zwemles verplicht inhalen op andere dag & locatie?

15-02-2018 20:41 67 berichten
Mijn zoon heeft op maandag na school zwemlessen van 2 uur. De zwemschool zegt zelf dat ze geen lessen laten inhalen als je die mist; dat zou niet kunnen omdat alle groepen vol zitten, en kinderen dan bij andere leraren en onbekende groepen komen.

Het gekke is dat ze wel aanbieden dat je voor 15 euro per uur een extra zwemles kan boeken om in te halen; hoe dat kan is mij altijd een raadsel want dat zit je nog steeds met volle overige groepen enzo. Ik heb het nooit nagevraagd, maar dit komt op mij over als de minst klantvriendelijke kant van de zwemschool. Geld terug krijg je dus nooit, ook niet als je lang van tevoren weet dat je kind niet kan. Dat is jammer; zoon heeft tot nu toe in een jaar tijd 4 lessen (van 2 uur) overgeslagen.

Nu heeft de zwemschool afgelopen maandag zelf een les gecanceld wegens de waterkwaliteit in het zwembad (zij huren locaties; zijn niet verbonden aan een vast eigen zwembad). En ze hebben gezegd dat ze ons gaan compenseren.

Nu krijg ik een mail dat mijn zoon komende zondag in een dorp een stuk hiervandaan moet komen inhalen; daar hebben ze een inhaalles gepland. Ten eerste heeft mijn man die dag de auto al ergens voor nodig, en zullen meer ouders andere plannen hebben, maar bovendien hebben ze dan dus 2 dagen achter elkaar in totaal 4 uur zwemles, want de maandagles gaat gewoon weer door. Ik denk niet dat mijn zoon dat voor elkaar krijgt; dit vindt het qua concentratie etc. een behoorlijke inspanning.

Moet ik dan maar verstek laten gaan en het verlies weer zelf nemen, of zouden jullie in dit geval zeggen dat je dan 30 euro korting wilt op de volgende 10-lessenkaart?
Geen idee over compensatie, maar zwemlessen van 2 uur lijken me erg pittig!
Bij onze zwemschool kun je ook niet inhalen. Ik denk dat dit is omdat het anders logistiek een rommeltje wordt.
Alle reacties Link kopieren
Zwemlessen konden hier ook niet ingehaald worden, dat vind ik niet zo raar. Als jullie niet kunnen voor de inhaalles op een andere dag en andere locatie zou ik het logisch vinden dat dit niet op jullie kosten is. Korting op de volgende leskaart of terugstorten lijkt mij logisch.
Vind t sowieso raar dat ze lessen afboeken van een 10- rittenkaart als je 24 uur van te voren afzegt. En inhalen op een dag die door hen bepaalt wordt kan natuurlijk ook niet.
Twee uur zwemles? :woa:
Alle reacties Link kopieren
Een zwemles van 4uur lijkt mij een beetje teveel van het goede...
Twee uur? Jeetje... hier zijn ze na 45 minuten al op
Ze geven aan 't eind van de rit / kaart maar een gratis les.
Of ze leggen een bus in van 't eigenlijke zwembad naar dat ander zwembad.

Veel kans dat 3/4de van de mensen andere plannen heeft of had ...
Zou mooi verdiend zijn dus ... 30 euro vangen voor niets terwijl ze zelf annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Twee uur naar zwemles?! Ik zie iedere dag kinderen die drie kwartier les hebben gehad en dan zijn ze er echt wel klaar mee.
Ik zou overstappen naar een ander.
Is dit zo'n turbocursus?

Ze kunnen niet en ze bieden je een alternatief. Dat is misschien niet het handigste alternatief, maar je kind kan in ieder geval komen zwemmen.
Zijn hun voorwaarden tussentijds veranderd, zou je op kunnen zeggen. Anders moet je hun starheid maar accepteren, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt dat je hier niet mee akkoord hoeft te gaan. Geld terug lijkt me.
Die lessen van 2 uur: mijn jongste had lessen van 1,5 uur voor A, ging prima! Pauze erin met wat drinken en een sultana, kind vond t leuk en heeft snel en goed leren zwemmen. Mijn oudste is een heel ander kind, voor haar zou t geen goed idee geweest zijn. Die had in t begin echt meer dan genoeg aan een uurtje. Haar B en C heeft ze trouwens wel gedaan met lessen van 2 uur, dat ging prima. Dus zo raar vind ik dat niet. Maargoed, dat is niet de vraag van TO...
vrouwjagersma schreef:
15-02-2018 21:03
Is dit zo'n turbocursus?

Hij zwemt al een jaar lees ik. Niet echt turbo..
rianne323 schreef:
15-02-2018 21:08
Hij zwemt al een jaar lees ik. Niet echt turbo..
Ik ken lessen van twee uur alleen uit die hoek. Het is een vrij lange les voor de doelgroep.
Alle reacties Link kopieren
2 uur vind ik heel lang. Houdt hij het zo lang vol? Inhalen kon hier ook niet.
nouschi wijzigde dit bericht op 15-02-2018 21:38
0.65% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe oud is je kind? Lessen van 2 uur achter elkaar zijn toch nooit effectief bij een jong kind? Ik denk dat 2x per week veel effectiever is.
Lieve meedenkers, het probleem zit niet in de lesduur; zoon is bijna 8 en kan die 2 uur aan. Het is ook met een pauze enzo. Hij mocht van ons kiezen of hij wilde overstappen naar een andere zwemgroep op zaterdag (met dezelfde docenten) waar ze maar 1 uur lessen, maar dat wilde hij niet omdat het water daar kouder was. Zijn keus...

Het punt is meer dat ik vandaag hoor dat de inhaalmogelijkheid komende zondag is, en dat dat zowel voor ons niet uitkomt qua planning, maar ook voor de leerlingen ineens een nog grotere inspanning betekent (2 dagen achter elkaar naar zwemles).

Hun voorwaarden zijn heel streng; als ik zoon niet breng naar een gewone les, is mijn geld weg. Nu vraag ik me af of ik het omgekeerde kan zeggen: geen les is gewoon geen geld, dus stort maar terug of geef korting bij de volgende rekening.

Is het geboden alternatief gelijkwaardig aan een reguliere zwemles, of mag je ouders niet zo overvallen (en de kinderen opzadelen met 2 lesdagen na elkaar)?
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
15-02-2018 21:36
Lieve meedenkers, het probleem zit niet in de lesduur; zoon is bijna 8 en kan die 2 uur aan. Het is ook met een pauze enzo. Hij mocht van ons kiezen of hij wilde overstappen naar een andere zwemgroep op zaterdag (met dezelfde docenten) waar ze maar 1 uur lessen, maar dat wilde hij niet omdat het water daar kouder was. Zijn keus...

Het punt is meer dat ik vandaag hoor dat de inhaalmogelijkheid komende zondag is, en dat dat zowel voor ons niet uitkomt qua planning, maar ook voor de leerlingen ineens een nog grotere inspanning betekent (2 dagen achter elkaar naar zwemles).

Hun voorwaarden zijn heel streng; als ik zoon niet breng naar een gewone les, is mijn geld weg. Nu vraag ik me af of ik het omgekeerde kan zeggen: geen les is gewoon geen geld, dus stort maar terug of geef korting bij de volgende rekening.

Is het geboden alternatief gelijkwaardig aan een reguliere zwemles, of mag je ouders niet zo overvallen (en de kinderen opzadelen met 2 lesdagen na elkaar)?
Twee lesdagen na elkaar vind ik niet zo'n probleem, maar de oplossing past jullie niet, andere lokatie en andere dag, en dat kan jullie geen geld kosten.
Ze annuleren de les en bieden een alternatief. Dat dat alternatief jou niet bevalt daar hebben zij geen boodschap aan vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kon je ze wel inhalen, je had zo’n digitaal plansysteem en kon kijken waar dan nog een plekje vrij was op hetzelfde niveau en bij welke docent. Maar het was idd soms wel lastig om nog een plekje te vinden. Hier hadden ze 1x per week een uur les. Het is aan jezelf of je gebruik van de mogelijkheid maakt of niet. Wij hebben ook een periode verder weg moeten zwemmen ivm verbouwing zwembad.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
15-02-2018 21:36
Lieve meedenkers, het probleem zit niet in de lesduur; zoon is bijna 8 en kan die 2 uur aan. Het is ook met een pauze enzo. Hij mocht van ons kiezen of hij wilde overstappen naar een andere zwemgroep op zaterdag (met dezelfde docenten) waar ze maar 1 uur lessen, maar dat wilde hij niet omdat het water daar kouder was. Zijn keus...

Het punt is meer dat ik vandaag hoor dat de inhaalmogelijkheid komende zondag is, en dat dat zowel voor ons niet uitkomt qua planning, maar ook voor de leerlingen ineens een nog grotere inspanning betekent (2 dagen achter elkaar naar zwemles).

Hun voorwaarden zijn heel streng; als ik zoon niet breng naar een gewone les, is mijn geld weg. Nu vraag ik me af of ik het omgekeerde kan zeggen: geen les is gewoon geen geld, dus stort maar terug of geef korting bij de volgende rekening.

Is het geboden alternatief gelijkwaardig aan een reguliere zwemles, of mag je ouders niet zo overvallen (en de kinderen opzadelen met 2 lesdagen na elkaar)?
Dat vind ik geen opzadelen. Wat maakt het uit dat het 2 dagen achter elkaar zijn? Ze bieden een alternatief, niet het handigste misschien maar zo is het nou eenmaal. Zou er geen drama van maken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
15-02-2018 21:41
Dat vind ik geen opzadelen. Wat maakt het uit dat het 2 dagen achter elkaar zijn? Ze bieden een alternatief, niet het handigste misschien maar zo is het nou eenmaal. Zou er geen drama van maken.
Ik noem het opzadelen omdat het dus neerkomt op 4 uur zwemmen in 2 dagen. Dat vind ik iets anders dan 2 uur in de week.
blijmetmij schreef:
15-02-2018 21:43
Ik noem het opzadelen omdat het dus neerkomt op 4 uur zwemmen in 2 dagen. Dat vind ik iets anders dan 2 uur in de week.
Wees blij dat je mag inhalen. Bij ons zijn er vaste tijden en betaal je. Of je er bent of niet. Afzeggen kan niet eens.

Dit gaat maar om 1 keertje, je zoon krijgt er niks van hoor. Hij is ook al 8 lees ik, geen kleutertje van 4 meer.
Alle reacties Link kopieren
Geitenbreier schreef:
15-02-2018 21:40
Ze annuleren de les en bieden een alternatief. Dat dat alternatief jou niet bevalt daar hebben zij geen boodschap aan vrees ik.
Dit idd
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
15-02-2018 21:43
Ik noem het opzadelen omdat het dus neerkomt op 4 uur zwemmen in 2 dagen. Dat vind ik iets anders dan 2 uur in de week.
Maar je zegt dat hij het prima volhoudt, waarom zou het de tweede dag dan anders zijn? Je bent een dag later toch niet nog moe van de zwemles van de vorige dag?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven