Vriendin van volwassen zoon

20-03-2018 12:46 873 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik een topic geopend ('omgaan met volwassen zoon') over de situatie met mijn zoon en het feit dat ik z'n gedrag niet meer kan en wil accepteren en hij op kamers moet gaan wonen vind ik.

Nu zou ik het fijn vinden als ik jullie mening mag horen over zijn vriendin en hoe jullie dit zouden aanpakken.

Kort samengevat (deel staat al in mijn andere topic).
Ze is een jaar samen met mijn zoon. De eerste paar maanden waren ze samen binnen huis nog redelijk sociaal en fatsoenlijk. Ik mocht haar graag en vond haar erg spontaan en leuk. Ik dacht: sow, mijn zoon heeft een leuke meid aan de haak geslagen'.

Na een paar maanden werden ze afstandelijker en gingen ze meestal gelijk naar boven als ze binnenkwamen en zeiden ze nog net gedag als ze weer gingen. Langzaam had ze van alles aan te merken op ons gezin (en dat kan en mag). Ik vond ergens wel dat ze snel een oordeel klaar had. Maar goed...
Mijn zoon en zij kregen steeds meer ruzies, soms ook slaande ruzies, drama over van alles en nog wat.. maar kunnen elkaar niet loslaten.

Zij kwam steeds minder vaak en minder graag bij ons thuis. Ik hoorde van mijn zoon dat ze geen band voelde en dus liever niet kwam (of dus boven op de kamer). Ze hebben me een tijdje beide midden in hun relatie getrokken (of ik heb dat toegelaten, niet goed...) en probeerde dan wel eens te bemiddelen. Nadat zij het voor de zoveelste keer had uitgemaakt en ik mijn zoon huilend ophaalde etc, heb ik gezegd dat ze manipulatief is. Ik zie mijn zoon verdrietig en dat wil je natuurlijk niet zien als moeder. Los van het feit dat het meisje dat ook best wel is (vind ik), had ik dit voor me kunnen houden misschien (?).
Sindsdien wilt ze niks meer met me te maken hebben, niet meer komen als ik er ben, beïnvloed zijn mijn zoon enorm (merk ik aan de dingen die hij nu zegt) en heeft ze mij een paar weken geleden voor van alles uitgemaakt via whats app.

Mijn zoon en zij hadden het wéér uit toen dit gebeurde. Hij belt mij (terwijl ie bij haar naar buiten wordt gezet ongeveer) en zij appt me op datzelfde moment hele verhalen. Ze schreef hierin dat ik een kutkind op de wereld heb gezet, dat mijn zoon compleet verpest is, ik moet leren opvoeden, ik een lastpak ben etc etc...
Ik heb daar niet op gereageerd.

Zouden jullie dit kind nog je huis inlaten?

Ik moet er nog iets aan toevoegen... die meid heeft de laatste tijd in haar gezinssituatie het nodige meegemaakt. Hierdoor heb ik veel door de vingers gezien...


Bedankt alvast voor de reacties :-)
anoniem_366609 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 12:52
3.34% gewijzigd
Die zou niet meer welkom zijn in mijn huis. Ze is duidelijk zelf een goede opvoeding tekort geschoten.
Alle reacties Link kopieren
kun je niet beter in je andere topic verdergaan?
enorme herhaling van zetten zo
Het was niet zo slim om tegen haar te zeggen dat ze manipulatief is.
Als ouder kan je je er beter niet mee bemoeien.
NEemt niet weg dat zij jou niet hoort uit te schelden. Dit komt denk ik nooit meer goed.
Alle reacties Link kopieren
Ze zal vast haar redenen hebben.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 12:50
kun je niet beter in je andere topic verdergaan?
enorme herhaling van zetten zo


Ik heb het vorige topic gemist, dus weet de voorgeschiedenis niet.
Niet zo handig dit.

TO, zet iig even een linkje naar je vorige topic neer.

Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
20-03-2018 12:54
Ik heb het vorige topic gemist, dus weet de voorgeschiedenis niet.
Niet zo handig dit.

TO, zet iig even een linkje naar je vorige topic neer.
kinderen/omgaan-met-volwassen-zoon/list_messages/406361

in het kort:
erg slecht opgevoede zoon, treft een rare vriendin. TO noemt vriendin manipulatief kreng en nu zijn de rapen gaar
Alle reacties Link kopieren
Zij vindt alles jouw schuld, jij vindt alles haar schuld. En je zoon zit ertussen.

Ik zou me helemaal niet meer met die twee bemoeien. Gewoon neutraal reageren en beleefd blijven. Als je duidelijk maakt dat je haar niet meer hoeft te zien, is het voor haar namelijk nog makkelijker om hem voor het blok te zetten en tussen jou of haar te laten kiezen. Ik zou er alles aan doen om het contact met hem te behouden. En als zij van die rare dingen appt zou ik het gewoon negeren. Maar maak er in godsnaam geen strijd van want die verlies je, zij wil namelijk niks liever
Alle reacties Link kopieren
MonteCara* schreef:
20-03-2018 12:54
Ik heb het vorige topic gemist, dus weet de voorgeschiedenis niet.
Niet zo handig dit.

TO, zet iig even een linkje naar je vorige topic neer.
My bad ;-)

Linkje: kinderen/omgaan-met-volwassen-zoon/list_messages/406361
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
20-03-2018 12:53
Het was niet zo slim om tegen haar te zeggen dat ze manipulatief is.
Als ouder kan je je er beter niet mee bemoeien.
NEemt niet weg dat zij jou niet hoort uit te schelden. Dit komt denk ik nooit meer goed.
Klopt, dat was niet slim. Heb het tegen m'n zoon gezegd toen ik hem huilend in de auto had en gezegd dat hij zich niet zo moest laten behandelen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 12:56
kinderen/omgaan-met-volwassen-zoon/list_messages/406361

in het kort:
erg slecht opgevoede zoon, treft een rare vriendin. TO noemt vriendin manipulatief kreng en nu zijn de rapen gaar
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:34
Reden: Op de man
36.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
20-03-2018 13:02
Klopt, dat was niet slim. Heb het tegen m'n zoon gezegd toen ik hem huilend in de auto had en gezegd dat hij zich niet zo moest laten behandelen.
jouw volwassen zoon is ook behoorlijk manipulatief, als hij zijn mamsje zover krijgt hem op te komen halen van zijn boze vriendinnetje
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 12:56
kinderen/omgaan-met-volwassen-zoon/list_messages/406361

in het kort:
erg slecht opgevoede zoon, treft een rare vriendin. TO noemt vriendin manipulatief kreng en nu zijn de rapen gaar
Ik vind het een beetje jammer dat je dit zo samenvat. Zoals ik ook aangaf, heb ik zeker steken laten vallen, maar gedaan wat ik kon. En er altijd voor mijn kinderen geweest....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn gemak houden en me er niet meer mee bemoeien.

Als hij een probleem heeft, dan komt hij vanzelf wel (of niet)

Ga voor rust in huis en een gemoedelijke sfeer. Je zoon is volwassen, je hebt er niet veel meer over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je laat met je sollen door ze.. Ze gebruiken je wanneer ze ruzie maken, en als het wel goed is kun je ophoepelen, je zoon is ook een sneue overloper zeg, eerst bij jou huilie doen en als je dan zegt ik vind haar manipulatief. ik had hem ook niet meer vertrouwd en gezegd dat ie je vertrouwen heeft beschaamd, en je verder niet in hun kinderlijke gedrag laten betrekken, je bent zijn moeder.

Ik zou haar sowieso niet meer binnen laten en vertellen dat je het een vervelend wicht vindt en dat dr grote waffel dicht moet houden, en dat je geen gluiperds in je huis binnen laat.

Je gedraagt je als een leeftijdsgenootje..
Of als een voetveeg van een moeder die geen overwicht op haar kinderen heeft.. beide niet echt tof en daarom lopen ze over je heen, vraag je geen respect dan krijg je het ook niet blijkbaar bij deze twee achterbakse lui, nette mensen kiezen ervoor om een ander met respect te behandelen, zij hebben beide wat in de opvoeding gemist moeders.. nu is het te laat.
missmaran wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:10
26.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LauraRoar schreef:
20-03-2018 13:01
Zij vindt alles jouw schuld, jij vindt alles haar schuld. En je zoon zit ertussen.

Ik zou me helemaal niet meer met die twee bemoeien. Gewoon neutraal reageren en beleefd blijven. Als je duidelijk maakt dat je haar niet meer hoeft te zien, is het voor haar namelijk nog makkelijker om hem voor het blok te zetten en tussen jou of haar te laten kiezen. Ik zou er alles aan doen om het contact met hem te behouden. En als zij van die rare dingen appt zou ik het gewoon negeren. Maar maak er in godsnaam geen strijd van want die verlies je, zij wil namelijk niks liever
Ik bemoei me er inderdaad ook niet meer mee, noem haar naam niet eens meer....
Zag haar een paar weken terug, deed gewoon fatsoenlijk en werd daarna geappt dat ik niet aardig in haar gezicht hoeft te doen en ik schijnheilig ben.
Dus weet het gewoon niet meer.
deneefvanrudy schreef:
20-03-2018 13:02
[...]
Ga je lekker? Mooie, waardevolle post dit. Not.
LauraRoar schreef:
20-03-2018 13:01
Zij vindt alles jouw schuld, jij vindt alles haar schuld. En je zoon zit ertussen.

Ik zou me helemaal niet meer met die twee bemoeien. Gewoon neutraal reageren en beleefd blijven. Als je duidelijk maakt dat je haar niet meer hoeft te zien, is het voor haar namelijk nog makkelijker om hem voor het blok te zetten en tussen jou of haar te laten kiezen. Ik zou er alles aan doen om het contact met hem te behouden. En als zij van die rare dingen appt zou ik het gewoon negeren. Maar maak er in godsnaam geen strijd van want die verlies je, zij wil namelijk niks liever
Hier ben ik het helemaal mee eens. Sta erboven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:35
Reden: Quote verwijderd
16.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
deneefvanrudy schreef:
20-03-2018 13:02
[...]
pas je zelf je post even aan, of wil je gestafd?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-03-2018 13:35
Reden: Quote verwijderd
55.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 12:56
kinderen/omgaan-met-volwassen-zoon/list_messages/406361

in het kort:
erg slecht opgevoede zoon, treft een rare vriendin. TO noemt vriendin manipulatief kreng en nu zijn de rapen gaar

Dank je!

Het is allemaal haar schuld. Dat jouw zoon blijkbaar niet zelf kan denken, haar alles laat bepalen, het normaal vindt dat zijn vriendin zijn moeder uitscheldt en je vervolgens ontloopt, zich zo laat behandelen...... Impliciet zeg je dus dat jouw zoon een ruggegraatloze man is zonder eigen mening die ook niet voor zichzelf kan opkomen en zich alles laat welgevallen..... Tja....hij is er zelf bij he?!?!?
Denk dat je het contact met je zoon moet proberen goed te houden, maar hij speelt hier wel een grote rol....
Alle reacties Link kopieren

Dank je!
Ga straks je eerdere topic lezen :)

Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 13:03
jouw volwassen zoon is ook behoorlijk manipulatief, als hij zijn mamsje zover krijgt hem op te komen halen van zijn boze vriendinnetje
Ik ben het met je eens dat ik hem niet meer zou moeten ophalen.
Heb hem een paar weken geleden aangegeven dat ik hem niet meer ophaal en me er niet meer in meng. Zoiets draait altijd verkeerd uit... Dat weet ik. Hij kiest hiervoor en ik wil teveel ''leed'' weghalen, waar ik niks meer mee te maken heb.
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
20-03-2018 13:04
Ik zou mijn gemak houden en me er niet meer mee bemoeien.

Als hij een probleem heeft, dan komt hij vanzelf wel (of niet)

Ga voor rust in huis en een gemoedelijke sfeer. Je zoon is volwassen, je hebt er niet veel meer over te zeggen.
Dat is waar ik voor ga...
Zit alleen in dubio over het feit dat wanneer ik aangeef dat ze er niet meer inkomt, mijn zoon zich helemaal tegen me gaat afzetten.
Ik vind het echt een lastige situatie.
Alle reacties Link kopieren
CloseFlow schreef:
20-03-2018 13:08
Ik ben het met je eens dat ik hem niet meer zou moeten ophalen.
Heb hem een paar weken geleden aangegeven dat ik hem niet meer ophaal en me er niet meer in meng. Zoiets draait altijd verkeerd uit... Dat weet ik. Hij kiest hiervoor en ik wil teveel ''leed'' weghalen, waar ik niks meer mee te maken heb.
hij is volwassen, laat hem lekker zijn eigen fouten maken, je hebt al te lang dingen voor hem weg willen poetsen
(ken je dit?? https://bijzonder-coaching.nl/curling-ouders/)
CloseFlow schreef:
20-03-2018 13:05
Ik bemoei me er inderdaad ook niet meer mee, noem haar naam niet eens meer....
Zag haar een paar weken terug, deed gewoon fatsoenlijk en werd daarna geappt dat ik niet aardig in haar gezicht hoeft te doen en ik schijnheilig ben.
Dus weet het gewoon niet meer.
Waarom block je haar niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven