niet alles en als ik dan toch al wakker ben vind ik het ook zinloos om hem alsnog wakker te maken. En na zo’n lange tijd zijn we ook gewoon allebei op.

Daarnaast merk ik ook dat ik het niet meer goed los kan laten. Tijdens de periode van nachtvoedingen legde ik haar terug en sliep ik verder, maar ik lig nu nog heel lang wakker. Ik denk dat mijn systeem wat ontregeld begint te raken.
S-Groot schreef:
20-11-2017 09:43
Nee, maar je bent wel oerdom bezig als je elke nacht weer jezelf garandeert dat je gewoon weer wakker wordt van je kinderen terwijl je ook de taken kunt verdelen en die nacht ongestoord had kunnen slapen :idee: .

Tjeetje :-[
Lisa077 schreef:
20-11-2017 09:46
Nee hoor, niet alleen en we wisselen ook wel af. Man hoort alleen niet alles en als ik dan toch al wakker ben vind ik het ook zinloos om hem alsnog wakker te maken. En na zo’n lange tijd zijn we ook gewoon allebei op.

Daarnaast merk ik ook dat ik het niet meer goed los kan laten. Tijdens de periode van nachtvoedingen legde ik haar terug en sliep ik verder, maar ik lig nu nog heel lang wakker. Ik denk dat mijn systeem wat ontregeld begint te raken.

Wat hoort hij niet? De Jongste? Kan de babyfoon harder?
Of hoort hij de oudste die slaaptwandelt niet? Want als dat zorgt dat je heel licht gaat slapen omdat je bang bent dat de oudste wat overkomt zou ik daar een babyfoon of een detector voor kopen.
En allemaal op extra hard zetten. Hekjes dicht of hekje voor de deur van de oudste nog even?

Kijken hoe je er voor kan zorgen dat hij ook wakker word en dan het verdelen van nachten met oordopjes beginnen.
En echt probeer dan overdag op vrije dagen bij te tukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er straks ook even lekker in als jongste slaapt. Man hoort oudste inderdaad meestal niet en ze komt ook vaak - al slaapwandelend - naar mijn kant van het bed. Bovenaan de trap staat een hekje. En man hoort de jongste inderdaad ook niet altijd huilen. Ik weet ook dat het een fase is en dat het overgaat, maar ik heb het er gewoon even zwaar mee
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
20-11-2017 09:34
Hear hear TO! Wij griepen wat af thuis en ook doorkomende kiezen bij onze kleine van 14 maanden. Manlief en ik zijn leeg en slepen ons door de dag. Veel naar buiten gaan helpt. Lekker een frisse neus halen.

Maar ik merk dat mijn huishouden achterloopt. De voorraadkast is een troep, er slingeren schoenen door het huis en het is niet zo spik&span als normaal.

Bij de gedachte aan weer een gebroken nacht zakt de moed mij al weer in de schoenen.

:flag:
Balen ook Bahco. Hier heeft de was ook beter op schema gelegen. Wasmanden puilen uit. En herkenbaar dat je tegen de nachten op gaat zien.
Alle reacties Link kopieren
Lisa077 schreef:
20-11-2017 10:11
Ik ga er straks ook even lekker in als jongste slaapt. Man hoort oudste inderdaad meestal niet en ze komt ook vaak - al slaapwandelend - naar mijn kant van het bed. Bovenaan de trap staat een hekje. En man hoort de jongste inderdaad ook niet altijd huilen. Ik weet ook dat het een fase is en dat het overgaat, maar ik heb het er gewoon even zwaar mee

Je zegt dat je graag wil slapen, dan moet je zorgen dat de omstandigheden daarnaar zijn. Dus als jouw oudste aan jouw kant van het bed komt dan moet je zorgen dat jij (in jouw rustnacht) daar niet ligt. Dus ofwel man en jij ruilen van plek of je gaat in een andere ruimte liggen.
Als man de jongste niet altijd hoort huilen dan zorg je dat je dat ook optimaliseert: babyfoon aan zijn kant en zodanig hard dat hij het wel hoort en jij dusdanig ver van dat ding af dat jij het niet hoort (oordoppen in, slapen in een andere ruimte...).
En natuurlijk die nachten de zorg voor je kinderen loslaten. Je man vertrouwen, ze aan hem toevertrouwen.

Zolang je niets aan de omstandigheden verandert zal er ook niets aan de uitkomst veranderen. Dat mag natuurlijk ook, ieder zijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Dochter van 16 maanden neemt alle varianten bacteriën mee van het kdv en krijgt ook nog eens kiezen. De nachten zijn hier ook rommelig. Hier helpt het samen slapen. Dan hoef ik er in ieder geval niet uit. Maar 6x per nacht wakker worden blijft hoe dan ook zwaar. Mijn mantra is inmiddels: Het is een fase, een fase, een faaaaseee! Maar soms is het gewoon even bleegh..
Sterkte! :hug:
Praktische tip: eenpersoonsbed voor oudste en dan erbij gaan liggen als ze zo belabberd slaapt. Heeft hier ons heel wat nachtrust opgeleverd. Wij hebben ook een peuter met nachtangst/nachtmerries/etc.

En ook een dreumes waarvan ik de slaapknop nog niet gevonden heb.
En een schoonmaker!
S-Groot schreef:
20-11-2017 09:43
Nee, maar je bent wel oerdom bezig als je elke nacht weer jezelf garandeert dat je gewoon weer wakker wordt van je kinderen terwijl je ook de taken kunt verdelen en die nacht ongestoord had kunnen slapen :idee: .
Huh? Jij kan je lichaam dwingen om niet wakker te worden?
Knap.
Alle reacties Link kopieren
Lotgenoten? Ja hoor!
14 maanden gebroken nachten gehad hier. Man hoorde ook minder, werkte meer, ik werd toch wakker blablabla viva-ongelovig
maarrrr het is weer opgehouden. Wat hier 'hielp' was tijdens middagslaap ook ff slapen en sowieso elke maand kids uit logeren en bijslapen (en ieder half jaar samen weekend weg)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven