Warme slaapzak (geen puckababy? ?

10-02-2018 11:08 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er een echt warme slaapzak, naast de puckababy 4 seasons? Mijn zoontje van bijna 14 maanden slaapt nu in de purflo van pacco, hele fijne zak maar op zn kamer is het nu 14-15 graden 's nachts...wordt tussen 5 en 6 altijd wakker. Nu het kouder is wordt dit eerder richting 5.00 dan later, hij is altijd een vroege vogel maar vanochtend had hij om 5.30 koude voetjes, handjes en gezicht. Dat laatste is niet zo erg maar ik vind koude voeten zelf ook zo erg, wie weet wordt hij toch eerder wakker door kou.
Dat wil ik proberen uit te sluiten, ik wil geen verwarming aan, de puckababy lijkt hij niet lekker in te liggen. De mouwen zijn veel te kort, het broeit voor mn gevoel en hij sluit wel heel erg aan (zoontje is vrij fors)

Zijn er warme alternatieven? De ergopouch heb ik eens van gehoord, maar die heeft geen mouwen. Dat lijkt me dan niet warmer dan we nu hebben. De winterzakken van bijv Hema en prenatal zijn niet warm genoeg
Alle reacties Link kopieren
Het is te koud op zijn kamer, daar helpt geen slaapzak tegen.
Alle reacties Link kopieren
Das wel koud op zn kamer.

Hogere TOG waarde zoeken. Ga eens bij babypark kijken.
Stokke lijkt dun, maar is best warm, want tog van 2.
Alle reacties Link kopieren
Pyjama aantrekken onder zn slaapzak?
Alle reacties Link kopieren
Zn raam is dicht, rolluik dicht maar ik krijg het niet warmer. Verwarming wil ik echt niet, hij heeft last van zn luchtwegen en de verwarming zorgt alleen maar voor droge klamme lucht. Overdag heb ik het raam iets open, daar slaapt hij ook heerlijk in. De nachten gaan ook goed, maar altijd tussen 5 en 6 wakker. Niet altijd koud hoor, maar laatste paar dagen voel ik wel koude voetjes
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
10-02-2018 11:16
Pyjama aantrekken onder zn slaapzak?
Heeft hij ook aan en romper. Ik ga maar eens sokjes proberen
Alle reacties Link kopieren
Nou heel gek idee, maar sokjes aan? Kruik?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ergopouch heeft 3.5 tog slaapzakken.
Alle reacties Link kopieren
Dekbed of deken erover
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd van die slaapzakken met afritsbare mouwen van de Prenatal. De winterversie was hier altijd voldoen met een lange mouwenromper. Bij een wat koudere ruimte deden we er een extra deken overheen.
Alle reacties Link kopieren
Captain_Obvious schreef:
10-02-2018 11:24
Ergopouch heeft 3.5 tog slaapzakken.
Jep, absoluut deze. Mouwen zijn helemaal niet belangrijk, maar mocht je daar echt waarde aan hechten dan hebben ze daar bij Ergopouch ook een slaapvestje. Wij hadden hem erbij gekocht, maar hooguit een paar keer gebruikt. De slaapzak was warm zat voor ons ijskoude huis. Edit: in de winter was het in de nachten vaak tussen de 12-14 graden. Zo blij dat we nu in een nieuw en goed geïsoleerd huis wonen ;)
anoniem_337383 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 11:40
15.01% gewijzigd
newspaper schreef:
10-02-2018 11:18
Zn raam is dicht, rolluik dicht maar ik krijg het niet warmer. Verwarming wil ik echt niet, hij heeft last van zn luchtwegen en de verwarming zorgt alleen maar voor droge klamme lucht. Overdag heb ik het raam iets open, daar slaapt hij ook heerlijk in. De nachten gaan ook goed, maar altijd tussen 5 en 6 wakker. Niet altijd koud hoor, maar laatste paar dagen voel ik wel koude voetjes
Is de lucht nu droog of klam (vochtig)?
Daar zou je wat tegen kunnen doen, als je toch de verwarming wat aan wilt. 14C is wel erg koud namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen er dan een extra dekentje overheen. Een stuk voordeliger dan een dure slaapzak kopen (x3 want gaan ook in de was en worden nog wel eens ondergespuugd of geplast) die je maar een paar weken/maanden gebruikt.
Mijn kinderen sliepen ook op een koude kamer die niet te verwarmen was (slechte isolatie en geen thermostaatkraan op de radiator). Tenzij je de thermostaat in de woonkamer 's nachts op 22 graden liet staan. Geen optie dus.

Ze sliepen dus in een winterslaapzak met eronder een pyjama, en een deken eroverheen. Wel een katoenen deken.
Alle reacties Link kopieren
Een deken wil ik wel, maar vind dat ook eng. Hij beweegt namelijk veel, ik vind hem vaak achterstevoren in bed en ben dus bang dat hij onder de deken komt en er niet onderuit kan.
Is dat niet meer reëel gedacht met nog geen 14 maanden?
Alle reacties Link kopieren
Junior slaapt nu in de 4 seizoenen puckababy van 2.5 tog, met pyjama broekje ,een shirtje met lange mouwen en een rompertje.
Daarnaast nog een lakentje,dit alles bij een kamertemperatuur van 17/18 graden.

Kortom 2,5 tog, laken,volledige pyjama.

14-15 graden is trouwens wel echt heel koud, misschien nog een wollen rompertje erbij of een warmboxpakje aandoen?

Zelf zou ik niet zo snel voor een dekentje kiezen maar junior is dan ook een stuk jonger .
ardni wijzigde dit bericht op 10-02-2018 12:04
38.11% gewijzigd
Bij mij hebben ze altijd een deken gehad, vanaf de geboorte. Ik vond alleen een slaapzak altijd te koud.
Alle reacties Link kopieren
Kirikou schreef:
10-02-2018 11:37
Is de lucht nu droog of klam (vochtig)?
Daar zou je wat tegen kunnen doen, als je toch de verwarming wat aan wilt. 14C is wel erg koud namelijk.
Het is nu niet droog of klam, eigenlijk is zn kamer heel lekker...vind Ik, want ik heb een enorme hekel aan de verwarming aan op slaapkamer. Als ik zijn verwarming opendraai moet ik de centrale verwarming aan en blijft het hele huis zo warm. Dat is nachts niet nodig natuurlijk. Ik kan hem wel om 5.00 warm laten worden, dus dat is nog een optie.
Alle reacties Link kopieren
Probeer overdag eens een deken en kijk af en toe. Juist met deken bleef ons mutsje meer op haar plek.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
10-02-2018 11:59
Een deken wil ik wel, maar vind dat ook eng. Hij beweegt namelijk veel, ik vind hem vaak achterstevoren in bed en ben dus bang dat hij onder de deken komt en er niet onderuit kan.
Is dat niet meer reëel gedacht met nog geen 14 maanden?
Volgens mij kan een katoenen deken echt geen kwaad, ik zou niet zo gauw een dekbed of fleecedeken nemen, die ademen niet. Als je kind motorisch zo ver is dat hij achterstevoren in zijn bed ligt dan kan hij ook prima een deken van zich afduwen of eronder vandaan kruipen, het is geen pasgeborene meer.
Alle reacties Link kopieren
En wol? Pyjama en slaapzak van wolfleece?
.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 12:23
Reden: verkeerde topic
99.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
10-02-2018 12:02
Het is nu niet droog of klam, eigenlijk is zn kamer heel lekker...vind Ik, want ik heb een enorme hekel aan de verwarming aan op slaapkamer. Als ik zijn verwarming opendraai moet ik de centrale verwarming aan en blijft het hele huis zo warm. Dat is nachts niet nodig natuurlijk. Ik kan hem wel om 5.00 warm laten worden, dus dat is nog een optie.
Dan zou ik daarvoor kiezen :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Deken over hem heen en het bed verwarmen met een elektrische kruik.
Am Yisrael Chai!
newspaper schreef:
10-02-2018 12:02
Het is nu niet droog of klam, eigenlijk is zn kamer heel lekker...vind Ik, want ik heb een enorme hekel aan de verwarming aan op slaapkamer. Als ik zijn verwarming opendraai moet ik de centrale verwarming aan en blijft het hele huis zo warm. Dat is nachts niet nodig natuurlijk. Ik kan hem wel om 5.00 warm laten worden, dus dat is nog een optie.
Ik snap het. Maar met ´s avonds de verwarming even aan tot de thermostaat op laag gaat, en ´s ochtends eerder aan, scheelt het misschien al.

Een deken zou ik niet eng vinden op deze leeftijd maar vooral onhandig, omdat hij er waarschijnlijk niet onder blijft liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven