Slaaptips baby

15-12-2017 11:31 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds 2 weken ben ik de trotse mama van een prachtige zoon. Maar deze trotse mama wil veilig slapen en af en toe wat kunnen rommelen in huis.

Hij kan op moment niet zonder mij...op de dag wil ik nog een draagdoek overwegen in huis maar in de nachten word het een ander verhaal.

Hij slaapt op een eigen bedje tussen ons in. Helaas wil hij niet zelf inslapen. Als ik hem op me borst neerleg dan word hij rustig en gaat hij slapen. Heel fijn maar absoluut niet veilig en dus geen fijn gevoel bij.

Ben dus opzoek naar tips hoe hij toch rustig kan gaan slapen op zijn eigen gedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Co - sleeping al geprobeerd? Kind is twee weken oud hè, verwacht geen wonderen.
belle73 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 11:33
4.52% gewijzigd
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Waarom laat je hem niet op je borst inslapen en leg je hem als hij eenmaal slaapt in z’n bedje?
inderdaad laten inslapen op je borst en dan weg leggen.

Het zal over een week of 2 weken zo weer anders zijn.

en ik heb zelf nooit het gevoel gehad dat het gevaarlijk was met de baby op mijn borst, lag zo vaak op de bank weg te soezen je slaapt nooit super vast
Hij is pas twee weken. Moet nog leren wat dag en nacht is, hoe hij zelf moet inslapen enz. Het wordt vanzelf beter. Misschien beginnen met proberen hem bij jou te laten inslapen en hem dan in zijn (voorverwarmde!) bedje te leggen.
Alle reacties Link kopieren
@belle73, we doen al soort van co sleeoing. Hij slaapt tussen ons in maar dan op zijn eigen matrasje. Verwacht geen wonderen maar misschien zijn er simpele trucjes om hem wat makkelijker te kunnen laten slapen.

@tiswa, dit heb ik geprobeerd maar zodra zijn rug het matrasje raakt gaat hij huilen.

Op de dag wil die ook niet slapen zonder mij...prima ik ga lekker met hem zitten maar snachts vind ik het toch een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
2 weken! Lekker dichtbij je houden, elk uurtje slaap is meegenomen toch?
Alle reacties Link kopieren
@boterhammie, ben snachts al een paar keer in slaap gevallen met hem op mij borst en werd dan wakker omdat hij weer toe is aan zijn volgende voeding. Ik lig nog steeds in de zelfde houding maar vind het gewoon niet een prettig idee...straks komt hij onder de deken of hij valt etc etc...
Alle reacties Link kopieren
Is je baby misschien een buikslaper? Wij hadden dat in het begin ook, maar toen we hem eenmaal op z’n buik legde, sliep hij als een roosje.

Voor de veiligheid hebben we wel zo’n aerosleep voor om z’n matras gekocht, dan kunnen ze niet zomaar stikken als ze per ongeluk met hun gezicht naar beneden komen te liggen.
Alle reacties Link kopieren
@tiswa, dat zou zo maar kunnen inderdaad! Als hij mij me ligt dan ligt hij op zijn buikje. We hebben op zijn eigen kamertje inderdaad een aerosleep! Kan het op de dag eens proberen of hij dan wel wil slapen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een kruik in het bedje liggen voordat je hem terug legt? Anders gaat hij van zo'n lekker warm lijf naar een koud bedje, zou ik ook van huilen ;)
thinkerbell28 schreef:
15-12-2017 12:00
Heb je een kruik in het bedje liggen voordat je hem terug legt? Anders gaat hij van zo'n lekker warm lijf naar een koud bedje, zou ik ook van huilen ;)
Dit wilde ik net typen!
Alle reacties Link kopieren
Onze baby heeft se eerste week alleen maar op mij geslapen, ook s nachts alle adviezen ten spijt. Dit was de enige manier waarop ik ook zelf wat rust kreeg. Ik deed dan een warme pyjama aan en geen deken over en zette wat naast t bed zodat hij er niet af zou vallen. Altijd als ik wakker werd lagen we nog in dezelfde houding. Hierna heeft hij heel lang in een zijligkussen geslapen, op zijn rug was echt geen optie en doet hij nu (2 jaar) nog steeds niet.

Oh en ter aanvulling. Ik deed een badstof lakentje in zijn wiegje, dat voelt zachter en meer comfortabel.
suykerspin wijzigde dit bericht op 15-12-2017 12:54
Reden: Aanvulling
10.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net aan het lezen in baby in een droomritme en vind dit een heel prettig boek. Nu is je baby nog erg jong en kun je hem niet verwennen maar het is wel fijn als je baby niet continue jouw lijf nodig heeft om in slaap te vallen ( ook voor de baby zelf)
Het boek geeft tips om baby’s zonder te laten huilen zelf in slaap te laten vallen in bed.
Kijk eens op fb van veilig samen slapen.

Mijn kind van 10 maanden wil nog steeds enkel bij mij slapen.

2 weken is nog zoooo klein. Kind is net uit je buik, lekker dicht bij je houden en zorgen voor juiste manier van samenslapen: deken ipv dekbed, maternale houding, geen knuffels in bed etc.
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 15-12-2017 13:12
2.95% gewijzigd
Saartjepoes schreef:
15-12-2017 12:55
Ik ben net aan het lezen in baby in een droomritme en vind dit een heel prettig boek. Nu is je baby nog erg jong en kun je hem niet verwennen maar het is wel fijn als je baby niet continue jouw lijf nodig heeft om in slaap te vallen ( ook voor de baby zelf)
Het boek geeft tips om baby’s zonder te laten huilen zelf in slaap te laten vallen in bed.
Poeh, kind is 2! Weken. Heel normaal dat hij voorlopig iemand nodig heeft om in slaap te vallen. Alleen slapen is in voordeel van de ouders, niet de baby als die zo duidelijk aangeeft bij zijn moeder te willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes schreef:
15-12-2017 12:55
Ik ben net aan het lezen in baby in een droomritme en vind dit een heel prettig boek. Nu is je baby nog erg jong en kun je hem niet verwennen maar het is wel fijn als je baby niet continue jouw lijf nodig heeft om in slaap te vallen ( ook voor de baby zelf)
Het boek geeft tips om baby’s zonder te laten huilen zelf in slaap te laten vallen in bed.
Op zich geen verkeerde tip, maar ik vind twee weken echt nog veel te jong hiervoor..
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 11weken slaapt ook nog het liefst op mij. Overdag veel in de draagdoek en snachts heb ik hem ook wel op mij.liggen.
Ik heb dan het voedingskussen achter m'n rug en zoon ligt dan tussen de 2uiteindes op mijn buik. Als je de uiteindes aan elkaar knoopt kan je kind geen kant op. Deken over je benen en iets met lange mouwen aantrekken.

Als ik moe ben wil ik gewoon liggen en leg ik zoon al slapend in de verwarmde cosleeper.
Alle reacties Link kopieren
Saartjepoes schreef:
15-12-2017 12:55
Ik ben net aan het lezen in baby in een droomritme en vind dit een heel prettig boek. Nu is je baby nog erg jong en kun je hem niet verwennen maar het is wel fijn als je baby niet continue jouw lijf nodig heeft om in slaap te vallen ( ook voor de baby zelf)
Het boek geeft tips om baby’s zonder te laten huilen zelf in slaap te laten vallen in bed.
Waarom zou dat fijn zijn voor de baby?
Alle reacties Link kopieren
Waarom dat voor een baby zelf fijn is? Omdat je er niet altijd bent?! Omdat een bedje de rustigste plek is...Ik zeg ook nergens dat de baby alleen gelaten moet worden of dat het nooit bij de moeder zou mogen liggen. Ik zou zelf helemaal gek worden als ik de hele nacht met m’n baby bovenop me moest proberen te slapen en TO geeft volgens mij aan dat ze dit niet als prettig ervaart..... een moeder die zelf goed slaapt is toch ook in het voordeel van de baby? Dat 24/7 met een baby rondsjouwen lijkt mij dan weer niet de beste oplossing.... ieder z’n ding He :)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hielp het om een shirt oid met onze geur bij dochtertje te leggen (bijv als hoeslaken gespannen om matras) en inbakeren (met zo'n officiële doek)
De baby is pas 2 weken! Natuurlijk wil zo'n jonge baby constant bij mama zijn en lekker op haar borst in slaap vallen! Wat verwacht je anders?
Ga met je baby mee, laat hem in slaap vallen op je borst, leg hem daarna in de co-sleeper eventueel. Ik heb ook vaak geslapen met een baby op mijn borst.
Ga mee met je baby, zo heb jij ook de meeste slaap uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast lijkt het mij voor een kind juist beangstigend om lekker bij mama in slaap te vallen en dan wakker te worden op een andere plek.... dan wordt het bedje misschien toch juist een nare plek?
Saartjepoes schreef:
15-12-2017 14:06
Daarnaast lijkt het mij voor een kind juist beangstigend om lekker bij mama in slaap te vallen en dan wakker te worden op een andere plek.... dan wordt het bedje misschien toch juist een nare plek?

Het ligt toch naast mama in de co-sleeper?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven