Badje

14-12-2017 18:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg mij af hoe vaak je een baby van 5 maanden eigenlijk in bad doet.
Hoe vaak doen jullie je kindje in badje?

Groetjes Linda
Ik deed toen om de dag.
2 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
2 x per week douche/bad. Wel elke morgen een washandje voor gezicht en billen!
Mijn dochter had een hele gevoelige huid, dus die deed ik maar 1x per week / anderhalve week in bad. De andere dagen even haar gezicht en billen met een washandje. Pas nu ze ruim 1 is en zelf eet (probeert te eten) is het echt nodig om haar vaker in bad te doen.
Alle reacties Link kopieren
Eens per week en elke dag gezicht, handen en billen met een washandje.
Alle reacties Link kopieren
2 keer per week in bad. Gezicht indien nodig met een hydrofiel.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook twee keer per week in bad/ onder de douche en ieder dag met washandje gezicht en handen.
Om de dag.
Elke dag.
Oh jee, ik deed elke dag. Zelf ga ik toch ook elke dag?
Alle reacties Link kopieren
Iedere dag. Ik hou van schoongewassen kindjes.
Pluisi schreef:
14-12-2017 19:35
Oh jee, ik deed elke dag. Zelf ga ik toch ook elke dag?
Ik zelf niet en zoon ook nu dus niet. Kan zijn huid ook niet tegen.
Pluisi schreef:
14-12-2017 19:35
Oh jee, ik deed elke dag. Zelf ga ik toch ook elke dag?
Ik douche zelf wel elke dag inderdaad. Maar voor een babyhuidje (ook voor onze eigen huid trouwens) is douchen en badderen helemaal niet goed, het droogt de huid uit. En hoe vies wordt zo'n kleine baby nou? Op een spuitbroek na dan ;)
Alle reacties Link kopieren
Als het zo uit kwam of nodig was. Meestal één of twee keer in de week... Ze is inmiddels ruim anderhalf en gaat nu twee keer per week. Verder handen en gezicht na elke maaltijd dus eigenlijk niet echt extra.

Ik ga zelf ook zeker niet elke dag. Ik vond het vooral veel gedoe en zo vies werd ze nou ook weer niet op die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
1 of 2 keer per week. In bad met een beetje olie of onder de douche met alleen water.
2x per week in bad/onder de douche en als het nodig was (lees spuitluier etc) een keer extra. Dl heeft snel een droge huid en meer was niet nodig op die leeftijd
Alle reacties Link kopieren
Om de dag en de overige dagen gezicht en billen met een washandje.
Alle reacties Link kopieren
Dochter (1,5) ging en gaat elke dag in bad. Is nodig ook want ze krijgt zichzelf altijd vies :proud: smorgens was ik gezichtje en billen.
Zoon (11wk) heeft een gevoelige huid en gaat 2keer in de week. Ik was wel 2x per dag zijn gezicht en billen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen, nu 3 en 4 douchen iedere ochtend en indien nodig ook nog in de avond. Ik snap dat washandje voor gezicht en billen niet zo? De geslachtsdelen wil je toch ook dagelijks schoon en fris hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nee, de geslachtsdelen slaan we over :facepalm: de billen en meer niet duh
Alle reacties Link kopieren
cookie84 schreef:
15-12-2017 00:28
Nee, de geslachtsdelen slaan we over :facepalm: de billen en meer niet duh
:proud:

Ik deed het toen geloof ik 2-3 keer per week. En soms gingen ze met ons mee onder de douche. :heart:
cocooo schreef:
14-12-2017 23:32
Mijn kinderen, nu 3 en 4 douchen iedere ochtend en indien nodig ook nog in de avond. Ik snap dat washandje voor gezicht en billen niet zo? De geslachtsdelen wil je toch ook dagelijks schoon en fris hebben?
Wat onzinnig dat vele douchen in mijn ogen. Zo vies kunnen ze toch niet zijn?
1Aapje schreef:
15-12-2017 09:42
Wat onzinnig dat vele douchen in mijn ogen. Zo vies kunnen ze toch niet zijn?
De een vindt het onzinnig, de ander niet...
Ik douche ook elke dag. En er zijn dagen dat zoon ook elke dag met mij doucht. Maar meestal gaat hij om de dag. Het is ook vooral heel gezellig om samen te douchen.
Alle reacties Link kopieren
cocooo schreef:
14-12-2017 23:32
Mijn kinderen, nu 3 en 4 douchen iedere ochtend en indien nodig ook nog in de avond. Ik snap dat washandje voor gezicht en billen niet zo? De geslachtsdelen wil je toch ook dagelijks schoon en fris hebben?
Ehm, zolang ze nog in de luiers zitten, maak je de geslachtsdelen toch bij elke luierwissel schoon? Dan hoef je echt niet elke dag nog een badje te doen. Of zie ik dat verkeerd?

TO, mijn babies gingen om de dag in bad en nu (ze zijn 5 en 7) nog steeds om de dag en 2x per week haren wassen (2 meisjes met lang haar hier)
Soms elke dag als ze lekker vies zijn ;-) (sport, buitenspelen, zwemmen enz)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven