Jillz 0.0 drinken

19-02-2018 15:14 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was spelen bij een vriendin ( beiden 11) en vriendin dronk Jilz 0.0. Dochterlief belde mij of ze dat ook mocht drinken. Uiteindelijk na overleg met man besloten dat het niet mocht want lijkt teveel op alcohol en dat willen wij niet stimuleren ( zeker niet bij een 11-jarige).
Ben benieuwd hoe jullie er over denken? Ben ik te streng? Of geven jullie dit ook niet? Zo, vanaf welke leeftijd kan het wel?

Vanaf welke leeftijd mag jouw kind 0.0 drinken

Totaal aantal stemmen: 104

16 + (51%)
15 (14%)
14 (12%)
13 (1%)
12 en jonger (22%)
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Zou ik niet doen nee, wat een onzin. Misschien als ze 16 is. Lijkt idd te veel op drank.
Neem een glas ranja.
Het kind is 11!
Hier geen 0.0 onzin.
Nooit.
Ze drinken als volwassene ook geen 0.0 maar gewoon bier. Dat drink je om dronken te worden, niet omdat het lekker is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe denken jullie dan over jip en Janneke kinderchampagne?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet doen denk ik, idd omdat het teveel op alcohol lijkt en het echt een "volwassenen" drankje is. Misschien vanaf een jaar of 14/15 ofzo, 11 jaar is nog echt een kind.
goed trouwens dat je dochter je daarover opbelde!
Ik dronk rond mijn 11de Shandy. Alleen op vakantie of een feestje en daar zat/zit 0.5 procent alcohol in. Dit was volgens mij in die tijd (begin jaren 90) niet ongebruikelijk om aan je tiener te geven.

Mijn eerste gevoel is daarom dat ik het mijn kind ook gewoon zou toestaan, maar de tijden zijn natuurlijk wel een beetje veranderd. Ik weet het eigenlijk dus niet echt wat ik zou doen als ik in jouw schoenen stond.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 15:19
Hoe denken jullie dan over jip en Janneke kinderchampagne?
Goeie vraag ;-)
Mijn kinderen (7 en 5) drinken dat niet omdat ze prik niet lekker vinden. Maar als ze het wel lekker zouden vinden zou ik het wel geven, dat is echt speciaal iets voor kleine kinderen, jillz is toch meer een drankje voor de "grote mensen" (vind ik dan)
Alle reacties Link kopieren
gateway
razzmatazz wijzigde dit bericht op 19-02-2018 15:24
Reden: dubbel
98.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doen. En dan met chocoladesigaretten erbij
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
nou over je dochter hoef je je geen zorgen te maken, over haar vriendin zou ik even wat vragen stellen wel...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Jip en Janneke champagne kopen wij wel altijd met nieuw jaar. Dat is ook gewoon appelsap met prik net als Jillz alleen voelt het voor mij wel anders. Jillz is gemaakt voor volwassenen en Jip en Janneke champagne niet.

Ik was ook erg blij dat zij belde om het te vragen... ook al was zij niet blij met het antwoord.. Nu hopen dat zij sterk genoeg is om zich aan de afspraak te houden en niet stiekem te drinken. Mooi gespreksonderwerp vanavond bij het eten.

Ik dronk vroeger ook wel eens een slokje bier uit mijn vaders glas of een glaasje wijn met kerst maar nu weten we gewoon beter hoe schadelijk het is voor hersenen in de groei.
ach.. ik doe ook maar wat..
Nee.

Jip &Janneke champagne is duidelijik voor kinderen bedoeld, dus daar heb ik geen moeite mee voor die 2x per jaar (verjaardag en oud&nieuw). Al vindt zoon prik vies.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn nog niet zover, lusten ook geen prik, maar mijn neeftje mocht vanaf zijn 12e bij gelegenheden af en toe een radler 0.0. Niet zomaar en ook niet iedere dag, maar bij een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
19-02-2018 15:22
Goeie vraag ;-)
Mijn kinderen (7 en 5) drinken dat niet omdat ze prik niet lekker vinden. Maar als ze het wel lekker zouden vinden zou ik het wel geven, dat is echt speciaal iets voor kleine kinderen, jillz is toch meer een drankje voor de "grote mensen" (vind ik dan)
Omdat er J&J op staat is het toch anders, he? Ondanks de vorm van de fles en de term " champagne " ?

Ik zou voor een héél feestelijke gebeurtenis het voor een keertje wel vinden kunnen; wat dan ook met 0.0 alcohol . Spelen bij een vriendinnetje vind ik geen héél erg feestelijke gebeurtenis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Jip en Janneke is overduidelijk kind gericht. Jilzz is voorvolwassenrn Mijn 11 jarige had dit niet gemogen
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zó ontzettend veel soorten frisdranken en sapjes. Waarom dan persé iets wat een alcoholvrije variant van een alcoholhoudende drank is? Ik snap dat echt niet. Jip & Jannekechampagne zou ik alleen overwegen als er een héél speciale gelegenheid is (bruiloft, jubileumfeest) maar zeker niet als doordeweeks drankje.
Alle reacties Link kopieren
Geef uw kinderen met Kerstmis of Nieuwjaar geen kinderchampagne', waarschuwt de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen (VAD). ‘Zo leer je ze onbewust dat je moet drinken op een feestje.'







De volgende dagen en weken zal de champagne in Vlaanderen rijkelijk vloeien. En voor de kinderen zullen er zonder twijfel ook honderden flessen Kidibul en konsoorten knallen. Maar net dat laatste is een doorn in het oog van de VAD. ‘Welke boodschap geven we hiermee aan onze kinderen?', reageert directeur Marijs Geirnaert. ‘Een kind moet je duidelijk maken dat alcohol iets is voor volwassenen, voor de grote mensen. Door ze kinderchampagne te serveren doe je net het tegenovergestelde. Je leert ze dat het zeer normaal is dat ook zij zo'n feestdrankje krijgen. Erger nog, op die manier krijgen ze het idee dat drinken en feestvieren bij elkaar horen.'

Chocoladesigaretten

‘En ik hoor mensen nu al zeggen dat het allemaal onschuldig is omdat er geen alcohol in zit', zegt ze nog. ‘Maar waarom geven we die chocoladesigaretten dan niet meer aan kinderen? Omdat veel ouders intussen beseffen dat je de kleintjes daarmee leert dat roken cool is. Hoog tijd dat we inzien dat we dat ook doen met kinderchampagne.'
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
19-02-2018 15:29
Nee. Jip en Janneke is overduidelijk kind gericht.
ja, dat waren kauwgum- en chocoladepeuken ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 15:28
Omdat er J&J op staat is het toch anders, he? Ondanks de vorm van de fles en de term " champagne " ?

Ik zou voor een héél feestelijke gebeurtenis het voor een keertje wel vinden kunnen; wat dan ook met 0.0 alcohol . Spelen bij een vriendinnetje vind ik geen héél erg feestelijke gebeurtenis.

Dit!

Hier vanaf zestien wel eens alcoholvrije drankjes laten drinken. Met kerst, Nieuwjaar, vakantie.

Bij de sportvereniging is er champagne als een team kampioen wordt. Zolang niet iedereen 18 is, is dat J&J champagne. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Interessant artikel. Nooit nagedacht over de onbewuste boodschap van kinderchampagne.. wel over Jillz 0.0. Chocoladesigaretten komen hier ook niet in huis. Waarom dan wel Jip en Janneke champagne???
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 15:19
Hoe denken jullie dan over jip en Janneke kinderchampagne?
Tijdens het kerstdiner en klokslag 12 uur op oudejaarsavond wordt er een fles opengemaakt.

Mijn kind mag hier dus 2 flessen per jaar van.

De rest van het jaar wordt het niet gekocht.
Krulliebollie73 schreef:
19-02-2018 15:36
Chocoladesigaretten komen hier ook niet in huis. Waarom dan wel Jip en Janneke champagne???
Omdat wij niet roken en het vervelend zouden vinden als onze kinderen zouden gaan roken. Met tzt (gematigd) drinken heb ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Krulliebollie73 schreef:
19-02-2018 15:36
Interessant artikel. Nooit nagedacht over de onbewuste boodschap van kinderchampagne.. wel over Jillz 0.0. Chocoladesigaretten komen hier ook niet in huis.
Bestaan ze nog, dan?



Waarom dan wel Jip en Janneke champagne???
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 15:28
Ik zou voor een héél feestelijke gebeurtenis het voor een keertje wel vinden kunnen; wat dan ook met 0.0 alcohol . Spelen bij een vriendinnetje vind ik geen héél erg feestelijke gebeurtenis.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens maar dan vanaf de brugklas of zo.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
19-02-2018 15:38
Tijdens het kerstdiner en klokslag 12 uur op oudejaarsavond wordt er een fles opengemaakt.

Mijn kind mag hier dus 2 flessen per jaar van.

De rest van het jaar wordt het niet gekocht.
Maar iets anders wat LIJKT op alcohol zou wel/ niet mogen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven