Vriendinnetje (7) wil Nutella uit pot lepelen als lunch.

08-02-2018 09:17 213 berichten
Gisteren vriendinnetje van kind over de vloer, eerste keer speelafspraakje, met lunch hier thuis.
Tafel netjes gedekt, allerlei aanbod. Brood, broodjes, broodbeleg zowel hartig als zoet.
Wilde geen brood of broodje. Wilde geen ontbijtkoek/peperkoek. Wilde geen eitje. Etc.

Wilde Nutella....rechtstreeks uit pot....met lepel!
En enkel dat! Heel stellig!

Thuis blijkt ze zo te lunchen. Geen brood of anderszinds. Geen kaas of vlees.
Volgens mijn kind is haar lunchtrommel op school dagelijks gevuld met ongesmeerde, met chocolade gevulde, croissant (kant en klaar?), chocolade en koek. Drinkpakje a la Wicky. Geen fruit of groente.

Ik wil me niet bemoeien met de opvoedkeuzes en de eetkeuzes die een andere ouder voor zijn/haar kind maakt. Wie ben ik immers in deze?
Ik ken het betreffende gezin (nog) niet goed. Het was een leuk meisje. Aardig voor mijn kind, aardig voor mij, welgemanierd, netjes tot zover.

Ik heb, aangezien het mijn huishouden betreft, haar stelligheid beantwoord met de boodschap dat bij ons geen chocoladepasta met lepel uit pot gegeten wordt en dat het met alle liefde wel op brood of broodje kan worden gesmeerd. Indien buik vol kan dat worden aangegeven, dan mag het blijven liggen. Indien meer honger kan er worden bijgesmeerd. Ze schrok. At echter toch een half broodje.


Dit topic is voor mij een manier om te bespreken met jullie wat jullie zouden doen in deze situatie? Al eens meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde gedaan, al was het maar om m'n eigen kind niet het idee te geven dat zo lunchen ook een optie is
Hoezo wat zou je doen?!
Zijn er opties dan?!

En jij gelooft alles wat een kind je zegt?
Precies hetzelfde als jij. Het is al wat langer geleden voor mij, maar mijn ervaring was dat kinderen ook heus wel eens iets uitproberen (ik krijg altijd cola tussen de middag) en dat daar bij navraag niets van bleek te kloppen. Ze heeft een half broodje gegeten dus prima. Als ze helemaal had geweigerd om te eten dan had ik denk ik de moeder gebeld voor advies.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw zorg, en ik vind dat je verder goed hebt gehandeld. Maar ik denk niet dat je er verder iets mee kan. Als je je echt zorgen maakt en eens aankaarten met de juf/meester?
Ozo.
Op die leeftijd moet je zeker niet alles geloven. En natuurlijk laat je haar geen Nutella uit de pot lepelen (ha, dat zouden mijn kinderen ook wel willen).
Ik zou er niet meteen te veel achter zoeken, kinderen zeggen wel vaker wat. En natuurlijk ga je er niet in mee. Kortom: ik zou hetzelfde hebben gedaan. Kijk het nog even aan. Als ze vaker komt en je krijgt meer signalen die je vreemd vindt, dán kun je verder bedenken wat stap je kunt zetten. Maar nu? Neuj.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat verhaal van die Nutella ook maar met een korreltje zout nemen, ik geloof echt niet dat een kind thuis als lunch alleen Nutella uit een pot eet.

Verder zou ik er niks mee doen, behalve als ze bij jou is zeggen dat jullie dat in ieder geval niet zo doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
No brainer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Weet je het 100% zeker dat ze niet de clown uit hangt?
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
08-02-2018 09:20
Hoezo wat zou je doen?!
Zijn er opties dan?!

En jij gelooft alles wat een kind je zegt?
Je wedervragen slaan kant noch wal en zijn van een soort misplaatst cynische betweterigheid.
Zelfs ik als overtuigd kinderloze weet dat er opties zijn, die variëren van poot stijf tot onderhandelen tot psycho-educatie tot toegeven tot water bij de wijn. En verder heb ik volwassenen in mijn lange leven meer horen liegen dan kinderen.
Dus, Supernanny, wat zou jij doen dan?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
hallekie schreef:
08-02-2018 09:22
Ik snap jouw zorg, en ik vind dat je verder goed hebt gehandeld. Maar ik denk niet dat je er verder iets mee kan. Als je je echt zorgen maakt en eens aankaarten met de juf/meester?
Dat zijn prive zaken, daar heeft school niets mee te maken.
8102 schreef:
08-02-2018 09:31
Dat zijn prive zaken, daar heeft school niets mee te maken.
Sowieso zou ik op basis van dit ene voorval, waar gaat het nu helemaal over, gewoon helemaal niets vinden of denken of doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook zo aangepakt, inderdaad ook om mijn eigen kind niet het idee te geven dat zoiets kan.

Zou het er met de ouders wel eens over hebben, maar dan proberen luchtig te houden, als in 'haha, wat kinderen toch allemaal verzinnen'.
Kan me niet voorstellen dat ouders zoiets toelaten, zeker aangezien er blijkbaar geen eetstoornis oid aan de basis ligt.
Ik had hetzelfde gedaan als jij.
Laat het verder los.
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 14:19
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik in mijn huis een ander kind iets zou laten mogen dat mijn kinderen zelf niet mogen. Misschien dat er hele bijzondere uitzonderingen zijn op deze regel, maar ik kan er zo niet even een bedenken

Als andere kinderen bij henzelf thuis iets mogen, wat mijn kinderen niet mogen, en mijn kinderen beginnen daar over, dan zeg ik altijd dat iedereen in zijn eigen huis zijn eigen regels heeft

Overigens is het ook zo dat als er kinderen komen, waarvan ik weet dat ze thuis geen ranja drinken, ik ze net als mijn kinderen wel een bekertje ranja geef. Tenzij uitdrukkelijk door ouders verzocht zou zijn dit niet te doen. Bij de kinderen in kwestie heeft moeder gezegd dat ze bij ons wel ranja mogen, omdat dit bij ons nu eenmaal wel mag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je het prima hebt aangepakt. Jouw huis, jouw regels.
Best sneu voor vriendinnetje, zo'n ongezond eetpatroon, dat wel.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
De kans dat de waarheid verdraait word is heel groot op die leeftijd.
Maar inderdaad geen lepel in mijn nutellapot.
De vraag “wat zou jij doen” snap ik niet. Is het serieus voor iemand een optie om kind de pot nutella leeg te laten lepelen? Nee toch? En als iedereen hier zou zeggen “ja hoor” zou je het dan wel toestaan. Kom, sta achter je eigen handelen en regels.
Al is het wel waar, jij kunt niets veranderen aan de (on)gezonde eetgewoonten van andere ouders.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
08-02-2018 09:25
Weet je het 100% zeker dat ze niet de clown uit hangt?
Ook dit inderdaad. Ik heb ook wel eens wat gehoord van een kind van een ouder met wie ik een heel open contact heb, dus aan wie ik dat voorlegde. Toen bleek dat kind dit thuis zeer zeker niet mocht, maar kind was gewoon wat bij mij aan het uitproberen.
Sorry troeteltje, ik dacht eerst dat het een troll post was, tot ik je nick er bij zag staan.
Maar wat denk je zelf nu met teruglezen? Dat je in het ootje bent genomen door een 7 jarige?
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 09:42
33.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben mijn zoon, die erg moeilijk medicijnen slikt, lange tijd een pilletje gegeven verstopt in een theelepeltje Nutella. Misschien is het bij dat meisje thuis ook wel zoiets en overdrijft ze het nu door net te doen alsof ze die halve pot leeg mag lepelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik lepel zelf wel eens uit de pot. 's Avonds. Als kind op bed ligt.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven