Wat samen doen in Kerstvakantie met puberzoon?

10-12-2017 23:38 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen, ik heb de eerste week van januari vrij genomen en had bedacht om misschien nog even weg te gaan (naar een eiland bijvoorbeeld, lekker uitwaaien). Mijn man en zoon van 12 zouden dan ook meegaan. Alleen, zoon heeft aangegeven daar eigenlijk geen zin in te hebben. Hij wil liever chillen thuis....
Tsja, hem alleen laten vind ik geen optie maar hem tegen zijn zin meenemen eigenlijk ook niet. Vind het vooral fijn en leuk om in de vakantie wat dingen samen te doen. Hebben jullie tips/ideeen voor activiteiten of uitstapjes? We wonen in het midden van Nederland. Als ik het aan hem vraag weet hij niets :-)
Zit hij op het VO? Mijn zoon is vooral doodmoe en wil het liefst in en om het huis rommelen. Zijn eigen ding doen, uitslapen, gamen, bioscoop, ed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, net naar de middelbare. Erg moe is hij niet, maar wil inderdaad liefst zijn eigen gang gaan. Misschien kan ik beter alleen een paar dagen weg gaan :-)
Ik denk het wel |-)
Die heeft echt geen zin meer om met zn moeder op stap te gaan hoor.
Als je toch naar een eiland wil, kan hij misschien een vriend meenemen?
wil hij uberhaupt wel met je op stap?
Pluisi schreef:
10-12-2017 23:48
Die heeft echt geen zin meer om met zn moeder op stap te gaan hoor.
Als je toch naar een eiland wil, kan hij misschien een vriend meenemen?
Wat een onzin. Die van mij vindt vakanties echt nog wel leuk. Naar de plaatselijke kermis dan weer niet.
En een ander kind mee lijkt me alles behalve vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Midas Dekker heeft een boek over pubers geschreven: de larf.
Er valt het een en ander op af te dingen, maar genoeg over om om te lachen en te herkennen.

Hier wordt de kerstvakantie veel slapen, hangen, aan Engelse taalvaardigheid werken bij online spellen met veel geweld en lawaai, af en toe een film kijken, samen eten uitzoeken, beetje sporten en vooral genieten van het grote niks.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil nog wel mee, maar niet meer overal naartoe. Hij kan de eerste week natuurlijk al veel chillen en met vrienden afspreken, vandaar dat ik dacht dat we de tweede week misschien weg zouden kunnen gaan. Een stedentripje vindt hij bijvoorbeeld wel heel gaaf, maar dat doe ik liever in de lente. Nou ja, tis een luxe probleem natuurlijk :-)))
Alle reacties Link kopieren
Ja hangen is ook heerlijk. En een keer samen sporten/schaatsen ook. En daarna lekker eten voor de buis. Zal inderdaad wel zo'n vakantie worden...
feow schreef:
10-12-2017 23:54
Midas Dekker heeft een boek over pubers geschreven: de larf.
Er valt het een en ander op af te dingen, maar genoeg over om om te lachen en te herkennen.

Hier wordt de kerstvakantie veel slapen, hangen, aan Engelse taalvaardigheid werken bij online spellen met veel geweld en lawaai, af en toe een film kijken, samen eten uitzoeken, beetje sporten en vooral genieten van het grote niks.
Dit inderdaad :P
Leren koken?
Bios?
Naar een stad en daar de plaatselijke game-winkels gaan zoeken?
Tornacense schreef:
11-12-2017 00:00
Leren koken?
Bios?
Naar een stad en daar de plaatselijke game-winkels gaan zoeken?
Met je moeder naar een gameshop. Zo NOT!

Komen is sowieso stom.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
11-12-2017 00:02
Met je moeder naar een gameshop. Zo NOT!

Komen is sowieso stom.
Ik ben een moeder die ook game verslaafd is. Met bepaalde games deelden mijn zoon en ik zelfs een account. Mijn kinderen zijn nu beide de deur uit maar ik ging vaak met mijn dochter naar een game-shop

Zo zie je maar er zijn altijd uitzonderingen
Alle reacties Link kopieren
Wellicht een paar dagen centerparcs boeken?
Het zwemparadijs daar is altijd in trek bij pubers.
Karten, escape room, schaatsen, tuben, dat soort dingen misschien? Zou ik zelf als moeder ook leuk vinden!
Hij kan toch ook gamen op n resort? Zitten jullie in elk geval ondertussen met n cocktail in de zon.
Alle reacties Link kopieren
mooiweertje schreef:
10-12-2017 23:54
Hij wil nog wel mee, maar niet meer overal naartoe. Hij kan de eerste week natuurlijk al veel chillen en met vrienden afspreken, vandaar dat ik dacht dat we de tweede week misschien weg zouden kunnen gaan. Een stedentripje vindt hij bijvoorbeeld wel heel gaaf, maar dat doe ik liever in de lente. Nou ja, tis een luxe probleem natuurlijk :-)))
Tja dan zou ik toch een stedentripje zoeken als hij dat wel leuk vindt en jij graag weg wil. ;-D
feow schreef:
10-12-2017 23:54
Midas Dekker heeft een boek over pubers geschreven: de larf.
Er valt het een en ander op af te dingen, maar genoeg over om om te lachen en te herkennen.

Hier wordt de kerstvakantie veel slapen, hangen, aan Engelse taalvaardigheid werken bij online spellen met veel geweld en lawaai, af en toe een film kijken, samen eten uitzoeken, beetje sporten en vooral genieten van het grote niks.
Behalve dat sporten, zou ik zo meedoen. Na/ voordeel van die jonkies is dat ze zo actief zijn, ik lig de halve kerstvakantie in een zwembad of moet erop uit :cry:
Gister moest ik mee de sneeuw in, koud man.
En de kerstvakantie is hier altijd vol met gezellige afspraken, we sjouwen stad en land af.
redbulletje schreef:
11-12-2017 06:47
Hij kan toch ook gamen op n resort? Zitten jullie in elk geval ondertussen met n cocktail in de zon.
Iets zegt me dat ze een waddeneiland bedoelt, maar ik kan het mis hebben :-)
Wat is er in hemelsnaam te doen op een Waddeneiland in de winter? Juist nu is een stedentrip gaaf, de Waddeneilanden zijn in vanaf mei weer leuk.
Lavendel_Madelief schreef:
11-12-2017 07:53
Iets zegt me dat ze een waddeneiland bedoelt, maar ik kan het mis hebben :-)
Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt :$
Zit niet zo in mijn systeem om eiland in januari met Nederland te verbinden. Moet er niet aan denken in dit grauwe weer. Doe mij dan maar lekker thuis bankhangen en netflixen!
Alle reacties Link kopieren
Haha ik bedoelde inderdaad de waddeneilanden. Hebben we wel eens eerder gedaan, lekker veel rondlopen en opwarmen in kleine kroegjes. Vond ik toen heerlijk, maar snap best dat ik mijn kind er nu niet blij mee maak. Denk inderdaad dat we gewoon lekker veel gaan uitslapen, bankhangen, leuke Nederlandse stad bezoeken, schaatsen, keer naar de film.....Ach die week is xo voorbij. Ga ik intussen bedenken welke stedentrip ik in het voorjaar wil maken, want dat vind ik de fijnste tijd om een stad te bezoeken. O ja, kerstcircus in Den Haag zag ik ergens voorbij komen, kent iemand dat?
New York als citytrip spreekt de meeste pubers wel aan toch? Kun je in de kerstvakantie al lekker samen googlen.
Ik weet niet of het ook iets voor pubers is, maar wij gaan minicruise doen naar Engeland. Beide nachten op de boot met oa bioscoop en overdag stad in Engeland verkennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven