Dochter 2 jaar naar psz

22-02-2018 14:58 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn dochter is afgelopen 6 januari 2 jaar geworden. Vanaf 1 maart gaat ze beginnen op de peuterspeelzaal, 2 ochtenden in de week.

Nu ben ik een beetje ‘bang’ dat ze dan erg veel ziek gaat worden. Ze is vanaf de geboorte tot nu best een aantal keren ziek geweest al. Met drie weken en twee maanden in het ziekenhuis gelegen. Achteraf bleek dit om een verkoudheid en een lichte griep te gaan, niks ernstigs dus. Verder heeft ze een paar keer een flinke verkoudheid met koorts gehad, de zesde ziekte, een lichte buikgriep en een week geleden nog een flinke verkoudheid.
Ik weet dat ze hun weerstand opbouwen door ziek te worden, maar ben eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

Werd jullie kindje veel ziek toen het naar de peuterspeelzaal ging?
Oh en, zijn er meer mensen die hun peuter probiotica geven? Ik hoor hier verschillende verhalen over, maar twijfel of ik dit wel of niet zal doen.
Ja, die eerste vier jaar (kinderen gingen beiden naar kdv van baby af aan) waren een aaneenschakeling van virusjes.

Hoort erbij, niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn nauwelijks ziek geweest toen. Je kan er niks over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze zal meer oppikken.

Wat wil je dan doen? Haar thuis houden?

Wat voor supplementen geef je nu? Vitamine D? Multivitamine?
Mijn kinderen waren nauwelijks ziek, wij wél om de haverklap van alle virussen die ze mee naar binnen sleepten :P
Alle reacties Link kopieren
Ziek waren ze niet, maar verkouden zo ongeveer continu. En wij dus inderdaad ook. :P Maar we hebben dat gewoon geaccepteerd eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dochter was bijna nooit ziek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Af en toe een snotneus, 1x buikgriep. Verder geen bijzonderheden.
Waarom ben je daar bang voor?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Ze krijgt nu alleen vitamine D. Ze eet goed fruit, maar groenten weinig tot niet.

Ik ben er ‘bang’ voor omdat mijn vriend en ik allebei werken en ik me afvraag hoe we het moeten gaan doen als ze veel ziek zou worden. Natuurlijk wil ik haar niet thuis houden, anders had ik haar ook niet opgegeven. Ik gun haar dat ze met andere kinderen kan spelen, omdat er in haar omgeving en onze vriendenkring geen mensen zijn met kinderen.

Daarbij komt ook nog dat ik een overgeeffobie heb. Ben dus bang dat zij moet overgeven en dat ik het zelf moet.
Ik weet heus wel dat dit wel eens zal gebeuren, dus bespaar me de bijdehandte opmerkingen😊

En dan vind ik het natuurlijk ook gewoon sneu als ze veel ziek zou zijn voor haarzelf. Ondanks dat ik weet dat het erbij hoort.
Oudste had alles gehad op KVD en was op kleuterschool immuun ofzo..

Maar de jongste vanaf de kleuterschool veel meer ziektes dan op pzs 2 jaar lang met 3x in de week een paar uur.

Minder kinderen en kortere duur denk ik ofzo. Of gewoon mazzel gehad. Op wat snot en 3x griep over 2 jaar viel het daar wel mee.

Afgelopen 2,5 maand heeft ze op de kleuterschool al 3x echt griep gehad en is ze continu verkouden, oorpijn enz. Haar klas hetzelfde. Bij mijn oudste was het dit jaar ook echt vreselijk.


Je weet het niet. maar ben je bang dat ze dood neer valt ofzo van de griep?
En ik zou dat soort middeltjes alleen in overleg met een arts geven aan mijn kinderen.
Dus bel de HA of kinderarts.
Alle reacties Link kopieren
Voor de emetofobie kun je exposure-therapie volgen. Werkt doorgaans erg goed.
Verder zul je opvang moeten regelen voor als jij en je partner niet weg kunnen van het werk.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
simone0424 schreef:
22-02-2018 15:27
Bedankt voor de reacties.

Ze krijgt nu alleen vitamine D. Ze eet goed fruit, maar groenten weinig tot niet.

Ik ben er ‘bang’ voor omdat mijn vriend en ik allebei werken en ik me afvraag hoe we het moeten gaan doen als ze veel ziek zou worden. Natuurlijk wil ik haar niet thuis houden, anders had ik haar ook niet opgegeven. Ik gun haar dat ze met andere kinderen kan spelen, omdat er in haar omgeving en onze vriendenkring geen mensen zijn met kinderen.

Daarbij komt ook nog dat ik een overgeeffobie heb. Ben dus bang dat zij moet overgeven en dat ik het zelf moet.
Ik weet heus wel dat dit wel eens zal gebeuren, dus bespaar me de bijdehandte opmerkingen😊

En dan vind ik het natuurlijk ook gewoon sneu als ze veel ziek zou zijn voor haarzelf. Ondanks dat ik weet dat het erbij hoort.

Er bestaat voor jou en je vriend kortdurend zorgverlof. Is gewoon een recht. Als je ineens weg moet en oppas kan of moet regelen is er ook nog calimiteitenverlof.

En een achterwacht als oppas zou prettig zijn maar wij hebben dat ook zonder gered met 2 kinderen en ziektes en werk.

En stop met je fobie projecteren op je kind.

Heb je proffesionele hulp voor die overgeeffobie en al die beren op de weg die overal zelf plant?
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 22-02-2018 15:34
9.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
simone0424 schreef:
22-02-2018 15:27
Bedankt voor de reacties.

Ze krijgt nu alleen vitamine D. Ze eet goed fruit, maar groenten weinig tot niet.
Beetje off topic maar hè, wie weet heb je er wat aan. Mijn peuter eet over het algemeen keurig haar groenten op, behalve bladgroenten, de structuur vindt ze niet lekker. Ze is wel dol op fruit en met name smoothies, daar gooi ik dan geregeld een hand spinazie oid doorheen. No way dat ze dat bij t avondeten zou opeten, maar een bananensmoothie met spinazie tikt ze zo achterover :)
Ik zou iets proberen te doen aan je overgeeffobie.

Waar gaat je kind nu heen als jullie werken?
Als jullie beide werken waar wordt ze nu dan opgevangen. Als dat bij een go of kdv is dan is dat op psz echt niet meer of erger. Ja ze kan er ziek (verkouden/griep/waterpokken etc) worden maar dat hoeft niet.
Je komt een beetje hysterisch en overbezorgd over.
Ja, je dochter gaat echt nog wel eens ziek worden en ook vast eens overgeven (en jij ook). Is het niet nu, dan pikt ze over een paar jaar op school iets op.
Doe jij ondertussen iets aan je fobietjes, want die zijn niet gezond. Niemand geeft graag over of ruimt graag kots op, maar soms is het niet anders. Zeker met kinderen.
Waar wordt je dochter nu opgevangen dan als je werkt?
met een verkoudheid kan je kind toch gewoon naar PSZ?

je gaat zelf toch ook niet ziek melden als je een loopneus hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je alvast vertellen dat elk kind wel een paar dagen per jaar ziek is. Maar dat weten ze op je werk toch ook? Daar krijg je zorgverlof voor en inderdaad, hoe doe je het nu met oppas als je werkt? Mijn kinderen zijn regelmatig ziek geweest die begin Jaren en nu bijna nooit meer (afkloppen!).
Alle reacties Link kopieren
Als ze nu niet ziek wordt, wordt ze op de basisschool wel, dus het is uitstel van executie om haar nu niet naar de psz te laten gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Nu past 1 dag in de week mijn moeder op, 2 dagen in de week de vriend van mijn moeder (wonen niet samen en hebben een latrelatie) en 1 dag in de week mijn schoonouders. Ze gaat dus niet naar een kdv of go.

De vriend van mijn moeder is chronisch ziek en erg vatbaar door een extreem lage weerstand. Hij kan dus niet oppassen als mijn dochter erg ziek zou zijn. Mijn moeder is maar 1 dag in de week vrij en mijn schoonouders ook.
Maar goed, als mijn vriend en ik om de beurt een dag vrij zouden pakken, zal het vast goed komen.

En nee, ik volg geen therapie. Dit omdat ik altijd dacht dat het wel ging met mijn fobie. Vorig jaar toen we allemaal buikgriep hadden, heb ik me er goed doorheen geslagen haha.
Misschien is het toch ernstiger dan ik dacht.
Ja, kinderen worden ziek. Heel normaal. Je komt een beetje obsessief over. Ik zou zeker eens hulp zoeken, want het is niet prettig om een moeder te hebben die bang is als je ziek bent.

Voor een kind van twee is het echt leuk en heel leerzaam om met leeftijdgenoten te spelen. Zijn er wel andere kinderen waar ze mee speelt?
.
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:35
99.42% gewijzigd
.
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:35
99.11% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven