Bso... nog een keer bespreken of klacht

15-02-2018 12:30 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik mijn zoon afgemeld bij de Bso, hij gaat niet graag, ik ben langdurig ziek thuis, dus besloot ik af te bellen. Omdat er nog niemand aanwezig was, en het kdv niet opnam heb ik een bericht ingesproken. School is om 15.00 uit, en Bso is in de school. Mijn zoon was iets na 15.00 thuis. Om 16.30 ging de telefoon, dat ze mijn zoon miste, of hij soms thuis was. Helemaal perplex antwoorde ik dat ik hem afgemeld had en een bericht had ingesproken. Berichten heb ik niet gechecked zei de leidster, en ze wenste me nog een fijne dag. Op dat moment was ik te beduusd om te reageren (mede door mijn ziek zijn). Maar ik vind na 1,5 uur er achter komen dat je een kind mist niet normaal. Mijn ex-man is een paar dagen later het gesprek aangegaan op de bso, maar het werd allemaal weggewuifd. Toch knaagt het aan me.... als ze een kind pas na 1,5 uur missen, en er is wel iets aan de hand, in 1,5 uur kan veel gebeuren. Wat zouden jullie doen? Het gesprek nog een keer aan gaan of een klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastig. Misschien zou je er nog een keer naar kunnen vragen? beetje nonchalant, of dat wel goed was van dat bericht inspreken en dat je het dan nog aanhaalt? een klacht vind ik ver gaan maar iemand na 1,5 uur pas missen vind ik ook wel kwalijk. als dat echt zo was. Daar mogen ze wel beter op letten.

Maar ik sta bekend als zeur... :-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou zoon voorlopig schriftelijk afmelden aan kantoor en dit akkefietje in de laatste alinea nog even vermelden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gesprek weer aangaan. Je ex-man heeft het al gedaan, maar niet voldoende antwoord gekregen. Jij kunt dat gerust zeggen en alsnog een goede verklaring vragen.
Ik vind 1,5 uur ook erg lang.
Lizzy75 schreef:
15-02-2018 12:54
Ik zou het gesprek weer aangaan. Je ex-man heeft het al gedaan, maar niet voldoende antwoord gekregen. Jij kunt dat gerust zeggen en alsnog een goede verklaring vragen.
Ik vind 1,5 uur ook erg lang.
Ja dat zou ik ook doen.
Heel slecht van de leidster! Hier wordt gebeld als om 1445/1500 iemand er nog niet is en er geen bericht is gekomen. (School is om 1430 uit, maar voordat iedereen binnen is, sommige moeten nog van de gym komen enz)
Wij luisteren altijd berichten af, lezen alle apps en controleren de mail op afmeldingen.

Wij zijn ook altijd met minimaal 2 leidsters dus er is altijd wel iemand die dan even een belletje kan plegen, ik kan me voorstellen dat als je alleen bent (en ja, dat mag op de bso) je het soms even druk hebt en dat het er even bij in schiet.

Daarnaast vind ik ook dat je zelf beter had kunnen bellen als er wel iemand aanwezig is. Dan weet je zeker dat het overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf werkzaam op de bso
Oudste groep. School gaat om 15:00 uit. Als een kind er is..meld het zich bij ons. En wij melden het kind aan op de app.

Om 15:15 moet iedereen binnen zijn ( beetje speling qua weekbeurt nablijven enz)

Als een kind er dan niet is..zonder afmelding. Bellen wij gelijk. En vragen waar het kind is. Te vaak oh ja helemaal vergeten. Maar hoevaak het ook gebeurd we blijven bellen. Ook als kind door een ander wordt opgehaald dan door gegeven.
Het is wel storend voor de groep! Om er achter aan te bellen ..zeker nu wij een app hebben waarmee dat zo gebeurd is!

In jou geval hebben ze veel te laat gebeld, en slechte voorbereiding gehad.. zoals afmeldingen checken, bijzonderheden enz. Ook met binnenkomen hebben ze het niet opgemerkt. Dit zou bij ons een klacht zijn!
Zeer zeker melden cq nogmaals aankaarten en bespreken. Jouw vertrouwen heeft een knik nu en dat is niet goed.

Vergissen is menselijk, in dit geval vind ik 1,5 uur te lang. Weet niet hoe je ervaringen anderszins met dat BSO is. Altijd keurig, altijd tijdig, altijd akkoord en tevreden? Dan rustig blijven en het vriendelijk en laagdrempelig bespreken.

Indien het keer op keer voorval na voorval is dan zou ik het hogerop zoeken en melding maken van een reeks aan ontevredenheden, misschien zelfs samen met andere ouders met dezelfde ervaringen.

Echter dat laatste alleen als dat daadwerkelijk aan de hand is.
BSO is een partij die je je kind toevertrouwd. Jouw vertrouwen in hen is een groot goed. Een goede band met BSO en de medewerkers dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Zeker nog een keer het gesprek aangaan, 1.5 uur is echt te lang!
Alle reacties Link kopieren
Halen ze je kind op bij de klas of komt hij zelf naar de bso ruimte?

Dan zou er iets aan ruimte in kunnen zitten voordat het gemerkt word, maar max. 10 a 15 min?

Ik heb zelf ook op een bso gewerkt, daar vroegen we als een kind niet kwam eerst aan klasgenootjes en aan de leerkracht of die er iets van wist. En dan nog belden we meestal daarna meteen terwijl we nog op het plein stonden naar de ouders.

Anderhalf uur is echt veel te lang!!!! Ik zou dus zeker een gesprek aangaan en willen weten hoe hun beleid hier normaal gesproken in is.
Alle reacties Link kopieren
Mrs_williams, heb je nog gesproken met de leidsters?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker het gesprek aangaan, niet meteen een klacht indienen; met een goed gesprek bereik je evenveel, zonder dat de verhoudingen verstoord worden.
En dat ze je een zeur vinden (als dat al zo is), daar zou ik persoonlijk niet mee zitten; het gaat toch om de veiligheid van je kind.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
15-02-2018 12:34
een klacht vind ik ver gaan maar iemand na 1,5 uur pas missen vind ik ook wel kwalijk. als dat echt zo was. Daar mogen ze wel beter op letten.
Zonder officiele klacht blijven dingen meestal gaan zoals ze altijd gingen. En na anderhalf uur ineens tot de ontdekking komen dat er een kind " mist " is natuurlijk belachelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
20-02-2018 16:36
Ik zou zeker het gesprek aangaan, niet meteen een klacht indienen; met een goed gesprek bereik je evenveel, zonder dat de verhoudingen verstoord worden.
En dat ze je een zeur vinden (als dat al zo is), daar zou ik persoonlijk niet mee zitten; het gaat toch om de veiligheid van je kind.
Die veiligheid is geen seconde in het geding (geweest) dus daar gaat het juist niet om.

TO, lekker voor je zoon dat hij er niet meer heen hoeft omdat jij toch thuis bent! Vreselijk om ergens heen te moeten waar je liever niet heen gaat.

Ik zou het even noemen nog, als je hem toch afmeldt bijvoorbeeld, dat je het een vervelende gang van zaken vond en dat je de tip geeft om daar alerter op te zijn.
Ik zou er geen halszaak van maken. Er was niks aan de hand tenslotte.
,
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
0.00% gewijzigd
m
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:42
99.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier toch graag een gesprek over willen hebben met de de bso.
Jij betaalt voor de opvang dus is het niet meer dan normaal dat ze checken of jouw zoon er is.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
20-02-2018 16:45
Die veiligheid is geen seconde in het geding (geweest) dus daar gaat het juist niet om.
Ja, natuurlijk is die veiligheid al die keren in het geding geweest.

Dit is net zoiets als " niet zeuren dat er geen brandblussers hangen want er is nooit brand uitgebroken "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
20-02-2018 16:45
Die veiligheid is geen seconde in het geding (geweest) dus daar gaat het juist niet om.

TO, lekker voor je zoon dat hij er niet meer heen hoeft omdat jij toch thuis bent! Vreselijk om ergens heen te moeten waar je liever niet heen gaat.

Ik zou het even noemen nog, als je hem toch afmeldt bijvoorbeeld, dat je het een vervelende gang van zaken vond en dat je de tip geeft om daar alerter op te zijn.
Ik zou er geen halszaak van maken. Er was niks aan de hand tenslotte.

Sorry, maar ik snap deze post dus echt niet.
Die veiligheid, daar gaat het dus wel om! Een kind kan dus overal naar toe gaan/worden meegenomen terwijl het op een bso hoort te zitten en dan komt de bso er pas na anderhalf uur achter dat er een kind mist! Dat kan toch niet.

En 'lekker voor zoon dat hij niet meer hoeft omdat TO toch thuis is'? TO is langdurig ziek! Ik denk dat het voor zowel TO als zoon van TO lekkerder was geweest als hij een gezonde moeder had gehad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
20-02-2018 17:15
Sorry, maar ik snap deze post dus echt niet.
Die veiligheid, daar gaat het dus wel om! Een kind kan dus overal naar toe gaan/worden meegenomen terwijl het op een bso hoort te zitten en dan komt de bso er pas na anderhalf uur achter dat er een kind mist! Dat kan toch niet.

En 'lekker voor zoon dat hij niet meer hoeft omdat TO toch thuis is'? TO is langdurig ziek! Ik denk dat het voor zowel TO als zoon van TO lekkerder was geweest als hij een gezonde moeder had gehad.
De kans dat een kind wordt meegenomen is zo goed als nul. En wordt niet groter als een BSO al dan niet belt. We hebben het hier over slordigheid, ze hebben het kind niet in onveiligheid gebracht.

En vanzelfsprekend, lieve gezond, maar nu To toch thuis is, lekker voor zoon. Een geluk bij een ongeluk, zogezegd.
Relax!
Een kind dat wegloopt gebeurt echter weldegelijk. En dat is ook gevaarlijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
20-02-2018 16:40
Zonder officiele klacht blijven dingen meestal gaan zoals ze altijd gingen. En na anderhalf uur ineens tot de ontdekking komen dat er een kind " mist " is natuurlijk belachelijk.
Ja je hebt gelijk, ik dacht nu eens een keer ik ga er wat minder hard in...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
20-02-2018 17:15
Sorry, maar ik snap deze post dus echt niet.
Die veiligheid, daar gaat het dus wel om! Een kind kan dus overal naar toe gaan/worden meegenomen terwijl het op een bso hoort te zitten en dan komt de bso er pas na anderhalf uur achter dat er een kind mist! Dat kan toch niet.

En 'lekker voor zoon dat hij niet meer hoeft omdat TO toch thuis is'? TO is langdurig ziek! Ik denk dat het voor zowel TO als zoon van TO lekkerder was geweest als hij een gezonde moeder had gehad.
Mooi, gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt...
Dat het tot nu toe gelukkig altijd goed is gegaan betekent toch niet dat er iets niet goed zit in de bedrijfsvoering daar?
Je moet er vanuit kunnen gaan dat zij na schooltijd je kind opvangen en dat als ze het kind niet aantreffen, er onmiddellijk maatregelen worden getroffen en niet pas na 1,5 uur.
Het kind van TO was gelukkig nu thuis maar wat nou als hij niet thuis was geweest?
En dat je niet bang hoeft te zijn voor een ontvoering is natuurlijk ook niet in alle gevallen waar, en een vermissing is ook niet ondenkbaar.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Maar je kind was niet vermist hé, was gewoon thuis. Als ik school niet bel hangen ze vrij snel aan de telefoon Laat ik wel bericht achter bellen ze later alsnog, maar wel later, om te verifiëren dat hij idd thuis is. Lijkt me dus eerder zoiets. Wel de melding doorgekregen maar niet compleet en dus ff een check of kind idd thuis was.
Hij was niet weg, hij was afgemeld dus ik vraag me af waar je je druk om maakt.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
15-02-2018 12:54
Ik zou het gesprek weer aangaan. Je ex-man heeft het al gedaan, maar niet voldoende antwoord gekregen. Jij kunt dat gerust zeggen en alsnog een goede verklaring vragen.
Ik vind 1,5 uur ook erg lang.
Maar waarom is dat lang? Kind was toch gewoon thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven