Kraamvisite irritaties

30-11-2017 19:27 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu te wachten op mijn kraamvisite.. ik had hem geappt dat hij van 19 tot 20 welkom was.. hij is er nog niet. Ik erger mij daaraan...

Een ander bezoek: "ik werk naast de prenatal, maar wist niet wat je wilde, dus heb niets meegenomen". Uhhhh en vragen wat ik wil kan zeker niet??

Een vriendin had gebeld, de dag nadat ik geappt had dat ik moeder was geworden, maar dat zoonlief op de ic lag.. ik appte dat ze gebeld had. Krijg ik terug, " ja, ik zit in de auto en verveelde mij en was rondom door mijn telefoonlijsten aan het scrollen om te kijken wie ik kon bellen en was iedereen van de tennisvereniging aan het bellen voor een kletspraatje.. er is niet, het was gewoon verveling;)" Oke, en je vraagt niet hoe het mij mij of mijn zoon gaat???



ik vul later aan met andere irritaties:) er zijn er genoeg;)

Hebben jullie nog kraamvisite waar jullie je aan geërgerd hebben?
anoniem_138104 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 22:22
36.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha, mijn schoonmoeder had verwacht dat ik puk speciaal voor haar wel even wakker zou maken, want nu had ze hem alleen slapend gezien en daar kon ze bij haar vriendinnen niet mee aankomen. Sorry hoor, wat verwacht je dan bij een kind van 3 dagen? :facepalm:
Ik zag enorm op tegen de kraamvisite, van tevoren allemaal regels en smoesjes verzonnen in mijn hoofd. Bevalling ging helemaal mis en lag 2 weken op de intensive care. Alle kraamvisite gemist, enige pluspunt, heerlijk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer iemand op kraamvisite gehad die letterlijk niks vroeg over de bevalling, hoe het ging met de baby of met mij. Hij keek er zelfs amper naar. Hij heeft alleen maar heel de avond gepraat over 1 of ander zakelijk plan dat ie had. Je mag heus enthousiast zijn over dingen, en ik snap dat de wereld niet om mij en m'n baby draait, maar op een kraamvisite is het wel aardig om wat interesse tonen in moeder en kind.
honingdropje2 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 19:34
11.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Belllle schreef:
30-11-2017 19:32
Ik zag enorm op tegen de kraamvisite, van tevoren allemaal regels en smoesjes verzonnen in mijn hoofd. Bevalling ging helemaal mis en lag 2 weken op de intensive care. Alle kraamvisite gemist, enige pluspunt, heerlijk :mrgreen:
Hmm dat is dan een voordeel;) mijne lag er een maand en nu blijf ik met de visite zitten..
Alle reacties Link kopieren
Wat een aparte redenering om dan niets mee te nemen :applause: die ga ik ook eens proberen bij een verjaardag.

Mijn irritaties;
- niet op tijd komen
- blijven hangen en dan precies rond etenstijd. Ik daxht dan altijd; ik ben niet gezellig en gastvrij op het moment, ik ben moe, kapot van onder en ik wil gewoon rust ;-D ach ja iets met kraamtranen en hormonen.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil hij maar een kwartier blijven? Dus dan is kwart voor 8 er zijn prima.
Heeft over moeten werken en is nu gestresst aan het eten?
File?

En is iemand zonder cadeautje eigenlijk niet welkom?

Kortom: nog last van je hormonen?
Alle reacties Link kopieren
Ps, wat moet ik met die vriend zo? Gewoon om 8 uur wegsturen? Ik heb daarna niets, maar wil gewoon rust:(
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
30-11-2017 19:34
Misschien wil hij maar een kwartier blijven? Dus dan is kwart voor 8 er zijn prima.
Heeft over moeten werken en is nu gestresst aan het eten?
File?

En is iemand zonder cadeautje eigenlijk niet welkom?

Kortom: nog last van je hormonen?
Haha dat zou kunnen, ik dacht dat het wel mee viel, maar misschien heb ik een spiegel nodig;)
Alle reacties Link kopieren
dennen schreef:
30-11-2017 19:34
Ps, wat moet ik met die vriend zo? Gewoon om 8 uur wegsturen? Ik heb daarna niets, maar wil gewoon rust:(
Gewoon een kop koffie en een beschuitje geven, en het niet al te lang maken. Ik zou er niet op voorhand vanuit gaan dat ie het expres doet.
Alle reacties Link kopieren
dennen schreef:
30-11-2017 19:34
Ps, wat moet ik met die vriend zo? Gewoon om 8 uur wegsturen? Ik heb daarna niets, maar wil gewoon rust:(
Ja. Daarom heb je duidelijk een begin- en eindtijd opgegeven. Geloof me, het voelt heerlijk om voor jezelf te kiezen en je eigen grenzen aan te geven! Hij had ook kunnen bellen waarom die laat is...
dennen schreef:
30-11-2017 19:34
Ps, wat moet ik met die vriend zo? Gewoon om 8 uur wegsturen? Ik heb daarna niets, maar wil gewoon rust:(
Ik zou nu appen: hoi, ik ga zo 20:00 naar bed, wilde je nog langskomen ? anders even een nieuwe afspraak maken als je het niet red meer. :D Groetjes.


Zoiets zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
Belllle schreef:
30-11-2017 19:39
Ik zou nu appen: hoi, ik ga zo 20:00 naar bed, wilde je nog langskomen ? anders even een nieuwe afspraak maken als je het niet red meer. :D Groetjes.


Zoiets zou ik doen.
Misschien inderdaad de beste oplossing :cheer:
Als iemand mij appt dat ik tussen 7 en 8 welkom ben, ga ik er niet vanuit dat ik er dan dus om 7 uur stipt moet zijn. Dan had je dat moeten zeggen.
Alle reacties Link kopieren
misschien heeft ie niet begrepen dat 20 uur ook echt de eindtijd is?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik zo eerlijk ben, maar waar ík mij juist aan erger, zijn mensen die niet begrijpen dat niet álles om hun en hun baby gaat. De mensen die bij je komen hebben ook een leven. En die hebben misschien wel helemaal geen zin om naar jouw kind te komen kijken, maar doen het uit beleefdheid toch. Zij hebben ook drukke levens waardoor ze misschien pas om half acht aan komen zetten in plaats van stipt om zeven uur. Who cares, als ze voor acht uur maar weer weg gaan toch? Echt, bij kraamvisites gaan mijn nekharen al overeind staan. Alles moet precies zus en zo. RELAX.

Zelf toon ik altijd wel interesse trouwens en kom ook op de aangegeven tijdstippen. Maar ik kan er niks aan doen, als ik van die moeders hoor gaan mijn nekharen overeind staan. Alles draait om hen en hun baby. Ik kan er nu eenmaal niet tegen. Maar ik houd ook niet van baby’s dus misschien heeft het daar mee te maken. Maar in ieder geval, probeer je ook een kléin beetje te verplaatsen in een ander.
Mijn kinderloze vrienden die van 10 in de ochtend tot avondeten bleven. Want zij waren intimi en geen gewoon bezoek. Kon ze wel wurgen, wou gewoon mijn bh uit en pijn uiten bij het poepen enzo.
Veel kans dat ie vast staat in de monsterfiles die door de sneeuw ontstaan zijn.

Tja, hij moest vandaag waarschijnlijk gewoon werken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook irritaties maar dan als bezoeker.

Het idee dat je eigenlijk helemaal niet welkom bent maar ja, de ouders willen toch cadeaus dus wordt je tegen heug en meug maar uitgenodigd. Zodra het cadeau binnen is en je beleefd ooooh en aaaah in de wieg hebt moeten roepen wordt je weggekeken.

Verhalen over de bevalling tot in de meest onsmakelijke details, dat verdraag ik alleen van mijn eigen moeder over mijn eigen geboorte.

Verhalen over seks tijdens de zwangerschap tot in de meest onsmakelijke details. Dat verdraag ik van niemand.

Tegen je wil de baby in je armen geduwd krijgen want 'dat is leuk' ook al zit je daar zelf helemaal niet op te wachten en vind je dat maar eng,
Ik kreeg mijn leidinggevende op kraamvisite. 13.00 afgesproken want om 14.00 gaf ik meestal bv. Meneer kwam dus om 13.40 aankakken, en om 14.00 werd de baby wakker voor haar voeding. Dus ik wilde hem de deur uit schuiven omdat ik moest voeden, zegt ie 'oh, daar heb ik geen problemen mee hoor.' Nee, maar ik wel, doeiii!
Snorhaar123 schreef:
30-11-2017 19:42
Sorry dat ik zo eerlijk ben, maar waar ík mij juist aan erger, zijn mensen die niet begrijpen dat niet álles om hun en hun baby gaat. De mensen die bij je komen hebben ook een leven. En die hebben misschien wel helemaal geen zin om naar jouw kind te komen kijken, maar doen het uit beleefdheid toch. Zij hebben ook drukke levens waardoor ze misschien pas om half acht aan komen zetten in plaats van stipt om zeven uur. Who cares, als ze voor acht uur maar weer weg gaan toch? Echt, bij kraamvisites gaan mijn nekharen al overeind staan. Alles moet precies zus en zo. RELAX.

Zelf toon ik altijd wel interesse trouwens en kom ook op de aangegeven tijdstippen. Maar ik kan er niks aan doen, als ik van die moeders hoor gaan mijn nekharen overeind staan. Alles draait om hen en hun baby. Ik kan er nu eenmaal niet tegen. Maar ik houd ook niet van baby’s dus misschien heeft het daar mee te maken. Maar in ieder geval, probeer je ook een kléin beetje te verplaatsen in een ander.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat kraamvisite ook vooral een beleefdheidsvorm voor de moeder (ouders) is. En die moeder is net bevallen en zit eigenlijk totaal niet op visite, drukte of mensen die haar baby vasthouden te wachten. Slapen, dat is wat we willen.
Heb het idee dat het voor zowel voor de visite als voor de moeder/ouders gewoon 'een moetje' is. Opa's en oma's uitgezonderd misschien ;)
Alle reacties Link kopieren
Snorhaar123, inderdaad, kraambezoeken doen is voor mij puur beleefdheid en niets anders. Gewoon een verplichting.
Alle reacties Link kopieren
Belllle schreef:
30-11-2017 19:49
En die moeder is net bevallen en zit eigenlijk totaal niet op visite, drukte of mensen die haar baby vasthouden te wachten. Slapen, dat is wat we willen.
En de cadeaus en meestal ook aandacht.
Verkeerd topic.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 30-11-2017 19:52
93.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snorhaar123 schreef:
30-11-2017 19:42
Sorry dat ik zo eerlijk ben, maar waar ík mij juist aan erger, zijn mensen die niet begrijpen dat niet álles om hun en hun baby gaat. De mensen die bij je komen hebben ook een leven. En die hebben misschien wel helemaal geen zin om naar jouw kind te komen kijken, maar doen het uit beleefdheid toch. Zij hebben ook drukke levens waardoor ze misschien pas om half acht aan komen zetten in plaats van stipt om zeven uur. Who cares, als ze voor acht uur maar weer weg gaan toch? Echt, bij kraamvisites gaan mijn nekharen al overeind staan. Alles moet precies zus en zo. RELAX.

Zelf toon ik altijd wel interesse trouwens en kom ook op de aangegeven tijdstippen. Maar ik kan er niks aan doen, als ik van die moeders hoor gaan mijn nekharen overeind staan. Alles draait om hen en hun baby. Ik kan er nu eenmaal niet tegen. Maar ik houd ook niet van baby’s dus misschien heeft het daar mee te maken. Maar in ieder geval, probeer je ook een kléin beetje te verplaatsen in een ander.
+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven