Geen box aanschaffen?

22-11-2017 17:54 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik ben 25 weken zwanger en we zijn inmiddels bezig met het huis babyproof maken. Onze woonkamer is qua indeling niet ideaal om een box neer te zetten. Het kan wel hoor, maar ik vroeg me ook opeens af hoe nodig een box werkelijk is. Wat zijn jullie ervaringen (met name de niet-gebruikers) en hoe doe je het als baby gaat bewegen en je net even naar de wc moet, eten staat te koken, etc.
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste vond de box afschuwelijk. Hem meeslepen naar de wc plaste rustiger dan hem in de box laten zitten :)

We hebben een half open keuken, en tijdens het koken tijgerde/kroop/liep hij gewoon rond in de woonkamer, die daarvoor voldoende kindveilig was. Dat is ook met box wel handig, want je kind zit hoe dan ook niet 24/7 in de box. Ik zette de kinderen ook wel met een speeltje bij mij in de buurt in de kinderstoel als ik kookte. Dat werkte ook wel. En iets later kregen ze dan een beeldscherm. Dat is nog steeds zo :)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was bij de oudste de box overbodig. Het was meer een opslag voor speelgoed. Voor de keuken hadden we een keukenhekje.

De tweede sliep af en toe in de box. Verder is het een soort van afscheiding tussen de twee kinderen als ze elkaar teveel in de weg zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het wel gedaan en gebruiken hem nog steeds (kind 21 maanden). Hij speelt er nog elke dag een uur in. De enige plek waar hij goed en lang alleen kan spelen.
Toen hij heel klein was kon ik even naar boven of de wc als hij erin lag. Wij hebben ook een hond dus daarvoor ook ideaal.
Bij de oudsten wel een box gehad, maar zelden gebruikt (mijn kinderen vonden het vreselijk en klommen er al heel jong oud). Bij de jongste de box niet meer van zolder gehaald en ook niet meer gemist.

Ik nam de kinderen inderdaad mee zodra ze mobiel waren. Een baby kun je ook wel even alleen laten op een kleed op de vloer, al nam ik ze in de praktijk meestal gewoon mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hem bij allebei vaak gebruikt. In het begin op de hoge stand om in te slapen overdag, later op de lage stand als ik aan het koken was bijvoorbeeld. (open keuken)
Maar... mijn kinderen vonden het prima om er even in te zitten. Als ze het vervelend hadden gevonden had ik een andere oplossing bedacht.
Bij onze kinderen wekte heel goed....ze vonden het heerlijk om even rustig te liggen of te spelen. Ook met het oog op even naar boven lopen of koken ed. Je kan vast zonder...wij hadden ons zeker wel gered maar vonden het wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen box. Toen hij nog mini was sliep hij wel in een extra wiegje in de huiskamer. Toen dat niet meer paste legden we hem op een speelkleed of schapenvacht op de grond, hij kon nog nergens heen. Nu hij rondkruipt speelt hij in de babyproof huiskamer en houden we hem vanuit de halfopen keuken in de gaten. Alleen in de periode van net leren staan langs kastjes hebben we hem met koken in de kinderstoel in de buurt gezet omdat hij vaak viel. Als we gaan plassen komt hij het liefst kijken wat we doen :nope:
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
Mijn dochter vindt het heerlijk om in de box te spelen als ze moe is of als er veel visite is. Ze is nu 10 maanden en speelt nog zeker een uur per dag in de box, tijdens sprongen vaak nog meer. Dus ondanks dat de box een vreselijke sta-in-de-weg was in ons oude huis hebben we hem in het nieuwe huis toch weer neergezet
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me echt handig, een kind dat houdt van spelen in de box. :proud:

Ik zou er niet nog eens eentje neerzetten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden wel een box maar hebben deze nauwelijks gebruikt. Je kan het kindje ook evt tijdelijk op een verschoningskussen leggen -op de grond- als je naar het toilet moet. Verder speelde kind hier veel op de speelmat van ikea die haar beschermde van de koude tegels.
Als je een hond hebt: niet doen, maar juist wel een box kopen.


Later kun je altijd besluiten een box te 'moeten' kopen. Bv als je een druk kindje hebt kun je hem even voor jouw/zijn rust in de box zetten
namensgebruikersnaam wijzigde dit bericht op 22-11-2017 18:35
3.38% gewijzigd
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Ik vroeg me hetzelfde af toen ik een week of 20 zwanger was. We hadden namelijk een hele kleine woonkamer en ik vond het nogal een groot ding, zo'n box. Gelukkig hebben we hem wel aangeschaft, want mijn dochter is nu bijna 13 maanden en zit er nog elke dag in.

Inderdaad als je even naar de wc gaat, kookt, wil douchen of de was gaat ophangen. Ik vond het een fijn idee dat mijn dochter echt nergens heen kon. Ook tocht het op de vloer (bij ons in elk geval) wat meer, dus als ze heel klein zijn zou ik ze niet op de grond op een kleed leggen.

Nu is mijn dochter op een leeftijd dat ze van alles doet wat niet mag, dus ik zet haar nog regelmatig even in de box als ik niet op kan letten.
Ik vind het handig maar mijn kinderen vinden het niks ... helaas.

Toen ze klein waren hebben ze er veel in geslapen. Maar vanaf zes maanden of zo werd het brullen...
Alle reacties Link kopieren
De oudste heeft anderhalf jaar heerlijk in de box gespeeld en deed alle slaapjes van overdag ook in de box.
Toen de 2e kwam moest hij (voor de baby) weer omhoog dus moest de oudste eruit. Toen vond ik de box erg fijn om ervoor te zorgen dat baby veilig was voor alle kussen, knuffels en speelgoed van de oudste als ik op de wc zat of zo.
Nummer 3 ontsnapte overal uit. Dus ook uit de box. Die werd toen dus gebruikt als speelgoedopslag.
Ik vind het handig en kinderen hebben er van heel jong tot zeker twee ingezeten. Onze derde zelf tot hij drie was. Ivm verbouwing (duurde zes maanden) had ik een altijd veilig plekje voor hem nodig. Daarna kom hij eet nog regelmatig zelf in als het huis hem te druk werd met zijn broer en zus inclusief vriendjes en vriendinnetjes. We hebben het ding pas weggedaan en half jaar voor zijn vierde verjaardag of zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier was de box met toebehoren weggegooid geld (en het was nog wel zo'n handige tripod op wielen).

Wat wij deden: zoon 24/7 in draagdoek (huilbaby). Zo ging ik zelfs naar de wc. In bad ging hij of mee of bij man. Toen het huilen was gestopt, toen kon ik hem wel in de kinderstoel zetten of zo'n wippertje als het nodig was (we hebben een hond, dus de hond moest mij volgen zodat ze niet alleen samen waren).

Als een kind zich wel prettig voelt in een box is het wel heel handig, helaas weet je dat vooraf niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik heb er ook aan getwijfeld of een box wel een toegevoegde waarde heeft en ik moet zeggen met mijn dochter zie ik er zeker de voordelen van. Als ze op me in slaap was gevallen als baby en ik moest nodig naar de wc dan was het handiger om haar erin te leggen dan eerst naar boven te lopen en haar in bed te leggen( bekkenbodemklachten). Ze vond het heerlijk om erin zich op te trekken en ik had het idee dat dat veel deed voor haar motoriek.

Nu loopt ze en viel er laatst een glas uit mijn handen, ik vond het zo heerlijk om haar even veilig in een box te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste speelde graag in de box, maar even graag buiten de box. Had prima zonder gekund.
Bij tweede vond ik hem wel noodzakelijk, om baby tegen dreumes te beschermen. Maar na ca 6mnd moest baby niks meer weten van de box. Hij gaat er alleen nog in als hij een flesje gaat drinken. De rest van de tijd kruipt hij door de woonkamer. Ook als ik naar de wc ga, kook, etc.
Dochter van 13 maand speelt nog dagelijks lange tijd in de box, ik zou 'm niet willen missen. Heeft ook de eerste maanden heel veel in de box gelegen, onze vrije vloerruimte is vooral loopruimte, dus op een kleed laten liggen was niet handig. En we hebben een hond, dus de box is echt een uitkomst.
Mijn oudste vond het heerlijk in de box en ik heb hem ook wel twee jaar laten staan. Jongste klom er met 10 maanden al uit, voor haar was hij dus echt wel noodzakelijk maar hij was toch al weg voor ze een jaar was omdat ze steeds zo'n doodsmak maakte :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Met verbazing lees ik dat er nog steeds ouders zijn die hun baby in de box laten slapen, logisch dat ze later niet meer in de box willen. Want dan denken ze dat ze moeten slapen. Een box is leuk en om te spelen. Mijn kinderen hebben minimaal elk 1,5 jaar gebruik gemaakt van de box. Ideaal.
Maar dus niet om te slapen, babys horen in hun bedje te slapen.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
22-11-2017 18:53
Mijn eerste speelde graag in de box, maar even graag buiten de box. Had prima zonder gekund.
Bij tweede vond ik hem wel noodzakelijk, om baby tegen dreumes te beschermen. Maar na ca 6mnd moest baby niks meer weten van de box. Hij gaat er alleen nog in als hij een flesje gaat drinken. De rest van de tijd kruipt hij door de woonkamer. Ook als ik naar de wc ga, kook, etc.
Hoe werkt dat dan? Bij de tweede hebben we de box nog even opgezet. De oudste ging zijn kleine broertje heel lief speelgoed brengen. Houten blokken. Die hij in de box gooide omdat hij nog te klein was om ze er subtiel in te leggen.
Die bescherming viel dus nogal tegen, en ik zou ze zeker niet met z’n tweeën alleen gelaten hebben op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Broodjekroket2 schreef:
22-11-2017 19:13
Met verbazing lees ik dat er nog steeds ouders zijn die hun baby in de box laten slapen, logisch dat ze later niet meer in de box willen. Want dan denken ze dat ze moeten slapen. Een box is leuk en om te spelen. Mijn kinderen hebben minimaal elk 1,5 jaar gebruik gemaakt van de box. Ideaal.
Maar dus niet om te slapen, babys horen in hun bedje te slapen.
Volgens wie precies?

Ik heb die ervaring niet hoor, toen ze een baby waren sliepen ze erin, toen ze een dreumes waren speelden ze erin en nu ze pubers zijn hebben ze er niet meer zo veel mee.
Wel een gehad en mijn baby vond het fijn om in te liggen en spelen. Soms een dutje doen. En idd handig met koken ofzo. Hij zat er een beetje met vlagen wel/niet in.
Maar lang niet alle babies houden van een box. Kan je er eentje lenen? Als het dan niet bevalt dan geef je hem terug. En zo wel, dan alsnog een box kopen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn oudste kinderen werd de box voornamelijk als opslag gebruikt. Wipstoel gebruikte ik dan wel weer veel als ik even niet op kon letten. Nu 37 weken zwanger en ervoor gekozen geen box neer te zetten. Mocht ik toch een box gaan missen dan is hij zo aangeschaft. Wipstoel staat al wel weer klaar en speelkleden heb ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven