Waar moet ik aan denken? Peuter 2 weken bij oma

16-01-2018 21:21 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Om medische redenen gaan mijn man en ik naar het buitenland voor 2 weken.

Ons peutertje van 2,5 jaar blijft bij opa en oma.

Nu ben ik zijn koffer aan het inpakken en vraag mij af of ik nog iets vergeten ben erin te doen.

Ik heb zijn pufje, id, ponskaartje, reserve speen, knuffeldoekje, kleding, luiers,zn broodtrommel, tas etc al in zijn koffer.

Hebben julli nog tips?
Zijn favoriete knuffels, boekjes, spulletjes, dvd's ect.?
Een foto van jullie?

Opa en oma hebben misschien een sleutel van jullie huis als jullie weg zijn? Dan kunnen ze eventueel gaan halen wat je vergeten bent, en meteen kijken naar post, planten water geven ect.
Of ze kopen het bij.
Alle reacties Link kopieren
Speelgoed of hebben opa en oma genoeg speelgoed om hem twee weken te vermaken?
Favoriete voorleesboek.
Gaan ze nog zwemmen? Dan zwemkleding.
Regenkleding, kaplaarzen.
Foto's van jullie, zodat hij die een kusje kan geven als hij gaat slapen? Tenzij hij dan heel verdrietig wordt dat jullie er niet zijn.
Zijn favoriete speelgoed?
Kinderparacetamol /sinaspril, sudo crème.tandpasta/tandenborstel
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 21:28
35.42% gewijzigd
Vergeet het nachtlampje niet als dat van toepassing is, wel fijn een nachtlampje, zeker op een "vreemde" slaapkamer. Geeft misschien een rustiger/veiliger gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Verzekeringspasje
Alle reacties Link kopieren
Broodtrommel? Oprechte vraag; waarom?

Paracetamol zetpilletje. Als hij ineens iets heeft (weet ik veel, oorpijn midden in de nacht ofzo) hoeven opa en oma niet te stressen en na te gaan wat zo’n kleintje allemaal wel en niet mag hebben)
Alle reacties Link kopieren
Thermometer, zetpillen, vit D, lievelingsboekjes/speelgoed?
Life is short. Smile while you still have teeth.
ID, voor als ze naar de hap of Seh moeten.
Alle reacties Link kopieren
Thermometer

Iets met jouw geur. Zijn eigen lakens die hij thuis al gebruikt heeft, kunnen ook fijn zijn.
anoniem_349840 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 21:37
Reden: Foei. Jouwwwww!
0.47% gewijzigd
Favoriete drinkbeker?
Alle reacties Link kopieren
Dikke jas en extra schoenen mocht het weer gaan sneeuwen.
Speelgoed,tenzij opa en oma genoeg hebben.
Eventueel een ipad zodat er gefacetimed kan worden.
Sterkte in t buitenland, kind meenemen is zeker geen optie?
Ik heb vast een bril nodig..
Ik zie de laatste tijd steeds meer mensen met twee gezichten.
Thermometer, paracetamol, neusspray, sudo/vaseline/luuf of andere cremes die je af en toe gebruikt. Zo hoeft oma niet meteen naar de drogist mocht hij verkouden of ziekjes worden.

En wat eigen vertrouwd speelgoed en boekjes.
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-01-2018 21:30


Iets met jou geur. Zijn eigen lakens die hij thuis al gebruikt heeft, kunnen ook fijn zijn.

Ja, inderdaad! Vertrouwde dingen, zijn eigen beddengoed. En misschien een (gedragen) kledingstuk van jou waar jouw geur in zit? Een topje of zo?
Alle reacties Link kopieren
.
Tandenborstel en tandpasta, zijn favoriete voorleesboeken, knuffels en speelgoed. Pyama’s.
LAgirl82 schreef:
16-01-2018 21:32
Ja, inderdaad! Vertrouwde dingen, zijn eigen beddengoed. En misschien een (gedragen) kledingstuk van jou waar jouw geur in zit? Een topje of zo?
Zó liep mijn jongste zoon ooit rond in mijn t-shirt. Sleepte over de grond, maar zó cute :heart:
Ana_Isabel2 schreef:
16-01-2018 21:41
Zó liep mijn jongste zoon ooit rond in mijn t-shirt. Sleepte over de grond, maar zó cute :heart:

Hielp bij mijn kinderen ook, dan ruiken ze je geur en dat voelt vertrouwt. Mijn dochtertje sliep met mijn topje, dat vond ze toen echt geweldig.
Dus ja, ik zou dat zeker meegeven! (En even tegen oma zeggen dat ze het dan zeker niet mag wassen!)
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-01-2018 21:48
Hielp bij mijn kinderen ook, dan ruiken ze je geur en dat voelt vertrouwt. Mijn dochtertje sliep met mijn topje, dat vond ze toen echt geweldig.
Dus ja, ik zou dat zeker meegeven! (En even tegen oma zeggen dat ze het dan zeker niet mag wassen!)
Mijn 11-jarige had het een aantal maanden geleden moeilijk. Hij heeft toen mijn kussen gejat. Man heeft de sloop die hij verschoond had weer uit de was mogen vissen :).
Kussen gaat nu ook mee naar papa. Gelukkig mag er inmiddels verschoond worden...
Dat is toch ook fijn, iemands vertrouwde geur? Zelfs toen mijn man voor zijn werk 10 dagen naar de VS was en ik miste hem rook ik aan zijn vest op de kapstok, zo kon ik hem ruiken, zo die geur van zijn parfum en gewoon hij, even zo dichtbij, even opsnuiven...
En ja, kleine kinderen hebben dat nog meer dan volwassenen, dus ik vind dat wel belangrijk!


Heb je tips genoeg TO?
Alle reacties Link kopieren
2 Weken? Had het niet handiger geweest als opa en oma in jullie huis waren gegaan?
Berg speelgoed?
Loopfiets?
Stoeltje voor in de wagen / op de fiets? (Of mogen oma en opa 2 weken niet buiten?)
De huissleutel voor moest er toch iets vergeten zijn én gewoon ook voor noodgevallen?
Kleding voor 3 weken tot een maand? (Ik veronderstel dat oma geen zin heeft om iedere dag te staan wassen en wat extra spullen altijd dienen.)
Reserve-knuffel?
Reisbed?
Alle reacties Link kopieren
Onoodles schreef:
16-01-2018 21:28
Broodtrommel? Oprechte vraag; waarom?

Paracetamol zetpilletje. Als hij ineens iets heeft (weet ik veel, oorpijn midden in de nacht ofzo) hoeven opa en oma niet te stressen en na te gaan wat zo’n kleintje allemaal wel en niet mag hebben)

Broodtrommel omdat hij als wij weg zijn nog wel naar psz moet.
Doe ik zn fruit in :)
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
16-01-2018 21:27
Kinderparacetamol /sinaspril, sudo crème.tandpasta/tandenborstel

Tandenborstel en tandpasta was ik even vergeten!! :)
Dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven