Kerstdiner op school

13-12-2017 08:55 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon viert volgende week voor het eerst kerst op school.

Bij gebrek aan inspiratie vroeg ik me af wat jullie maken of maakten bij de kerstviering van jullie kind.

En natuurlijk, de pannekoeken/pizza/worstenbroodjes zijn al ingevuld. ;-)
Hier zorgde de school daar zelf altijd voor met hulp van ouders.
stokbrood met kruidenboter ook al?
Mijn moeder: tomaatjes met blokje feta op een prikker.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hangt er een keuzelijstje, oa mini cupcakes, worstenbroodjes, gehaktballetjes, gevulde eieren.
Als de keuzelijst er niet was had ik denk ik voor miniquiches gekozen (maak ik met de muffinvorm).
Alle reacties Link kopieren
Ik maak al vanaf groep 1 quesedilla's. (Oudste zit nu in groep 8) vorig jaar kwam er nog een bezorgd klasgenoot naar me toe: "moeder van b, maakt u dit jaar wel weer quesedilla?" Omdat het diner nu een brunch is geworden...Ja hoor, ik zal ze maken. (Ze zijn supermakkelijk)
Dus dat zou ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Kippenvleugeltjes? Jij kunt toch heel lekker koken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hier wilt dochter al jaren dat ik wraps maak.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd tortilla's met pulled chicken (gewoon kip zo lang gestoofd dat het uit elkaar valt, maar goed). Valt altijd in de smaak, juf is ook blij want kan me voorstellen dat worstenbroodjes en appelflapjes ook wel een keer klaar is toch?!?!?!
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
13-12-2017 09:04
Hier wilt dochter al jaren dat ik wraps maak.
Wil!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier is een keuzelijst. Ik doe altijd fruit, ook omdat mijn man en ik allebei werken op de dag van het kerstdiner. Hij slacht wat bananen, ik maak een palmboom met mandarijnpartjes. Als de Lidl iets bijzonders in de aanbieding heeft, doe ik dat er ook bij. Het gaat altijd op en iedereen denkt dat we verantwoorde ouders zijn.

(al kijk ik vol jaloezie naar de ouder die het elk jaar voor elkaar krijgt ketchup en mayonaise mee te nemen)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nog even puzzelen.
Het moet (nou ja, het moet niet, maar ik wil dat iedereen gewoon mee kan eten)
dit jaar voor 1 klas glutenvrij/koemelkvrij/halal, voor 1 klas koemelkvrij/sojavrij/halal en 1 maal pindavrij/halal en ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan (iets met drie kerstvieringen op verschillende tijden en op verschillende locaties @( )
snowy2 schreef:
13-12-2017 09:14
Ik ga nog even puzzelen.
Het moet (nou ja, het moet niet, maar ik wil dat iedereen gewoon mee kan eten)
dit jaar voor 1 klas glutenvrij/koemelkvrij/halal, voor 1 klas koemelkvrij/sojavrij/halal en 1 maal pindavrij/halal en ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan (iets met drie kerstvieringen op verschillende tijden en op verschillende locaties @( )
Fruit :proud:
De kinderen mochten hier zelf een wensenlijst opstellen en de ouders morgen daaruit en gerecht kiezen. Zo komt sowieso alles op en zit er iets tussen wat je lust.

Andere jaren nam ik danone/ijs/pizza/koekjes/zelfgemaakte pannenkoeken/saucijzenbroodjes mee.
Ik snij meestal een komkommer in plakjes.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
13-12-2017 09:14
Ik ga nog even puzzelen.
Het moet (nou ja, het moet niet, maar ik wil dat iedereen gewoon mee kan eten)
dit jaar voor 1 klas glutenvrij/koemelkvrij/halal, voor 1 klas koemelkvrij/sojavrij/halal en 1 maal pindavrij/halal en ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan (iets met drie kerstvieringen op verschillende tijden en op verschillende locaties @( )
Kippenvleugeltjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Alle tafels werden naar de gymzaal gebracht en aaneengesloten tot één lange tafel in de rondte. Daar kwamen witte tafellakens op wat mogelijk niet 100% tafellakens waren maar iets anders. Daarop in het midden zelfgemaakte kerststukken. De mooiste kerststukken die we in het knutseluur :heart: hadden gemaakt mochten daar staan dus het was een eer als jouw stukje daar stond.

We kregen kerststol en brood met beleg. Ik at vooral het krentenbrood. De rest vond ik niet zó; at ik thuis ook niet graag. Daarna mochten we eerst kerstliedjes zingen en daarna dansen maar ik hield niet van pop en direct na de kerstliedjes ging ik weg.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe gewoon weer stokbrood met kruidenboter... ik sta tijdens het kerstdiner voor alle ouders weer Gluhwein te schenken op het plein dus ik vind het wel gezegend... lekker makkelijk!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
13-12-2017 09:14
Ik ga nog even puzzelen.
Het moet (nou ja, het moet niet, maar ik wil dat iedereen gewoon mee kan eten)
dit jaar voor 1 klas glutenvrij/koemelkvrij/halal, voor 1 klas koemelkvrij/sojavrij/halal en 1 maal pindavrij/halal en ik heb geen tijd om uren in de keuken te staan (iets met drie kerstvieringen op verschillende tijden en op verschillende locaties @( )
Zalm op rijstcrackertjes.
Alle reacties Link kopieren
Fruitspies
Alle reacties Link kopieren
Bladerdeeg kerstboom met nutella!
Alle reacties Link kopieren
Hier mogen we zelf kiezen wat we maken en ik vind het lastig omdat mijn zoon die ochtend ook gaat trakteren. (Cakejes).
En hij houdt erg van pittig eten, niet van pannekoeken enzo.

Eerder die week moet ik iets maken voor de kerstviering van de taalklas (Nederlandse les voor inburgeraars). Dat vind ik minder moeilijk dan voor kleuters :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wilde twee jaar op rij een kerstboom van rauwkost (komkommer, wortel, paprika, tomaatjes, sterfruit). Gewoon plat op een serveerschaal.

Afgelopen jaar had ik ronde appelflapjes op een stokje gemaakt. Leuke strik om het stokje. Zag er heel kerstig uit, maar er was bijna niet van gegeten.
Alle reacties Link kopieren
ik baal, want alle leuke dingen op de lijst waren al ingevuld. ik bak graag zoete dingen maar anderen blijkbaar ook. of ze kopen het maar dat vind ik eerlijk gezegd een beetje flauw (wil niemand beledigen maar ik maak het geaag zelf want dat vind ik leuk en heb de tijd). nu moet ik de fruitspiesjes maken... ik denk dat ik er kerstmannetjes van maak met aardbei en marsmallows.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Zeepdoos25 schreef:
13-12-2017 09:32
Bladerdeeg kerstboom met nutella!
jaaaaa, ik zag daar een filmpje van dat lijkt me super! maar ik zit nu aan de fruitspiesjes vast hahaha
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven