Gratis fruit

18-01-2018 23:34 46 berichten
Mijn zoon kwam vandaag met een brief & een fruitbakje thuis, van de plaatselijke supermarkt. Mam; vanaf nu mag ik iedere dag gratis mijn bakje gaan vullen! (super enthousiast)

Wij eten iedere dag fruit, dat ligt voor de grijp, het is voor ons geen luxe. Maar ik weet dat het in sommige gezinnen een luxe is, iedere dag vers fruit. Wat een super leuke actie, ik hoop dat er meer supermarkten dit voorbeeld zullen volgen.

Hebben jullie dit ook al in jullie regio?

(En nee, ik werk niet voor een supermarkt en wil zeker geen reclame maken, ik wil dit soort initiatieven aanmoedigen!)
Ik heb het nog nooit gezien, enkel dat er in bepaalde supermarkten fruit ligt dat de allerkleinste mogen pakken.

Ik vind het eigenlijk sneu dat het nodig is dat supermarkten gratis fruit uit moeten delen omdat kinderen het anders niet krijgen. Er bestaan immers voedselbanken en dat zou betekenen dat dat ook niet voldoende is.
School van mijn kinderen heeft een soort fruitproject met de plaatselijke supermarkt. Die levert elke week 3 soorten fruit en groente aan en dit wordt in de klas gegeten.

De restanten staan 2x per week op een vaste plek voor wie interesse heeft.

Iets soortgelijks dus.
Hier een linkje; https://www.mooisonenbreugel.nl/nieuws/ ... n-breugel-

Niet de supermarkt in onze woonplaats, en het is een oude link.. even voor het idee. (ik kan geen actuele link vinden)
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hebben net teveel inkomen om bij de voedselbank aam te kunnen sluiten. De schrijnende gevallen zeg maar. Voor deze mensen zou het een steuntje kunnen zijn.
Ik vind het een top actie! Ik hoor vaak van leraren dat kinderen soms zonder ontbijt op school komen, vers fruit is een luxe. Geen onzin, de werkelijkheid. In Nederland. Diep triest.
Alle reacties Link kopieren
Zeker zal dit gezinnen steunen die moeite hebben voldoende fruit te bekostigen (alleen maar goed), maar volgens mij is de hoofdreden gewoon keiharde marketing. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is tegenwoordig gewoon heel slim. Hoe paai je ons? Leuke aanbiedingen? Natuurlijk. Maar ook: Wat zijn wij toch goed/verantwoord/op het gevoel van onze klant spelend bezig.
Well behaved women rarely make history.
En als zoontje gratis zn fruitbakje mag vullenm haalt moeders daar gelijk de boodschappen :-D
Zijdus schreef:
18-01-2018 23:53
Zeker zal dit gezinnen steunen die moeite hebben voldoende fruit te bekostigen (alleen maar goed), maar volgens mij is de hoofdreden gewoon keiharde marketing. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is tegenwoordig gewoon heel slim. Hoe paai je ons? Leuke aanbiedingen? Natuurlijk. Maar ook: Wat zijn wij toch goed/verantwoord/op het gevoel van onze klant spelend bezig.
Mee eens. Mijn zoon (10 jaar) wil morgen zijn bakje vullen (super enthousiast!), ik fiets de eerste keer met hem mee. En natuurlijk neem ik dan ook wat boodschappen mee, prima die extra omzet gun ik ze wel.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat sommigen denken dat supermarkten dat doen omdat sommige kinderen anders geen fruit hebben. Zo heb ik er werkelijk nog nooit tegenaan gekeken. Ik denk dat ze dat puur voor eigen gewin doen. Stukje klantenbinding en zo komen ze mooi van hun rijpe fruit af.
Wat een leuk idee en ik kan me voorstellen dat niet ieder kind genoeg fruit binnen krijgt want het is soms best duur. En over groente en fruit bij de voedselbank, het is er wel maar het kan naar mijn idee beter verdeeld worden. Zo kende ik mensen die gebruik maakten van de voedselbank maar die lieten gewoon de peren en appels wegrotten omdat men daar geen trek in had. Heb wel eens gevraagd: Waarom neem je het dan aan?
Kreeg als antwoord dat ze niet wilden zeuren en ze hadden het idee dat als men ging 'klagen' men niks meer kreeg.
chocolol schreef:
19-01-2018 00:56
Bijzonder dat sommigen denken dat supermarkten dat doen omdat sommige kinderen anders geen fruit hebben. Zo heb ik er werkelijk nog nooit tegenaan gekeken. Ik denk dat ze dat puur voor eigen gewin doen. Stukje klantenbinding en zo komen ze mooi van hun rijpe fruit af.
Nogmaals, dat denk ik ook. Maar ik hoor/zie zeer schrijnende gevallen waarbij kinderen geen ontbijt krijgen, geen fruit (te duur)
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
19-01-2018 01:04
Wat een leuk idee en ik kan me voorstellen dat niet ieder kind genoeg fruit binnen krijgt want het is soms best duur. En over groente en fruit bij de voedselbank, het is er wel maar het kan naar mijn idee beter verdeeld worden. Zo kende ik mensen die gebruik maakten van de voedselbank maar die lieten gewoon de peren en appels wegrotten omdat men daar geen trek in had. Heb wel eens gevraagd: Waarom neem je het dan aan?
Kreeg als antwoord dat ze niet wilden zeuren en ze hadden het idee dat als men ging 'klagen' men niks meer kreeg.

Jee wat zonde. Ze moeten ook niet klagen en bijv om andere dingen gaan vragen maar gewoon zeggen dat ze dat niet eten en het zonde vinden om weg te gooien als je er iemand anders er wel een plezier mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Onze school doet mee aan dit project.

https://www.euschoolfruit.nl/nl/schoolfruit.htm

Twee enthousiastelingen in de klas die elke dag het fruit in de pauze gaan halen en snijden. Bij sommige kinderen zorgt het er absoluut wel voor dat ze meer fruit gaan eten. Omdat het dan voor het grijpen ligt. Maar er zijn ook kinderen die hun neus ervoor ophalen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-01-2018 00:56
Bijzonder dat sommigen denken dat supermarkten dat doen omdat sommige kinderen anders geen fruit hebben. Zo heb ik er werkelijk nog nooit tegenaan gekeken. Ik denk dat ze dat puur voor eigen gewin doen. Stukje klantenbinding en zo komen ze mooi van hun rijpe fruit af.
Nou en. Dan is het nog fijn voor de kinderen die geholpen zijn
vitamined schreef:
19-01-2018 03:30
Onze school doet mee aan dit project.

https://www.euschoolfruit.nl/nl/schoolfruit.htm

Twee enthousiastelingen in de klas die elke dag het fruit in de pauze gaan halen en snijden. Bij sommige kinderen zorgt het er absoluut wel voor dat ze meer fruit gaan eten. Omdat het dan voor het grijpen ligt. Maar er zijn ook kinderen die hun neus ervoor ophalen.
Hier heeft onze school ook aan meegedaan, maar het fruit was niet altijd van kwaliteit. Tijden dit project zijn stilletjes de regels rondom het 10 uurtje veranderd en mocht daarna er alleen maar fruit of groente mee naar school. Iets anders bij je? Dan heeft juf wel een appel of wortel 👹.
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
19-01-2018 03:30
Onze school doet mee aan dit project.

https://www.euschoolfruit.nl/nl/schoolfruit.htm

Twee enthousiastelingen in de klas die elke dag het fruit in de pauze gaan halen en snijden. Bij sommige kinderen zorgt het er absoluut wel voor dat ze meer fruit gaan eten. Omdat het dan voor het grijpen ligt. Maar er zijn ook kinderen die hun neus ervoor ophalen.
Hier ook op school. Prima project ook omdat er vaak groente en fruit tussen zit wat wij niet zo snel in huis halen wegens onbekend. Dus als kids het lekker vonden halen we het ook voor thuis. Wel geef ik met name de oudste wat extra fruit mee want die heeft niet genoeg aan een stuk fruit voor pauze
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
19-01-2018 03:30
Onze school doet mee aan dit project.

https://www.euschoolfruit.nl/nl/schoolfruit.htm

Twee enthousiastelingen in de klas die elke dag het fruit in de pauze gaan halen en snijden. Bij sommige kinderen zorgt het er absoluut wel voor dat ze meer fruit gaan eten. Omdat het dan voor het grijpen ligt. Maar er zijn ook kinderen die hun neus ervoor ophalen.
Op de school van mijn jongste hebben ze dat ook van woensdag tm vrijdag.
Mijn zoon vind enkel het fruit van thuis lekkerder ..haha.
Alle reacties Link kopieren
Zijdus schreef:
18-01-2018 23:53
Zeker zal dit gezinnen steunen die moeite hebben voldoende fruit te bekostigen (alleen maar goed), maar volgens mij is de hoofdreden gewoon keiharde marketing. Maatschappelijk verantwoord ondernemen is tegenwoordig gewoon heel slim. Hoe paai je ons? Leuke aanbiedingen? Natuurlijk. Maar ook: Wat zijn wij toch goed/verantwoord/op het gevoel van onze klant spelend bezig.
Natuurlijk is het marketing. Gewoon echt alleen maar marketing.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het sinds kort voor de leraren, vers fruit van de luxe delicatessenjuwelier. Ik vind het fantastisch!
Apart. Doen ze dat vooral bij scholen in achterstandswijken? Vind het nogal betuttelend eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
19-01-2018 07:07
Apart. Doen ze dat vooral bij scholen in achterstandswijken? Vind het nogal betuttelend eigenlijk.
Geen idee. Het fruit voor de leraren is juist in de rijke witte bubbel.
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
19-01-2018 07:07
Apart. Doen ze dat vooral bij scholen in achterstandswijken? Vind het nogal betuttelend eigenlijk.
Nou ik heb begrepen dat alle scholen zich kunnen inschrijven, wordt nog wel soort van geloot geloof ik, maar de school van mijn kinderen heeft het al paar jaar en staat niet in een achterstandswijk. Tja, aan ene kant vind ik het ook wel betuttelend, aan de andere kant goed initiatief en ook wel erg makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat Lidl een kistje appeltjes had staan voor kinderen. Ik neem aan dat die niet afgerekend hoeven te worden.

Ik denk dat ze het doen om moeders aan te moedigen te komen winkelen. Het houdt de kinderen een paar momenten bezig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
U
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 14:52
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven