Ergernissen van moeder/vader zijn

22-01-2018 12:58 271 berichten
Ik denk dat iedereen het wel eens heeft, van die kleine grrrrr momenten als je kinderen hebt. Tuurlijk, we zijn enorm dankbaar en blij dat we ze hebben en we zouden ze never nooit kunnen missen, dat geheel terzijde, en er zijn genoeg mensen bij wie het niet lukt, maar toch kan het enorm opluchten je (kleine) ergenissen eens van je af te schrijven en je te herkennen in verhalen dat het bij anderen eigenlijk precies hetzelfde gaat! Dus barst los!
Alle reacties Link kopieren
To trapt af?
Dat er vanmorgen niemand vroeg naar school hoefde en ik op maandag (vrije dag) graag de bovenverdieping poets. Ze zaten mee en beetje in de weg.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 17:15
0.69% gewijzigd
Ik zal zelf even aftrappen
- dat als ze 1 mededeling willen doen dat daar een heel verhaal van wordt gemaakt (bij voorkeur rond bedtijd) het verhaal loopt dan van wie heeft de eerste pizza uitgevonden, naar het hondje van de buren naar de uiteindelijke vraag "mag ik morgen chocolademelk mee naar school"
- Jongste dochter blijft dingen herhalen tot je uiteindelijk reageert "kijk mama, paard" en dat maal 25 keer
- op een of andere manier weten ze de meest ondeugende dingen op de meest onhandige tijden te plannen, als je al stofzuigend staat te koken en tegelijk nog even een acceptgiro probeert te betalen via internet bankieren hebben zij ondertussen je afstandsbediening in het aquarium gegooid en zijn ze met lippenbalsem op je ruiten aan het tekenen
- Kinderen = troep. Ook al heb je net je hele huis geschrobt en geboend, binnen 10 minuten liggen er kruimels, verf, modder, snot en wat voor ellende nog meer...
Het 'MAMAAAAAAAA' als ik even naar 5 meter verderop ga, of even naar boven ga, of waar dan ook naartoe ga waar hij me niet ziet (zoontje is bijna 2).
Dat ze altijd deuren open laten staan en vergeten de lamp uit te doen!!! Gek word ik ervan.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze altijd lege verpakkingen terug zetten in de kast/koelkast. Dat ze hun natte handdoek gewoon op de grond in de badkamer laten liggen. Dat ik voor ze 's ochtends naar school zijn al 47 x mammaaaaa heb gehoord
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kleine grrrr momenten, sorry
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn zoon iedere ochtend begint met een levensvraag. Bij voorkeur als ik nog net niet wakker ben. Gisteren hebben we het begrip 'dictatuur' behandeld en ik heb ochtenden besteed aan het uitleggen wat er overal onder je huid zit, wat cellen zijn, hoe baby's worden gemaakt, en waarom de jurk van Sinterklaas een tabberd wordt genoemd. Vanmorgen was het 'de dood'. De dood is geen goed onderwerp om 6u 's ochtends, ik had nog geen koffie gehad en ik was niet tactvol genoeg. Hij moest huilen :'( :$
anoniem_360912 wijzigde dit bericht op 22-01-2018 13:13
0.60% gewijzigd
JollyRider schreef:
22-01-2018 13:11
Ik heb geen kleine grrrr momenten, sorry
Alleen grote? :P
JollyRider schreef:
22-01-2018 13:11
Ik heb geen kleine grrrr momenten, sorry
Grote? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt die jurk een tabberd genoemd?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond schreef:
22-01-2018 13:13
Alleen grote? :P
Die wel ja, inclusief moordneiging
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik moeten googelen. Om 6u 's ochtends. Tabberd is een jurk van een soort ridders. Per ongeluk hebben ze de jurk van sinterklaas ook zo genoemd, maar dat is eigenlijk een foutje. Om f-ing 6u 's ochtends.
Alle reacties Link kopieren
dat ik als ze wakker zijn nooit eens rustig op het toilet kan zitten. of er staat er 1 op het toilet te bonzen 'MAMMAAAAAA' of ze krijgen ruzie en er begint er één te krijsen alsof ze vermoord wordt.
Frox schreef:
22-01-2018 13:15
Dat heb ik moeten googelen. Om 6u 's ochtends. Tabberd is een jurk van een soort ridders. Per ongeluk hebben ze de jurk van sinterklaas ook zo genoemd, maar dat is eigenlijk een foutje. Om f-ing 6u 's ochtends.
Volgens het boek 'how 2 talk to kids' is een wedervraag ook altijd een goede: Waarom denk JIJ dat het een tabberd heet ;-)
JollyRider schreef:
22-01-2018 13:11
Ik heb geen kleine grrrr momenten, sorry
Vast geen kinderen dan. Echt niet dat alles altijd zonnig en joepie de poeppie is.


Dochter wil niet in bed slapen echt krijsen, krijsen. Ok kom maar bij ons.
En dan de oren van je hoofd blijven kletsen en met een knuffelschaap om je oren krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Dat als ik even snel iets van boven wil pakken, mijn peuter van drie ALTIJD mee wil. Echt, in mijn eentje ben ik in tien seconden naar boven geracet én weer naar beneden, maar nee, mevrouw wil mee en dan duurt het vijf minuten. Grrr.

(en zeggen: nee, wacht maar hier, ik kom er zo weer aan, dat werkt helaas niet.)
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
22-01-2018 13:15
Dat heb ik moeten googelen. Om 6u 's ochtends. Tabberd is een jurk van een soort ridders. Per ongeluk hebben ze de jurk van sinterklaas ook zo genoemd, maar dat is eigenlijk een foutje. Om f-ing 6u 's ochtends.
Dank je! Heb je wel al twee mensen blij gemaakt :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Deuren. Overal staan de deuren open op de gekste momenten. Loop er de hele dag tegenaan want we heben heel veel deuren.
sprietgras schreef:
22-01-2018 13:16
dat ik als ze wakker zijn nooit eens rustig op het toilet kan zitten. of er staat er 1 op het toilet te bonzen 'MAMMAAAAAA' of ze krijgen ruzie en er begint er één te krijsen alsof ze vermoord wordt.
Roepen ze bij jou ook (bijna) nooit PAPAAAAAA! ?
JollyRider schreef:
22-01-2018 13:14
Die wel ja, inclusief moordneiging
Oja dat kon ook nog :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Eloise_Xennakiss schreef:
22-01-2018 13:16
Vast geen kinderen dan. Echt niet dat alles altijd zonnig en joepie de poeppie is.
Meer dan jij waarschijnlijk :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond schreef:
22-01-2018 13:16
Volgens het boek 'how 2 talk to kids' is een wedervraag ook altijd een goede: Waarom denk JIJ dat het een tabberd heet ;-)
Dat deed mijn moeder altijd, maar dat vond ik zo stom dat ik me had voorgenomen om gewoon antwoord te geven. Maar in retrospect heb ik inmiddels alle begrip. De volgende keer doe ik de wedervraag.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-01-2018 13:17
Dank je! Heb je wel al twee mensen blij gemaakt :)
Waar zo'n ergernis al niet goed voor is :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven