Ervaring oorthermometer

12-12-2017 14:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje; wij hebben drie kleine kinderen en ik weer niet beter dan dat je het beste de temperatuur rectaal kunt meten. Nu beginnen ze helaas al te krijsen wanneer ze dat ding zien, dus was toch eens aan t kijken naar een oorthermometer. Maar ja welke dan? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb er eentje van de Hema, doet het prima.
Alle reacties Link kopieren
Prima je moet deze alleen lang genoeg in het oor houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hier eentje van Braun (was een keer een aanbieding). Doet het erg goed. Ik heb wel eens rectaal nagemeten en de 'afwijking' was max 0,2 graad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 van het Kruidvat, werkt goed.
Alle reacties Link kopieren
wat je eigenlijk zou moeten doen is als je zo'n ding koopt je kinderen een paar keer temperaturen op het moment dat ze zich kip lekker voelen. Dan kun je daarna zien als er een afwijking is als ze echt ziek zijn.

Elke thermometer heeft een afwijking, er is niet zo iets als een 100% correcte thermometer (niet voor oren, niet voor rectaal etc), die dingen worden wel geijkt, maar daar zit altijd een foutmarge in. Daarnaast heeft natuurlijk niet elk mens dezelfde standaard temperatuur. Dus het is altijd slim om het op bovenstaande manier te doen. Dan kun je altijd zien of je kind 'anders' is dan gebruikelijk
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring met oorthermometer van Braun. Ik weet niet wat de afwijking is (Braun claimt een heel nauwkeurig meetresutaat), maar mijn huisarts gebruikt hem ook.
Ik heb een goedkoop-duurkoop-ding van de Action. Iedereen heeft standaard 38,5. Ik ben benieuwd wat ie aangeeft als er echt koorts is. Waarschijnlijk ontploft ie dan...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Braun, waren het gegil en gedoe echt zat. Moesten een tijdje erg goed op de temperatuur van jongste letten, het ziekenhuis raadde toen de Braun aan. Was niet goedkoop maar zijn geld meer dan waard!
Ik vind een voorhoofdthermometer altijd erg handig en snel. Voor de kinderen maar ook voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
de huisarts tipte braun hier als goed merk.

Wij hebben een voorhoofd-thermometer en ik vind deze nog handiger dan een oorthermometer. Kan ook heel makkelijk hun temperatuur meten als ze slapen :)

Overigens meet ik niet eens altijd, even mijn voorhoofd tegen voorhoofd kind en ik weet of het koorts heeft.
Twijfel ik of het niet te hoog is dan ga ik meten.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal, ik voel normaal ook aan t voorhoofd en als het niet nodig is, dan meet ik niet eens. Als ik denk dat ze geen of weinig koorts hebben. Online zie ik heel veel verschillende reviews. Hema is niet meer te koop zag ik, en ook hele slechte recensies, kruidvat ook heel wisselend. Ik ga toch even naar een Braun kijken. Dank allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Braun, maar gebruik m nooit. Je voelt het verschil tussen koorts en verhoging. En als kind echt ziek is maakt het ook niet uit of het 39,8 of 40,7 is, toch?
Alle reacties Link kopieren
Na een goedkope die met drie keer meten drie totaal verschillende temperaturen aan kon geven, heb ik er een van Braun aangeschaft. En die is prima. Als ik de precieze temperatuur moet weten (in verband met gezondheidsproblemen waarbij dat van belang is), dan meet ik rectaal. Dat wordt in het ziekenhuis ook van me verwacht. Maar voor alle huis-, tuin- en keukenmetingen gebruik ik gewoon de oorthermometer. De afwijking is minimaal en het gaat er toch vooral om dat je een indicatie hebt. Of het 38,5 is of dat je boven de 40 komt, dat verschil is met een oorthermometer prima te zien.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
13-12-2017 20:01
Ik heb een Braun, maar gebruik m nooit. Je voelt het verschil tussen koorts en verhoging. En als kind echt ziek is maakt het ook niet uit of het 39,8 of 40,7 is, toch?


Zelfs hier valt wat voor te zeggen.
Dat de diva's even hun device erbij melden is het devies.
Alle reacties Link kopieren
In het ziekenhuis gebruikten ze die om mijn temepratuur te meten. Ze hebben op drie verschillende momenten daarmee een ondertemperatuur gemeten. Bij hertesten bleek ik een normale temperatuur te hebben. Het voelt daardoor voor mij weinig betrouwbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven