Eigen autostoel mee op vakantie

20-01-2018 13:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren op vakantie met eigen auto zitten we eraan te denken om met de kleine (4 jaar) met het vliegtuig te gaan.

Wat ik me dan alleen afvraag, hoe doe je dat in de taxi vanaf de luchthaven zonder autostoel? Qua veiligheid kies ik liever niet voor de optie kind op schoot houden. Auto huren met stoel kan ook, maar je weet nooit in wat voor staat die is. En voor een kort tripje is die auto wellicht niet nodig,

Ik lees van alles dat je zelf een autostoel mee kan nemen in het vliegtuig, echter moet die wel in de vliegtuigstoel passen, en alle autostoelen die ik tegenkom lijken breder te zijn.. Of zijn er autostoeltjes die compact genoeg zijn voor in de koffer als ruimbagage?

Alle tips, ervaringen en andere inzichten zijn welkom :).
Ik heb veel gereisd met ‘bijzondere bagage’, die kon ik dam voor 10-20 euro per item apart laten inchecken. Kan dat niet?
Als het alleen om een kort taxiritje gaat, zou ik ervoor kiezen dat zonder autostoel te doen.
Een autostoel op een vliegtuigstoel heb ik nooit gezien, al weet ik dat het officieel mag. Als je werkelijk een autostoel mee wilt nemen, zou ik ´m inchecken. Welke stoel gebruikt je kind nu? Als dat een groep 2/3 stoel is zou je kunnen overwegen alleen een zitverhoger (zonder rugleuning) mee te nemen.

Lees hier ook even:
forum.viva.nl/reizen/autostoel-en-verho ... ges/399846
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn vorig jaar met onze zoon (toen bijna 3) met het vliegtuig op vakantie geweest. We hadden geen autostoel mee, maar de taxi vanaf het vliegveld naar het hotel wel (de stoel zag er ook prima uit. Ik weet niet waar je naartoe gaat? Wij zijn naar Mallorca geweest en dat is best kindvriendelijk.
Het vervoer naar het hotel zat bij ons bij de reis in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen vakantie ook een autostoel voor mijn kind van 3 meegenomen naar Turkije. Vond het best een gesleep en gedoe. Doe het de volgende keer niet meer. Huur wel een auto met autostoel of neem wel zo'n zitverhogertje mee.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet beter een gordel meenemen die je aan eigen gordel kan maken zoals in het vliegtuig? Er zijn ook speciale gordels voor kinderen;
https://www.kidstravelservice.nl/websho ... es-harnas/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige jaar een auto gehuurd met stoeltje groep 1 en deze was in prima staat, het was zelfs een prenatal stoeltje😬

Als je een verhuur maatschappij kiest met een goede Nederlandse klantenservice ( dat hadden wij) kun je gewoon even bellen en vragen of ze goede stoeltjes hebben.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan ook opblaasbare zitverhogers. Ook een optie :idee:
Waar ga je naartoe? In Aziatische landen kiezen wij bij voorkeur voor openbaar vervoer (trein/metro) vanaf de luchthaven. Binnen Europa huren we een auto en stoel. Bij Sixt op Mallorca hadden we 'gewoon' een knappe Römer stoel met isofix verbinding. Daar zit dan een wasbare hoes omheen, dus de stoel is schoon als je mee krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar zitverhogers meegenomen voor in de huurauto. Dat kan prima vanaf 4 jaar. Op de heenweg moesten de stoelen in het ruim. Op de terugweg mochten ze mee de cabine in en konden ze er op zitten.

Voor een taxirit zouden we geen stoelen meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar in Duitsland een auto gehuurd met stoel. Wel even gecheckt dat het de juiste was, niet alleen een zitverhoger, zoon was toen 3. Was prima kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Voor een ritje in de taxi zou ik geen stoel mee slepen hoor, neem dan alleen een zitverhoger mee. Wij hebben vaak auto's gehuurd met stoeltjes (zag me al gaan met drie van die gevaartes..) en die waren altijd prima. Zeker als je bij een fatsoenlijk bedrijf huurt zijn de stoeltjes wel goed hoor. Dat moet ook wel al is het maar uit juridische overweging, als het mis zou gaan en het stoeltje blijkt niet goed dan hebben zij een claim aan hun broek.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wij nemen al jaren een zitverhoger mee in de koffer, wij huren ook ter plaatse een auto. Kind was 4 toen we dat voor het eerst deden. De zitverhoger weegt heel weinig dus je hoeft er qua bagage niet veel op in te leveren.
Alle reacties Link kopieren
Een stoel voor een taxi ritje?? Behoorlijk overdreven! Als jullie daar echt met de auto gaan rondreizen is het wat anders. En dan kan je nog stoelen huren. Wij nemen ze gewoon op schoot of in de gordel voor kleine stukjes naar de accomodatie.
Alle reacties Link kopieren
Als het om een alternatief voor een zitverhoger gaat, zijn wij enthousiast over de myfold. Die nemen mijn jongens mee naar school (in hun eigen rugzakje) als ze worden gehaald door iemand die geen stoeltje voor ze in de auto heeft.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips en ervaringen! Zitverhogers zijn op dit moment qua lengte/gewicht nog niet aan de orde maar voor in de toekomst zeker een goed idee!
Enkele weken geleden zijn we gaan rondreizen in Marokko en hadden we onze eigen autostoel mee voor zoon van twee. Maar ik zou zo’n ding niet meezeulen voor een ritje met de taxi. In Marokko hebben we van en naar de luchthaven een taxi genomen en toen hebben we de autostoel niet gebruikt, aangezien het niet het type stoel is dat je zomaar op 5 minuutjes in een auto klikt.

Het was dat we de stoel gratis mochten inchecken, anders hadden we ter plaatse wel wat gehuurd. Het is toch een groot en onhandig ding om mee te zeulen.

Ik vind autostoelen huren trouwens vaak enorm duur. Ik huur regelmatig een auto in België en betaal dan vaak 18€ per dag extra voor die stomme stoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven