Het Grote Babyvragentopic deel 2

24-01-2018 13:36 3005 berichten
Deeltje 2 van het grote babyvragentopic!

Heb je, krijg je, ken je (of ben je) een baby? Slaapproblemen? Spuitluiers? Speenleed? Stoom afblazen?

Hier ben je aan het juiste adres. Er weet altijd wel iemand raad. Wees welkom en veel plezier :cheers:

Afbeelding
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 24-01-2018 13:51
1.10% gewijzigd
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Joepie! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
TVP
Hier inmiddels een bijna peuter, maar wel tante-to-be, dus blijf gewoon volgen
:hello:
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Vragen over een dreumes (16 maanden) ook toegestaan?
Dan heb ik wel een waslijst hoor ;-D
Ja hoor, dreumesen weet men hier ook wel raad mee.

@Alohamora: leuk, gefeliciteerd! Volgens m’n zusje is het heel leuk om tante te worden :)
lux. schreef:
24-01-2018 11:30
Mijn zoon was er wel al aan gewend hè, die sliep sinds 4 maanden deels op z’n eigen kamer. Hij werd ook vaak na een uur weer wakker. Nu horen we hem soms wel even ‘dada’ over de babyfoon maar dan slaapt hij zelf verder. Of niet, dan gaan we alsnog, maar alleen als hij gaat huilen.
Hier begint hij sinds 6 maanden regelmatig in zijn eigen bed. Het is alleen vrijwel meteen huilen als hij na uur alleen in zijn bed wakker wordt.
Alle reacties Link kopieren
Fitzgerald schreef:
24-01-2018 13:47
Vragen over een dreumes (16 maanden) ook toegestaan?
Dan heb ik wel een waslijst hoor ;-D
Je bent niet de enige met een 16 maander 😉
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier alvast weer lekker mee. Nog even 4 maandjes wachten tot ik eigen babyvragen kan delen ;)
1Aapje schreef:
24-01-2018 13:50
Hier begint hij sinds 6 maanden regelmatig in zijn eigen bed. Het is alleen vrijwel meteen huilen als hij na uur alleen in zijn bed wakker wordt.
Ah ja, da’s jammer. Ik dacht dat je zoon altijd in de doek/op/bij jullie sliep. Voed je hem in slaap? Ik ben daar op een gegeven moment mee gestopt en dat maakte het wel makkelijker.

Dat wil zeggen: ik voedde hem niet meer altijd in slaap. Gewoon voeden tot hij niet meer zo actief dronk en dan speentje erin en in bed leggen en dan beetje aaien tot hij in slaap viel. Hier werkte dat wel goed, hij viel namelijk wel in slaap aan de borst, maar was dan klaarwakker zodra je hem weglegde. Dus toen begonnen met wakker wegleggen en toen ging hij ook langer slapen.

Maar misschien heb je dat al geprobeerd.
LottieC schreef:
24-01-2018 13:54
Ik lees hier alvast weer lekker mee. Nog even 4 maandjes wachten tot ik eigen babyvragen kan delen ;)
Ah spannend. Wanneer ben je uitgerekend? En gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
jeetje wat hadden we dat andere topic snel vol zeg :P.
TVP ;-D
happiness = reality - expectations
Alohamora schreef:
24-01-2018 13:44
TVP
Hier inmiddels een bijna peuter, maar wel tante-to-be, dus blijf gewoon volgen
:high5: hier ook binnenkort Tante-to-be. Ben zo benieuwd om mijn grote broer als vader te zien. Als ik hem nu met mijn zoon zie, weet ik dat hij een supervader zal zijn.
lux. schreef:
24-01-2018 13:55
Ah ja, da’s jammer. Ik dacht dat je zoon altijd in de doek/op/bij jullie sliep. Voed je hem in slaap? Ik ben daar op een gegeven moment mee gestopt en dat maakte het wel makkelijker.

Dat wil zeggen: ik voedde hem niet meer altijd in slaap. Gewoon voeden tot hij niet meer zo actief dronk en dan speentje erin en in bed leggen en dan beetje aaien tot hij in slaap viel. Hier werkte dat wel goed, hij viel namelijk wel in slaap aan de borst, maar was dan klaarwakker zodra je hem weglegde. Dus toen begonnen met wakker wegleggen en toen ging hij ook langer slapen.

Maar misschien heb je dat al geprobeerd.
Zoon wil geen speentje. Soms leg ik hem slapend in bed en soms bijna slapend. Echter lijkt de aanschakelaar om te gaan als je hem in zijn bedje legt. Dan is het lachen, springen en dansen in bed maar huilen als ik wegloop. Bij man ging hij deze week 1 keer na wat miemelen slapen terwijl man ernaast zat in schommelstoel.
Oh jee! Zijn we zo snel door 't eerste topic heen gegaan? Jeetje. Happy new topic!
1Aapje schreef:
24-01-2018 14:08
Zoon wil geen speentje. Soms leg ik hem slapend in bed en soms bijna slapend. Echter lijkt de aanschakelaar om te gaan als je hem in zijn bedje legt. Dan is het lachen, springen en dansen in bed maar huilen als ik wegloop. Bij man ging hij deze week 1 keer na wat miemelen slapen terwijl man ernaast zat in schommelstoel.
Wij hebben dat probleem ook gehad, en nog steeds wel af en toe. Bij ons begon het toen ze 7 maanden was, echt verlatingsangst. Ik doe nu de 10 minuten regel. Ik leg haar in bed, elke avond met hetzelfde ritueel (luier, tandenpoetsen, slaapzak aan, voorlezen, fles). Als ze dan gaat huilen blijf ik tien minuten beneden zitten en dan ga ik pas naar boven. Een aai over haar hoofd, speentje erin (dochter heeft wel een speen) en zonder iets te zeggen weer gaan. Vaak slaapt ze dan binnen een half uur, soms zelfs al binnen die eerste tien minuten.
1Aapje schreef:
24-01-2018 14:08
Zoon wil geen speentje. Soms leg ik hem slapend in bed en soms bijna slapend. Echter lijkt de aanschakelaar om te gaan als je hem in zijn bedje legt. Dan is het lachen, springen en dansen in bed maar huilen als ik wegloop. Bij man ging hij deze week 1 keer na wat miemelen slapen terwijl man ernaast zat in schommelstoel.
Hm jammer dat hij dat niet pikt. Zoon krijgt nu alleen nog nachtvoedingen tot hij slaapt of als hij ziek is, maar als je hem gewoon in bed legt en een liedje voor hem zingt gaat hij slapen. Heeft wel ff geduurd voor dat makkelijk ging, in het begin was ik vaak wel 3 kwartier à een uur bezig, nu max een kwartiertje. Moet je wel ook zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik volg ook weer :bye:
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
24-01-2018 14:08
Zoon wil geen speentje. Soms leg ik hem slapend in bed en soms bijna slapend. Echter lijkt de aanschakelaar om te gaan als je hem in zijn bedje legt. Dan is het lachen, springen en dansen in bed maar huilen als ik wegloop. Bij man ging hij deze week 1 keer na wat miemelen slapen terwijl man ernaast zat in schommelstoel.
Die van ons wil ook geen speen, maar die is dan weer tevreden met zijn duim (en sindskort onafscheidelijk van zijn knuffel).
Maar als het je man wel lukt om hem op bed te krijgen is dat toch een oplossing? Hier legt manlief puk ook altijd op bed :)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik volg ook weer.. Handig en leuk jullie te lezen!
Ik lees en schrijf graag weer mee
Alle reacties Link kopieren
:whut:
I was reminded that my bloodtype is B positive.
fiona2012 schreef:
24-01-2018 14:18
Wij hebben dat probleem ook gehad, en nog steeds wel af en toe. Bij ons begon het toen ze 7 maanden was, echt verlatingsangst. Ik doe nu de 10 minuten regel. Ik leg haar in bed, elke avond met hetzelfde ritueel (luier, tandenpoetsen, slaapzak aan, voorlezen, fles). Als ze dan gaat huilen blijf ik tien minuten beneden zitten en dan ga ik pas naar boven. Een aai over haar hoofd, speentje erin (dochter heeft wel een speen) en zonder iets te zeggen weer gaan. Vaak slaapt ze dan binnen een half uur, soms zelfs al binnen die eerste tien minuten.

Zo hebben wij het ook met zoon aan gepakt! Het ging toen al rap de goede kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven