Zoontje 16weken

19-02-2018 08:44 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje van 16wk nu slaap snachts van 10 tot 8 maar volgens bureau is op deze leeftijd beter 8uur er tussen.. Maar ze willen wel naar 4 voedingen. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker laten slapen als hij het goed doet. Mijn dochter deed dat ook, heerlijk toch? Geniet ervan!
Is ie gezond & gelukkig met slapen van 10 tot 8 uur? Ja?

Niks aan doen :thumbsup:
Gewoon laten kletsen. Tenzij hij niet goed groeit of niet tevreden is ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Ja tevreden kereltje gezond en gelukkig.. soms lastig het bureau altijd wel wat te zeuren
Alle reacties Link kopieren
laten slapen. die overstap naar 4 voedingen komt wel als je binnenkort met hapjes start. dochter hield hier zelfs mét vaste voeding vast aan haar flessen... ook zij sliep van 10-7 of zo, dus geniet van je nachtrust! zolang hij tevreden is, goed ontwikkelt, groeit en bijkomt, hoef je niets te veranderen
Alle reacties Link kopieren
Slapende baby's niet wakker maken hoor. Lekker laten slapen en geniet er van.

En het aantal flessen, ik geef geen flesvoeding dus geen ervaring mee maar zoon van een half jaar drinkt nog 8 a 9 keer per 24 uur. De oudste dronk op deze leeftijd 4 keer per 24 uur, ze deden hier de aanpassingen zelf naar meer of minder drinken per keer en aantal keren.
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag heb ik toevallig voor onze 13 weken oud zoontje gevraagd vorige week, omdat hij soms ook zo lang slaapt. Volgens de CB arts kon het geen kwaad. Ze geven zelf wel aan wanneer ze honger hebben en zolang hij tevreden is kon ik het zo laten. Maar 4 flessen gaf de arts ook nog aan gebeurt bij ongeveer 8 maanden.
Laten gaan, het gaat toch goed zo?
Hij wordt vanzelf groot ;)
Lekker zo laten.
Alle reacties Link kopieren
Dat advies van max. 8 uur tussen twee voedingen gold hier tot 3 maanden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
MissTiek2015 schreef:
19-02-2018 08:53
laten slapen. die overstap naar 4 voedingen komt wel als je binnenkort met hapjes start. dochter hield hier zelfs mét vaste voeding vast aan haar flessen... ook zij sliep van 10-7 of zo, dus geniet van je nachtrust! zolang hij tevreden is, goed ontwikkelt, groeit en bijkomt, hoef je niets te veranderen


Hier ook :) Zoon vond het prima dat we hem vaste voeding gaven maar wilde gewoon na twee boterhammen zijn fles van 210ml. Dat bleef tot hij echt mobiel werd en snel ging kruipen/schuifelen.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
19-02-2018 09:02
Hier ook :) Zoon vond het prima dat we hem vaste voeding gaven maar wilde gewoon na twee boterhammen zijn fles van 210ml. Dat bleef tot hij echt mobiel werd en snel ging kruipen/schuifelen.
haha :) ... hier duurde het tot we ze moesten "verplichten" te minderen met flessen... ze was nogal vaak "overeten" en gaf bij momenten dan wat terug... dat was voor ons het teken om er een fles van tussen te laten. een tweede reden om ze te behouden was dat mevrouw weigerde om water te drinken... nu is het nog teeds weinig (bijna 2), en dagen amper een slokje (nu dus 2x 160 melk per dag, en hooguit 100-150ml water op goeie dagen)... dus fles behouden (evt verdund) was de enige optie om vocht binnen te krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Bij een hele kleine baby moet je er niet te lang tussen laten omdat de bloedsuikerspiegel dan erg kan dalen maar bij een gezonde baby van 16 weken hoef je je daar niet druk meer om te maken. Wat het aantal flessen betreft heb ik altijd gewoon gegeven wat ze wilde en wanneer ze wilde waarbij ik natuurlijk wel het maximum in de gaten hield. Leuk dat het CB wilde dat kind vier grote flessen drinkt maar als mijn kind liever 5 kleineren flessen wilde vond ik dat ook prima. Je kan een kind niet dwingen meer te drinken en je kan het ook geen honger laten lijden omdat het niet genoeg op heeft en alweer honger heeft ruim voor de volgende fles.

Baby's zijn geen machines die allemaal hetzelfde in elkaar zitten maar dat lijken sommige CB medewerkers niet te snappen. Ik kreeg ooit te horen dat mijn kind nog niet mocht staan want het was te jong. Kind trok zichzelf op aan de spijlen van de box en ging dus helemaal zelf staan, deed ik niets aan. Maar ja dat mocht echt niet hoor! Toen heb ik maar gevraagd of ik mijn kind soms aan de bodem van de box moest vastbinden om het te voorkomen?? Maar dat hoefde nou ook weer niet, dus ben ik opgestaan en weggegaan. Echt vermoeiend zulke dingen..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ja vind het soms lastig eerste kindje en hij groeit ook te hard is 65cm en 7.5kilo maar hij krijg nog niet eens de voeding die die moet hebben. Maar hij is gezond heeft het naar zijn zin.. Ik geniet zoveel dat mogelijk is.. En is gewoon een lekker ventje. Bedankt voor jullie berichtjes
Alle reacties Link kopieren
sterretje2013 schreef:
19-02-2018 10:10
Ja vind het soms lastig eerste kindje en hij groeit ook te hard is 65cm en 7.5kilo maar hij krijg nog niet eens de voeding die die moet hebben. Maar hij is gezond heeft het naar zijn zin.. Ik geniet zoveel dat mogelijk is.. En is gewoon een lekker ventje. Bedankt voor jullie berichtjes

Hebben ze dat zo gezegd? Want als ik zo even kijk zit je zoontje op de +1 lijn en dat is echt niet overdreven groot of zorgelijk. Als hij goed groeit en daar lijkt het wel op dan drinkt hij ook niet minder dan hij moet hebben. Je zoontje heeft zoveel nodig dat hij goed groeit, zich goed ontwikkeld, vrolijk en alert is. Als dat allemaal goed gaat dan is er helemaal niets aan de hand en kun je het cb gewoon laten praten met hun schema's en boekjes. Zo een eerste kindje is ook spannend maar laat je niet gek maken door wat moet volgens het cb of het boekje, kijk naar hoe je kind het doet en ga daarvan uit.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij groeit je zoon helemaal prima. Mijn dochter is 11 weken oud. Zij heeft geslapen van 21:00u tot 07:00u. :cheer:
Dit doet ze trouwens niet elke nacht hoor. Maar de keren dat ze wel langer slaapt ben ik blij.
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
19-02-2018 09:20
. Kind trok zichzelf op aan de spijlen van de box en ging dus helemaal zelf staan, deed ik niets aan. Maar ja dat mocht echt niet hoor! Toen heb ik maar gevraagd of ik mijn kind soms aan de bodem van de box moest vastbinden om het te voorkomen?? Maar dat hoefde nou ook weer niet, dus ben ik opgestaan en weggegaan. Echt vermoeiend zulke dingen..
:rofl:
Die van mij mag nog niet omrollen, want dan kan hij wel eens gefrustreerd raken als het niet lukt. Ik mocht hem ook niet vastbinden :rofl:
Met vier voedingen er in de nacht max 8 uur tussen laten is onmogelijk. Het is of miscommunicatie geweest tussen jullie of je hebt de pech een rare verpleegkundige of arts te treffen op dit consultatiebureau deze keer.

Gewoon verder niet meer over nadenken en doorgaan met hoe je het nu doet.
Alle reacties Link kopieren
Javadeel schreef:
19-02-2018 12:12
:rofl:
Die van mij mag nog niet omrollen, want dan kan hij wel eens gefrustreerd raken als het niet lukt. Ik mocht hem ook niet vastbinden :rofl:

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om zoveel domheid bij een instantie die over zuigelingen gaat.. Bijna alle baby's hebben last van frustratie omdat dingen niet lukken, dat is logisch want ze kunnen nieuwe dingen niet in een keer zonder oefenen. Die opmerkingen over te vroeg slaan echt nergens op als het om iets gaat dat een kind zelf doet vooral omdat je er als ouder niets aan kan doen dat niet zeker weten veel schadelijker is zoals vastbinden. Echt hoe komen ze hierop? Soms krijg ik toch erg het gevoel dat het cb een soort afvoerputje is voor personeel dat niet goed genoeg is voor de echte medische wereld en dat ze dan maar daar gaan werken omdat ze zich dan gewoon aan grafiekjes kunnen houden en niet teveel zelfstandig na hoeven te denken..

Mijn veel te vroeg staande kind liep met 9 maanden los (en de mevrouw van het cb zag meteen dat kind veel te klein was voor de leeftijd toen we binnen kwamen lopen ondanks dat ze de geboortedatum wist..) en is inmiddels boven de 20 en een kerngezonde student. Blijkbaar niets overgehouden aan dat veel te vroege staan.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ja cb die denken indd alles beter te weten.. soms denk ik ik ga voor de prikjes en v oor se rest laat ik ze kletsen
Me zoontje spuugde veel toen moest ik Johannes pitmeel gebruiken toen huilde hij ander half uur k gebeld gevraagd wat te doen antwoord was u heeft een keus of we huilende baby of een spuugende baby..

Maar fijn dat ik het hier kan delen en ervaringen kan lezen
Alle reacties Link kopieren
@sterrentje zijden ze dat echt?? Lekkere keuzes ook.

Ik verbaas mij bij ons CB altijd over dat ik totaal geen inspraak heb over de volgende afspraak. Mevrouw het word 5 maart om 12:10. Ik dan kan ik niet. Okay dan wordt het 21 maart. Maar dan zit er wel te lang tussen met de inentingen. U kunt wel 7 maart apart komen voor de inentingen. Zucht doen we dat wel. Herkenbaar?
Alle reacties Link kopieren
sterretje2013 schreef:
19-02-2018 08:52
Ja tevreden kereltje gezond en gelukkig.. soms lastig het bureau altijd wel wat te zeuren
De natuur is mooi, niets aan veranderen Gelukkig maken ze baby's met een alarm Gaat vanzelf af bij honger of ander ongenoegen
Alle reacties Link kopieren
Kaartje 1 bij ons heb je ook weinig te zegge dat klopt.. hier kan je op dinsdag ochtend of donderdag middag maar of je kom altijd op dinsdag of donderdag je mag niet ruilen

Nina1966 indd fijn dat ze gaan huilen als ze honger hebben.. En dat de natuur het zo regel.. dus geern regeltjes nodig haha
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-02-2018 14:14
De natuur is mooi, niets aan veranderen Gelukkig maken ze baby's met een alarm Gaat vanzelf af bij honger of ander ongenoegen
Helaas niet bij alle baby's.
Ik weet dat dat uitzonderingen zijn, maar ik heb er zo eentje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven