Origineel kraamkado?

10-02-2009 11:41 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus kan elk moment bevallen van haar eerste kindje, hartstikke spannend dus! Ik wil heel graag een origineel kraamkado geven, en dit mag best wat kosten. Ik ben heel close met mijn zus en wil iets geven wat ook echt een beetje betekenis heeft, dus geen rompertje met een naam erop ofzo. Mijn vader opent een spaarrekening, mijn moeder geeft een zilveren bestekje, dus dat soort dingen worden dus al gegeven. Wie heeft een leuk idee?
Als het een meisje wordt is een armbandje met haar naam erin gegraveerd misschien leuk... hebben wij ook eens aan ons nichtje gegeven. Of maak een mooie foto van haar baby of zwangere buik, en laat die op canvas drukken in bijv. zwartwit of sepia.
Alle reacties Link kopieren
Wij (tante Yra, mijn broer oom M, mijn ouders Opa en Oma) hebben bij mijn zusje samen een kraammand gemaakt.

Hierin zaten onder andere een beautybon, sokjes, een rammelaar, een boxpakje, een kamerlampje, bioscoopbon (zelfgemaakte bon met een tegoed voor een avondje biossen met oppas).

Je kunt haar natuurlijk ook een avondje uit bezorgen. Heeft dan weliswaar niet zoveel te maken met het kramen, maar je kunt er wel een draai aangeven dat ook jonge moeders er eens uit moeten.

Of neem haar mee naar een beautycenter... vinden ze ook wel leuk.

Wat ik ook heb gezien is een leesboekje waarin de naam van het kindje is verwerkt. Is ook erg leuk (weet alleen de site niet).



Ik hoop dat je hier in ieder geval een idee door krijgt ofzo...
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusjes hebben ons elke dag verwend met een kado speciaal voor een meisje. Wij wisten niet wat we kregen, dus alles wat we hadden was neutraal. De volgende ochtend (zondag!) kwamen mijn zusjes al aan met de eerste rose kado's: een mooie lodge in roze, een zwembroekje, een babypakje, een knuffel, een gouden armbandje met haar naam, een koffertje met haar naam, een spenenkoort met haar naam, roze tutlappen. Ik vond het helemaal geweldig! Ik verwachtte iedere keer niets en werd keer op keer verrast.



Mijn oma heeft me trouwens ook een keer verrast door heerlijk voor me te koken. En een heel bijzondere kaart te sturen: mijn vierde achterkleinkind is geboren... Zucht... Zo lief! Zo speciaal. Het kan in kleine dingen zitten. Ga niet te moeilijk denken, leef je in en geef haar iets uit je hart. En iets persoonlijks!



Mijn vriendin kreeg van haar broertje een fotosessie bij een goede kinderfotograaf. Daar was zij weer super blij mee.



Leef je uit! Zwangere vrouwen zijn emotioneel en houden dus wel van persoonlijke aandacht, kado's en attenties!
Volg je hart. Dat klopt.
Dat leesboekje met de naam van het kind erin verwerkt kan je bestellen op www.personalgifts.nl


Met een leuke boodschap er in.



En gewoon ook een spaarrekening er bij. Waarom niet, ik vond het erg fijn dat er allerlei ooms en tantes een spaarrekening voor me hebben geopend bij m'n geboorte. Tegen de tijd dat ik 18 was, wat het gegroeid tot een interessant bedrag en daar heb je toch meer aan, dan een knuffelbeest.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft van haar vriendinnen al een kraammand gekregen dus om haar er nou nog een te geven...Zo´n uitje is idd ook leuk, maar ik wil echt iets voor het kindje, ik doe vaak genoeg leuke dingen met mijn zus, dus dat komt sowiezo wel.

Dat Jip en Janneke boek is echt een goed idee, ik was hier als klein kind ook verzot op!
Alle reacties Link kopieren
[verwijderd wegens reclame]
Alle reacties Link kopieren
reclame
Ik heb wel eens schilderijtjes laten maken met de babynaam (kun je op googlen, zijn meerdere die dat aanbieden) Ik kan als je belangstelling hebt wel een adres geven waar ik het altijd bestel (is vriendin van me).



Verder heb ik ook een keer een ontbijtsetje (bord en mok) laten beschilderen als het geboortekaartje, vonden de ouders ook erg leuk, maar niet ieder geboortekaartje is hiervoor geschikt.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg van een goede vriendin een fotoshoot, ze kwam overleggen wanneer we dat wilden en toen onze zoon twee-en-halve week oud was is hier een fotograaf geweest om hele mooie foto's te maken. daarna kreeg ik twee foto's 20x30 afgedrukt in sepia en nog 12 digitale foto's op een Cd gebrand. de foto's hangen nu ingelijst en het is zo bijzonder om te zien hoe klein het mannetje was (is nu alweer 13 maanden)
Alle reacties Link kopieren
Ook een leuk idee voor erbij: tegoedbonnen voor een paar avondjes oppassen. Zullen ze in het begin nog niet veel gebruik van willen/kunnen maken, maar daarna is het heerlijk om af en toe weer samen weg te kunnen gaan en zo oppas bij de hand te hebben!



Van mijn zus kreeg ik als kraamkado het geboortekaartje ingelijst met een (geweldige) lijstenmaker met passepartou (schrijf je dat zo?) etc., helemaal in de kleuren die passen bij het kaartje en het kamertje. Heel erg leuk, het hangt bij beide kinderen nog steeds in hun kamertje.
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg van een vriendin Opperderpop als kraamkado en was daar echt superblij mee! Toen zoon bijna zes maandan was ben ik volop gaan kokkerellen met babyhapjes. Vond ik echt zo leuk en origineel!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg veel zeflmaak kadootjes. Een zelfgemaakte meetlat met daarin onze namen gegraveerd (maar dan in hout, goh, hoe heet dat nou). Ook een kraammand met allemaal kleine zelf uitgezochte kadootjes voor elke dag. Zelf gezeefdrukte kleding, zelf getimmerde dingen, etc.



Ook opgepimpte loopfietsjes (overgeschildert in kleuren van kamer met glitters of thema, noem maar op) of andere gepimpte dingen. Ik heb zelf van die kleding ophang dingen gegeven aan mijn zusje en die ook zelf gemaakt (effe zoeken hoor, wacht effe)











Ik heb zelf vormen gedownload, die uitgezaagd in plex, vervolgens beschildert en beplakt in de kleuren van de kinderkamer, aparte knopjes gekocht en gegeven. 4 stuks. Ben wel effe bezig geweest, maar was erg leuk om te doen.



Of wat dacht je van zelf een speelgoedkist (laten) beschilderen?













met een beetje fantasie vind je zoveel leuke dingen!



Heb nu zelf voor een ander vriendinnetje iets gekocht. Ik was even klaar met zelf dingen maken.

Het zijn stopcontact lampjes, maar dan anders



leuk nachtlampje

nog een lampje

voorbeeld nachtlampje
Alle reacties Link kopieren
Dat hertje is leuk!!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn broertje en zijn vriendin het geboortekaartje ingelijst in een mooie lijst gegeven. Ze waren er erg blij mee (en zeiden dat ze er stiekem al op gehoopt hadden dat we dat zouden geven)!
Alle reacties Link kopieren
quote:schouderklopje schreef op 25 januari 2010 @ 22:51:



Heb nu zelf voor een ander vriendinnetje iets gekocht. Ik was even klaar met zelf dingen maken.

Het zijn stopcontact lampjes, maar dan anders



leuk nachtlampje

nog een lampje

voorbeeld nachtlampjeLeuke sites!
Alle reacties Link kopieren
Hmm, stom. Ik had andere lampjes geselecteerd. Dit zijn suffe duffe lampjes. Even verder doorklikken voor de meer kinderlampjes met beestjes enzo.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik wilde er al bij zeggen dat ik de lampjes iets minder vond, maar vond dat zo lullig .
Alle reacties Link kopieren
Die met die koe is leuk, en met een schaapje ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=5033542,noline]Nancy_Rossel schreef op 25 januari 2010 @ 16:18



Hier vind je een origineel en persoonlijk kraamcadeau.



Een naam, afbeelding op een beertje, mutsje, badcape, badjasje, slabbertje enz.

url]Wat lief van je Nancy, dat je je speciaal hebt aangemeld om te reageren op een topic wat een jaar oud is, om reclame te maken voor je eigen website.
Alle reacties Link kopieren
!
anoniem_29452 wijzigde dit bericht op 26-08-2010 23:26
Reden: reclame
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
laatste bericht gemeld als spam
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-11-2017 15:03
Reden: ivm spam
96.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven