Derde kindje

26-12-2017 20:21 1400 berichten
Hallo allemaal,

Ik weet het, ontelbaar veel topics zijn hierover en ik heb ze allemaal al gelezen. Advies kan niemand echt geven denk ik, ik
hoop op herkenbaarheid? Of even Mn verhaal kwijt.
6 maanden geleden moeder geworden van onze tweede zoon. De zwangerschap was klote. Eerste 5 maanden kotsmisselijk, daarna halve dagen werken, bekkeninstabiliteit etc. Ik heb gezworen: dit nooit meer. Bevalling: ging snel, goed te doen. Helaas toch totaalruptuur (viel mee vond ik maar wel operatief gehecht) en een blaas- en baarmoederverzakking. Dat gaat nu eigenlijk heel goed hoewel het allemaal even duurde met Mn lijf. Borstontsteking, baarmoederontsteking, spruw, we hebben het allemaal gehad. Maar ook: de liefste, mooiste en makkelijkste baby die er is! Vanaf zijn geboorte heb ik al het gevoel: ik wil 3 kinderen. Eerst nog op hormonen gegooid maar het gevoel wordt sterker. En nu zoonlief een aantal babyspullen al niet meer in gebruik heeft: ik kan er geen afstand van doen.
Manlief wil niet (maar zegt ook: ja voorlopig niet). Hij vindt 2 kinderen (oudste is nu 2,5) best pittig. Zijn tegenargumenten:
Ik ben een beroerde zwangere. Veel zorg komt dan op hem.
Financieel (hoewel ik denk dat dat best kan). Hij is bang dat onze jongens tekort te doen. Wil verre reizen met ze maken, op wintersport. Ik heb die behoefte minder.
Weer opnieuw beginnen, slaaptekort. Hij kijkt er vooral naar uit dat ze ouder zijn.
De jongens moeten tijdelijk een kamer delen.
Bang voor een ongezond kindje of een meerling.

Ik snap hem, echt. Maar het voelt gewoon nog niet af ofzo. Gaat dit over?
Ik ben bijna 35.Heb gezegd áls we een derde willen dan wil ik dat wel voor Mn 37e (zwanger zijn).
Vanwege tevee littekenweefsel zou het een keizersnede worden. Man ziet ook op tegen lang herstel.
Hij is praktisch. Ik wil Mn gevoel volgen. Maar ik ben ook gezegend met 2 gezonde jongens natuurlijk. Waarom kan ik dat niet genoeg vinden????
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij het idee dat dit het laatste kind is, word je weemoedig. De eerste zit je groot te kijken, de tweede wil je klein houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Probeer het met je verstand te benaderen net als je man.
Ja dat klopt zeker!
Maar waarom niet het gevoel dat het genoeg is? Financieel kan het best, qua ruimte ook en qua liefde zeker.
Ik kom zelf ook uit een gezin met 3 kinderen. Mijn kinderen hebben en krijgen ook geen neefjes/nichtjes dat speelt misschien mee, ik weet het niet. Een zwangerschap gaat misschien weer afzien zijn maar dat is maar tijdelijk.
Als man bij zijn standpunt blijft houdt het natuurlijk op. Ik ga er ook niet over drammen uiteraard. Maar toch, nooit gedacht dat die wens voor een derde zou komen en ook zo duidelijk aanwezig.
Bjort schreef:
26-12-2017 20:28
Probeer het met je verstand te benaderen net als je man.
Ja verstandelijk gezien ben ik het best met hem eens. Maar dat gevoel uitschakelen, gaat dat ooit lukken?
(Ja op een gegeven moment ben ik natuurlijk sws te oud)
Alle reacties Link kopieren Quote
EngeLiene schreef:
26-12-2017 20:33
Ja verstandelijk gezien ben ik het best met hem eens. Maar dat gevoel uitschakelen, gaat dat ooit lukken?
(Ja op een gegeven moment ben ik natuurlijk sws te oud)
Ja hoor, volgens mij ebben zulke gevoelens vanzelf weg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In welk opzicht krijg je hierover in de andere ontelbaar vele topics hierover geen antwoord eigenlijk?

Ik zou zeggen, degene die twijfelt is leidend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geef het nog even de tijd?
Baby spullen op zolder bewaren en met man afspreken dat jullie over een half jaar nog een keer over praten. Zet die afspraak in gezamelijke kalender zodat het je rust geeft.
Dan eerst genieten van zoon en over een half jaar kijken hoe je er dan in staat en hoe je man erin staat.

Wilde je altijd al drie kinderen of pas sinds kort?
where ever you go, go with your heart
Labalade schreef:
26-12-2017 20:38
In welk opzicht krijg je hierover in de andere ontelbaar vele topics hierover geen antwoord eigenlijk?

Ik zou zeggen, degene die twijfelt is leidend.
Ja daar ben ik het mee eens. Als man niet wil dan houdt het op.
Tja een antwoord, ik denk dat niemand dat echt kan geven natuurlijk. Ik lees graag mensen in dezelfde situatie ofzo, geen idee. Meeste topics ook al wat ouder (hoewel dat niets afdoet aan de situatie die blijft hetzelfde). Het zit me gewoon hoog denk ik, vandaar dit topic
Alle reacties Link kopieren Quote
Je baby is pas 6 maanden!
Ga genieten van deze baby in plaats van alweer te denken aan e volgende.

Sowieso heeft je lijf zo te horen nogal te lijden gehad. Ga eerst eens fatsoenlijk herstellen.

Zo te horen ziet je man het niet zitten en daar heeft hij goede redenen voor als veel op hem neer komt.

Pas maar op dat je geen alleenstaande moeder wordt omdat je een derde er door drukt met een onzinnige deadline van het moet perse voor mijn 37e
Skawa schreef:
26-12-2017 20:42
Geef het nog even de tijd?
Baby spullen op zolder bewaren en met man afspreken dat jullie over een half jaar nog een keer over praten. Zet die afspraak in gezamelijke kalender zodat het je rust geeft.
Dan eerst genieten van zoon en over een half jaar kijken hoe je er dan in staat en hoe je man erin staat.

Wilde je altijd al drie kinderen of pas sinds kort?
Sinds kort. Eigenlijk sinds zoon er is. Maargoed ik heb ook ooit getwijfeld of ik überhaupt kinderen wilde. Geef nog borstvoeding, misschien is dat de boosdoener (qua hormonen enzo). Ik heb idd gezegd dat ik de spullen wil bewaren (man juicht al bij het idee dat de kinderwagen weg kan terwijl ik er juist verdrietig van wordt). Soms geeft hij gemixte signalen (of vat ik ze zo op?) dan zegt hij dingen als: ja voorlopig niet (oh, dus later wel?) of ja een groot gezin lijkt me ook leuk. Maar nee twee of genoeg.
Ik wil ook niet NU hoor, maar dan wel
Over
1-1,5 jaar vanwege leeftijd. Ik ben gewoon zo van ja of nee en het liefst weet ik nu wat je wilt. Snap wel dat het niet zo werkt.
sugarmiss schreef:
26-12-2017 20:48
Je baby is pas 6 maanden!
Ga genieten van deze baby in plaats van alweer te denken aan e volgende.

Sowieso heeft je lijf zo te horen nogal te lijden gehad. Ga eerst eens fatsoenlijk herstellen.

Zo te horen ziet je man het niet zitten en daar heeft hij goede redenen voor als veel op hem neer komt.

Pas maar op dat je geen alleenstaande moeder wordt omdat je een derde er door drukt met een onzinnige deadline van het moet perse voor mijn 37e
Even goed lezen. Ik wil namelijk niks erdoor drukken. En alleenstaande moeder? Tja kan altijd natuurlijk. Maar ga ik niet vanuit. Overigens is het JUIST omdat ik zo geniet van mijn kinderen dat ik er nog wel 1 zou willen. Als ik het niets aan vond wilde ik niet he ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat je hormonen een grote rol spelen. Ik voelde me pas een jaar na de geboorte van mijn dochtertje echt weer mijzelf maar merkte het pas achteraf zeg maar.

Ik zou t echt nog even tijd geven en ook je man tijd geven. Zo een afspraak geeft je die rust misschien als je perse ja of nee wilt is het nu nee voor je man denk ik zo te lezen.
where ever you go, go with your heart
Nu ja, je hebt je antwoord al he. Als je NU vraagt wat hij wil dan is het antwoord nee. Hij wil niet. Twee is genoeg. Hij vindt het zwaar genoeg.

Om jou een plezier te doen, wil hij er over een paar jaar best nog een keer over nadenken. Maar het antwoord is nee. Voor nu kan je denk ik weinig anders dan wr over ophouden en genieten van je kindje. Fijn dat hij er is!

Of is het lastig om je te realiseren dat je nooit een dochter zal krijgen? (Weet niet of dat meespeelt hoor).
Labalade schreef:
26-12-2017 20:56
Nu ja, je hebt je antwoord al he. Als je NU vraagt wat hij wil dan is het antwoord nee. Hij wil niet. Twee is genoeg. Hij vindt het zwaar genoeg.

Om jou een plezier te doen, wil hij er over een paar jaar best nog een keer over nadenken. Maar het antwoord is nee. Voor nu kan je denk ik weinig anders dan wr over ophouden en genieten van je kindje. Fijn dat hij er is!

Of is het lastig om je te realiseren dat je nooit een dochter zal krijgen? (Weet niet of dat meespeelt hoor).
Stiekem zou ik dan wel op een dochter hopen misschien. Hoewel de kans natuurlijk groot is dat het weer een jongen is en ook dat zou goed zijn. Bij de tweede hoopte ik juist op een jongen. Ik laat het tegenover mijn man zeker rusten maar ik merk dat Mn hoofd er nog wel mee bezig is. Ik kan trouwens ook best de voordelen inzien van geen derde hoor. Alleen gevoelsmatig kan ik er nog geen afstand van doen.

Hoeveel kinderen hebben jullie allemaal eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier twijfel over een tweede. Mijn hoofd zegt nee, mijn gevoel heel luid ja. Maar mijn zoontje is nog maar zeven maand oud, ik wacht af hoe het evolueert. Ondertussen geniet ik volop van mijn zoon.
Ik zou dus adviseren gewoon te genieten, en bekijk het later nog eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Focus je lekker op de twee kinderen die je al hebt. Er zijn al zat mensen op de wereld, neem een hond uit het asiel.
Silence is golden. Duct tape is silver.
missmisery schreef:
26-12-2017 21:19
Focus je lekker op de twee kinderen die je al hebt. Er zijn al zat mensen op de wereld, neem een hond uit het asiel.
Hebben wel al
Oliv schreef:
26-12-2017 21:02
Hier twijfel over een tweede. Mijn hoofd zegt nee, mijn gevoel heel luid ja. Maar mijn zoontje is nog maar zeven maand oud, ik wacht af hoe het evolueert. Ondertussen geniet ik volop van mijn zoon.
Ik zou dus adviseren gewoon te genieten, en bekijk het later nog eens.
Ja genieten doe ik, doen we, absoluut.
Ik vind vooral Mn leeftijd een dingetje.. misschien is dat het ook wel, een soort nu kan het nog anders niet meer gevoel. Ach wie weet ebt het weg.
Of vindt man 3 ook plotseling een goed idee;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het even nagevraagd: geen van onze vier kinderen heeft zwaar geleden onder onze diepe armoede, we wisten niet eens dat je kinderen tekort doet als ze nooit in Thailand zijn geweest, en, oh horror, ook nooit naar wintersport. Ik zal maar niet vertellen dat we maar drie kinderkamers hadden, dan verwacht ik de kinderbescherming op bezoek.
anoniem_346264 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 21:40
0.29% gewijzigd
LeesMee schreef:
26-12-2017 21:37
Ik heb het even nagevraagd: geen van onze vier kinderen heeft zwaar geleden onder onze diepe armoede, we eisten niet eens dat je kinderen tekort doet als ze nooit in Thailand zijn geweest, en, oh horror, ook nooit naar wintersport. Ik zal maar niet vertellen dat we maar drie kinderkamers hadden, dan verwacht ik de kinderbescherming op bezoek.
Zo ben je weer is gezellig bezig LeesMee
LeesMee schreef:
26-12-2017 21:37
Ik heb het even nagevraagd: geen van onze vier kinderen heeft zwaar geleden onder onze diepe armoede, we eisten niet eens dat je kinderen tekort doet als ze nooit in Thailand zijn geweest, en, oh horror, ook nooit naar wintersport. Ik zal maar niet vertellen dat we maar drie kinderkamers hadden, dan verwacht ik de kinderbescherming op bezoek.
Haha nou ben het wel met je eens eens hoor. Bij man thuis was vroeger weinig geld, ik denk dat het daar een beetje vandaan komt. Hij wil zijn kinderen graag alles geven. Ik ben opgegroeid met 2 siblings en hoewel wij het ook niet breed hadden in de zin van dure buitenlandreisjes gingen wij wel elk jaar in NL op vakantie en kwamen niks tekort. Een hoop gezelligheid herinner ik me vooral.
Nou is dat natuurlijk niet het enige argument, ik snap best dat de laatste zwangerschap voor hem ook geen lolletje is geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bjort schreef:
26-12-2017 21:38
Zo ben je weer is gezellig bezig LeesMee
Ja iemand heeft een andere visie, moeilijk he :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
EngeLiene schreef:
26-12-2017 21:40
Haha nou ben het wel met je eens eens hoor. Bij man thuis was vroeger weinig geld, ik denk dat het daar een beetje vandaan komt. Hij wil zijn kinderen graag alles geven. Ik ben opgegroeid met 2 siblings en hoewel wij het ook niet breed hadden in de zin van dure buitenlandreisjes gingen wij wel elk jaar in NL op vakantie en kwamen niks tekort. Een hoop gezelligheid herinner ik me vooral.
Nou is dat natuurlijk niet het enige argument, ik snap best dat de laatste zwangerschap voor hem ook geen lolletje is geweest.
“Alles geven” schijnt tegenwoordig geld te kosten. Sneu, naar mijn mening. Maar ik begrijp net dat ik hoor te zeggen dat je naar je man moet luisteren of moet zwijgen.
LeesMee schreef:
26-12-2017 21:40
Ja iemand heeft een andere visie, moeilijk he :facepalm:
Ik heb het zelf ook niet breed, en ben ook van menig dat dat niet schadelijk is voor kinderen.

Ik heb je post verkeerd geinterpreteerd, niet altijd post je even leuk, ik dacht dat je cynisch was

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven