Draagjas voor de winter

25-01-2018 14:37 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Advies gevraagd van baby-dragende moeders en vaders!

Ik heb een dochtertje van 11 weken en ik vind het fijn om met haar te wandelen terwijl zij in de draagdoek zit. Nu groeit ze in rap tempo en hoewel mijn jas vrij ruim is, wordt het allemaal steeds krapper. Bovendien is mijn winterjas ook niet echt een goede winterjas, dus ik red mezelf nu een beetje met een omslagdoek erbij.
Over een paar weken ga ik mee op wintersport en wil ik graag met dochter samen een beetje rondwandelen. In mijn huidige jas gaat dat 'em niet worden, dus ik ben op zoek naar een échte draagjas, waarbij ik baby zowel op mijn buik als op mijn rug kan dragen. Ik heb al wat rondgestruind op internet, maar kwam vooral hele lelijke hobbezakken of hele dure jassen tegen.
Wie heeft de gouden tip voor me?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook flink naar op zoek geweest en vond de meesten ook echt te duur. Uiteindelijk ben ik bij bonprix geslaagd voor een jas tijdens de zwangerschap en een inritsstuk om het een draagjas te maken. Daar heb je wel betaalbare jassen voor onder de 100 euro.
Je kunt het ook zelf maken, als je maar passende ritsen vind. Maar als je al zegt dat je winterjas voor jouzelf ook niet alles is, zal dat afvallen ben ik bang!
Alle reacties Link kopieren
Even in het zoekbalkje 'zwangerschapsjas' intypen, zie dat hij niets vind onder 'draagjas'.
Alle reacties Link kopieren
Echt mooie draagjassen zijn nog steeds best duur, helaas...
Aan de andere kant zijn ze vaak de investering wel waard als je er eentje koopt terwijl je nog een verse baby hebt, lang van plan bent te blijven dragen, meerdere kinderen van plan bent te gaan dragen en na gebruik weer door verkoopt.

Heb je al gekeken op de FB groep Draagdoekenmarkt? Daar worden ook tweedehands draagjassen verkocht.

Ik heb destijds zelf een (rug)draagjas gemaakt n.a.v. een online beschrijving. Die werkte lange tijd prima.
Daarna kon ik tweedehands een Mam Two-Way Deluxe aanschaffen, maar die valt in de categorie hobbezak en is vrij dun.

Voor mijn zoontje vond ik de fleecepakken van Hoppediz wel heel fijn. Maar wij zijn niet zo van de wintersport, dus bij dat soort omstandigheden heb ik nooit hoeven dragen...
Alle reacties Link kopieren
Ik had een soort fleece hoes voor óver de draagdoek/zak. Misschien is dat ook nog een optie?

(ik had dus gewoon mijn eigen jas aan, dan de draagzak en daar overheen nog een warme hoes met elastieken)
Alle reacties Link kopieren
Vooral kleinere kindjes draag je idealiter direct tegen je kleding aan zodat er een betere warmteoverdracht plaats vindt.
Wanneer je een klein kindje (vooral in de winter/bij koud weer) op je jas draagt, dan kan niet alleen de rits/knopen vervelend zijn tegen het gezicht van je kindje, maar de jas werkt ook als een soort buffer waardoor je kindje zich minder makkelijk warm kan houden. De lucht in de jas kan veel kou aantrekken die dan tussen jou en je kindje zit.
Dan zou de voorkeur uitgaan naar de fleececover over je kindje, maar onder je eigen jas. En dan je eigen jas maar (deels) open laten hangen.

Voor rugdragen is het vaak ook niet ideaal om over je jas heen te dragen. Zeker met kleine kindjes niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook nog een optie is als je (nog) geen (dure) draagjas wil kopen, is er eentje voor de vakantie te huren bij bijvoorbeeld Draaguitleen.
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
25-01-2018 16:13
Vooral kleinere kindjes draag je idealiter direct tegen je kleding aan zodat er een betere warmteoverdracht plaats vindt.
Wanneer je een klein kindje (vooral in de winter/bij koud weer) op je jas draagt, dan kan niet alleen de rits/knopen vervelend zijn tegen het gezicht van je kindje, maar de jas werkt ook als een soort buffer waardoor je kindje zich minder makkelijk warm kan houden. De lucht in de jas kan veel kou aantrekken die dan tussen jou en je kindje zit.
Dan zou de voorkeur uitgaan naar de fleececover over je kindje, maar onder je eigen jas. En dan je eigen jas maar (deels) open laten hangen.

Voor rugdragen is het vaak ook niet ideaal om over je jas heen te dragen. Zeker met kleine kindjes niet.
Ja dat is waar, mijn dochter was al wat ouder toen ik het zo deed, volgens mij pas rond een jaar. :lightbulb:
Bij draagdoek.nl zijn draagcovers in de aanbieding en ik zou dan voor mezelf lekker warme jas kiezen en open laten hangen. Ik heb nu trouwens softshell draagjas, maar hiervoor deed ik een groot vest achterstevoren aan en jas open.
Alle reacties Link kopieren
1Aapje schreef:
25-01-2018 17:51
Bij draagdoek.nl zijn draagcovers in de aanbieding en ik zou dan voor mezelf lekker warme jas kiezen en open laten hangen. Ik heb nu trouwens softshell draagjas, maar hiervoor deed ik een groot vest achterstevoren aan en jas open.
Hoe warm is zo'n softshell jas? Ik vind het niet erg om te investeren in een fijne jas, maar een echte winterjas is voor in Nederland niet nodig (zeker niet als je je warme kruik dus ook nog rondsjouwd), maar een jas die voor alle seizoenen hier goed is, is misschien weer te koud voor in Oostenrijk :@@:.
Ik heb wel ook ergens fleecevesten gezien met draaginsert. Zou zoiets misschien wat zijn? Fleecevest aan en dan mijn ski-jas (want die heb ik wel) open laten. Voor mijzelf warm genoeg, denk ik, maar voor de baby ook?
Ik deed een jas van mijn vriend aan of leende een wijdere jas van iemand. Later heb ik een oude jas van mijzelf vermaakt tot draagjas voor rugdragen (die heb ik toen op de wintersport gebruikt, maar toen was zoon al een maand of 7).

Echte draagjassen vond ik vooral ontzettend duur en ontzettend lelijk. Die combinatie maakte dat ik er niet al te veel geld in wilde investeren. Die zelfgemaakte draagjas blonk ook niet uit in design, maar kostte mij vrijwel niets (behalve een middag werk).

Ik droeg wel altijd onder mijn jas. Over mijn eigen jas heen vond ik absoluut niet lekker zitten, vooral voor mijzelf, maar ook voor mijn kind leek het minder prettig.
Staartmees_en_co schreef:
25-01-2018 19:00
Hoe warm is zo'n softshell jas? Ik vind het niet erg om te investeren in een fijne jas, maar een echte winterjas is voor in Nederland niet nodig (zeker niet als je je warme kruik dus ook nog rondsjouwd), maar een jas die voor alle seizoenen hier goed is, is misschien weer te koud voor in Oostenrijk :@@:.
Ik heb wel ook ergens fleecevesten gezien met draaginsert. Zou zoiets misschien wat zijn? Fleecevest aan en dan mijn ski-jas (want die heb ik wel) open laten. Voor mijzelf warm genoeg, denk ik, maar voor de baby ook?
Mijn softshell is voor dit weer heerlijk, maar als het vriest te koud. Maar met een dikke trui of draagtrui eronder kan het prima. Ik heb er een van Greyse. (waarschijnlijk komt er binnenkort nieuwe voordelige groepsaankoop op fb las ik)
1Aapje schreef:
26-01-2018 06:39
Mijn softshell is voor dit weer heerlijk, maar als het vriest te koud. Maar met een dikke trui of draagtrui eronder kan het prima. Ik heb er een van Greyse. (waarschijnlijk komt er binnenkort nieuwe voordelige groepsaankoop op fb las ik)
Wintersport kan heel koud zijn. Ik had vorig jaar -20 en -15 ook all regelmatig meegemaakt. Dan is een softshelljas voor mij absoluut niet voldoende, zelfs niet met een warme trui (die dan vaak weer niet past onder de mouwen van de softshelljas).
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht destijds bij de kringloopwinkel een veel te grote doch lekker warme jas.
Voor die paar maanden dat het echt koud is...

Zag er toch wel beeldig uit ;)
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
26-01-2018 08:39
Ik kocht destijds bij de kringloopwinkel een veel te grote doch lekker warme jas.
Voor die paar maanden dat het echt koud is...

Zag er toch wel beeldig uit ;)
Hee, dat is ook wel een idee! Ik ga vanmiddag direct even snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet het mooist maar ik was en ben erg blij met deze jas

https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... en-909091/
permis schreef:
26-01-2018 08:39
Ik kocht destijds bij de kringloopwinkel een veel te grote doch lekker warme jas.
Voor die paar maanden dat het echt koud is...

Zag er toch wel beeldig uit ;)
Dit deed ik bij mijn zwangerschap. Oude veel te grote jas van oma.
Alle reacties Link kopieren
Redshoes schreef:
26-01-2018 08:54
Misschien niet het mooist maar ik was en ben erg blij met deze jas

https://www.bonprix.nl/product/zwangers ... en-909091/
Deze had ik gezien, maar was niet meer in mijn maat...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de kringloopwinkel geweest, en heb voor een tientje een zo goed als nieuwe, te grote, dikke winterjas gevonden! We passen er precies samen in :yes:.
Voor hier thuis ga ik nog wel op zoek naar een mooie jas, die ik gewoon een beetje het hele jaar door kan dragen.

Bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat een Momawo draagjas dan ook een goede keus geweest zou zijn. Die draagjassen zijn gevoerd. Ik heb zelf een andere juist omdat ik hem niet gevoerd wilde hebben. Kijk anders ook even hier [url]https://www.allesmama.nl/product-catego ... agjas/[url] daar komt die van mij vandaan
anoniem_327859 wijzigde dit bericht op 04-09-2019 23:24
Reden: Klopt niet
26.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Staartmees_en_co schreef:
26-01-2018 11:00
Ik ben bij de kringloopwinkel geweest, en heb voor een tientje een zo goed als nieuwe, te grote, dikke winterjas gevonden! We passen er precies samen in :yes:.
Voor hier thuis ga ik nog wel op zoek naar een mooie jas, die ik gewoon een beetje het hele jaar door kan dragen.

Bedankt voor alle tips!
Wat goed!!
Alle reacties Link kopieren
Voor alle mama's die niet te veel geld willen besteden aan een draagjas. Ik was zonet even in de kringloop Wawolie in Utrecht en daar hadden ze een aantal draagjassen hangen voor 10 euro!

Dus wellicht iets voor iemand hier op het forum. Ik denk ik plaats het maar even, denk wel dat ze snel weg zullen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Steldatikje schreef:
21-08-2018 11:47
Voor alle mama's die niet te veel geld willen besteden aan een draagjas. Ik was zonet even in de kringloop Wawolie in Utrecht en daar hadden ze een aantal draagjassen hangen voor 10 euro!

Dus wellicht iets voor iemand hier op het forum. Ik denk ik plaats het maar even, denk wel dat ze snel weg zullen zijn.
oh dit is bij mij in de buurt, je weet zeker niet toevallig welke maten haha?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij allemaal xl... stond ook al een vrouw naar te kijken die maar zo zwanger kon zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Biebeltje schreef:
25-01-2018 15:12
Echt mooie draagjassen zijn nog steeds best duur, helaas...
Aan de andere kant zijn ze vaak de investering wel waard als je er eentje koopt terwijl je nog een verse baby hebt, lang van plan bent te blijven dragen, meerdere kinderen van plan bent te gaan dragen en na gebruik weer door verkoopt.

Heb je al gekeken op de FB groep Draagdoekenmarkt? Daar worden ook tweedehands draagjassen verkocht.

Ik heb destijds zelf een (rug)draagjas gemaakt n.a.v. een online beschrijving. Die werkte lange tijd prima.
Daarna kon ik tweedehands een Mam Two-Way Deluxe aanschaffen, maar die valt in de categorie hobbezak en is vrij dun.

Voor mijn zoontje vond ik de fleecepakken van Hoppediz wel heel fijn. Maar wij zijn niet zo van de wintersport, dus bij dat soort omstandigheden heb ik nooit hoeven dragen...
Ligt er maar helemaal aan wat je duur vindt. Bonprix heb je best goedkope, maar daar is de kwaliteit niet best. Draagjassen van bijvoorbeeld Momawo en Minomana zijn goede kwaliteit en ook prima te betalen. Lennylamb, Liluputi vind ik persoonlijk ook veeeeel te duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven