Buitenspeelgoed ideeën

18-02-2018 09:01 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben op zoek naar buitenspeelgoed waar onze kinderen zich straks in het voorjaar uren mee kunnen vermaken. Ik heb een peuter van dan 3,5 jaar en een dreumes van bijna 2. Allebei energieke jongens, vooral de dreumes. Deze laatste is ook snel in zijn fysieke ontwikkeling, klimt zonder problemen op de hoogste glijbanen enz. Is nergens bang voor.

Wij hebben een kleine tuin, voor het grootste deel gras. Fietsjes, kleine glijbaan en zandbak is er wel. Maar we zoeken iets waar we vooral de dreumes mee kunnen uitdagen, dat hij lekker kan bewegen en zijn energie kwijt kan.

Waarmee spelen jullie kinderen uren buiten?
Alle reacties Link kopieren
Trampoline.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waterbaanachtig iets.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zwembadje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Trampoline! Met net :-D. Ook leuk om zelf op te springen!
Alle reacties Link kopieren
Trampoline
Alle reacties Link kopieren
Trampoline dus!

Maar ja, voordat je het weet staat TO bootcamptrainingen te geven in haar achtertuin. Dat is een dunne lijn...
Tractor met karretje. Fiets.
Bakjes en schepjes etc waarin van alles wordt gemengd.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
18-02-2018 09:04
Zwembadje.

Want daar kun je je in het voorjaar zo lekker urenlang mee vermaken :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Trampoline. Wordt hier in de zomer al ruim 6 jaar lang dagelijks gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Alles met wieltjes, kliederen met balpennen (jezelf volkladden), zandbak en vormpjes, alles wat op de straattegels te vinden en te zien was zoals onkruid en stenen.

Wat later nog meer toestellen met wielen zoals een grotere step, schaatsen, rolschaatsen en skeeleren. Met rolschaatsen heb ik de ergste builen en geschaafde knieën opgelopen waar ik nog littekens van heb.

Verder mikken met een grote bal, bijvoorbeeld op de stoeprand aan de overkant of alles waardoor hij terugstuiterde, vechten om de bal met de hond, touwtrekken met de hond, hoelahoep (nog later) en badminton (sjieke naam voor racketten of shuttelen). Toeuw aan boom of lantarenpaal en daaraan schommelen of slingeren (een echte schommel was een droom), boodschappen doen voor mama, flessen zoeken voor statiegeld, marktkooplui "helpen" voor restanten die ik als een trofee mee naar huis sjouwde. Vooral planten zoals viooltjes vond ik geweldig maar ik heb ook partijen vlees gekregen. We zijn daar niet ziek van geworden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
En last but not least: geld zoeken buiten!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een tractor met karretje maar dat vind ik in een kleine tuin echt een nachtmerrie. Je kunt geen kant op.

Ik wil ook een trampoline :)
Alle reacties Link kopieren
(Modder) keuken is hier ook een hit.
Alle reacties Link kopieren
Ook zwemmen vond ik geweldig. Ik had al droogzwemles gekregen bij de grotere kinderen voordat ik (veel later) op zwemles mocht. Met de buik op een keukenstoel en dan zwembewegingen maken . Ik heb zelfs eens de douchebak tot de rand vol laten lopen omdat dat me iets dichterbij mijn zwemdroom bracht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Big Bobby Car.
Onverslijtbaar, volwassen kerels racen ermee de berg af.


https://youtu.be/l6jPgNtlrs8
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Trampoline is hier ook een succes. Bij onze peuter als bij de 9-jarigen tweeling.

Verder hebben we een schommel en zandbak (en zwembad bij mooi weer) maar die halen t bij lange na niet bij de trampoline. Watertafel is dan wel weer leuk voor peuter. En uiteraard plantjes water geven met gietertje of zelf spelen met de buitenkraan.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
En een plastic tent/speelhuisje opzetten is ook leuk. Scheelt veel ruimte met een permanent speelhuisje.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Zelf een wigwam maken van stokken en een laken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Snoesje666 schreef:
18-02-2018 09:39
Big Bobby Car.
Onverslijtbaar, volwassen kerels racen ermee de berg af.


https://youtu.be/l6jPgNtlrs8
Maar is in een kleine tuin niet leuk. Wel ergens waar je de ruimte hebt, dan is het superleuk.
Alle reacties Link kopieren
Ook ringen vond ik geweldig. Slingeren, aan handen of vooral benen, vogelnestjes. Eigenlijk heel goed voor de spieren ook.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Trampoline!

Wij hebben een van 4 meter diameter en elk kind dat hier woont of op bezoek komt is er dol op en ze kunnen er wel heel veel energie op kwijt.

Wij beperken het in tijd wel een beetje mbt burenhinder en we hebben de trampoline zo gezet dat de kinderen niet bij elke sprong los in de buurtuinen kijken.

De oudste 2 gebruiken de trampoline als hangplek en de jongste twee (11 en 13) spelen er nog echt op :)
Hier twee meisjes in dezelfde leeftijd. De watertafel doet het hier heel goed, zijn ze een lange tijd zoet mee. Maar we spelen sinds kort ook spelletjes met ze in de tuin zoals ‘Anna Maria Koekkoek’ en ‘Schipper mag ik overvaren’. Die van twee hobbelt er lachend achteraan maar begrijpt de essentie van het spel wel. Na een half uur zijn het twee makke lammetjes, zo moe zijn ze dan. 😇 Maar ze vinden het geweldig leuk!
Alle reacties Link kopieren
Stoepkrijt, speelhuisje, picknicktafel, tunnel waar je doorheen kunt kruipen. Schep bezem en hark en eigen stukje in de tuin om te tuinieren.
Alle reacties Link kopieren
En TO, wat vind je ervan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven