Politie aan de deur

18-03-2018 22:48 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

We kwamen vorige week thuis van een verjaardag. Een uur later staan er 2 politieagenten aan de deur. Ze waren die dag al eens eerder geweest. Want er was die middag een melding gedaan. Dat mijn vriend en ik de hele dag heftige ruzie hadden gehad. De politie zei al dat ze het niet geloofden omdat ze meteen na de melding kwamen kijken en niemand thuis troffen. Maar ze moesten wel even contact met ons hebben. We hebben goed contact met verschillende buren. We zijn even bij hun wezen vragen of ze wisten wat er gebeurd was. Het bleek dat naaste buurman had gebeld omdat hij dacht dat het geluid bij ons weg kwam. Maar het bleek dat zijn buren aan de andere kant ruzie hadden. Dat hebben we hem ook verteld dat niet wij maar dat de andere buren het waren. Maar hij geloofde ons niet en zegt als het weer gebeurd dat hij weer de politie laat komen. Want we hadden kleine kinderen en die moesten wij niet bij ruzies betrekken.

Nu weten wij dat we geen ruzie hadden en de andere buren ook allemaal niet. Dus mijn vriend die heeft zo iets van laat het rusten. Maar ik vind het niet fijn dat iemand het idee heeft dat ik mijn kinderen mishandel. Ik merk dat ik thuis nu heel stil doe zo van straks denkt hij het weer. Kan ik misschien een wijkagent inschakel die met hem kant praten dat wij het niet waren. Want de buren die de ruzie hadden hebben het vaker en ik wil niet steeds politie om de deur. En het probleem is hij heeft met andere buren ook geen contact. Dus hij hoord niet van anderen dat wij het zijn. Wat kunnen wij het beste doen.
Alle reacties Link kopieren
Laat
het
los
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
18-03-2018 22:50
Laat
het
los
Dit.

Je lijkt wel gek.
Alle reacties Link kopieren
Er zouden juist meer van zulke buren moeten zijn, die zich bekommeren om het welzijn van de kinderen en ernaar durven te handelen.
Gewoon doorgaan met leven.
Maak je niet druk.
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
18-03-2018 22:54
Er zouden juist meer van zulke buren moeten zijn, die zich bekommeren om het welzijn van de kinderen en ernaar durven te handelen.
Zou t wel handig zijn dat ze even nagaan of het van links of van rechts komt.
Maar mensen die dat dus niet kunnen, die overtuig je ook niet van het feit dat de TO het niet geweest is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou en dan komt de politie nog een keer, constateren opnieuw dat er niks aan de hand is. Staat toch echt de buurman voor schut en jullie niet.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Ik zou er ook van schrikken, maar als je het even laat rusten, kun je tot de goede conclusies komen. Het loslaten lijkt me daar wel één van.
Alle reacties Link kopieren
Nee hor ze bellen zomaar haaa
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat je altijd een pot koffie hebt staan, vinden ze fijn, bij de pliesie
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Let it goooo!

Waarom maak je je hier zo druk om? Je weet toch zelf wel dat je je kinderen niet mishandelt?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
18-03-2018 23:06
Let it goooo!

Waarom maak je je hier zo druk om? Je weet toch zelf wel dat je je kinderen niet mishandelt?
Dit.

Onze jongste zit nu in een " moord -en brand schreeuw fase". Het verbaasd mij soms dat hier nog niemand aan de deur is geweest. Zo ja, mogen ze van mij binnen komen om mjjn drakenkind aan hen voor te stellen en misschien mij kunnen voorzien van tips om het monster te temperen. Hier geen geheimen.
Blondie222 schreef:
18-03-2018 23:00
Nee hor ze bellen zomaar haaa
Huh?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 23:12
Dit.

Onze jongste zit nu in een " moord -en brand schreeuw fase". Het verbaasd mij soms dat hier nog niemand aan de deur is geweest. Zo ja, mogen ze van mij binnen komen om mjjn drakenkind aan hen voor te stellen en misschien mij kunnen voorzien van tips om het monster te temperen. Hier geen geheimen.
Meh, drakenkinderen kunnen alleen maar geboren worden als minimaal één van de ouders zelf een draak is.....just sayin' :whistle:
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
18-03-2018 22:56
Zou t wel handig zijn dat ze even nagaan of het van links of van rechts komt.
Maar mensen die dat dus niet kunnen, die overtuig je ook niet van het feit dat de TO het niet geweest is.
Is nog best ingewikkeld kan ik je zeggen. Ik woon in een rijtjeshuis en dacht dat het niet gehorig was. Tot de buren twee deuren rechts ruzie kregen. Ik zou van binnen zweren dat het van links naast me kwam. Vond ik echt bizar.
nbk schreef:
18-03-2018 23:54
Meh, drakenkinderen kunnen alleen maar geboren worden als minimaal één van de ouders zelf een draak is.....just sayin' :whistle:
:HA:

Ik heb het nagevraagd. Dochter schijnt hetzelfde gedrag te vertonen als ik vroeger deed. Alleen haar volume is een aantal decibellen harder...
Alle reacties Link kopieren
Die buurman heeft het toch helemaal niet over mishandelen gehad??
minnimouse schreef:
18-03-2018 23:59
Die buurman heeft het toch helemaal niet over mishandelen gehad??
Geestelijke mishandeling denk ik wat ze bedoelde. Ivm de zogenaamde ruzies.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 23:57
:HA:

Ik heb het nagevraagd. Dochter schijnt hetzelfde gedrag te vertonen als ik vroeger deed. Alleen haar volume is een aantal decibellen harder...
Zie je wel, 't is dat Spaanse drakenbloed, ik zeg je...

TO: Koop een Teflon jas en laat het lekker van je af glijden :)
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Laat het los.

Mocht het vaker gebeuren, dan een melding laten opnemen bij de politie dat deze buurman foutief meldingen maakt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
joh tis toch geen punt.als er iets in je wijk gebeurt dan staat de smeris ook voor je deur om te vragen of je wat heb gezien.

en je kan toch gewoon zeggen tegen kinderen dat er niks aan de hand is.
Dat de politie kwam vanwege geluidsoverlast ? scheelt je meteen 2 weken jengelende stampende schreeuwende kids in huis. :yes:
Ik snap je wel, onze buurman heeft ook geklaagd over geluiden van onze kinderen en ik heb het gevoel alsof we nu muisstil door het huis moeten gaan. En dat is geen fijn gevoel.

Ik vind het een beetje een naaistreek van je buurman en zou hem dit echt wel kwalijk nemen.
Ruzie horen en de politie bellen? Serieus?
Ik zou inderdaad even contact met de politie opnemen en een melding maken over de buurman. En dat het geluid van de ruzie niet bij jullie vandaan kwam.
Hier de politie ook wel eens aan de deur gehad.
Er was een melding van huiselijk geweld gemaakt.
Ik sliep toen er werd aangebeld
en stond met mijn slaperige hoofd de politie te woord.
De politieagente zei iets van: "We trekken de melding na. Straks ligt er iemand vermoord in huis."

Ik vind het goed dat mensen een melding maken. In plaats van een 'Het is mijn zaak niet. Niet mee bemoeien.'-houding.
Alle reacties Link kopieren
JuliaChild schreef:
19-03-2018 08:42
Ik snap je wel, onze buurman heeft ook geklaagd over geluiden van onze kinderen en ik heb het gevoel alsof we nu muisstil door het huis moeten gaan. En dat is geen fijn gevoel.

Ik vind het een beetje een naaistreek van je buurman en zou hem dit echt wel kwalijk nemen.
Ruzie horen en de politie bellen? Serieus?
Ik zou inderdaad even contact met de politie opnemen en een melding maken over de buurman. En dat het geluid van de ruzie niet bij jullie vandaan kwam.
Dat wisten ze toch al, ze waren langs geweest toen ze niet thuis waren...
Op gegeven moment zal politie vast ook dat wel ruziënde stel gaan bezoeken. En kan vervolgens buurman ervan op de hoogte stellen dat daar het geluid vandaan komt.

Als buurman steevast belt over jullie en politie en andere buren weet dat het niet jullie zijn die ruzie maken zal het wel opgelost worden vermoed ik. Politie heft op gegeven moment geen zin om steeds op te draven nav een foutieve melding. Wel zullen ze dat andere stel in de gate gaan houden en andere buren gaan ondervragen. En dan komt de aap uit de mouw zou je denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven