Elektrische moederfiets

14-02-2018 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren op elektrische moederfietsen. Ik fiets veel met mijn zoontje en zou graag een fiets met trapondersteuning hebben waarbij ik ook nog fatsoenlijk mn benen kwijt kan als er een voorzitje op zit. Nu heb ik last van een gevalletje door de bomen het bos niet meer zien en hoop ik dat jullie ervaringen willen delen en tips en trucs hebben voor het kopen van een fijne fiets.
Natuurlijk heb ik wel een paar eisen:
- trapondersteuning
- moeten 2 zitjes op kunnen
- mogelijkheid voor fietstassen icm de zitjes
- liefst mogelijkheid om de buggy mee te nemen
- stuurslot en/of stuurslagbegrenzer
- dubbele standaard

Bestaat dit eisenlijstje in 1 fiets?
Alle reacties Link kopieren
Dat lijken me allemaal geen onredelijke eisen voor een fiets. Ik zou gewoon eens bij een fietsenmaker binnenlopen en om advies vragen. Ik had hetzelfde op mijn niet electrische moederfiets, electrische fietsen waren toen nog niet zo in de mode.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Bakfiets?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-02-2018 21:25
Bakfiets?
Die zijn zo groot! Geen idee waar ik die kwijt zou moeten, zowel in de schuur thuis als in de fietsenstalling op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
14-02-2018 21:24
Dat lijken me allemaal geen onredelijke eisen voor een fiets. Ik zou gewoon eens bij een fietsenmaker binnenlopen en om advies vragen. Ik had hetzelfde op mijn niet electrische moederfiets, electrische fietsen waren toen nog niet zo in de mode.
Naar de fietsenmaker ga ik sowieso binnenkort een keer. Het leek me wel handig om vooraf alvast wat geïnformeerd te zijn en misschien al wat tips te krijgen. Ik vind mijn lijstje ook niet onredelijk, maar krijg op mijn niet elektrische moederfiets met geen mogelijkheid een achterzitje en fietstassen tegelijk op de bagagedrager!
Alle reacties Link kopieren
Twee zitjes en dan ook nog zo'n ding om de buggy in te doen lijkt me niet kunnen op 1 fiets.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
14-02-2018 21:28
Twee zitjes en dan ook nog zo'n ding om de buggy in te doen lijkt me niet kunnen op 1 fiets.
Dat lukt op mijn huidige fiets dan weer wel....alleen niet in combinatie met fietstassen
Alle reacties Link kopieren
Elektrische fiets + fietskar! Kun je afkoppelen en als kinderwagen gebruiken, dus geen buggy meer nodig
nootboek wijzigde dit bericht op 14-02-2018 21:34
56.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
14-02-2018 21:29
Dat lukt op mijn huidige fiets dan weer wel....alleen niet in combinatie met fietstassen
Bij mij wel door combi met een bagagedragerverlenger. Van steco geloof ik. Dus hoop voor je dat die ook op ene elektrische kan!
Alle reacties Link kopieren
Twee zitjes (met kind) plus fietstassen (met boodschappen) plus buggy... Ik zou toch een bakfiets overwegen. Of op z´n minst eens nameten of het echt niet kan. Een vriendin heeft zo´n ding en de afmetingen vielen erg mee. Of tegen, het is maar hoe je het bekijkt ;-D . Bijkomend voordeel; je kunt er zo´n hoes bij kopen, zitten je kinderen droog.
ceylon wijzigde dit bericht op 14-02-2018 21:34
12.76% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een elektrische moederfiets van Stella. Achterop zit een extra lange bagagedrager (dat was een extra mogelijkheid), zodat er een zitje en fietstassen op kunnen. Buggy heb ik nooit geprobeerd of die er ook nog bij zou kunnen.
Aan de rest van je eisen voldoet hij ook. Volgens mij is het de Stella Fiore...
Ik zit idd aan een tweelingfiets te denken, langere bagagedrager.
En dat zitje moet?
Kan dat niet zo'n zadeltje zijn? Als je nog naar je werk moet lijkt me een zo normaal mogelijke fiets het prettigst, dus zonder teveel zitjes.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm veel opties! De fietskar neem ik mee in de overweging. De Stella fiore had ik ook al gezien, maar niet de optie met verlengde bagagedrager. Ben je dan niet topzwaar als dat zo'n stuk naar achter zit?
Zadeltje is nog geen optie, kind is net 2, maar wordt me te zwaar (vooral door zn beweeglijkheid) voor aan het stuur.
@het-groepje je noemt tweelingfiets, zijn dat speciale fietsen of opties op een reguliere fiets?
Alle reacties Link kopieren
Op een reguliere fiets kun je meestal een verlengde bagagedrager laten zetten. Ik denk niet dat je topzwaar wordt omdat jouw kind nog niet zo zwaar is. Mijn 10 jarige zit een enkele keer nog eens achterop, tja, dat merk ik dan wel als ik de fiets een stoep op trek. Meestal vraag ik haar dan om af te stappen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op mijn Moeder fiets een krat voorop. Dat pastte met mijn voorzitje en er kan best veel in.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
14-02-2018 22:12
Op een reguliere fiets kun je meestal een verlengde bagagedrager laten zetten. Ik denk niet dat je topzwaar wordt omdat jouw kind nog niet zo zwaar is. Mijn 10 jarige zit een enkele keer nog eens achterop, tja, dat merk ik dan wel als ik de fiets een stoep op trek. Meestal vraag ik haar dan om af te stappen.
Zit kind dan verder naar voren dan de fietstassen? Ook niet topzwaar als je boodschappen in de fietstassen hebt?
Ik heb een cortina roots ecomo. Twee zitjes, fietstassen, elektrisch, dubbele standaard, stuurslot. De roots is de moederfiets van cortina. Ik heb alleen geen buggydrager, maar mijn buggy is zo klein, die past in een fietstas, (en die kan dan dicht) of onder de snelbinders!
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
14-02-2018 23:20
Ik heb alleen geen buggydrager, maar mijn buggy is zo klein, die past in een fietstas, (en die kan dan dicht) of onder de snelbinders!
Sorry dat ik even inbreek, maar dit lijkt me dus echt ideaal. Welke buggy is dat, en rijdt die dan ook echt goed (om bv de stad in te gaan)?

Die tip van een krat voorop vind ik ook een goeie!
Mette07 schreef:
14-02-2018 21:33
Ik heb een elektrische moederfiets van Stella. Achterop zit een extra lange bagagedrager (dat was een extra mogelijkheid), zodat er een zitje en fietstassen op kunnen. Buggy heb ik nooit geprobeerd of die er ook nog bij zou kunnen.
Aan de rest van je eisen voldoet hij ook. Volgens mij is het de Stella Fiore...

Hoe bevalt de fiets je verder? Is de service echt zo goed als er iets is met je fiets?
Kiwi2017 schreef:
15-02-2018 06:23
Sorry dat ik even inbreek, maar dit lijkt me dus echt ideaal. Welke buggy is dat, en rijdt die dan ook echt goed (om bv de stad in te gaan)?

Die tip van een krat voorop vind ik ook een goeie!
Het is de gb pockit. Sja, ik vind eigenlijk alle buggy’s vreselijk rijden ik vergelijking met mijn Joolz. Maar hij doet zijn ding. Op luchthavens en winkelcentra is het echt prima! Hij mag zelfs mee ín het vliegtuig als handbagage (dus niet droppen bij de gate). Op een stad vol kleine keien is niet zo geslaagd, maar dat zeg ik, dat vind ik met de meeste buggy’s. Mijn dochter zit er trouwens wel heerlijk in moet ik zeggen.
wilma36 schreef:
14-02-2018 22:16
Ik heb op mijn Moeder fiets een krat voorop. Dat pastte met mijn voorzitje en er kan best veel in.
Dit wil ik ook. Welk merk fietsstoeltje heb jij als ik vragen mag. Wil binnenkort met mijn zoontje gaan fietsen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar een yepp mini, maar dat moet wel passen.
Je zou ook kunnen kiezen voor een ergonomische drager in plaats van de buggy.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek naar een elektrische moederfiets, dus ik lees even mee! Ben ook erg benieuwd hoe de service van Stella bevalt.
Alle reacties Link kopieren
rianne323 schreef:
15-02-2018 07:14
Hoe bevalt de fiets je verder? Is de service echt zo goed als er iets is met je fiets?
Fiets bevalt super. Was heel snel geleverd. Hoe de service verder is durf ik niet te zeggen want ik heb hem nog niet zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
14-02-2018 22:10
Hmmm veel opties! De fietskar neem ik mee in de overweging. De Stella fiore had ik ook al gezien, maar niet de optie met verlengde bagagedrager. Ben je dan niet topzwaar als dat zo'n stuk naar achter zit?
Zadeltje is nog geen optie, kind is net 2, maar wordt me te zwaar (vooral door zn beweeglijkheid) voor aan het stuur.
@het-groepje je noemt tweelingfiets, zijn dat speciale fietsen of opties op een reguliere fiets?
Ja je bent wel een stuk zwaarder met zo'n lange bagagedrager. Maar goed, dat vond ik sowieso met stoeltjes en fietstassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven