Dilemma

19-02-2018 13:03 25 berichten
Na 10 jaar gaan man en ik eindelijk samen een weekendje weg.
Man weet nergens van, verrassing voor z'n verjaardag.
Nou is mijn dilemma dat oudste kind van 10 jaar een chronische ziekte heeft. Gaat logeren op een adres waar kind vaker logeert en waar we nog nooit naar toe moesten omdat er iets misging qua ziekte.
Kind van 8 heeft heimwee en moeite met logeren. Nu gaat deze naar een adres waar het meestal wel goed gaat. Jongste kind geeft sowieso geen problemen.

De plek waar ik graag heen wil is zo'n 2,5 uur rijden. Maar stel dat we wel terug moeten ivm ziekte van zoon dan rij je niet ff weer terug naar hotel.
Of we gaan dichterbij huis en kunnen op en neer mocht er echt iets zijn.

Oudste kind kan meeste dingen zelf handelen qua ziekte maar niet alles. De kans dat er iets mis gaat is klein maar wel aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nu precies je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Of je ver weg moet of dichterbij, that's the question?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus de keuze is tussen “echt leuk met minimaal risico” en “quasi-leuk maar eigenlijk draait alles weer om de kinderen”?

Lastig hoor
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Joh als je voor het eerst in 10 jaar samen weggaat dan is alles toch leuk? Ik zou dan gewoon iets dichterbij zoeken, dan zit je daar zelf ook een stuk meer ontspannen.

In welke regio zoek je iets? Misschien kunnen we meedenken
Bumba1985 schreef:
19-02-2018 13:09
Joh als je voor het eerst in 10 jaar samen weggaat dan is alles toch leuk? Ik zou dan gewoon iets dichterbij zoeken, dan zit je daar zelf ook een stuk meer ontspannen.
Dit.
Nederland is klein dus genoeg leuks op max. een uur afstand zou ik denken.
De vraag is idd verder weg en het risico nemen of dichterbij.
Verder weg is zee, dichterbij is Veluwe.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:17
De vraag is idd verder weg en het risico nemen of dichterbij.
Verder weg is zee, dichterbij is Veluwe.
Verder weg is je man prioriteit, dichterbij is je zorg, over overbezorgdheid, prioriteit.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
19-02-2018 13:09
Dus de keuze is tussen “echt leuk met minimaal risico” en “quasi-leuk maar eigenlijk draait alles weer om de kinderen”?

Lastig hoor
Het risico is klein, maar als er materiaal vervangen moet worden bij kind en dat lukt niet over de telefoon moeten we echt terug.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:17
De vraag is idd verder weg en het risico nemen of dichterbij.
Verder weg is zee, dichterbij is Veluwe.
Doe eens gek, gooi je haar los en ga naar de zee.Goeie tijd van het jaar ook om uit te waaien op het strand....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:18
Het risico is klein, maar als er materiaal vervangen moet worden bij kind en dat lukt niet over de telefoon moeten we echt terug.
Keuzes, keuzes.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je geeft zelf aan dat de kans klein is. En ik neem aan dat de mensen waar je je oudste achterlaat bekwaam genoeg vindt om te handelen als er wel iets gebeurt, anders laat je hem daar niet logeren.

Ik zou dus lekker naar zee gaan als ik jou was. Geniet ervan met zijn tweetjes, mag best!
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:18
Het risico is klein, maar als er materiaal vervangen moet worden bij kind en dat lukt niet over de telefoon moeten we echt terug.
En als jongste het niet trekt met zijn heimwee; ga je dan ook terug?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Falathiel schreef:
19-02-2018 13:19
Je geeft zelf aan dat de kans klein is. En ik neem aan dat de mensen waar je je oudste achterlaat bekwaam genoeg vindt om te handelen als er wel iets gebeurt, anders laat je hem daar niet logeren.

Ik zou dus lekker naar zee gaan als ik jou was. Geniet ervan met zijn tweetjes, mag best!
dit. 2,5 uur rijden is nou ook weer niet zo onoverkomelijk. Zorg voor reservemateriaal, loop met het logeergezin nog even door hoe het materiaal vervangen moet worden en gaan.
Het klinkt alsof je moeite hebt met loslaten.
dubbel ook niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Als het materiaal vervangen niet lukt, kan je zoon dan niet terecht bij de huisarts(enpost), of de EHBO oid ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
2,5 uur rijden is zo erg toch niet?
Oké thnx voor jullie reacties.
We gaan naar de kust !!

Idd er is wel een ziekenhuis mocht het helemaal niet lukken.
En 2 uur rijden is de wereld ook niet.
Hetgene waar jij het meeste rust ervaart en er daarom optimaal van kunt genieten. Anders zit je je de hele tijd zorgen te maken en ben je toch niet op je gemak.
Alle reacties Link kopieren
Denk je zelf van je weekend te kunnen genieten als je weet dat als het misgaat je zover weg bent en je dan ook je hele weekend kwijt bent? Persoonlijk zou ik dan namelijk niet echt kunnen genieten van mijn vrije weekend. Ik zou dus dichterbij gaan en als je oudste hopelijk over een paar jaar wel alles zelf kan verder weg gaan. Ik vind 2,5 uur wel lang om heen en weer te rijden, dat is totaal wel 5 uur extra reizen natuurlijk. Dat vind ik wel lang op een weekend.

De huisartsenpost of ehbo zou ik mijn kind en de mensen die oppassen liever niet aandoen. Ik zat laatst op de ehbo en er waren meer dan 40(!!!) wachtende. Dus als er geen spoed bij is (en zo klinkt het niet als er ook 2,5 uur gewacht kan worden op ouders) dan zit je daar dus de halve dag.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:45
Oké thnx voor jullie reacties.
We gaan naar de kust !!

Idd er is wel een ziekenhuis mocht het helemaal niet lukken.
En 2 uur rijden is de wereld ook niet.
Veel plezier!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:18
Het risico is klein, maar als er materiaal vervangen moet worden bij kind en dat lukt niet over de telefoon moeten we echt terug.

Dat kan ook niet in het ziekenhuis, bij de dokterspost of wat dan ook? Je kunt het niet preventief vervangen?

Wij gingen naar New York. Geen chronisch ziek kind, maar als er dan iets gebeurt duurt het een dag voordat je er bent. Wij hadden gelukkig het vertrouwen dat familie goede hulp zou zoeken en zou kunnen beslissen wat er wel en niet gedaan zou mogen/kunnen worden.

Ook een gezond kind kan ineens heel ziek worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een kind van 8 dat last heeft van heimwee niet verplicht uit logeren sturen.

Tel daar bij op dat je oudste misschien hulp nodig heeft die het logeeradres niet kan bieden.

Eindconclusie ik zou dus geen weekendje weg gaan.

Vraag een oppas en ga een avondje uit is ook leuk.
Vakantie en weekendjes weg doe je dan maar samen met je kinderen.
Mth85 schreef:
19-02-2018 13:45
Oké thnx voor jullie reacties.
We gaan naar de kust !!

Idd er is wel een ziekenhuis mocht het helemaal niet lukken.
En 2 uur rijden is de wereld ook niet.
Mooi zo, veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven