docu alicia

22-11-2017 23:14 190 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit deze nu net te kijken. Ten eerste.... kind zal nu 13 zijn? en net in de pubertijd. Lekker dan dat het nu uitgezonden word.
En verder die plek!!! mijn hemel, dan is zelfs een slechte moeder nog beter zou je denken.
En een konijn in een schoenendoos???
Ik werd er vooral heel erg verdrietig van. Wat erg dat er zo met een kind gesold en gesleept wordt en al die so called beroepsopvoeders niet weten hoe ze haar moeten begeleiden. Schokkend!
Alle reacties Link kopieren
Van opvoeden is in zo'n "tehuis" iig geen sprake lijkt het. Een klap na een knuffel? Nou je had op je flikker gehad van me. Regels zijn regels. Het lijken me ook wel kinderen met een etiketje en die horen zeker niet in zo'n huis.
Alle reacties Link kopieren
Er is nóg een kind in dat gezin??? En ook die is niet helemaal jofel. Hondjes? Neuh zet ze wel op marktplaats..... echt triest En dat ze dit jaren laten sudderen op deze manier.
Waar heb je die gezien?
Sophiever schreef:
22-11-2017 23:34
Waar heb je die gezien?
Nederland 2, vanavond.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 22-11-2017 23:41
0.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... licia.html
dat ze ruzie zocht met dat jongetje, ging slaan en de leidster haar vastpakte, onhandig, en ze dus hard viel op de trapper in haar zij, keihard. En de leidster hier niet naar omkeek en haar op haar kamer gooide. Ik snap dat het moeilijk is een boos kind dan goed op te vangen, maar jeetje, had ze niet gezien dat ze zo keihard viel?
En in het begin zeggen ze tegen haar voor ze gaat slapen lekkere timing ook, not, "je ben teen heel speciaal meisje, je hebt hele speciale eisen (echt) en daarom is er niet zo 1,2,3 een gezin voor jou (jaren niet). En het meisje zeggen, nee, ik ben heel normaal. Met het verlangen, ik kan wel naar een gezin, snel.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
22-11-2017 23:46
En in het begin zeggen ze tegen haar voor ze gaat slapen lekkere timing ook, not, "je ben teen heel speciaal meisje, je hebt hele speciale eisen (echt) en daarom is er niet zo 1,2,3 een gezin voor jou (jaren niet). En het meisje zeggen, nee, ik ben heel normaal. Met het verlangen, ik kan wel naar een gezin, snel.
En maar lekker blijven hameren op dat speciaal zijn terwijl ze daar overstuur van word. Echt....
Alle reacties Link kopieren
Dat zo'n kind zich zo aan die moeder vastklamp Zo'n "liefdevol" mens ook ahum.Dat ze voor zo'n kind niet een adoptie ouder hebben gezocht Volgens mij heeft ma net zo veel zin in haar kind als in die hondjes.
Waarom niet een maand of 3 video toezicht en dat een groepje mensen dan bepalen of zo'n kind naar een echt gezin mag of niet. Het is toch duidelijk vanaf jaar 1 dat deze vrouw nooit moeder zal worden? Zo in en in triest.
swifty schreef:
22-11-2017 23:46
En in het begin zeggen ze tegen haar voor ze gaat slapen lekkere timing ook, not, "je ben teen heel speciaal meisje, je hebt hele speciale eisen (echt) en daarom is er niet zo 1,2,3 een gezin voor jou (jaren niet). En het meisje zeggen, nee, ik ben heel normaal. Met het verlangen, ik kan wel naar een gezin, snel.
Ik had het begin gemist maar las in de VK wel dat ze als jong kind in een pleeggezin had gezeten waar het wel goed ging. Ik vond het zo sneu dat ze haar moeder zo miste en die zo weinig op bezoek kwam. Loopt Sinterklaas daar rond en zegt ze 'we komen in januari alweer'. Een uurtje. Moeder had zelf ook een instellingsverleden, kennelijk is het dan toch lastig om later een stabiele volwassene te worden.
Alle reacties Link kopieren
En dan die regels.. Die moeten gevolgd worden maar je kunt een kind niet opvoeden als je er maar een paar uurtjes bent. Hoe volgt een onopgevoed kind nou de regels.... de grenzen zijn nooit gesteld en nu moet ze zich daar ineens aan houden, zonder oefening.
De eerdere leiding leek nog een klik te hebben, de latere praat over haar heen zonder haar te zien, heel triest. Je ziet ook haar woede en onmacht en kliergedrag groter worden in reactie hierop.
vervolgens gaat de psychiater het probleem isoleren en het gooien op Alicia en andere medicatie, als ze steeds wegloopt. In plaats van zien dat de omgeving niet goed voor haar is, en de mensen die op haar gezet worden niet bij haar passen. En ze hierdoor acting out heeft. Heel triest.
Alle reacties Link kopieren
Dat kind wil regels en grenzen En die worden niet gegeven en als ze daar tegen rebelleert wat heel normaal is dan moet ze weg En dan vinden ze het raar dat zo'n kind zich niet geliefd voelt.
Staat dit programma al bij gemist?
nina1966 schreef:
22-11-2017 23:57
Dat kind wil regels en grenzen En die worden niet gegeven en als ze daar tegen rebelleert wat heel normaal is dan moet ze weg En dan vinden ze het raar dat zo'n kind zich niet geliefd voelt.
Dat is niet wat ik zag. Er waren juist teveel regels en weinig ruimte. Nogal logisch dat zo'n kind dan gaat schoppen.
en dan nog erger, het kind zegt, ik wil graag en mama ook, een wekend bij haar logeren. En dan gaan toewerken aan weer thuis wonen. Direct een nee, van de leidinggevende, dit is de beste plek. Hier, en niet bij je moeder. Alicia zegt nog, dat was vroeger zo, maar nu niet. Maar nee, geen ruimte om het uit te proberen, om te logeren bij mama, kijken hoe het gaat en dan uitbreiden stap voor stap als het goed gaat. Als je kijkt naar haar levensgeluk, dan is die nu nul, dus zoveel lager kan het niet zakken door te logeren bij haar moeder lijkt me. Maar ze willen niet eens het een kans geven.
en dan de manipulatie, dat ze eerst braver moet worden (lees het moet beter met je gaan), terwijl de omgeving niet goed nu voor haar is en ze niet 'beter' gedrag kan vertonen, en dat ze dan pas willen luisteren naar haar primaire behoefte bij haar moeder te zijn, weg van daar. Afschuwelijk. Dat je iets moet presteren, iets moet doen, je emoties inslikken als kind, om voor elkaar te krijgen dat je bij je moeder mag logeren. Onbegrijpelijk dat je daar een prestatie aan verplicht aan het kind dat jaren hier naar smacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgehaakt na dat bezoek aan een zwembad. Toen een tafel vol volwassen vrouwen het met een meisje van 11 ging hebben over een trajectplan en wat haar doelen nou zijn. Het enige dat ze echt wilde was een weekendje naar haar moeder, maar dat mocht niet. Nou snap ik dat wel, want die moeder was gewoon slecht, maar ze gingen er volledig aan voorbij dat ze het tegen een klein meisje hadden, dat helemaal niks meer had om naar uit te kijken.

Ik vond het zó zielig...
Alle reacties Link kopieren
Om zelf deze docu te zien als begeleider voelt dubbel. Een beschadigd meisje die van plek naar plek wordt gesleept. Steeds weer nieuwe kinderen, nieuwe begleiders, nieuwe therapeuten. Dit doet een kind geen goed. Er zal vast sprake zijn van forse gedragsproblematiek.
Soms schrijnend werk, het breekt je hart om met kinderen als dit te werken. Elke begeleider maakt fouten, maar vergeet nooit het respect voor het kind. Praat met het kind, niet over het kind. Troost, toon begrip en laat weten dat je iemands gedrag afkeurt, niet de persoon. Hopelijk komt alles in rustiger vaarwater voor Alicia.
Zo rond 1:11:03 wordt het heel naar en gedragen begeleiders zich afschuwelijk naar het kind, gaat echt over de top hoe psychologisch mishandeling door therapeuten in de pleegzorg te werk gaat. En zo niet aansluit bij wat het kind wil en nodig heeft en uit. De zelfingenomenheid van "wij zijn professionals en hebben het bij het rechte eind, onze visie is wat we opleggen en jij hebt je als kind maar te laten zien dat je je gedraagt en hebt maar te dealen met dat we je zeggen dat je nooit bij je moeder gaat wonen of logeren. Dit zeggen we in een setting van in een vergader ruimte zitten met meerdere volwassen begeleiders en kind alleen. Het is een gesprek van levensbelang voor Alicia, het kind, en ze moet het nu in haar eentje opnemen tegen 3 of 4 volwassenen. Niemand die haar officieel tegenwoordigdt, haar rechten en wensen opkomt en voor vecht. Ze zou een advocaat bij zich moeten hebben die haar belangen verzorgd. Een volwassene die voor haar opkomt en meekijkt. Nu is het een verloren strijd, misselijkmakend.
Alle reacties Link kopieren
swifty schreef:
22-11-2017 23:55
De eerdere leiding leek nog een klik te hebben, de latere praat over haar heen zonder haar te zien, heel triest. Je ziet ook haar woede en onmacht en kliergedrag groter worden in reactie hierop.
Idd, ze luisteren niet en praten iedere keer gewoon langs haar heen. Ik zie idd veel onmacht en daardoor dwarsheid en woede.
En heeft ze wel vriendinnen, gaat ze naar school? Gaat ze op bezoek zoals 'vrije' kinderen, die naar sport gaan, clubs, en bij vrienden thuis komen en logeer feestjes? Viert ze verjaardag met vrienden, hoe dan? Ziet er intens eenzaam uit met paar suffe volwassenen die (zogenaamd) bevriend zijn, soort van intiem contact mee heeft, maar gewoon betaald werk doen als professionals.

Dit is geen normaal leven die ze haar bieden maar een gevangenis. Ze had beter bij haar moeder kunnen wonen, en dit als terugval basis mocht het even tijdelijk niet goed gaan thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven