Dreumes en hond

14-12-2017 08:52 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even jullie mening gevraagd.
Met kerst gaan wij lunchen bij mijn schoonouders met onze dreumes van 1 jaar en 8 maanden. Zij hebben een grote hond die niet goed is opgevoed. De hond is voor ons heel lief maar luisterd totaal niet naar mijn schoonouders. Ook heb ik hem een keer zien happen naar één van hun toen ze hem op zijn plaats probeerde te houden met een wijzend vingertje. Toen ik de hond van de week ter sprake bracht riep ze meteen: Hij is zo lief en gek op kinderen! Daar vind ik vooral het probleem liggen. Ze ziet het risico niet en ontkent het risico meteen..
Mijn vader heeft ook een lieve hond maar toch niet 100% te vertrouwen. Die hond gaat altijd naar buiten of in de beng als er kleine kinderen over de vloer komen.
Ik wil eigenlijk schoonouders dringend verzoeken om de hond voor het bezoek naar de keuken te verplaatsen. Een bench hebben ze niet en op zijn plaats blijft hij altijd max 10 sec zitten :sarcastic:
Wat vinden jullie? Ben ik overbezorgd?
Het helpt niet dat ik iemand ken die op de ambulance werkt en mij nog gewaarschuwd heeft. Hij komt net iets te vaak kleine kinderen tegen die in hun gezicht gehapt worden.
anoniem_279729 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 09:08
0.13% gewijzigd
De hond naar de keuken? De hond heeft vast wel trek in een kerstdiner.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het vragen om de hond in een andere ruimte te houden. Eisen kun je het echter niet. Zij bepalen hoe het in hun huis gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je komt normaal toch ook over de vloer bij ze ?

Vragen of hond in de gang/keuken kan.
Het is hun huis dus zij bepalen, maar ik zou het zeker vragen. Sterker nog, als ze weigeren zou ik mijn kind niet meenemen.

De opa en oma van mijn kinderen hebben een hond buiten, hartstikke lief en goed opgevoed en toch wil ik de hond niet los als ze daar zijn. Ze weten nog niet goed wat je wel en niet bij een hond kan doen of ze krijgen samen ruzie en de hond hapt uit bescherming. Een dier is gewoon niet te vertrouwen, ook als ze wel goed opgevoed zijn.
Alle reacties Link kopieren
En het is een BENCH
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat geen enkel dier in principe te vertrouwen is hè hoe lief ze ook lijken.
Verder vragen staat vrij..als zij nee zeggen dan stopt het daar...
het is bench geen beng.

je kan best je zorgen uitspreken maar de eigenaar van de hond beslist
Alle reacties Link kopieren
Komen jullie daar verder nooit dan?
lucky82 schreef:
14-12-2017 09:06
Komen jullie daar verder nooit dan?
Vraag ik me ook af. Waarom is dit ineens een issue voor het kerstdiner?
Alle reacties Link kopieren
Terecht dat je je zorgen maakt. Ik zou dit ook gewoon aangeven. Zelfs de liefste hond kan bijten en als jij je er beter bij voelt dat de hond niet bij jullie kindje kan dan snap ik dat best. Misschien eerst even en dan goed in de gaten houden? Maar anders zit je de hele tijd op te letten en alert te zijn, lijkt me geen ontspannen dagje! Bovendien, het is hun kleinkind dan toch? Lijkt me erg genoeg als jr hond een kind bijt, nog erger als het je eigen kind of kleinkind is.

Heb je een traphekje dat je makkelijk zou kunnen verplaatsen? Dan zou je die wellicht mee kunnen nemen en tussem een deurkozijn zetten van bijvoorbeeld keuken of hal. Dan kan de deur open blijven en is de hond er toch iets meer bij betrokken.

Uiteindelijk kun je ze inderdaad niks verplichten maar als je het uitlegt is er vast wel begrip.

Wij hebben zelf ook een hond die niet gek is op kinderen, en we hebben een kindje van 6 maanden. Ik laat ze nooit alleen samen en ben altijd alert. Maar heb ook een apart hoekje van de woonkamer afgezet met een traphekje. Zo kunnen ze elkaar zien en horen maar er kan niks mis gaan.
Tot nu toe is onze hond wel lief voor onze kleine gelukkig. Hij snuffelt veel aan de baby en mag dit van ons ook altijd, maar nooit bij zn gezicht!
Alle reacties Link kopieren
Een hond die gek us op kind :|
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
14-12-2017 09:08
Vraag ik me ook af. Waarom is dit ineens een issue voor het kerstdiner?
Wij komen bij voorkeur ook zo min mogelijk bij sommige mensen/familieleden, maar heb wel gemerkt dat je rond kerst eerder geneigd bent wel te gaan. (En ja, bij schoonouders nog minder, namelijk nooit). Kan me voorstellen dat je vorig jaar nog nee kon zeggen omdat je toen een kleintje van 8 maanden had, maar dat je dat ook niet kan blijven volhouden tot je kleine 18 is
Grote hond, klein kind, kerstlunch, geen goede combinatie.

De hond ergens afzonderen wordt vast ook geen succes, die gaat zitten piepen of blaffen. Erg onrustig.

Een echte oplossing weet ik niet, behalve dan : het omdraaien, je schoonouders uitnodigen op de lunch en de hond thuis laten blijven!
Alle reacties Link kopieren
Nee zij komen meestal bij ons. Ongeveer 2x per jaar gaan wij die kant op. De hond is ruim een jaar en werd toen toevallig gesteriliseerd. Er zijn geen andere kinderen in de familie dus de hond komt er ook niet mee in aanraking. Behalve op straat natuurlijk.

Ja dacht eerst gewoon goed opletten en kijken hoe de hond reageert. Maar dat is niet echt ontspannen zitten natuurlijk. :blob:
Zo ontspannen kan je toch niet zitten met zo'n kleintje en van alles op de salontafel.
Ik zou het risico écht niet nemen!

Ik heb een lief klein hondje dat nooit zal bijten. Afgelopen zomer zaten we met een groepje mensen buiten, een kleinkindje met priemende vingers en gekraai kwam op hem af en toen grómde hij toch.... Dus hond en kind uit elkaar gehouden.

Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurt tussen kindje en hond.
Alle reacties Link kopieren
Traphekje is misschien wel een idee.. ze zullen wel denken haha.
We hebben zelf ook een super lief hondje waar geen kwaad in zit maar vorige maand was hij er toch klaar mee en hapte naar haar hand. Kind deed ook net even te hard maar dat moet ze nog leren. Onze hond is zo klein dat hij geen schade kan aanrichten maar die van mijn schoonouders dus wel.
Alle reacties Link kopieren
heytan schreef:
14-12-2017 09:09
Maar anders zit je de hele tijd op te letten en alert te zijn, lijkt me geen ontspannen dagje!
Als het goed is ben je altijd aan het opletten en alert als er een hond bij kleine kinderen in de buurt verblijft.

Honden die lief zijn voor kinderen, tolereren vaak een hoop van ze en geven eerst waarschuwingen voordat ze bijten. Het punt is alleen dat veel volwassenen, en laat staan kleine kinderen, de taal van de hond niet begrijpen en dus de meer subtiele waarschuwingen helemaal niet als zodanig herkennen. En als die niet herkent worden, dan zal de hond steeds duidelijker worden. Als volwassene is het je verantwoordelijkheid om dat voor te zijn.

@TO, ik snap je verzoek aan schoonouders, maar ik zou me niet alleen richten op de hond. Jullie dreumes zal ook moeten leren om de hond met rust te laten, des te veiliger het voor jullie kleine is bij opa en oma thuis.
Alle reacties Link kopieren
je mag best aangeven dat je je zorgen maakt, dusdanig dat je overweegt kleinkind niet mee te nemen als de hond niet in de keuken gaat
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Mick- schreef:
14-12-2017 09:22
Traphekje is misschien wel een idee.. ze zullen wel denken haha.

Als de hond echt groot is, dan zal die zonder moeite het traphekje eruit krijgen of er overheen springen.

Onze hond is zo klein dat hij geen schade kan aanrichten maar die van mijn schoonouders dus wel.

Een kleine hond heeft scherpere tanden en een grotere hond heeft meer bijtkracht. De kans op verwondingen bij een “waarschuwingssnauw” zijn daardoor bij een klein hondje groter (want de tandjes zijn net een rij scherpe messen), terwijl bij een echte beet (dus doorbijten) de grotere hond gevaarlijker is.
Alle reacties Link kopieren
Zeg tegen je schoonouders dat de hond dan wel lief is voor kinderen. Maar dat jij je kind niet vertrouwd met honden. Kind zit in de fase dat aan staarten trekken, hoog kinderstemmetje, plotselinge bewegingen dat hond in deze kerstdrukte kan irriteren waardoor de kans bestaat dat er een vervelende situatie ontstaat.

Het gaat namelijk niet alleen om de hond, maar ook om een klein onvoorspelbaar kind.

Misschien dat je schoonouders dan beter begrijpen dat het verstandiger is dat de hond in een andere ruimte gaat. Ze kan er misschien wel even bij, bijvoorbeeld wanneer kind slaapt.

Het is wel zo rustig voor een hond om niet in de kamer te zijn waar heel veel visite is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
De hond in de keuken waar schoonouders bezig zijn met voorbereiden van kersteten met de hond om de benen heen, en jullie zitten ondertussen met de kleine in de woonkamer?
En hoelang zijn jullie op visite? De hele dag?
Klinkt niet echt gezellig ontspannen op visite zijn.
Volgens mij heb je er geen eens zin in.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 14-12-2017 09:38
6.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf een hond maar toen de kinderen kleiner waren liet ik ze ook nooit alleen. Zelfs de liefste hond zal zich verdedigen als kleine kinderhandjes gaan graaien en knijpen.

Je schrijft dat de hond nog maar een jaar is, waarschijnlijk nog erg druk dus.

Ik zou tijdens de borrel de hond voorzichtig aan het kind laten ruiken/wennen zodat ze elkaar voor de toekomst vast kennen.
En ik zou schoonouders vragen (of je man laten vragen) of de hond tijdens het eten de kamer uit mag, hoewel kind dan waarschijnlijk in een kinderstoel zit?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
wat ik mis in dit verhaal:
Hoe staat je partner hier tegenover?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven