oppasmeisje, wat betalen jullie?

12-12-2017 20:50 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie een oppasmeisje van 16 jaar betalen per uur om af en toe in het weekend s'avonds op te passen.
Alle reacties Link kopieren
ik zou 4 euro per uur doen als de kinderen op bed liggen. 4,50 als ze wakker zijn. Meer gaan betalen als ze ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
5 euro per uur
Alle reacties Link kopieren
3 - 4,60
is een richtlijn voor een oppastarief voor een scholier tussen 15 en 18 jaar

Bron: Nibud
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
5 euro, maar in Amsterdam is alles duurder ;)
Wij betalen onze oppas (26 jaar) 5€ per uur. Eerst voor 1 kind, dat werden er 2 en ze wil geen hoger bedrag. Komt meestal als de kids naar bed gaan, dus zij werkt voor haar studie of hangt op de bank.
Ze gaat binnenkort reizen dan krijgt ze een mooi bedrag van ons!
Alle reacties Link kopieren
Ik betaalde 8 jaar geleden 10 euro per uur overdag. Waarom meer aan de schoonmaakster betalen dan iemand die verantwoordelijkheid draagt over je kind(eren)?
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
12-12-2017 21:26
5 euro, maar in Amsterdam is alles duurder ;)
Welnee :biggrin: Ik betaalde de 15/16-jarige oppas ook altijd 3,50/4 euro.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
12-12-2017 21:28
Ik betaalde 8 jaar geleden 10 euro per uur overdag. Waarom meer aan de schoonmaakster betalen dan iemand die verantwoordelijkheid draagt over je kind(eren)?
Jouw schoonmaakster verdiende minder dan 10 euro?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 19, pas overdag op 1 kind en krijg 8 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf veel opgepast, meestal 's avonds. Kreeg dan meestal zo'n 4 euro per uur. Het meisje waar ik bij oppaste was meestal nog een half uurtje op wanneer ik kwam dus zat het grootste gedeelte van de avond gewoon op mijn laptop.
Als het na 12en werd kreeg ik wel meer en wanneer ik langer moest oppassen terwijl er kinderen wakker waren ook.

Moet er trouwens wel bij zeggen dat dat meisje waarbij ik oppaste het aller gemakkelijkste kind ooit is, dus heb het tarief nooit verhoogd ook al werd ik ouder (heb daar denk ik vanaf 16 tot mijn 22e regelmatig opgepast). Vond het vooral ook heel leuk altijd.
anoniem_352614 wijzigde dit bericht op 12-12-2017 22:14
27.62% gewijzigd
4 euro p uur na middernacht meer en afronden naar boven. Zo deden wij het
Hier een meisje van 15, krijgt 3 euro per uur, dochter slaapt meestal. We ronden altijd naar boven af (in uren) dus het komt meestal op iets meer uit, en zodra nr 2 er bij komt gaan we naar 4 euro denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een verschil maken of er sprake is van structurele tijden (bijv. iedere woensdagmiddag) zodat de oppas geen vrijheid heeft om te kijken of het uitkomt. Dat verdient wat mij betreft meer. En of het overdag is (waarbij vriendjes kunnen komen spelen, sportclubjes geregeld moeten worden, etc) of bijvoorbeeld 's avonds als ze al in bed liggen.

Hier ongeveer 4 euro per uur.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg tien per uur, wakker of slapend. Toen ik 16 was kreeg ik 5 euro of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ons oppasmeisje krijgt van net 15 krijgt 3 euro per uur. Ze hoeft er eigenlijk niets voor te doen want zoon ligt dan in bed en slaapt eigenlijk altijd door. 3 euro is ook ongeveer het minimumloon voor die leeftijd dus ik vind dat een prima bedrag voor het werk wat ze er mee heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ons oppasmeisje is 15 en krijgt 5 euro per uur.
Glencoco schreef:
12-12-2017 21:49
Ik ben 19, pas overdag op 1 kind en krijg 8 euro per uur.
WoW... goed gedaan! Of is dat kind zo lastig?
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal net wat meer dan het minimum loon en dan een handig afgerond bedrag per uur. 16 jarige oppas begon met €4 per uur, ze wordt bijna 18 en krijgt nu vaak €5 per uur. Is een beetje zo gegroeid omdat wij het altijd naar boven afronden en ze vaak hetzelfde aantal uren kwam...

Nu nog incidenteel en dan vind ik die €5 per uur prima. We zijn inmiddels verhuisd en ik wil binnenkort gaan peilen hoe de puber-buurmeiden tegenover oppassen staan. Zou handig zijn zo dichtbij :) Oppassen kan dan wat mij betreft vanaf 'n jaar of 14 en dan begin ik met €3 per uur en elke verjaardag €0,50 er bij.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
13-12-2017 01:05
Ik betaal net wat meer dan het minimum loon en dan een handig afgerond bedrag per uur. 16 jarige oppas begon met €4 per uur, ze wordt bijna 18 en krijgt nu vaak €5 per uur. Is een beetje zo gegroeid omdat wij het altijd naar boven afronden en ze vaak hetzelfde aantal uren kwam...

Nu nog incidenteel en dan vind ik die €5 per uur prima. We zijn inmiddels verhuisd en ik wil binnenkort gaan peilen hoe de puber-buurmeiden tegenover oppassen staan. Zou handig zijn zo dichtbij :) Oppassen kan dan wat mij betreft vanaf 'n jaar of 14 en dan begin ik met €3 per uur en elke verjaardag €0,50 er bij.
Lekker handig en goedkoop.
En wat betalen jullie een oppasjongen? Of kunnen die niet oppassen. Oppas m/v lijkt me in deze geëmancipeerde tijden de juiste naam.

Mijn zoon past op twee buurjongens en krijgt vijf euro per uur, afgerond op een half uur. Eet met de jongens, legt ze op bed etc. Zoon is 17 en doet dit al meer dan een jaar voor hetzelfde bedrag.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me bij dit soort topics altijd afvraag: verandert het werk als ze een jaar ouder worden? Waarom zou je daar dan het uurloon op aanpassen?

On topic: wij betalen 5 euro per uur, altijd afgerond naar boven en met een minimum van 10 euro per keer.
Ze heeft een tijdje structureel opgepast waarbij ze de kinderen uit school haalde, maar nu past dat niet met haar lesrooster.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
13-12-2017 07:20
En wat betalen jullie een oppasjongen? Of kunnen die niet oppassen. Oppas m/v lijkt me in deze geëmancipeerde tijden de juiste naam.

Mijn zoon past op twee buurjongens en krijgt vijf euro per uur, afgerond op een half uur. Eet met de jongens, legt ze op bed etc. Zoon is 17 en doet dit al meer dan een jaar voor hetzelfde bedrag.
jongens werken meer via de oppascentrale.
daar verdienen ze tot 20 uur 8 euro p.u en na 20 uur 7 euro p.u.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
13-12-2017 08:30
Wat ik me bij dit soort topics altijd afvraag: verandert het werk als ze een jaar ouder worden? Waarom zou je daar dan het uurloon op aanpassen?
Jij verdient ook nog hetzelfde als toen je 16 was?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar dat komt doordat ik nu een hele andere baan en functie heb.
Maar een oppas van 14 die exact hetzelfde doet als een oppas van 16 mag naar mijn mening ook hetzelfde betaald krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven