Beetje hulp nodig. Huisfeest 15 jarige

13-12-2017 20:32 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt bijna 15 jaar. Harstikke leuk maar hij wil dus een huisfeestje geven.

Ik zie er best tegenop maar hij verdiend het wel dus heb toegestemd.

Hij heeft ongeveer 18 kinderen uitgenodigd in de leeftijd van 13 tot 16.

Natuurlijk heb ik aangegeven geen alcohol

Ik heb kwa tijd doorgegeven van 20:00 tot 01:00.

Nu zijn er twee dingen waar ik niet echt uitkom.

1. Hoeveel flessen drinken en chips heb ik nodig voor dit aantal. En wat voor hapjes zouden ze nog meer lekker vinden.

2. Hij wil het liefst ook echt even alleen thuis zijn. Ik vertrouw hem echt wel en ken gelukkig ook heel veel van de kinderen maar toch he.
Ik heb nu gezegt ik wacht tot iedereen er is dan ga ik even op visite ergens en zorg dat ik 12:00 terug ben om dat laatste iur de boel in de gaten te houden. Heb het idee dat het altijd op het laatst pas uit de hand kan lopen.

Mischien hebben jullie nog tips.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met deze leeftijd is dat chips en M&M's de grootste hits zijn, eventueel ook popcorn en als je echt wat "bijzonders" wil, kun je bitterballen klaarmaken.

Ik vind tot 1:00 trouwens wel laat, hier waren feestjes op die leeftijd al eerder afgelopen en later werd dit tot 24:00.

Ik zou tijdens het gehele feestje wel thuis blijven, eventueel boven, maar ik zou echt niet zomaar weg gaan. Zo oud zijn ze nog niet!
Alle reacties Link kopieren
wat flessen cola, sinas, ice tea.
paar verschillende zakken chips, m&ms en dergelijke. en michien nog een bittergarnituur of wat mini pizza's uit de oven.

is het geen optie om anders gewoon boven te blijven en niet naar beneden te komen? zo deden mijn ouders dat altijd en dan bracht ik af en toe wat hapjes en drinken naar boven.
Ik zou de verantwoordelijkheid over de aanwezige 13 en 14 jarigen niet aan de oudste kinderen overlaten. Je hebt afgesproken weg te gaan, ik vind dat best lang van 20.00-24.00. Ik zou in jou plaats helemaal niet weggaan en mezelf boven installeren.

Oh, en stel dat jij de moeder bent van een 13 jarige feestganger en je hoort dat de ouders niet thuis zijn. Zou jij daar blij mee zijn ?
Stel dat er iets gebeurt, brand, dronkenschap wat dan ook, daar kun je he 15 jarige of zelfs de 18 jarige niet verantwoordelijk voor maken
anoniem_178452 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 20:46
35.92% gewijzigd
Persoonlijk zou ik niet het huis alleen laten, maar boven gaan zitten. Zeker als dit het eerste feest is wat hij geeft.

Ik zou uitgaan van 1 glas drinken per uur per persoon. 19 mensen (ik tel zoon even mee) x 5 uur is dan dus 95 glazen drinken. Uit een 1,5 literfles haal je ongeveer 7,5 glas. Dat is dus 12,67 flessen. 13 flessen fris dus.

Chips, nootjes, popcorn. Evt nog blokjes kaas of stukken worst. Maar ik gok vooral chips en popcorn.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt bij de vriendengroep van mijn zoon wel normaal te zijn dat de ouders er niet zijn. Maar ik ga denk ik idd overleggen dat ik gewoon boven ga zitten. (Met mijn halve huisraad in mijn slaapkamer hahaha)

De tijd is hier ook goed. Hij heeft zelf al feestjes gehad doe tot 13:00 duurde zelfs een keer nog wel later maar toen moest hij van mij 13:00 thuis zijn.

Popcorn is ook een goeie houd ie van.
Alle reacties Link kopieren
blueeyes*3 schreef:
13-12-2017 20:43
Persoonlijk zou ik niet het huis alleen laten, maar boven gaan zitten. Zeker als dit het eerste feest is wat hij geeft.

Ik zou uitgaan van 1 glas drinken per uur per persoon. 19 mensen (ik tel zoon even mee) x 5 uur is dan dus 95 glazen drinken. Uit een 1,5 literfles haal je ongeveer 7,5 glas. Dat is dus 12,67 flessen. 13 flessen fris dus.

Chips, nootjes, popcorn. Evt nog blokjes kaas of stukken worst. Maar ik gok vooral chips en popcorn.
Wat een mooie berekening zo. Haal ik 14 flessen zit ik goed.
Heb je een heg? Dan voor het feestje even checken of daar geen flessen alcohol in zijn verstopt.

En als je 2 flessen frisdrank pp doet, dan heb je daarna nog voorraad. Verder chips, popcorn, M&M's, een snoeppot vol verschillende snoepjes, etc.
Alle reacties Link kopieren
Maar 4 uur lang op mijn kamer zitten alleen. Weet niet of ik dat volhou.

Hij is vaker alleen thuis met een stuk of 5 vrienden in het weekend. Dat gaat altijd top maar het zijn er nu natuurlijk wat meer hahaha
Bitterballen, worstenbroodjes in 4 / 6 / 8 gesneden (of laat hem van die mini-spullen met knak-worst maken), chips, kroepoek, ...

Ik zou vooral graag kijken wat zoon graag eet en wat hij voorstelt.

Frisdrank ... Sla ruim in. Op zo'n feestjes sterven die pubers altijd ineens van de dorst (lees: drinken ze ineens dubbel zoveel als normaal). En het wordt niet gauw slecht als je teveel hebt.

(Ben ik de enige die rustig 1 fles per persoon zou inslaan? En dus 18 of 19 flessen? En zelfs eventueel 20 om mooi af te ronden?)

En zeker als er 13-jarigen bij zijn zou ik ze toch echt niet alleen laten.
Er moet maar 1 16-jarige stiekem een fles vodka bij hebben en het spel zit op de wagen.
Bovendien ... Hoeveel 13-jarigen gaan mogen blijven tot 1 uur?
Kan best zijn dat er ouders zijn die hun kind al om 11 uur komen halen. En die dan waarschijnlijk toch echt verwachten een ouder te zien.

Ik zou me dus vanaf half 9 tot half 11 boven zetten of bij de buren.
En er voor de rest bij blijven.


En verwittig sowieso de buren :-)! 18 pubers kunnen een énorm kabaal maken.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 13-12-2017 20:51
10.94% gewijzigd
Energylight schreef:
13-12-2017 20:45
Wat een mooie berekening zo. Haal ik 14 flessen zit ik goed.
Ik vind het heel krap.
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
13-12-2017 20:45
Wat een mooie berekening zo. Haal ik 14 flessen zit ik goed.


Ik zou toch echt wel meer halen.
1 glas per uur per persoon is wel erg karig.
Die jongeren drinken veel meer dan wij doen is mijn ervaring, helemaal tijdens een feestje.
En wat niet op gaat die avond gaat later wel op.
Ik zou gewoon sinas, cola, sprite en wat pakken sap als dubbelfris ofzo halen.
Verschillende soorten chips en nootjes of crackertjes en wat bakjes snoep.
Tussendoor wat bittergarnituur.
Kun je anders niet op visite gaan en dan tussendoor twee keer langskomen met bittergarnituur ?
Ben je toch niet thuis maar kun je het tussendoor in de gaten houden.
-jolijn- schreef:
13-12-2017 20:47
Heb je een heg? Dan voor het feestje even checken of daar geen flessen alcohol in zijn verstopt.

En als je 2 flessen frisdrank pp doet, dan heb je daarna nog voorraad. Verder chips, popcorn, M&M's, een snoeppot vol verschillende snoepjes, etc.
En fouilleren, blaastesten en uc’s
Energylight schreef:
13-12-2017 20:48
Maar 4 uur lang op mijn kamer zitten alleen. Weet niet of ik dat volhou.

Hij is vaker alleen thuis met een stuk of 5 vrienden in het weekend. Dat gaat altijd top maar het zijn er nu natuurlijk wat meer hahaha
Waarom zou je dat niet kunnen?
Je hebt de verantwoording voor 18 jonge pubers, ik vind het kolder om weg te gaan, tenzij naar de buren.
Alle reacties Link kopieren
Kwa drinken sla ik dan wel wat ruimer in. Volgende dag geven we het voor de familie en vrienden dus dat kan idd geen kwaad.

Er zullen er idd een aantal niet mogen blijven tot 01:00 daar heb je gelijk in.
Dus 11 aanwezig zijn is dan sowieso een goed idee.

Ja ik wil echt geen alcohol in huis dat is echt een no go.

Mischien vraag ik anders wel iemand die met bij me wil komen om op mijn kamer te komen zitten.

Eigenlijk is het sowieso wel fijn als er nog een volwassene is.
Zit je nu ook nooit alleen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog een goeie vriend kunnen vragen die was altijd uitsmijter hahaha
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-12-2017 20:57
Zit je nu ook nooit alleen dan?
Nou niet op mijn kamer zonder tv nee.

Maar goed het is natuurlijk geen ramp hoor.
Een extra volwassene kan inderdaad altijd handig zijn.

Als er iets gebeurt en je moet bijvoorbeeld met één naar de HAP (hoofd zwaar gestoten, glas gevallen en zwaar gesneden, ...) ... heb je tenminste nog iemand die bij de rest kan blijven.
Energylight schreef:
13-12-2017 20:59
Nou niet op mijn kamer zonder tv nee.

Maar goed het is natuurlijk geen ramp hoor.
Je kan toch op je tablet of laptop oid tv kijken.
Bluesheep schreef:
13-12-2017 20:51
Ik zou toch echt wel meer halen.
1 glas per uur per persoon is wel erg karig.
Die jongeren drinken veel meer dan wij doen is mijn ervaring, helemaal tijdens een feestje.
En wat niet op gaat die avond gaat later wel op.
Ik zou gewoon sinas, cola, sprite en wat pakken sap als dubbelfris ofzo halen.
Verschillende soorten chips en nootjes of crackertjes en wat bakjes snoep.
Tussendoor wat bittergarnituur.
Kun je anders niet op visite gaan en dan tussendoor twee keer langskomen met bittergarnituur ?
Ben je toch niet thuis maar kun je het tussendoor in de gaten houden.
Dit laatste is ook een goed idee
Alle reacties Link kopieren
Energylight schreef:
13-12-2017 20:57
Ik zou ook nog een goeie vriend kunnen vragen die was altijd uitsmijter hahaha
Dat zou ik dan eerder doen dan er zelf bij gaan staan. Vinden ze op die leeftijd niet echt leuk; een ouder die de boel staat te controleren en later vraagt " wat zei die nou/ wie was dat/ hoe zat dat met dat / wat bedoelden ze nou met ..... "

Haal wat blikken energydrank, of sportdrankjes ( AA ) en misschien wat non alcoholische drankjes ( die lijken op Hugo, mojito etc )
Bitterballen etc doen het goed .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Energylight schreef:
13-12-2017 20:48
Maar 4 uur lang op mijn kamer zitten alleen. Weet niet of ik dat volhou.

Hij is vaker alleen thuis met een stuk of 5 vrienden in het weekend. Dat gaat altijd top maar het zijn er nu natuurlijk wat meer hahaha
2 films op de laptop/tablet.

Kan best toch?
blijfgewoonbianca schreef:
13-12-2017 21:04
Dat zou ik dan eerder doen dan er zelf bij gaan staan. Vinden ze op die leeftijd niet echt leuk; een ouder die de boel staat te controleren en later vraagt " wat zei die nou/ wie was dat/ hoe zat dat met dat / wat bedoelden ze nou met ..... "

Haal wat blikken energydrank, of sportdrankjes ( AA ) en misschien wat non alcoholische drankjes ( die lijken op Hugo, mojito etc )
Bitterballen etc doen het goed .
Energy is echt ontzettend ongezond en zou ik dus niet halen. Ook op alcohol lijkende drankjes niet.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-12-2017 21:08
Energy is echt ontzettend ongezond en zou ik dus niet halen. Ook op alcohol lijkende drankjes niet.
Chips is ook niet goed voor den mensch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven