typediplom

23-01-2018 11:53 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste zit nu in groep 7 en we zijn aan het denken of het behalen van een typediploma alvast handig is ook ivm straks het onderwijs op de middelbare school (werken dan met een laptop). Nu ben ik online aan het kijken, maar er zijn veel verschillende. Zelf heeft hij het over Ducktypen, heeft iemand daar ervaring mee? Ook andere ervaringen hoor ik graag.

(En zie ook in de titel een fout, maar kan ik die nog wijzigen?)
bieslookje wijzigde dit bericht op 23-01-2018 11:54
Reden: typefouten
8.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Typdiplom, geen gek idee inderdaad.

Flauw. Ik weet het.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Tovergieter schreef:
23-01-2018 12:00
Typdiplom, geen gek idee inderdaad.

Flauw. Ik weet het.
Toch +1
Ik vind dit als ik Google: https://www.typetuin.nl/online

Er is een demo waarmee je het gratis kunt uitproberen.
Bij mijn kinderen werd er op school een typecursus aangeboden. Voordeel: ze moesten elke week huiswerk maken, dus stok achter de deur. Nadeel: ze moesten ook een brief kunnen indelen, een factuur (vond dat heeeeel bizar, heb er ook tegen geprotesteerd) en meer van dat soort fratsen. Mij ging het er gewoon om dat ze blind leerden typen, en dat hebben ze in elk geval wel geleerd.

Bij online typecursussen lijkt het me lastig om de discipline vast te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ja erg he....vragen om ervaringen met een typediploma en dan zelfs dat verkeerd typen :facepalm:

Ik denk dat juist hier de discipline online wel goed te doen is.

Lavendel_Madelief, die was ik idd ook tegen gekomen. Is volgens mij ook een hele goede.
Alle reacties Link kopieren
typediploma? Nooit gemist
zelf niet, kinderen ook niet
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Leren ze dat tegenwoordig niet (meer) gewoon op school en met huiswerk maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in groep 5/6 mijn typediploma gehaald en ik ben daar heel erg blij mee. Destijds vond ik het wel vervelend, want ik moest elke dag even typen en soms was het heel saai, maar daardoor kan ik nu wel heel snel blind typen. Ik had de typecursus van TypeTopia, maar dat is ook alweer meer dan 10 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft in groep 7 typetuin gedaan - versie met "echte" lessen van juffrouw gecombineerd met online oefenen. Die combinatie vond ik wel ideaal : het was saai, maar ze deed wel zonder morren oefenen, want vreemde ogen dwingen. Bij de pure online cursussen, moet je weer zelf achter je kind aan om te oefenen. Hoorde van andere ouders dat dat niet altijd vlot liep.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Meest waardevolle cursus waar mijn ouders me ooit opgezet hebben. Toen via Scheidegger, zoon vier jaar geleden via Typetopia.
Well behaved women rarely make history.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste heeft Typetopia gedaan. Vijf dagen in de week, in het begin duurde een taak erg lang, de laatste weken minder dan 10 minuten. Het is erg fijn om te hebben werkstukken maken gaat veel sneller nu.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon vond de typetuin verschrikkelijk. Zo erg dat ik er na een paar maanden maar mee gestopt ben, hij heeft dus wel de basis geleerd. Dan maar beter leren typen op een wat oudere leeftijd. Hij zat toen in groep 7, was 10 jaar, is nu 11.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig vd week typecursus gekocht. Niet van Ducktypen want €120 vind ik belachelijk veel geld, al zien de demo's er heel mooi uit en "zeurde" onze dochter bij elke gelegenheid om Ducktypen als cadeau.
(Verjaardag/sinterklaas/kerst/goed voornemen met Oud&Nieuw:)

Nu zat er van de week een aanbieding bij een foldertje voor €39 en hebben we het gedaan. Dolblij is ze en ze oefent elke dag trouw uit zichzelf (de afgelopen vier dagen:))
Deze cursus werkt met grappige feitjes geloof ik.

https://www.picatypen.nl

Zelf ben ik nooit een typecursus gedaan maar als tiener zo ongelofelijk veel gechat dat ik het wel héél snel kan :)
Maar ik ben wel van mening dat het erg handig is om te kunnen. Zeker voor kinderen van nu.
_aphia_ wijzigde dit bericht op 23-01-2018 12:37
0.48% gewijzigd
Ik heb tzt een cursus gedaan op school. Kan je vinden of dat ook wordt aangeboden op de middelbare school waar je zoon heen gaat?
Alle reacties Link kopieren
volgende vraag.....hebben jullie tijdens de cursus gebruik gemaakt van een extern toetsenbord of met een laptop gewerkt? (hoor nu dat met een extern toetsenbord het wat gemakkelijker gaat?)
Alle reacties Link kopieren
Tja ik ben nog van de tijd van de chatrooms :D dan leerde je ook wel snel blind typen.
Ik heb ooit aan een vriendin gevraagd hoe dat werkte met een type cursus en die gaf aan waar de vingers moesten en vertelde van de puntjes. Daarna gewoon snel willen typen en dan gaat het vanzelf.
Ik typ eigenlijk bijna net zo snel als een normaal mens praat dus ook zonder diploma kun je prima leren typen.
Mijn dochter heeft destijds eeen LOI kindercursustypen gedaan en vond dat verschrikkelijk. Mijn zoon heeft zichzelf met tien vingers leren typen en typt sneller dan mijn dochter. Maar hij zit dan ook heel veel achter de computer.
Alle reacties Link kopieren
Ducktypen erg leuk, maar wel tijdens een aanbieding gedaan.
Kind vindt het super, maar discipline is inderdaad lastig thuis vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat komend schooljaar naar VO. De school waar ze heen gaat biedt het gratis aan voor de schoolvakantie. Zou dat eerst checken voordat je er geld aan gaat uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
23-01-2018 12:37
Tja ik ben nog van de tijd van de chatrooms :D dan leerde je ook wel snel blind typen.
Ik heb ooit aan een vriendin gevraagd hoe dat werkte met een type cursus en die gaf aan waar de vingers moesten en vertelde van de puntjes. Daarna gewoon snel willen typen en dan gaat het vanzelf.
Ik typ eigenlijk bijna net zo snel als een normaal mens praat dus ook zonder diploma kun je prima leren typen.
ik kan ook wel redelijk snel typen, maar met 8 vingers en niet geheel blind. komt wel van de tijd van msn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
23-01-2018 12:48
Mijn dochter gaat komend schooljaar naar VO. De school waar ze heen gaat biedt het gratis aan voor de schoolvakantie. Zou dat eerst checken voordat je er geld aan gaat uitgeven.
Dat is ook een goede....hij zit nu in groep 7, heeft straks keuze uit 4 scholen, weten nu nog niet welke het zal worden, ligt ook aan welk niveau hij zal gaan doen. Maar ik ga het zeker navragen!
Alle reacties Link kopieren
Dollycat schreef:
23-01-2018 12:43
Ducktypen erg leuk, maar wel tijdens een aanbieding gedaan.
Kind vindt het super, maar discipline is inderdaad lastig thuis vol te houden.
Het is dus wel leuk om ducktypen te volgen. Werken jullie met een laptop of een computer? Qua discipline zal het denk ik wel goed komen. Bij mijn andere zoon misschien niet, maar die moet nog 8 worden en is heel anders qua karakter. Hij gaat m dus ook niet volgen.
Mijn collega's zijn jaloers op mijn typekunsten. Er komt in ons werk steeds meer administratie bij en ik het kost mij een stuk minder tijd. Ik heb het geleerd op een typemachine waarbij je de letters moest afplakken. Toen al ouderwets want we hadden ook een computer maar hierdoor had ik wel mijn eigen apparaat om op te oefenen.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
23-01-2018 12:37
volgende vraag.....hebben jullie tijdens de cursus gebruik gemaakt van een extern toetsenbord of met een laptop gewerkt? (hoor nu dat met een extern toetsenbord het wat gemakkelijker gaat?)
Ik heb het geleerd op een ouderwets/moderne typmaschine. :mrgreen:
Het was namelijk een elektrische typmaschine. Die moest ik dan elke week meenemen naar de typcursus.

Zo een cursus is denk ik helemaal geen slecht idee, alhoewel het volgens mij wel vaker op scholen gegeven wordt.
Ik had de typcursus toen gehad toen ik in groep 6 zat.

Later op de middelbare school was het ook verplicht en daarna toen ik naar het MBO ging heb ik het nog een keer als verplicht vak gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven