Nieuwsgierig, hoeveel speelgoed hebben jullie?

21-11-2017 13:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tijd vliegt, bijna het jaar voorbij. En nu ik al dat speelgoed zie, denk ik jeetje wat veel! Misschien is het nu tijd om weer wat extra op te gaan ruimen. Maar wat bewaar je? Hoe maak je keuzes? Ik weet wel wat er geliefd is maar toch is het ook weer lastig. Vertel?

Hier trouwens een dochter van 2 en een zoon van bijna 4 jaar.
Ik laat de keus aan hem. Een keer paar jaar moet hij een doos vullen met spullen die naar de speelgoedbank gaat.

Verjaardagen en sinterklaas/kerst gaat in moderatie. Van ons krijgt hij een "groot" kado, bijvoorbeeld een trein. Van opa's en oma extra rails of tierlantijntjes voor erbij.
Alle reacties Link kopieren
Een bak houten treinsporen + toebehoren
Een bak Duplo
Een bak knex en andere bouwmaterialen
Een bak barbies/Bratz + toebehoren
Een bak auto's en andere vervoersmiddelen
Strijkkralen
Lego
Knutselspullen
En al die losse zooi; dino's, monsters, poppetjes, dieren, knuffels, baby born, etc etc en ongetwijfeld dingen die ik vergeet.

Het is best veel maar ze spelen overal wel echt mee. Ik ruim ook veel op/geef veel weg en als het kapot is gooi ik het weg.

Dochter van 7 en zoon van 5
Ik lees graag even mee. Tot ie 3 werd had ik het wel aardig onder controle, maar inmiddels heeft ie zoveel...
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we ook zoveel met een zoon (5) en dochter (2).
Twee bakken lego, twee bakken playmobil zonder de grote spullen (zoals de boomhut), vier bakken duplo, twee bakken auto's en een bak met de houten treinbaan. (Formaat bak past in die vakkenkast van de ikea)
En dan nog een werkbank, keukentje met toebehoren, poppenbedje, wagen, loopfietsjes, loopauto, skippykoe..
En dan nog alle boekjes, knuffels, dino's, klei, knutselspul...

Eigenlijk wordt met alles echt nog wel gespeeld dus voorlopig gaat er nog niks weg.

Misschien wel helemaal niet want veel duplo en lego is nog van mijn man van vroeger en nog hartstikke goed dus misschien bewaren we dat ook nog wel voor de kleinkinderen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ow ja playmobil! De school, het ridderkasteel en de piratenboot
Ook hier wordt enorm veel mee gespeeld.
Voor sinterklaas krijgt dochter Playmobil model op de catwalk en zoon Lego City
Ik had altijd een paar verhuisdozen op zolder. Soms ruimde ik het e.e.a. aan speelgoed weg in zo'n doos. Als er vervolgens niet naar gezocht of over geklaagd werd, ging het uiteindelijk weg. Soort van wachttijd...
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Slim, kan ik denk ik wel met de oudste samen wel kijken wat hij wilt bewaren en wat niet. Het is ineens ook zo veel en vooral nu met de feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er mee gespeeld wordt bewaar ik het. Als er lange tijd weinig interesse voor is dan geven we het weg.
Mijn oudste kinderen hebben altijd veel speelgoed gehad ,maar ze hebben ook altijd heel veel gespeeld. Het werd echt intensief gebruikt.
Nu komen ze op een leeftijd dat ze veel minder spelen en voor bepaalde spullen (zoals playmobile) is de belangstelling bijna weg. Lego wordt nog wel meegespeelt.
Dus normaal zou ik nu inderdaad een shift gaan maken en eens kijken wat er weg kan.
Maar ik heb nog 1 jonger kind plus we verwachten nog een baby. Ik bewaar dus het meeste gewoon.
Alleen spullen die kapot zijn of waarvan ik echt denk dat de jongsten er niet veel lol aan gaan beleven gaan weg.
Hier gaat sowieso alle prulletjes heel snel weg. DIngen van MacDonalds of uit zo'n surprise ei, die moffel ik gewoon weg zodra het kan.

Boeken hebben we eigenlijk ook veel te veel. Heel veel prentenboeken, omdat ik daar zelf ook echt dol op ben. Maar ze worden veel te weinig gelezen eigenlijk. Dus daar moet ik ook wat mee binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Ik had me zo voorgenomen dat het ons niet zou gebeuren. Maar jemig mijn huis lijkt wel een kinderopvang met bieb. En hij is nog niet eens twee. Voor z'n volgende verjaardag wil ik alleen een trein en toebehoren, Duplo en magnetisch speelgoed.
Veel te veel, de afgelopen maanden ben ik bezig geweest met alles te verkopen en we hebben nu alleen nog playmobil, keuken met toebehoren en een bak met blokken en treinbaan staan binnen, buiten staan 2 glijbanen, zandbak, huisje, 4 looptractors, krijt etc.

Sint en kerst en verjaardagen komen er weer aan en ze krijgen een werkbank, garage, playmobil en auto’s.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven