Groep vier opgeheven?!?

30-03-2018 09:30 260 berichten
Hallo allemaal,
Ik wil graag even van me afschrijven.
We hebben gisterenavond van school een mail gekregen. (Zo laat, dat ik hem vanmorgen vroeg pas zag. Fijn voor de paasdagen ook, dus contact opnemen met school kan niet eerder dan dinsdag). De school geeft aan dat er mogelijk volgend schooljaar geen reguliere groep vier zal zijn. En daar zou ons kind naar toe gaan..

Wat is het geval: blijkbaar is een behoorlijk deel van de huidige groep drie heel vlot (ik denk door het strenge doorstroom beleid). En een klein groepje loopt achter. Nu is het idee om de klas in principe het laatste kwartaal in de snelkookpan te gooien, zodat het niveau op ongeveer groep vijf zal liggen rond de zomer (miss net eronder maar dat maakt dan niet uit, omdat de klas bij elkaar blijft). En een klein groepje van de huidige klas blijft na de zomer nog een jaar in groep drie.
Dat betekent dus dat er dan geen gewone groep vier zal zijn komend jaar.

Maar, wij zien dat helemaal niet zitten! Onze zoon is al versneld en zit nu goed op zn plek. We denken ook dat doorstomen naar groep vijf betekent dat hij op zn tenen moet gaan lopen. Terwijl nog een keer groep drie overdoen ook geen optie is, hij werkt nu op M4 niveau. Daarbij, als dit doorgaat dan is hij 9 als hij van het BaO zal komen. Als hij het überhaupt al redt. We willen niet dat hij nog een keer (gedwongen) versnelt!

Enige optie is om dan van school te wisselen. Maar dat hebben we al een keer gedaan.. Mijn man ziet dat ook niet zitten. En hij zit hier verder zo heerlijk op zn plek. Hij zou wel in zijn huidige klas bij zijn vrienden blijven, waar hij een fijne aansluiting bij heeft. Maar ik ben echt bang dat hij het cognitief heel zwaar zal krijgen. Ik weet het even niet meer. :|
Kan een school dit zomaar doen??
Alle reacties Link kopieren
(en het is geen 1 aprilgrap?)
Ik zou even contact opnemen met de voorzitter van de MR. Want dit soort besluiten gaat vaak in overleg met hen.

Of het mag? Weet ik niet, daarvoor kan je even met OUders en onderwijs bellen (0800-5010) Daar weten ze meer over rechten en plichten van ouders en school
Zulke dingen worden lijkt mij echt niet even zo via de email medegedeeld. Lijkt me inderdaad een 1 april grap.
lilalinda schreef:
30-03-2018 09:33
(en het is geen 1 aprilgrap?)
hmmm,. kan ook nog inderdaad!
Dan zou ik lekker paaseitjes gaan eten en dinsdag even met school gaan praten als het dan nog nodig is
lilalinda schreef:
30-03-2018 09:33
(en het is geen 1 aprilgrap?)
Mijn idee.
Wel een stomme grap die veel onrust teweeg brengt
1 april.
Bij ons is er ook een keer een klas opgeheven, om dezelfde redenen. Gelukkig zat zoontje niet in die klas, maar toen moesten sommige ouders hun kind ook naar een andere school doen. Vond het een bizarre gang van zaken.
Cookiequeen schreef:
30-03-2018 09:38
Mijn idee.
Wel een stomme grap die veel onrust teweeg brengt
Ik vind het zo onrealistisch klinken.
Mocht de school echt 1 aprilgrappen van dit kaliber maken, dan zou ik alsnog een switch overwegen.
lilalinda schreef:
30-03-2018 09:33
(en het is geen 1 aprilgrap?)
Oh. Ja dat zou ook nog kunnen. Haha! Ik schrok me echt even dood :bonk:
Wel stom om die dan nu te sturen en niet zondag
Cookiequeen schreef:
30-03-2018 09:38
Mijn idee.
Wel een stomme grap die veel onrust teweeg brengt
misschien heet de directeur wel Anton op deze school?
Als dit een 1 april grap is vind ik hem niet geslaagd in ieder geval.
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 09:43
Mocht de school echt 1 aprilgrappen van dit kaliber maken, dan zou ik alsnog een switch overwegen.
We willen niet switchen maar echt heel grappig vind ik het niet nee :facepalm:

Ze hebben vorig jaar wel een combi 2-3 gemaakt, ging ook via mail en dan later een bijeenkomst. Maar dat ging toen om een andere groep. En niet om een groep opheffen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
30-03-2018 09:33
(en het is geen 1 aprilgrap?)

Dan wel eentje die niet kan.
I wanna live my life with the volume full!
Ik heb even gekeken maar er staat geen uitnodiging voor een bjjeenkomst bij. Alleen dat we spoedig meer informatie zullen krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat het een grap is. En omdat ik zelf heb meegemaakt dat er een groep opgeheven werd vind ik het ook niet zo onrealistisch klinken. Toch maar wachten tot je contact met school kan hebben. Als het wel een grap is zou ik not amused zijn.
JuliaChild schreef:
30-03-2018 09:45
misschien heet de directeur wel Anton op deze school?
Nee lol, maar hij draagt wel dezelfde foute ruitbloesjes :lol:
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
30-03-2018 09:43
Mocht de school echt 1 aprilgrappen van dit kaliber maken, dan zou ik alsnog een switch overwegen.
Nou inderdaad zeg... :-?

Op de school van mijn dochter hebben ze een keer een 1 april grap uitgehaald van het kaliber ‘de leverancier van schoolspullen staakt en nu is het WC-papier op; wil iedereen een rol WC papier meenemen?’

Ook flauw natuurlijk maar redelijk onschuldig...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
als je googled, is dit eens gebeurd, maar werden wel kamervragen over gesteld. Mag echt niet zomaar. En voor elk kind moet passende oplossing zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
30-03-2018 09:36
Zulke dingen worden lijkt mij echt niet even zo via de email medegedeeld. Lijkt me inderdaad een 1 april grap.
Mag het hopen van niet. Dat zou dan echt wel een hele slechte 1 april grap zijn. :facepalm:
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Sereia schreef:
30-03-2018 09:49
Ik kan me niet voorstellen dat het een grap is. En omdat ik zelf heb meegemaakt dat er een groep opgeheven werd vind ik het ook niet zo onrealistisch klinken. Toch maar wachten tot je contact met school kan hebben. Als het wel een grap is zou ik not amused zijn.
Hoe ging dat bij jullie Sereia? Splitsten ze ook zomaar een klas op?

Ik zou me wel kunnen voorstellen dat ze een groep 2-3 en 4-5 maken. En het zo zouden oplossen. Maar echt helemaal een groep opheffen? De mijne hoort gewoon in groep vier straks. Niet in groep drie en niet in groep vijf. En hij is vast niet te enige, dat kan ik me echt niet voorstellen.

Laten we het voor nu maar houden op een hele foute 1 april grap. Vrolijk Pasen :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me een 1 april grap. Maar los daarvan, je zegt dat je zoon nu op niveau M4 werkt, dat betekent dat hij op dit tempo aan het einde van het jaar gewoon toe is aan groep 5.
Labalade schreef:
30-03-2018 09:58
Hoe ging dat bij jullie Sereia? Splitsten ze ook zomaar een klas op?

Ik zou me wel kunnen voorstellen dat ze een groep 2-3 en 4-5 maken. En het zo zouden oplossen. Maar echt helemaal een groep opheffen? De mijne hoort gewoon in groep vier straks. Niet in groep drie en niet in groep vijf. En hij is vast niet te enige, dat kan ik me echt niet voorstellen.

Laten we het voor nu maar houden op een hele foute 1 april grap. Vrolijk Pasen :sarcastic:
De klas was erg klein, er waren wat kinderen naar andere scholen gegaan. Een paar liepen voor en zaten in plusklasjes, waardoor ze een klas over konden slaan. Er bleven een paar kinderen over. Toen hebben ze de klas opgeheven en moesten die paar kinderen maar andere scholen zoeken. Ik vond het bi-zar. Het fijne ervan weet ik niet, sorry. Ik had wel met 1 boze moeder gekletst, die vond het zo erg voor dochter. School wou graag dat ze volgend schooljaar weer terug zouden komen, na dat jaartje op een andere school. Ik heb mij toen ook afgevraagd waarom er geen fusie kwam van 2 klassen.
ik dacht ook meteen 1 april. Je zult zondag wel meer informatie krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven