Cadeautips 2 jarige

17-01-2018 20:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon wordt bijna 2... Ik ben op zoek naar leuke cadeaus om te vragen. Van ons krijgt hij een loopfiets.
Waarom ik het vraag... hij speelt weinig met het speelgoed dat hij heeft (treinbaan lego, lego, toet toet baan, keukentje enz). Het standaard speelgoed , waarover ik dus de meeste tips krijg vindt hij niks... Waar hij wel mee speelt kaartjes met plaatjes erop (naar kijken), blokken, boeken lezen, kleine poppetjes met zuignapjes die aan de tafel plakken, af en toe 5 minuten tekenen, autos vindt hij wel leuk enz. Maar dit heeft hij dus allemaal al en ben op zoek naar iets in hetzelfde straatje.
Verder vroeg ik me af of iemand dit herkent :P Dure lego, dure toet toet baan maar hij kijkt er niet naar om :P Terwijl ik leeftijdsgenootjes daar wel mee zie spelen. Maakt me verder niet uit, maar ben gewoon benieuwd naar anderen.
anoniem_233475 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 20:26
Reden: toevoeging
7.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boekjes vindt hij dus wel leuk? Dan zou ik boeken vragen, interesse in boeken zo veel mogelijk aanmoedigen, dat is alleen maar goed :)
Alle reacties Link kopieren
Herken ik van neefjes en nichtjes....Alles al hebben en er niet mee spelen. Maar een toto toet garage....daar speel je toch niet mee als je 1,5 jaar bent? Grote probleem is dat kinderen al zoveel krijgen waar ze nog helemaal niet aan toe zijn om mee te spelen....

Ik zou geen speelgoed meer vragen. Maar meer dingen als een kleine kinderfauteuil, drinkbeker, leuk kinderbord, kleding, nachtlampje, wellicht peuterwekker etc. En misschien 3 kleine autootjes voor de vorm.

En boekjes heb je nooit genoeg. Hier waren ze gek op boekjes met teksten van liedjes. En dan moes tik zingen:-).
Alle reacties Link kopieren
Mjijn oudste had op die leeftijd maar 1 echte interesse en dat was auto's. We hebben er dus honderden in allerlei soorten en maten. Nu is hij bijna 4 en speelt hij ook erg graag met de treinbaan en andere dingen. Wat ik dus wil zeggen:

-Schrijf het andere speelgoed nog niet af, misschien komt de interesse nog.
- Geef het kind gewoon nog een auto, als ie daar blij van wordt. Bruder heeft leuke dingen, Playmobil voertuig kan ook al (de kleine frutsels ff apart houden). Een little tikes transporter voor buiten, bobbycar, graafmachine om op te zitten oid.

Verder vonden mijn kids op die leeftijd van die kant-en-klaar stempeltjes het einde. Niet alleen het stempelen, maar ook sorteren op kleur, in doosje zetten etc. MAar goed die kosten 2 euro dus das niet echt een groot kado.

Behalve met auto's en treinbaan speelt mijn net 2-jarige graag met Fisher Price kassa, plastic (schleich) dieren, kapla, 'echte' puzzels van 4 of 6 stukken. Kleuren vindt ie ook leuk, weet niet of je al goede uitwasware viltstiften hebt? Hij vermaakt zich ook prima met zoekboeken passend bij zijn interesse, of algemener van de serie 'Lang Leve de Lente' of De Gele ballon

Verder natuurlijk praktische kado's zoals een rugzak, toilettas, mooi bestekje of serviesje.
nootboek wijzigde dit bericht op 17-01-2018 20:45
12.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bij onze bijna 2-jarige is het (Ikea)keukentje een hit! Met allerlei toebehoren: pannen, houten spateltjes, plastic fruit, houten snijfruit.. Daar is ie uren druk mee. Gereedschapskist met plastic gereedschap trouwens ook! Toettoetbaan staat ook hier stof te vangen :cry:

Verder misschien een spelletje? Nijntje speelt verstoppertje is leuk, het Bumba-spel ook ('Was da na?').
Op het kdv speelden kk vaak hiermee:

https://www.intertoys.nl/p/little-tikes ... er/1132216
Smartmax!

En dan wellicht via marktplaats, het is vrij prijzig maar ook goed van kwaliteit. Via marktplaats krijg je meer, waardoor meer mogelijkheden om te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Duplo? Lijkt me leuker voor een tweejarige dan Lego.
Alle reacties Link kopieren
Op een verjaardag waar ik pas geleden was kreeg de jarige een Grimms regenboog. Wat ik leuk vond was dat alle volwassenen zich afvroegen wat je er precies mee moest doen, maar dat het als een soort magneet op de aanwezige kinderen werkte en elk kind, afhankelijk van de leeftijd, er weer wat anders mee deed. Een wat ouder kind maakte er meteen hele mooie vormen mee, terwijl een kindje van twee ze gebruikte als bruggetjes voor zijn auto's en weer een ander liet de auto's er doorheen wiebelen als een soort halfpipe.
Misschien is dat wat voor je zoontje?
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
17-01-2018 20:46
Duplo? Lijkt me leuker voor een tweejarige dan Lego.
Ik bedoel idd ook duplo dat heeft hij
Alle reacties Link kopieren
Ja Smartmax is alleen leuk als je er heel veel van hebt, met een klein setje kun je niet zoveel. Hooguit kijken of kind überhaupt een beetje interesse erin heeft.

Echter als het kind (nog) niet zo'n bouwer is (wat ik opmaakt uit de OP) dan zal smartmax hem niet zo boeien. Kapla trouwens ook niet. Mijn niet-bouwende kind gooit smartmax ballen vooral in het rond en dat maakt een pokkeherrie.

Muziekinstrumentje is trouwens ook nog een idee, als je het aankunt
Alle reacties Link kopieren
Misschien knoppuzzels of blokpuzzels?
Of van iemand een fietshelmpje voor bij zijn fiets? Vingerverf, playdo-klei, een schommel, een skippybal?
Je kan natuurlijk ook al wat spullen vragen waar die over een half jaar pas wat aan heeft, hij hoeft niet gelijk overal mee te kunnen spelen ;-)
Alle reacties Link kopieren
LottieC schreef:
17-01-2018 20:48
Op een verjaardag waar ik pas geleden was kreeg de jarige een Grimms regenboog. Wat ik leuk vond was dat alle volwassenen zich afvroegen wat je er precies mee moest doen, maar dat het als een soort magneet op de aanwezige kinderen werkte en elk kind, afhankelijk van de leeftijd, er weer wat anders mee deed. Een wat ouder kind maakte er meteen hele mooie vormen mee, terwijl een kindje van twee ze gebruikte als bruggetjes voor zijn auto's en weer een ander liet de auto's er doorheen wiebelen als een soort halfpipe.
Misschien is dat wat voor je zoontje?
Goeie tip dankje!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf wel goede ervaringen met meer van hetzelfde, dus meer Duplo of meer treinbaanonderdelen. Dan wordt de rest ook weer interessant en het ruimt lekker op, alles bij elkaar in een doos. Of je moet al heel veel hebben, dan zou ik gewoon alleen wat kleine dingen geven die weer slijten zoals stiften inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Spul voor buiten? Zandbak, emmertjes, schepjes, enz. Step, fietsje, speelhuisje, kruiwagen.
Verder creatief materiaal als klei, (vinger)verf of een peuterkleurboek.
Spelletjes, rijgkralen, insteekmozaïek, genoeg te bedenken toch?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje memory XL
Puzzels van 6 stukjes
Grote foampuzzel voor op de vloer
Auto’s / Tractors (Action heeft vaak wel iets)
Spulletjes voor buiten (bezempje, harkje)
Werkbankje met gereedschap
Klei met vormpjes
Kleurboek met stiften/waskrijtjes
Speelgoed dieren (Hema heeft van die potten met bijv boerderij dieren, wilde dieren enz)
Mischien iets wat ook voor latere leeftijd leuk is? Ik vind bijvoorbeeld Playmobil ontzettend leuk, sterk en tijdloos speelgoed. Mijn 2 dochters spelen er vaak mee, de een is 2,5 jaar en de ander 6,5 jaar. En ik kan me van mijzelf ook herinneren dat ik er jarenlang mee gespeeld heb (de doos met die Playmobil staat nu bij opa en oma op zolder :-D)
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste is 10 en we hebben vorige week alle playmobil opgeruimd omdat hij er niet meer mee speelde.
Hij heeft van zijn 3/9 jaar altijd playmobil gevraagd voor verjaardag/kerst:sint en had echt heeeel veel .
Maar hij heeft er tot zijn 10e mee gespeeld .
Alle reacties Link kopieren
Schommel/glijbaan voor de tuin ( als je die hebt).
Zandbak
Zwembadje
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als hij boeken kijken leuk vind koop dan eens die boeken waarbij je plaatjes in kunt drukken en die dan het geluid geven van dat plaatje.Je hebt ze in dieren,voertuigen etc.

https://www.lobbes.nl/Kenmerk/Boek+met+Geluid
Momenteel hebben wij deze van de bibliotheek: https://www.bol.com/nl/p/auto-zoekboek/ ... stedsearch

Mijn zoontje (wordt 2 in maart) vindt het helemaal geweldig. Maar die is dan ook dól op auto's (en treinen enzo).

Verder speelt hij graag met onze IKEA-klusdoos, dus misschien geven we ook wel zoiets.

Maar ik dacht er juist aan niet te veel speelgoed te vragen, omdat hij met het meeste toch niet speelt. Dus misschien een zwem-abonnement om samen te doen? Of een uitje naar een pretpark voor kinderen?
Figuurtjes van Sylvanian families
Verf en kwasten, evt een schildersezel(tje)
Boeken met flapjes
Puzzels
Regenlaarzen
Eerste boomgaard van Haba

Deze boot van Vilac (werkt ook als een soort puzzel/insteken van de stukjes):
Afbeelding
Hubelino knikkerbaan die past op duplo stenen. Zelf bouwen zal nog niet gaan, maar de (grote) knikkers laten rollen wel.
Verder zijn er spelletjes voor kinderen vanaf 2 jaar (van Haba bijvoorbeeld) waarmee ze de beginselen van een spel leren, maar wat ook mooi speelgoed is.
Iets om fysiek spel mee te spelen zoals een bal, kruiptunnel, bilibo of wat duurder :cencored: een Wobbel.
Een tentje of iets om tentjes mee te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een boekenfan van bijna 2. Maar we hebben al een halve bibliotheek in huis inmiddels dus ik lees graag even mee. Het houten keukentje wordt ook steeds meer gebruikt hier.
R
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 14:51
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven