Nouredinne, Khalid of Muhammed?

22-11-2017 20:41 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
``

Welke naam?

Totaal aantal stemmen: 92

Noureddine (75%)
Khalid (20%)
Muhammed (5%)
anoniem_359338 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 20:39
0.00% gewijzigd
Gaat het Marokkaanse consulaat over de naam van een kind?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn alledrie niet neutraal, sorry.
Ik vind Noureddine wel de mooiste naam als ik tussen deze drie zou moeten kiezen. Maar als je echt een neutrale naam wil,, zou ik nog even verder zoeken.
Ik vind nouredinne het leukst, ook om af te korten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Noureddine een prachtige naam, al zou ik hem zelf niet gebruiken. Ik zou daarvoor gaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik denk dat in de tijd dat jouw zoon solliciteert naar een baan niemand opkijkt van welk soort naam dan ook.

Waarom kies je niet een naam die je zelf mooi vindt en pas je je aan aan een of ander consulaat honderden kilometers vanaf hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Noureddine zelf erg leuk. Al moet ik wel zeggen dat ik de namen allemaal niet heel neutraal vind als je dat echt wil.
Alle reacties Link kopieren
Nouredinne.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hetvrijewoord schreef:
22-11-2017 20:44
Gaat het Marokkaanse consulaat over de naam van een kind?
Wil een Marokkaans kind oa gebruik maken van het Marokkaanse erfrecht, dan moet het in ieder geval een door Marokko vastgestelde goedgekeurde naam krijgen. Ik vermoed dat het consulaat dat controleert.
Er zijn toch andere Marokkaanse namen die nog wel voor Nederlands door kunnen gaan als je graag een soort van neutrale naam wil? Mohammed zou ik sowieso niet doen en Mo vind ik een vreselijke afkorting. Nordin kan nog wel, maar Nourredine is weer heel erg Marokkaans. Khalid ook trouwens.

Weet je, geef gewoon een naam waar jij achter staat. Dat hele consulaat is leuk en aardig, maar het is jouw kind en jij bepaalt de naam. Niet het consulaat, niet het Viva-forum en ook niet potentiele werkgevers die over 25 jaar ofzo jouw zoon wellicht een baan zouden bieden.
Nourredine!
Alle reacties Link kopieren
Quote : " Bij sommige ouders bestaat de behoefte om hun kind een naam te geven die ook gezien kan worden als Nederlands. Enkele van deze namen staan ook op de lijst of hebben hier in het verleden opgestaan. Enkele voorbeelden van meisjesnamen zijn: Amara, Anika, Ines, Jayda, Jenna, Lara, Leila, Lina, Maria, Miriam, Nadia, Nora, Samira, Sara en Sofia. Voor jongensnamen is de keuze op dit gebied een stuk beperkter. Gedacht kan worden aan bijvoorbeeld Adam, Abraham of Ilias "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Geen!!!
Je bent een Nederlandse die in Nederland woont neem ik aan?
En je wil je zoon later niet op basis van zijn naam achterstand bezorgen neem ik aan?
Geef hem dan gewoon een internationale naam en jóuw achternaam!
Waarom wil je m Marokkaans laten registreren? Voed dat kind Nederlands op met westerse normen en waarden.
Vajana schreef:
22-11-2017 20:46
Ik denk dat in de tijd dat jouw zoon solliciteert naar een baan niemand opkijkt van welk soort naam dan ook.

Waarom kies je niet een naam die je zelf mooi vindt en pas je je aan aan een of ander consulaat honderden kilometers vanaf hier.
Snap ik ook niet. Ik ben dan ook heel blij dat mijn niet-Nederlandse ouder mij een naam heeft gegeven die in elk westers land gangbaar is en het niet af heeft laten hangen van opoe die zo graag de familienaam wilde doorgeven. (een hele oude naam die in het Nederlands best vreemd is)
Alle reacties Link kopieren
Noureddine is mooi, maar Khalid ook. Ik zou zelf de laatste kiezen. Muhammed is te veel voorkomend denk ik. Mo als afkorting ook.
EHR schreef:
22-11-2017 20:48
Wil een Marokkaans kind oa gebruik maken van het Marokkaanse erfrecht, dan moet het in ieder geval een door Marokko vastgestelde goedgekeurde naam krijgen. Ik vermoed dat het consulaat dat controleert.
Ik vind dit best beperkend...
ik vind Nordin heel leuk en neutraal.
Alle reacties Link kopieren
Soufiane
Frankly my dear, I don"t give a damn
Noureddine klinkt mij heel erg als een vrouwennaam.
Mo = nogo
Muhammed zou ik persoonlijk niet doen,

ik denk dat je met namen als Ward, Ilyaas of Sami (kan hij eventueel zelf afkorten tot Sam) net iets westerser zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar bent u van mening dat het voor uw kind toch handiger is om een Nederlands klinkende voornaam te hebben, dan blijft er maar weinig over en zeker voor jongens is er niet zoveel.

Echte Hollandse (Marokkaanse) namen voor jongens.

Adam

Abraham
Met zo weinig mogelijkheden kan een beetje slim zijn nog wel eens helpen en dan kan je ook kiezen voor een aantal namen die je in Nederland dan in het Engels uitspreekt.
Rayan (Rajan) dat spreek je uit als wreejen, wreejan, wraaien of wraaian.
Dat kan je afkorten naar Ray en dat spreek je uit als wreei.
Sami, dat je dan uitspreekt als Sammie of Semmie
Of gewoon Sam, in het Engels uitgesproken als Sem.
Niet zo gelukkig, want sem is het Arabische woord voor vergif en dat klinkt niet echt aardig als je in Marokko bent.
Zakaria maar dan in het Engels uitgesproken als zakkawraaia of zekkawraaia.
Zachariah, zaggewraaia of zeggawraaia, afgekort als Zach (zech) of Zack (zeck)
Charki maar dan in het Engels uitgesproken als Sjarkie (Charky)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nourredin vind ik erg mooi, khalid vind ik erg lelijk maar ken iemand die zo heet officieel maar eigenlijk altijd kali wordt genoemd en geschreven staat het raar maar het klinkt best leuk.
En zakkaria vind ik echt een prachtige naam!
EHR schreef:
22-11-2017 20:48
Wil een Marokkaans kind oa gebruik maken van het Marokkaanse erfrecht, dan moet het in ieder geval een door Marokko vastgestelde goedgekeurde naam krijgen. Ik vermoed dat het consulaat dat controleert.

Krijgt een mannelijke erfgenaam nog steeds meer erfenis dan een vrouwelijke? Of doel je op iets anders?
Je bedoelt islamitisch erfrecht of sharia neem ik aan, naar mijn weten is er namelijk geen 'Marokkaans erfrecht'

Edit: sorry deze vraag was uiteraard voor TO, die gevlogen lijkt.
anoniem_318965 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 21:15
6.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb even naar de lijst gekeken, maar er staan maar weinig namen op die voor een buitenstaander niet Marokkaans klinken. Je zou voor Abraham of Adam kunnen gaan of eventueel Ilias
Alle reacties Link kopieren
Eh

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven