Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Puk hier praat nog niet, lekker rustig ;-)
Gezellig! Geen vraag dus een verkapte tvp
Leuk! Geen vraag nu dus tvp.
Zoon is 20 maanden. Loopt en rent alle kanten op. Eet redelijk (lees: wel fruit, geen groente). Slapen is redelijk belabberd. Sinds een paar weken wil hij op de wc.
Ja leuk! Meteen een vraagje. Ik overweeg een (goedkope, tweedehands) driewieler met duwstang te halen, gewoon voor de leuk. Iemand ervaring mee? Vanaf welke leeftijd/lengte kunnen ze erop?
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt ook nog niet gepraat maar behoorlijk wat lawaai geproduceerd hoor :-D
Mijn dochter is trouwens 19 maanden. Eet veel (behalve groente), loopt steeds sneller en praat een paar woordjes.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa leuk :)
Mijn dreumes is een heerlijk mannetje van 14 maanden. Hij brabbelt de oren van je hoofd, maar op een zeldzaam mama/papa nog weinig te verstaan. Lopen gaat goed aan de hand en langs de bank; los vindt hij nog spannend. Los staan daarentegen gaat geweldig goed. Ook tegelijkertijd klappen of achter zich kijken is geen probleem. Hij is sowieso super beweeglijk. Hij zit zelden stil, ook in de kinderstoel niet. Daardoor is hij de laatste tijd ook wel flink lichter geworden (tov zijn lengte)..
Hij eet goed en speelt goed, makkelijke slaper. En hij is heeeeeel vrolijk, echt een makkelijk mannetje. Wel steeds vaker ook driftig omdat hij iets wil, maar dat hoort er bij.

Kortom, bijna niks te klagen. Maar het enige wat ik wel echt irritant begin te vinden zo nu en dan, is zijn enorme eenkennigheid. En ik weet het, het hoort er bij. Niks raars aan. Maar allemachtig zeg, wat is hij op mij gefocust. Zelfs papa is niet goed genoeg en laat staan dat opa/oma/vreemde iets tegen hem zegt! Brullen geblazen en driftig als ik hem niet op til. Ik loop de hele dag met een dreumes aan m'n been gekleefd voor mijn gevoel.
Herkenbaar?

Maar verder, laat hem nog maar een poos zo zijn hoor. Echt een leuke leeftijd!
nijntje* wijzigde dit bericht op 04-02-2018 15:43
0.41% gewijzigd
Ja eenkennigheid is enorm herkenbaar! Ik word er soms knettergek van. Maar ik ben dan ook altijd thuis (nu werkzoekend), dus zo raar vind ik het ook niet.
anoniem_346835 wijzigde dit bericht op 04-02-2018 15:29
Reden: dt foutje
0.32% gewijzigd
Leuk! Hier een dochter van 15 maanden die nu net sinds een week begint te lopen. Haar woordenschat wordt steeds groter, hoewel ze soms een paar dagen later opeens alles vergeten lijkt te zijn (vooral met dierengeluiden). Nijte (Nijntje) en lapla (lamp) zijn haar favoriete woorden :-D
Mijn dochter is gelukkig niet heel erg eenkennig, maar wel rond de 14 maanden. Ze zat toen duidelijk in een sprongetje en wilde de hele dag alleen maar op mijn schoot zitten. Lief, maar heel vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Elifantje schreef:
04-02-2018 15:22
Ja leuk! Meteen een vraagje. Ik overweeg een (goedkope, tweedehands) driewieler met duwstang te halen, gewoon voor de leuk. Iemand ervaring mee? Vanaf welke leeftijd/lengte kunnen ze erop?
Mijn zoontje is net 1 en heeft er eentje voor Sinterklaas gekregen en kon er toen al gewoon op. Kan nog niet bij de trappers maar er zit een soort bakje voor zijn voeten boven, die kan er later af. Net als de duwstang.
Ik volg alvast! Onze dame wordt over één maand 1 jaar!
Alle reacties Link kopieren
Hier valt er geen peil op te trekken qua eenkennigheid, de ene keer klampt hij zich helemaal aan me vast, de andere keer sjanst hij met iedere vreemde die we tegenkomen.

Wat me wel een beetje opvalt is dat hij vooralsnog nauwelijks interesse heeft in andere kinderen. Bij muziek op schoot hebben alle andere kindjes eigenlijk wel interactie met elkaar, maar hij negeert ze, ook als ze naar hem komen. Hij gebruikt ze hooguit om zich op te kunnen trekken :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook een dreumes. Van 18 maanden. En ze loopt nog niet dus ik hoef nog niet te rennen :P
Eenkennigheid heel herkenbaar. Alhoewel dat nu wat minder lijkt te worden. Inmiddels zitten we in de papa fase. Alles moet papa doen. Vind ik stiekem soms ook wel lekker :proud: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hier en mannetje van 19 maanden. Hij loopt al een poos (vanaf zijn eerste verjaardag)
Praten doet hij ook steeds meer, mana, papa, oma, opa, uit, buiten, nijne (nijntje if konijn) auto enz.

Hij heeft heel lang slecht geslapen, maar gelukkig slaapt hij nu meestal van 19:00 tot 06:00.

En ook eten doet hij laatste tijd goed. Roept hele dag, eten eten. Bij het avondeten houden we zijn vlees achter anders eet hij alleen het vleesen verder niet
Alle reacties Link kopieren
Ik houd mijn hart vast voor wanneer hij gaat lopen, ik vind hem nu al zo vlug ;-D

Hij loopt al wel langs de meubels of met zijn loopkar (of daar gebruikt hij de kinderstoel, werkbankje of toet toet voor) en ik moet daar stiekem zo om lachen, het is net zo'n klein opaatje :love:
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we ook een driewieler met duwstang, hij begint nu door te krijgen dat die zijn voeten op de pedalen moet houden, omdat ze anders over de grond slepen. Heb nog geen illusies dat die er snel op weg gaat fietsen, hij vindt het het meest geweldig dat er een soort kofferbak achterop zit waar die brood in kan doen voor de eendjes :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
04-02-2018 15:56
En ook eten doet hij laatste tijd goed. Roept hele dag, eten eten. Bij het avondeten houden we zijn vlees achter anders eet hij alleen het vleesen verder niet
Je hebt ook mini-frikandellen die voor 53% uit groente bestaan, liggen bij sommige ah's in het vegaschap :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
04-02-2018 15:25
Kortom, bijna niks te klagen. Maar het enige wat ik wel echt irritant begin te vinden zo nu en dan, is zijn enorme eenkennigheid. En ik weet het, het hoort er bij. Niks raars aan. Maar allemachtig zeg, wat is hij op mij gefocust. Zelfs papa is niet goed genoeg en laat staan dat opa/oma/vreemde iets tegen hem zegt! Brullen geblazen en driftig als ik hem niet op til. Ik loop de hele dag met een dreumes aan m'n been gekleefd voor mijn gevoel.
Herkenbaar?
Heel herkenbaar. Hier werd papa pas leuk toen mama met de baby bezig was en papa de enige optie was. Nu met ruim 2 is hij nog steeds verlegen als bezoek tegen hem praat bij het binnenkomen. Zelfs opa en oma net als bij jou! Als ze hem zelf naar hun toe laten komen is er geen probleem, maar dat snappen ze nog niet en ze luisteren ook niet naar ons. Hij komt dus pas los als ze zowat weer weg gaan.
Buiten spelen is ook lastig voor hem. We wonen rustig en als hij 100m verderop iemand ziet racet hij naar huis. Tegen bouwvakkers roept ie wel hallo. Raar he.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudere zoon had dat ook Anna! Wij noemden het ontdooien, hij had zooooveel tijd nodig om te ontdooien.
Met 2,5 ongeveer sloeg dat zomaar om en sindsdien heeft hij bijna nooit meer die ontdooi tijd nodig en kletst hij spontaan tegen vreemden. Alleen als hij iets moet van mij (bijv sorry zeggen) kan hij ineens weer even verlegen doen.

Wel irritant dat jouw omgeving niet echt de ruimte biedt aan je kindje om op eigen tempo te ontdooien.
Ja leuk! Ik schrijf graag mee. Ik vond het baby-topic ook leuk, maar merk dat ik daar niet meer goed pas. Zoon is bijna 19 maanden. Hij loopt sinds 2 maanden en is een heeeeeel druk ventje. Meestal wel vrolijk en lekker enthousiast.

Hij is niet eenkennig, die fase hebben we inmiddels al gehad. Als ik hem naar de opvang breng, kijkt hij niet eens om. Hij lijkt wel wat meer gericht op zijn vader, maar dat komt denk ik omdat mijn man hem sneller oppakt dan ik.
Yessss hier ben ik beter op mijn plek!
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
04-02-2018 16:21
Je hebt ook mini-frikandellen die voor 53% uit groente bestaan, liggen bij sommige ah's in het vegaschap :whistle:
Nadat hij de rest op heeft krijgt hij zijn vlees en hij is er dan zo blij mee! :-D
Ik ben tegen dit topic want nu kan ik niet heel makkelijk allerlei informatie afkijken van oudere babies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven