luizenmoeder op school kijken

05-02-2018 19:29 247 berichten
Bij dochter in groep 5 hebben ze vandaag twee afleveringen van Luizenmoeder gekeken. Ik ben hier helemaal niet blij mee. Voor ik t aankaart bij de juf, ben ik een aansteller of niet? Ik vind t gewoon niet voor kinderen van die leeftijd (8-9 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook niet geschikt, ze snappen de humor toch niet en de zwarte randjes ervan al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Want? Wat voor vreselijks krijgen ze te zien, dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
School is om te leren, niet om televisie te kijken. Als ze nog iets educatiefs kijken vind ik het niet zo erg, maar ik zou hier ook niet blij van worden.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-02-2018 19:30
Lijkt mij ook niet geschikt, ze snappen de humor toch niet en de zwarte randjes ervan al helemaal niet.
Pffff, moeders van nu zouden uit hun panty flippen van Theo en Thea. Daar zaten ook grappen in die leuk waren voor ouders. Hoe erg is het als ze niet alles snappen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind t gewoon niet geschikt. Het taalgebruik niet en sommige verhaallijnen niet
Alle reacties Link kopieren
Kijken kinderen nooit mee / krijgen ze nooit iets mee van bijv. GTST ? Dat lijkt me nou pas erg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pfff er is geen moord en doodslag geen blote billen en tieten geen gevloek gescheld en getier maar een zoetsappig aller daags iets ..
Alle reacties Link kopieren
hebbes-1 schreef:
05-02-2018 19:32
Ik vind t gewoon niet geschikt. Het taalgebruik niet en sommige verhaallijnen niet
Wordt er gevloekt?
Welke verhaallijn wil je niet dat ze te zien krijgen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja behoorlijk veel wordt er gescholden. Bijvoorbeeld dat meisje wat gisteren oo schoot kroop bij die directeur.
Je kan ook je schouders een keer ophalen en denken "nou leuk, kijken ze een keer even tv".

De juf heeft wel wat beters aan dr hoofd dan ouders die hier over weer komen drammen. Het is al gebeurd, wat wil je dat de juf doet? Het terug draaien?
Zo erg is de luizenmoeder niet. Scouting kinderen, zelfde leeftijd, hebben het thuis ook gezien. Ze vinden het heel leuk vooral juf Ank.

Het kan zo in de luizenmoeder dit.
8102 schreef:
05-02-2018 19:33
Pfff er is geen moord en doodslag geen blote billen en tieten geen gevloek gescheld en getier maar een zoetsappig aller daags iets ..
Dat maakt t nog niet gelijk geschikt voor kinderen
hebbes-1 schreef:
05-02-2018 19:35
Ja behoorlijk veel wordt er gescholden. Bijvoorbeeld dat meisje wat gisteren oo schoot kroop bij die directeur.
En dat horen ze nou nooit vloeken?
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2018 19:32
Pffff, moeders van nu zouden uit hun panty flippen van Theo en Thea. Daar zaten ook grappen in die leuk waren voor ouders. Hoe erg is het als ze niet alles snappen?
Mijn moeder flipte in de eighties daar in ieder geval van uit haar (hemelsblauwe) panty met matching oogschaduw.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
O_o Nee daar zou ik ook niet blij mee zijn in groep 5!
Behalve dat 80% van de grappen over de hoofdjes heen gaat dus het helemaal niet zo leuk is voor zulke jonge kinderen, zijn het ook nog eens grappen in de trant van de hulpmoeder die door de directeur ‘uit elkaar getrokken’ is in het fietsenhok, de conciërge met PTSS die heus geen pedofiel is, en ga zo maar door.
juf heeft wel wat beters aan haar hoofd? wat een dooddoener zeg.. Als ze dat opzet kan ze commentaar verwachten.
Bumba1985 schreef:
05-02-2018 19:32
School is om te leren, niet om televisie te kijken. Als ze nog iets educatiefs kijken vind ik het niet zo erg, maar ik zou hier ook niet blij van worden.
Ook op school mag er gewoon eens ontspannen worden zonder te leren.
Alle reacties Link kopieren
Theo en Theo heb ik dan ook nooit mogen kijken.
Alle reacties Link kopieren
hebbes-1 schreef:
05-02-2018 19:35
Ja behoorlijk veel wordt er gescholden. Bijvoorbeeld dat meisje wat gisteren oo schoot kroop bij die directeur.
Wat zei ze toen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent bang dat je kind je gaat herkennen in één van de moeders?

*zingt heel luid dat nummer van de film Frozen*
Eloise_Xennakiss schreef:
05-02-2018 19:37
Ook op school mag er gewoon eens ontspannen worden zonder te leren.
Dat kan ook op andere manieren dan TV kijken. Dat doen de meeste kinderen thuis al genoeg.
hebbes-1 schreef:
05-02-2018 19:37
juf heeft wel wat beters aan haar hoofd? wat een dooddoener zeg.. Als ze dat opzet kan ze commentaar verwachten.
Ik zou auditie doen bij de luizenmoeder.
Op hoge poten met wijzend vingertje.
Echt je kan er zo in.
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2018 19:32
Pffff, moeders van nu zouden uit hun panty flippen van Theo en Thea. Daar zaten ook grappen in die leuk waren voor ouders. Hoe erg is het als ze niet alles snappen?
Ik ben nog van de Stratenmaker op zee show..
En dat was toen al een ophef.
Alle reacties Link kopieren
Java schreef:
05-02-2018 19:38
Theo en Theo heb ik dan ook nooit mogen kijken.
Tsja.
Krijgen ze een beetje humor van. Hoop ik . Denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom hebben ze dat gedaan? Kijken ze normaal gesproken een uur iets anders op TV? Of was dit eenmalig? Inhoudelijk, mwah....denk niet dat ik er enorm over zou vallen. Maar het lijkt me ook gewoon niet zo nodig, zo'n programma op school kijken eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven