Mijn zoontje van 3 moet een bril

23-02-2018 10:38 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb jullie advies nodig :)

Ben gisteren naar de oogarts geweest met mijn zoontje omdat hij loenst met 1 oog. Nu blijkt dat hij aan dat oog -1,25 heeft en een bril moet.

Nu wil ik weten welke andere volwassenen dit vroeger ook hadden op die leeftijd en of dat slechter is geworden of juist goed.

Ik voel me even ellendig op dit moment :(

Ik hoop dat jullie wat ervaringen kunne delen?

Bedankt en een fijne dag! :)
Ellendig? Ze gaan zijn ogen er uit halen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem dan? Nu ziet hij slecht en met een bril ziet hij goed. Waar maak je je druk om?
Alle reacties Link kopieren
Ellendig???? echt?? why.

Heb jij vooroordelen over mensen met een bril ofzo? Zijn ze dom, stinken ze?


Echt :facepalm:
Advies: zoek een leuke bril uit voor je zoon. Ga verder met je leven.
Toen mijn zoontje van drie een bril kreeg, was ik ook even verdrietig. Hij kreeg er een ander koppie door en ik moest echt wennen aan zijn nieuwe uiterlijk.

Aan de andere kant merkte ik dat hij wel opeens veel netter ging kleuren (binnen de lijntjes - ik dacht ervoor dat hij het tekentalent van zijn moeder had). Hij gaf zelf ook de voorkeur aan het dragen van de bril.

Ik zou wel heel veel brillen testen. Ik had voor mijn peutertje een trucje. De vrouw van de brillenwinkel zette een montuur op zijn kop, ik maakte een foto en hup de volgende. Zo duurde het passen erg kort. Thuis heb ik alle foto's rustig doorgekeken. Nog eens terug gegaan en de selectie nog eens gepast. Toen pas kopen. Het maakt gewoon echt uit of een bril goed bij je kind past.

Het komt goed!
Alle reacties Link kopieren
ik was iets ouder, toen ik mijn eerste bril kreeg.
Maar kan me (ja echt) het moment herinneren, dat ik de opticien uitliep en ineens zoveel details zag! Ik had toen -1,5 en zag ineens de blaadjes aan de bomen

Ondertussen zijn we bijna 40 jaar verder, heb ik -7,5 en zie zonder lenzen amper nog iets. Een bril (als kind) is niet leuk. Lenzen waren een verademing. Onze oudste heeft ze vanaf haar 14e. Ik moest zelf wat langer wachten, in die tijd waren de lenzen minder dan nu
Alle reacties Link kopieren
Nou toen dochter een bril moest, jaar of 4/5, baalde ik ook flink hoor. Ze kreeg toch een heel ander gezicht met bril, houdt ze hem wel op, gaat ie niet vaak stuk etc.
Ellendig heb ik me niet gevoeld maar ik kan me heel goed voorstellen dat TO ervan baalt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter moest een bril toen ze 4 was. Ik voelde mij toen ook even vervelend.
Maar voor haar was het fijn, ze zag inderdaad ineens de blaadjes aan de bomen.
Het went snel To.
Ik zou ook wel balen als mijn zoontje al een bril zou moeten op die leeftijd. Het zegt volgens niet per se iets over de toekomst; tenminste, ik had een vriendin die op de basisschool altijd een bril heeft gedragen, maar nu niet meer.

Maar ik denk dat je die vragen beter aan de opticien kan stellen!
Bij mij in de familie zijn we allemaal hartstikke kippig. Allemaal vanaf tussen de 3 en 6 jaar ons eerste brilletje.

Mijn oudere zus begon met met -3 en -4 en heeft achteraf te laat een bril gekregen. Toen ze dat ding eenmaal had bleek pas hoeveel ze daarvoor gemist had. Bij de normaalst le dingen riep ze: “ik kan vanaf hier de televisie zien!”, of “ik kan zelfs alle blaadjes van die boom zien!”.

Bereid je er wel op voor dat hij wel verder achteruit zal gaan. Wij hebben nu allemaal tussen de -8 en de -10... Dat hebben ook al mijn ooms en tantes aan die kant van de familie. En die hebben niet vanaf heel jong een bril gehad, dus dat heeft er niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft sinds dat ze 2.5 is een bril. Moesten in het begin best even wennen maar het past helemaal bij haar. Ze is inmiddels bijna 7 en zonder bril mist er wat zeg maar.
Ze heeft hem vanaf het begin af aan heel goed opgehouden. Nooit gedoe gehad met wennen, ze vond de bril zelf ook heel mooi dat scheelde een hoop denk ik.
lilalinda schreef:
23-02-2018 10:58
ik was iets ouder, toen ik mijn eerste bril kreeg.
Maar kan me (ja echt) het moment herinneren, dat ik de opticien uitliep en ineens zoveel details zag! Ik had toen -1,5 en zag ineens de blaadjes aan de bomen.
Haha, herkenbaar! 😂 ik dacht dat iedereen zo wazig zag, dat dat normaal was. Er ging een wereld voor me open!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je je ellendig voelt het is toch fijn als je kind weer goed kan zien...
Alle reacties Link kopieren
M'n neefje moest ook op die leeftijd een bril en zei: Hey mama nu heb je twee ogen!
Alle reacties Link kopieren
Ogen worden nooit “beter”, we zijn geen machines. Ook nog een ooglasersessie gaat het vanzelf weer achteruit. Sorry, het zal dus alleen maar zo blijven of slechter worden.

Waarom voel je je ellendig?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon ( nu bijna 12) heeft ook vanaf 3 jaar een bril, en ja ik baalde toen ook ff wel flink hoor. Inmiddels kan ik hem mij niet zonder voorstellen. Zijn oog sterktes zijn in de beginjaren nog wat verbeterd en nu zijn ze al een jaar of 4/5 stabiel. Je mag er best even verdrietig om zijn hoor, to. En daarna pak je jezelf op en ga je met hem de leukste bril zoeken die je kunt vinden!

Oh aanvulling: dat loensen had hij ook, zijn ene oog was wat lui. Daar heeft ie nog een poosje zo'n pleister voor geplakt.
Trosjechaos schreef:
23-02-2018 11:19
M'n neefje moest ook op die leeftijd een bril en zei: Hey mama nu heb je twee ogen!
Ah gossie!
Restera schreef:
23-02-2018 11:21
Ogen worden nooit “beter”, we zijn geen machines. Ook nog een ooglasersessie gaat het vanzelf weer achteruit. Sorry, het zal dus alleen maar zo blijven of slechter worden.

Waarom voel je je ellendig?
Dat is echt onzin.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een bril toen ik 4 was, ik had toen -3. Inmiddels heb ik -1 en ik draag hem niet altijd, alleen bij het reizen, anders moet ik zo m'n best doen om de borden te lezen.

Mijn zoon van 3 heeft ook een bril. Hij heeft hem voor dichtbij, dus bij het buitenspelen heeft hij hem voorlopig niet op; het hindert hem nog te veel. Komt vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een bril op mijn 6e. Inmiddels ben ik 33 en heb ik -8.5.
Beter wordt het niet.
Ik was 6 toen ze erachter kwamen. Maar ik kom niet uit een westers land. Ik had toen -6, bleek mijn leven als zo kippig als een ei te zijn. Het gaat achteruit. Ik ben geeindigd op de -16 ergens in de 20. Toen ik eindelijk stabiel was en jaren lenzen had gedragen heb ik implantaatlenzen genomen. Fantastisch. Ineens zag ik dat bomen meerder kleuren groen hadden. Want op de -16 ook een enorme cylindrische afwijking. Het is niet het einde van de wereld en vandaag de dag kun je vanaf je 12e al lenzen krijgen. Leuk was het niet om slecht te zien. Ik had een pratende wekker. Het is 4 uur 21 snachts zei dat ding bijvoorbeeld. Zwemmen met zo’n sterkte is ook niet echt heel leuk. Meermaals een verkeerde vent ipv die van mij vastgepakt.....

Met een niet al te hoge sterkte is laseren ook een prima optie als ze volwassen zijn. Er is tegenwoordig genoeg aan te doen.
Oh sinds ik mijn implantaten heb (was 34 toen) is mijn sterkte gelijk gebleven. Ik ben stabiel sinds ik op die -16 zat. Toen was ik 22 ofzo. Nu 50.Wel kan ik nog een leesbril krijgen uiteraard ivm ouderdom.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
23-02-2018 10:51
Ellendig???? echt?? why.

Heb jij vooroordelen over mensen met een bril ofzo? Zijn ze dom, stinken ze?


Echt :facepalm:
Deze reactie...

Echt :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik van een aantal reacties :( Het gaat mij niet om de bril, absoluut niet. Het gaat er mij om en dat is ook de reden dat ik deze topic open, is dat ik bang ben dat het verslechterd omdat hij zo jong al een slecht oog heeft.

Het is wel mijn kind en je wilt dat ze altijd gezond zijn en niks hebben. Mijn man en ik dragen beide geen bril en hebben goede ogen Thank God. Vandaar mijn schrik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven